Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XShava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

XShava

KonsoliFIN Alumni
Hakkiz sanoi:
Halo 2 on odotetusti myyntihitti. Microsoftin mukaan peliä on myyty maailmanlaajuisesti jo yli viisi miljoonaa kopiota, mikä tekee Master Chiefin toisesta tulemisesta ylivoimaisesti Xboxin nopeimmin myyvän pelin. Samalla koko Halo-sarjan myynti, Halon PC-versio mukaan lukien, on yltänyt kunnioitettavaan 11 miljoonaan kopioon.
Halo 2 on ollut viime viikot kovaa valuuttaa Xbox Livessä. Peliä on pelattu tähän mennessä ennätykselliset 28 miljoonaa tuntia keskimäärin 91 minuutin pelikertoina. Xbox Liven yli miljoonasta käyttäjästä peräti 900 000 on osallistunut Halo 2:n moninpeliin.

Kuhan tuli mieleen, kun uutisen luin. Eli koska noin paljon liven omistajista pelaa tätä peliä, todistenee sen ettei Xboxsilla ole mitään muuta hyvää online peliä :rolleyes:

Voi raukkoja :(
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

XShavan sisäinen fanboy on taas herännyt. :D
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Oliver sanoi:
XShavan sisäinen fanboy on taas herännyt. :D

No vähemmästäkin, kun tuo verkonpaino otti ja sanoi sopimuksen irti... ei mun rakkaat Pleikkarit vaan irtisanoudu näinkään monen vuoden jälkeen :p

Mutta tottahan tuo on, kun Pleikkaripuolelle on niin monta hyvää nettipeliä, että iltaisin vaikea päättää mitä menee pelaamaan. Käy sääliksi kun toiset joutuvat menemään pelaamaan yhtä ja samaa peliä illasta toiseen.
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

XShava sanoi:
Kuhan tuli mieleen, kun uutisen luin. Eli koska noin paljon liven omistajista pelaa tätä peliä, todistenee sen ettei Xboxsilla ole mitään muuta hyvää online peliä :rolleyes:

Voi raukkoja :(

Miten se menikään.. "miljoona kärpästä ei voi olla väärässä - **ska on hyvää!" :)

Halo2 sekä Ghost Recon II ovat kyllä nettipelaamisen suurta juhlaa konsoleilla. Alkuvuodesta valtikkaa heilutteli pleikkari socomilla, mutta nyt se on viestikapulan lailla siirtynyt tälle billin matolaatikoksi kutsutulle kilpailevalle merkille. Ei välttämättä pysyvästi, mutta ainakin toistaiseksi.
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Ongelma ei ole siinä, etteikö Xbox Liveä tukisi muitakin hyviä pelejä kuin Halo 2. Oikeasti ongelma piilee Xbox Liven käyttäjissä. Jokainen merkittävä pelijulkaisu siirtää hirvittävän massan pelistä toiseen, joten monia vanhoja mutta hyviä pelejä pelatessa peliseuraa on vaikea löytää. Ainoastaan hardcore pysyy pelissä mukana uusien julkaisujen jälkeen, mutta semmoiselta väeltä saa niin iloisesti turpaansa, ettei pelaaminen ole enää hauskaa. Halo 2:n menestys on siinä mielessä valitettavaa, että sen imuvoima on erityisen voimakas. Ei ihme, että monista muista peleistä on hävinnyt suuri osa pelaajakunnasta kuin tuhka tuuleen.

Syy pelaajakunnan massasiirtymään on todennäköisesti kaverilistajärjestelmä. Kun yksi ostaa uuden pelin (ja ärsyttää muita kaverilistalla olevia pelikutsuilla riittävän kauan), muut seuraavat perässä. Kukapa ei haluaisi pelata kaverin kanssa samaa peliä, eikä siinä mitään pahaa ole. Se vain on hieman itsetuhoista koko palvelun kannalta, jos pelaajakunta ei tulevaisuudessa jakaudu tasaisemmin eri pelien kesken. Kaikki eivät halua pelata Halo 2:ta. Onhan PC:lläkin Counter-Strike ollut pirun suosittu, mutta ei se silti tarkoita etteikö kymmenistä muistakin peleistä löytäisi jatkuvasti peliseuraa enemmän kuin on tarvetta.

