Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoft Flight Simulator - valloita maapallo sohvaltasi!

Laitoin juuri lennon Kuopiosta Sidneyhyn. Mietin mistä näkisi määränpään ajan ja matkan pituuden.

Minä olen käyttänyt tätä sivustoa:

EFKU -YSSY
Dist: 8087 NM ETE: 76h 35min Spd:110
 
Tää vaikuttaa samankaltaiselta "ikuisuus projektilta" kehittäjille kuin ETS 2 joka siis julkaistiin alunperin vuonna 2012.

Edelleen kyseinen peli saa päivityksiä. Ei tämänkään pelin kehittäjät ihan heti ole hyppäämässä uutta peliä devaamaan.

Juuri menossa tuo reilu 91Gigan päivitys. :cool: Pitääkö tuollainen ladata Steam versiossakin?
Nyt voin eurolla kokeilla miten tuo omalla raudalla pyörii.
 
No nyt löysin erikoisen ratkaisun suorituskykyyn.
Nostin resoluution 4k:lle, mutta laskin resoluution skaalauksen 60%:iin. Nyt voi kaikki olla ultralla, näyttää silti paremmalta ku 100% skaalauksella 1440p ja fps nousi 45-60 välille. Jopa live traffic päällä New york mikä eilen oli alle 20fps

50% 4K:sta olisi 1080p, joten tällä hetkellä siis resoluutiosi on skaalatessa 1080p ja 1440p välissä(n.1300p). Silti aika outoa että näyttää paremmalta kuin 1440p jos näyttösi on 1440p natiivi ?

Eikun taidatkin pelaa natiivi 4k ?, se selittää miksi se on paremman näköinen, resoluutio skaalain on aina parempi kuin suora resoluution pudotus.
 
Viimeksi muokattu:
Tää vaikuttaa samankaltaiselta "ikuisuus projektilta" kehittäjille kuin ETS 2 joka siis julkaistiin alunperin vuonna 2012.
Muistan lukeneeni jostain, että Microsoftilla ja Asobo Studiolla on 10 vuoden sopimus tämän pelin jatkokehityksen suhteen. Ainakin siis sen aikaa on lupa odottaa jonkin sortin päivityksiä ja lisäsisältöä.

Menee siis mielestäni aika hyvin tuohon "ikuisuus projekti" -kategoriaan.
 
Mulla ei 8 vuotta vanha pöytäkone edes suostu käynnistämään peliä:confused: Kerran pääsin latausikkunaan asti kun peli ilmoittaa, ettei edes minimivaatimukset täyty. Siitä kone kuitenkin yritti vielä mutta kaikki kaatui puolessa välissä latausta, piti pakottaa kone sammumaan virtanapista. Että mun lentely päättyi ennen kuin se ehti edes alkaa. Kyllä ottaa päähän kun niin odotin tätä että olisin päässyt edes kokeilemaan.

Tekis niin mieli heittää tää parvekkeelta alas ja ostaa 4k pelikone:p
 
Juuri menossa tuo reilu 91Gigan päivitys. :cool: Pitääkö tuollainen ladata Steam versiossakin?
Nyt voin eurolla kokeilla miten tuo omalla raudalla pyörii.
Tuohan on siis itse peli. Ensimmäinen lataus on vain installer, jonka sisällä itse peli ladataan. Se pelin perusdata on +70 gigaa ja loppu on koneita jne.
50% 4K:sta olisi 1080p, joten tällä hetkellä siis resoluutiosi on skaalatessa 1080p ja 1440p välissä(n.1300p). Silti aika outoa että näyttää paremmalta kuin 1440p jos näyttösi on 1440p natiivi ?

Eikun taidatkin pelaa natiivi 4k ?, se selittää miksi se on paremman näköinen, resoluutio skaalain on aina parempi kuin suora resoluution pudotus.
Juu juuri tuon vuoksi laskin juuri 60 hujakoille, että on siellä välissä. Mutta keskimäärin fps nousi 30:llä. Tosiaan 4k töllöllä pelailen. Se on mielestäni iso eri kuitenkin.
 
