Onko joku pelaillut niitä tutoriaaleja? Mitäköhän siinä ihan ekassa tutoriaalissa on tarkoitus tehdä, kun konetta lentää koko ajan autopilotti. Ekaks tulee ohjeet harjoitella näppäinkomboa, millä voi katsoa koneen eri sivuille, mutta sen jälkeen ei tapahdukaan mitään. Kone kiertää lentokentän ja jatkaa samalla ympyränmuotoisella lentoradalla
Itsellä oli sama homma ja jos haluat tuon läpäistä niin kannattaa katsoa youtubesta mitä se pyytää tekemään seuraavaksi ja tehdä se toiminto.
Itse pääsin tuolla tavalla tutoriaalissa eteenpäin ja sen jälkeen tuota bugia ei esiintynyt.
---
Muutama ajatus pelistä. En ole lentosimulaattoreita aiemmin pelannut, joten yllätyin vähän itsekkin miten tämä alkoi kiinnostaa juuri julkaisupäivänä.
Lentokoneet kuitenkin ovat aina olleet mielenkiintoisia.
- A320:ssa ainakin (muilla en ole oikeastaan lentänyt) on hieman erikoista, että checklistat loppuvat moottorien käynnistykseen. Miksei ole suoraan voitu laittaa mm. lähestymisen ja laskeutumista edeltävät listat mukaan? Vakavasti harkinnut, oikeiden fyysisten listojen tulostamista. Myöskin ko. koneessa on paljon nappeja joita ei voi käyttää. Ilmeisesti tämä on kuitenkin normaalia simujen alkuvaiheessa(?). Toivottavasti tulossa lisää toimivia nappeja koneeseen, että saisi vielä autenttisemman kokemuksen.
- Yhden kerran on peli jäätynyt kesken lennon, mutta muuten tämän suhteen toiminut moitteetta
- FPS:stä ei varmaan tarvitsisi mainita, mutta hieman "ärsytti" kun 3h Helsinki - Heathrow lennon päätteeksi lähestymisessä kamera sekosi sen verran, että jumituin katsomaan selkänojaa/kattoa juuri kaarron aikana, jolloin kone syöksyi maahan.
Enpä silloin sattunut muistaa, mistä saan keskitettyä kameran takaisin suoraan kun yritin epätoivoisesti flapseja laittaa alas.
- Perämiehelle olen tasan yhden kerran antanut kontrollit kesken lennon ja välittömästi aloin epäillä hänellä olevan mahdollinen mielenterveysongelma. Lennonjohto pyytää nousemaan niin perämies päätti alkaa laskemaan korkeutta aika rankalla kädellä samalla kun Airbus ulvoo overspeediä.
On aivan huikeaa oppia kokoajan lisää lentokoneesta. Olen tosiaan lennellyt oikeastaan kokoajan A320Neolla, niin aivan huikea tunne kun yhtäkkiä huomaa oppineensa asian jota on miettinyt, että mitenköhän jokin toimii. Vielä on silti paljon opittavaa.
Eiköhän tässä ole pakko laittaa se tikku ostoon ja minäkin olen miettinyt tuota tikku + kaasu yhdistelmää Thrusmasterin Airbus editionista. Tuohon tulossa vielä pari lisä laitetta ilmeisesti loppuvuonna flapsit yms, niin saisi tuohon konemerkkiin melko hyvän setin.
Näin Airbus fanina toivoisin myös laajarunkokonetta peliin niin pääsisi mannertenvälisiä kokeilemaan. Boeing ei itseä kiinnosta ollenkaan