Paljon on tietysti Xbox Liven pelirintamallakin parannuttava. En ole oikeastaan millään tavalla tyytyväinen Xbox Liveen. Suurin pettymys on ollut palvelun teho - tai sen puute. Pelit keskittyvät liian pieniin ympyröihin. Toki äänikommunikaatio yms. ovat hienoja ominaisuuksia, mutta Live-pelit ovat monella saralla kokonaisen sukupolven PC-pelejä jäljessä. Kaikkien pelien ei tietenkään tarvitsisi olla 128 pelaajan mittelöitä tajuttoman kokoisilla pelialueilla - esimerkiksi tavalliset ajo- ja urheilupelit sopivat nyky-Liveen kuin nappi paitaan -, mutta ei se ole enää mukavaa, kun suosikkigenren verkkopelit rajoittuvat kaikki 16 pelaajan yksinkertaisiin tappomatsipeleihin (okei Battlefront on oikkeus, uskomattomat 24 pelaajaa maksimissaan). Ah, kyllä minä niin kaipaan Battlefield 1942:n tapaista huikeaa WW2-online-peliä Xboxille. :p
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Nisupulla sanoi:
Miten se menikään.. "miljoona kärpästä ei voi olla väärässä - **ska on hyvää!" :)

No, yleinen hypetys ja valtava kohu saa automaattisesti kaikki kärpäset surisemaan pelin ympärillä. Melkein perinteinen juttu, josta vain 1/4 ottaa koskaan opikseen.

Siitäkin huolimatta peli ei ole lainkaan hassumpi kokonaisuudeltaan, vaikka peli loppuu hyvin ikävästi kesken tarinakerronnallaan. Xboxistakin on otettu irti kaikki heijastukset ja varjostukset hahmoista bitin tarkkuudella. Kuitenkin peli kärsii mielestäni jonkinlaisesta palikkamaisuudesta ihmisien naamioista ja Master Chiefin jaloista lähemmin katsottuna.

Jos et omista Liveä ja/tai sinulla on Thomsonin DVD-asema, voit ostaa pelin pienellä varauksella.
Kaikille muille tämä peli on sitten elämys, jonka pitää kaikkien tuntea.
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

XShava sanoi:
Pleikkaripuolelle on niin monta hyvää nettipeliä, että iltaisin vaikea päättää mitä menee pelaamaan.
Pitkästä aikaa tuli viime yönä taas väännettyä Midnight Club 2:sta. Pirteiden espanjalaisten kanssa ei mennyt kuin kuuteen asti.
Sekava olo. :cool:

EDIT:
Hakkiz sanoi:
monia vanhoja mutta hyviä pelejä pelatessa peliseuraa on vaikea löytää.
Tämä on tuttua Pleikkarilla, mutta olisi luullut Liven helpottavan tilannetta. Viime öiseen MC2-seuraankin satuin tömäämään erään ulkomaisen boardin kautta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Justware sanoi:
. Kuitenkin peli kärsii mielestäni jonkinlaisesta palikkamaisuudesta

Todellakin. Halo 2 ei ole ainakaan omasta mielestäni lähellekään Xboxin kaunein peli. Grafiikka ei ole kuin pari kertaa säväyttänyt ja nekin kerrat ovat olleet joitain yksittäisiä horisontissa näkyviä maisemia. En ymmärrä pelin grafiikan saamaa hehkutusta. Xboxilta löytyy paljon kauniimpia pelejä ja monia sellaisia.
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

XShava sanoi:
Käy sääliksi kun toiset joutuvat menemään pelaamaan yhtä ja samaa peliä illasta toiseen.

Tartunpa trolliin. Eilenkin pelasin netissä sellaisia uutuksia, kuten Top Spin, Project Gotham Racing 2 ja porukkaa riitti. Lisäksi Rallisporttia, Pro Evoa (paras nettipeli koskaan?) ym. on tullut pelattu. Halo 2:kin on jäänyt kyseisten pelien alle. Eikä vain minun kohdalla: eilen kaverilistallani vain muutama pelasi haloa ja loput gr2:sta, pessiä, pgr:ää ym.

Hakkiz sanoi:

Luulen, että Live ei ole omiaan sinunlaisille yksinäisille susille. Live (ja PS 2 netti) ovat enemmänkin sosiaalisia yhteisöjä, joissa pääpaino ei ole vain peleillä vaan myös muiden kanssa jutustelemisella. Pelien mahdolliset puutteet eivät tule niin herkästi esiin hyvässä kaveriseurassa. Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä, että Live-pelaajat tyytyisivät vähään.