Mulla ei 8 vuotta vanha pöytäkone edes suostu käynnistämään peliä:confused: Kerran pääsin latausikkunaan asti kun peli ilmoittaa, ettei edes minimivaatimukset täyty. Siitä kone kuitenkin yritti vielä mutta kaikki kaatui puolessa välissä latausta, piti pakottaa kone sammumaan virtanapista. Että mun lentely päättyi ennen kuin se ehti edes alkaa. Kyllä ottaa päähän kun niin odotin tätä että olisin päässyt edes kokeilemaan.

Tekis niin mieli heittää tää parvekkeelta alas ja ostaa 4k pelikone:p
Odottele hetki ja osta pelin Xbox versio. Tämä on minun taktiikka, koska myöskään niillä tietokoneilla, joita tästä kämpästä löytyy, peli tuskin lähtisi käyntiin. :)
 
Onko mitään tietoa tullut vielä onko lentokoneita tulossa lisää jossakin päivityksessä? Olis nimittäin noissa maisemissa komeeta hommaa lentää MD-11:sta
 
Onko mitään tietoa tullut vielä onko lentokoneita tulossa lisää jossakin päivityksessä? Olis nimittäin noissa maisemissa komeeta hommaa lentää MD-11:sta
Aivan varmasti on tulossa. Se että milloin onkin sitten enemmän kysymysmerkki.
 
Tulipahan kokeiltua. En varmaan toista kertaa yritä kannettavalla. 1050ti:n lämmöt olivat medium asetuksilla parhaimmillaan 95 astetta, koko ajan yli 90, joka ei varmaan tee pitemmän päälle hyvää. Prosessori ei kuorimittunut läheskään niin paljon, i7-8750h pysytteli siellä 80 asteen tienoilla. Lopulta kun peli suostui menemään lentotilaan useiden yritysten jälkeen, se kyllä pyöri ihan sujuvasti ja ehdin lentää sen verran, että huomasin, ettei gamepadilla lentämisessä ole noilla asetuksilla mitään järkeä. Sitten kokeilen uudelleen, kun tulee Xbox-versio.
 
Flight Simulator X on 270 lisäosaa joten eiköhän tällä pelillä rahasteta vielä enemmän kun suosio varmasti huipussaan.
 
Siellä on marketplacella jo C182 myynnissä lentokoneista. Useampi lentokenttä myös. En vain tiedä miten ostot tapahtuu. Välillä on eurot, välill VC, mutta mistään ei mitään maksutietoja voi lisätä. Eikä tapahdu mitään kun ostaa.

Asiasta toiseen. Jos joku käyttää simconnectia, fcuipc:tä tms, kuten itse tuon Spad next softan kanssa, niin mikkisofti sekoitti tuon simconnectin ja se aiheuttaa tolkutonta mikronykimistä. Spad next on tästä avannut tiketin MS:n suuntaan.

Edit:
nyt lähti joku pätsi latautuu. Tulisko nyt premium kamat?
PS. Miten tonne lisätään kaveri. Ja miten lisään rahaa, jotta voin ostaa modeja?

Edit: no ei tullu ei, marketplace vaan suljettu.
Tuli kyllä koettua jotain sellaista mitä en ole peleissä taas ennen kokenut.

Lontoon Heathrow:lta Lontoo City kentälle reissu. Piti olla perus 10min lento katsellen nähtävyyksiä.

Tein siinä lähtöä ja käynnistelin konetta, lähdin rullailemaan kiitotietä kohti. Alkaa pieni vesisade. Näyttää muuten upealta. Aurinko pilkisti pilvien raosta paikoitellen.
Jouduin ylittämään toisen kiitotien matkalla, lennonjohto käskee pysähtymään, koska Air France tulossa Pariisista. Odotin pitkän aikaa ja en näe mitään. Olen jo lähdössä jatkamaan, kunnes näen ison koneen laskeutuvan aivan edestäni. Ääni oli korvia huumaava.

Saan luvan jatkaa ja sade alkaa taukoamaan, Lontoon ylle muodostuu upea sateenkaari.
Hetkeä ennen kiitotietä tulee taas käsky odottaa. Tällä kertaa Singapore Airlinesin kone on lähdössä minun edeltä. Mutta ennen kiitotietä on Boeingin perässä kaksi ihmispelaajaa jonossa!
Mun taakse tulee vielä joku oikean elämän kone jonoon ja sen taakse yksi ihmispelaaja.

Kaikki odotti vuoroaan nätisti ja lähdettiin aikalailla peräkkäin siitä sitten ilmaan ja ilmasta käsin katselin kun muut siinä nätisti nousi myös ilmaan.

Tein lentosuunnitelman mukaiset kierrokset kaikkien nähtävyyksien kautta ja nokka kohtu London City Airporttia.
Hiukan ennen kenttää tulee lupa suunnistella kohti laskeutumista vasenta reittiä. Samalla kaksi ihmis pelaajaa nousee peräkkäin kentältä, kolmas odottaa vuoroaan. Tämä kolmas kone sählää jotain ja lennonjohto käskee käskee kiertää kentän. Toisella yrittämällä nätisti laskuun ja rullaillessani parkkiin alkaa sade uudestaan. Meinaan siinä ihastellessa törmätä toisen ihmispelaajan kanssa, mutta molemmat sai väistettyä. Kone parkkiin ja pyysin vielä säiliöauton tuomaan polttoainetta ennen kuin lopetin lentelyt tältä päivältä.

Tuo oikean elämän koneiden, ihmispelaajien vuorovaikutu lennonjohdon kautta, aivan käsittämättömän hieno sää, upea kaupunki. Ja nyt pyöri kokoajan yli 30fps. Suu auki olin kokoajan ja mietin etten tätä lähemmäs todellisuutta pääse, ellen istu siellä potkurikoneessa Lontoossa oikeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Sen huomasin tuossa peliä testatessa että grafiikka asetuksilla ei ole juuri mitään väliä kun lentää koneen sisältä, ainakaan isoissa kaupungeissa. Kävin New Yorkissa lentelemässä ja oli se sitten low tai ultra niin framerate oli about 40-50, ehkä hivenen enemmän lähempänä 50 lowlla. Mutta koneen ulkopuolelta sen saa pyörimään 60 FPS low asetuksilla New Yorkissa ja Ultralla putoaa takaisin tuonne 40-45, nämä siis 1440p resolla.
 
Niin mutta sitten pitää ostaa se xbox
Niin no jos sitä ei löydy, niin se vähän hankaloittaa. :)

Xbox tulee luultavasti kuitenkin halvemmaksi kuin sellainen tietokone, joka tätä peliä nätisti pyörittää.

Toisaalta jos ei mitään peliä pyörittävää laitetta löydy, niin sitten se on ihan omista mieltymyksistä kiinni onko uusi kalliimpi tietokone vai halvempi Xbox hyvä vaihtoehto. Tietokoneella tätä tietysti pääsisi pelaamaan heti.
 
Siellä on marketplacella jo C182 myynnissä lentokoneista. Useampi lentokenttä myös. En vain tiedä miten ostot tapahtuu. Välillä on eurot, välill VC, mutta mistään ei mitään maksutietoja voi lisätä. Eikä tapahdu mitään kun ostaa.

Asiasta toiseen. Jos joku käyttää simconnectia, fcuipc:tä tms, kuten itse tuon Spad next softan kanssa, niin mikkisofti sekoitti tuon simconnectin ja se aiheuttaa tolkutonta mikronykimistä. Spad next on tästä avannut tiketin MS:n suuntaan.

Edit:
nyt lähti joku pätsi latautuu. Tulisko nyt premium kamat?
PS. Miten tonne lisätään kaveri. Ja miten lisään rahaa, jotta voin ostaa modeja?

Edit: no ei tullu ei, marketplace vaan suljettu.
Tuli kyllä koettua jotain sellaista mitä en ole peleissä taas ennen kokenut.