Ei ihme, että olet pettynyt Liveen, jos unelmissasi pyörivät suuret mittelöt. Luulisi sinun olevan tietoinen konsolien rajoituksista. Miksi et sitten pelaa PC:llä unelmoinnin sijasta, jos se on niin täydellinen massiivisine räiskintämoninpeleineen?

Ja tämä kaikkihan liittyy Halo 2:n myyntilukuihin... Paska myy, sanovat fanboyt. Niin sanon minäkin, kun puhutaan PlayStationin myyntiluvuista. :S
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Hakkiz sanoi:
Jokainen merkittävä pelijulkaisu siirtää hirvittävän massan pelistä toiseen
Tottakai uutuudet viehättää, mutta ei nyt sentään ihan noinkaan voi sanoa. Halo 2 vain on sen kaliiberin peli, että suurin osa on odottanut sitä kuin lapsi joulua. Tuskinpa monikaan peli pystyy samaan.

Hakkiz sanoi:
Mutta tottahan tuo on, kun Pleikkaripuolelle on niin monta hyvää nettipeliä, että iltaisin vaikea päättää mitä menee pelaamaan. Käy sääliksi kun toiset joutuvat menemään pelaamaan yhtä ja samaa peliä illasta toiseen.
Harmi vaan, että PS2:n nettijärjestelmä on niin susi, että kun on maksanut 169 euroa uudesta koneesta jossa pitäisi olla nettivalmius, niin saatkin odotella monta viikkoa (tai ehkä tässä pitää odotella ensi vuoteen asti), että pääset nauttimaan näistä moninpelihelmistä. Ja sillä aikaa tulee taas väännettyä Livessä moninpelihelmiä (eli sitä Haloa) kymmeniä ja vielä kymmeniä tunteja. Eikä postimiehellä ole senkään jälkeen mitään lähetystä Sonyltä tuotavaksi. Sen jälkeen onkin jo noista hankkimistani peleistä siirtyneet kaikki pelaamaan jotain (uutta) muuta. ;)
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

NCO sanoi:
Luulen, että Live ei ole omiaan sinunlaisille yksinäisille susille. Live (ja PS 2 netti) ovat enemmänkin sosiaalisia yhteisöjä, joissa pääpaino ei ole vain peleillä vaan myös muiden kanssa jutustelemisella. Pelien mahdolliset puutteet eivät tule niin herkästi esiin hyvässä kaveriseurassa. Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä, että Live-pelaajat tyytyisivät vähään.

Ei ihme, että olet pettynyt Liveen, jos unelmissasi pyörivät suuret mittelöt. Luulisi sinun olevan tietoinen konsolien rajoituksista. Miksi et sitten pelaa PC:llä unelmoinnin sijasta, jos se on niin täydellinen massiivisine räiskintämoninpeleineen?

Ehkä se ei ole. Olen kyllä hyvin tietoinen Liven yhteisöllisyydestä ja juuri siihen viittasinkin, kun väitin pelaajien siirtyvän pelistä toiseen uusien pelien myötä. Minulle itse peli on kuitenkin pääasia. En maksa 60 euroa vuodessa siitä, että voisin kuunnella humalaisten mesoomista.

PC on kaikkea muuta kuin täydellinen ja ihanteellinen pelialusta. Ennen nykyistä konsolisukupolvea pelasin usean vuoden vain ja ainoastaan PC:llä, pääasiassa verkkopelejä tyyliin Tribes 2, Medal of Honor: Allied Assault ja Battlefield. Lopulta kyllästyin yhteensopivuusongelmiin, koneen nopeaan vanhenemiseen ja epäergonomiseen peliasentoon. Uuden näytönohjaimen, prosessorin, emolevyn ja muistipäivityksen sijaan päätin sijoittaa konsoleihin, ja sille tielle olen jäänyt. Konsoleilla on paljon erinomaisia pelejä, jotka vievät useimpia PC-pelejä mennen tullen, mutta verkkotoimintapeleissä konsolit ovat jäljessä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Enkä välttämättä pistäisi suuria pelialueita ja hahmomääriä konsolien rajoituisten piikkiin. Kyllä Xboxia heikkotehoisemmat PC:tkin pyörittävät isompia nettipelejä kuin tavis-RS3, ja Xboxin yksinpeleistä löytyy muutamia varsin massiivisia pelejä.
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Hakkiz sanoi:
Ehkä se ei ole. Olen kyllä hyvin tietoinen Liven yhteisöllisyydestä ja juuri siihen viittasinkin, kun väitin pelaajien siirtyvän pelistä toiseen uusien pelien myötä. Minulle itse peli on kuitenkin pääasia. En maksa 60 euroa vuodessa siitä, että voisin kuunnella humalaisten mesoomista.