Lontoon Heathrow:lta Lontoo City kentälle reissu. Piti olla perus 10min lento katsellen nähtävyyksiä.

Tein siinä lähtöä ja käynnistelin konetta, lähdin rullailemaan kiitotietä kohti. Alkaa pieni vesisade. Näyttää muuten upealta. Aurinko pilkisti pilvien raosta paikoitellen.
Jouduin ylittämään toisen kiitotien matkalla, lennonjohto käskee pysähtymään, koska Air France tulossa Pariisista. Odotin pitkän aikaa ja en näe mitään. Olen jo lähdössä jatkamaan, kunnes näen ison koneen laskeutuvan aivan edestäni. Ääni oli korvia huumaava.

Saan luvan jatkaa ja sade alkaa taukoamaan, Lontoon ylle muodostuu upea sateenkaari.
Hetkeä ennen kiitotietä tulee taas käsky odottaa. Tällä kertaa Singapore Airlinesin kone on lähdössä minun edeltä. Mutta ennen kiitotietä on Boeingin perässä kaksi ihmispelaajaa jonossa!
Mun taakse tulee vielä joku oikean elämän kone jonoon ja sen taakse yksi ihmispelaaja.

Kaikki odotti vuoroaan nätisti ja lähdettiin aikalailla peräkkäin siitä sitten ilmaan ja ilmasta käsin katselin kun muut siinä nätisti nousi myös ilmaan.

Tein lentosuunnitelman mukaiset kierrokset kaikkien nähtävyyksien kautta ja nokka kohtu London City Airporttia.
Hiukan ennen kenttää tulee lupa suunnistella kohti laskeutumista vasenta reittiä. Samalla kaksi ihmis pelaajaa nousee peräkkäin kentältä, kolmas odottaa vuoroaan. Tämä kolmas kone sählää jotain ja lennonjohto käskee käskee kiertää kentän. Toisella yrittämällä nätisti laskuun ja rullaillessani parkkiin alkaa sade uudestaan. Meinaan siinä ihastellessa törmätä toisen ihmispelaajan kanssa, mutta molemmat sai väistettyä. Kone parkkiin ja pyysin vielä säiliöauton tuomaan polttoainetta ennen kuin lopetin lentelyt tältä päivältä.

Tuo oikean elämän koneiden, ihmispelaajien vuorovaikutu lennonjohdon kautta, aivan käsittämättömän hieno sää, upea kaupunki. Ja nyt pyöri kokoajan yli 30fps. Suu auki olin kokoajan ja mietin etten tätä lähemmäs todellisuutta pääse, ellen istu siellä potkurikoneessa Lontoossa oikeasti.
Olitkos laittanut pelikuvaa johonkin? Vois käydä tsekkaamassa :)
 
@Omenanraato, seuraavaan streamiin lentopuku ja kypärä päälle. Mielellään Maverick maalauksilla ja brodeerauksilla. :cool:
Taidankin lopettaa striimaukset.. :D:D

Olin tämän katsonut jo viime viikolla ja nyt ilokseni huomasin, että Paro on noissa laskeutumis haasteissa.

Videolla käy selväksi, että kyseiselle kentälle saa laskeutua vasta ~10v lentokapteenin kokemuksella ja koko maailmassa on noin 15 kapteenia jotka saa tuonne laskeutua.


Noh, haaste päälle. Koneena on A320 Neo. Yritin noin 20 kertaa. Ei ollut muuten sit edes lähellä, ei toden totta lähelläkään.
Lukla on niin pieni, että mennään helppolentoisilla pikkukoneilla, mutta tänne Paroon Airbussilla. Voin tän kokemuksen perusteella sanoa, että en menisi edes ammattilaisen kyydissä tuonne. On niin sairas paikka laskeutua.
 
Ärsyttävä ongelma kun kaikki keskustelut pätkii ja saa mitään ohjeita kun teksti vaan vilisee ruudulla ja kuuluu vaan kun joku yrittäisi sanoa jotain mutta se katkeaa heti. Kellään muulla tällaista ongelmaa ?
 
Ylös Bottom