PC on kaikkea muuta kuin täydellinen ja ihanteellinen pelialusta. Ennen nykyistä konsolisukupolvea pelasin usean vuoden vain ja ainoastaan PC:llä, pääasiassa verkkopelejä tyyliin Tribes 2, Medal of Honor: Allied Assault ja Battlefield. Lopulta kyllästyin yhteensopivuusongelmiin, koneen nopeaan vanhenemiseen ja epäergonomiseen peliasentoon. Uuden näytönohjaimen, prosessorin, emolevyn ja muistipäivityksen sijaan päätin sijoittaa konsoleihin, ja sille tielle olen jäänyt. Konsoleilla on paljon erinomaisia pelejä, jotka vievät useimpia PC-pelejä mennen tullen, mutta verkkotoimintapeleissä konsolit ovat jäljessä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Enkä välttämättä pistäisi suuria pelialueita ja hahmomääriä konsolien rajoituisten piikkiin. Kyllä Xboxia heikkotehoisemmat PC:tkin pyörittävät isompia nettipelejä kuin tavis-RS3, ja Xboxin yksinpeleistä löytyy muutamia varsin massiivisia pelejä.

eikohan tuo epäergonominen peliasento ole siita kiinni jos tuoli on vain jostain napattu etta saa istua (esim keittion puinen tuoli)
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Hakkiz sanoi:
Ehkä se ei ole. Olen kyllä hyvin tietoinen Liven yhteisöllisyydestä ja juuri siihen viittasinkin, kun väitin pelaajien siirtyvän pelistä toiseen uusien pelien myötä. Minulle itse peli on kuitenkin pääasia. En maksa 60 euroa vuodessa siitä, että voisin kuunnella humalaisten mesoomista.
Useimmille on juurikin peli pääasia, mutta itselleni on tässä kohta parin vuoden Livettämisen jälkeen muodostunut uudenlaiset pelitottumukset. Yleensä en enää osta pelejä joissa verkkopeliä ei ole (viimeisin taitaa olla Riddick, tosin sen sain ilmaiseksi), ja tuo yksinpelikin jää enemmänkin harjoitteluksi nettivääntöjä ajatellessa (Halo2 poikkeuksena). Yksinkertaisesti yksinpeleissä tekoälyä vastaan vääntäminen ei pysty tuottamaan yhtä kovaa haastetta kuin oikeat ja ajattelevat ihmiset. Parhaimmat ja nautittavimmat pelihetket ovat syntyneet juurikin Liven välityksellä oikean porukan kanssa pelatessa. Kaverilistojen pohja on myös pysynyt kohtuullisen samana alusta alkaen joten Live on onnistunut omassa tapauksessani mainiosti. Mutta nämähän ovat vaan omakohtaisia kokemuksiani ja jokainen saa omat parhaimmat hetkensä omilla tavoillaan. Minulle se tarkoittaa sosiaalista pelaamista tuttujen porukoiden kanssa Liven välityksellä. Kun vaan olisi tarpeeksi aikaa kolmelle huippujulkaisulle (pes4, gr2, halo2) työn ohella tarpeeksi...
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Killi sanoi:
Minulle se tarkoittaa sosiaalista pelaamista tuttujen porukoiden kanssa Liven välityksellä.

Lisäsin boldin sanan "tuttujen" kohdalle. Riippuu miten määritellään "tutut porukat". Monille riittää kun kanssa pelaajat ovat suomalaisia ja jos vielä heittävät hyvää läppää niin sen parempi. Mitään tuttuja tai kavereita heidän ei tarvitse olla. Kyseessä on kertakäyttöhyödyke aivan kuten huoltoaseman pahvinen kahvimuki joka pikaisen käytön jälkeen heitetään menemään eikä perään itketä.
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

NviperO sanoi:
Harmi vaan, että PS2:n nettijärjestelmä on niin susi, että kun on maksanut 169 euroa uudesta koneesta jossa pitäisi olla nettivalmius, niin saatkin odotella monta viikkoa (tai ehkä tässä pitää odotella ensi vuoteen asti), että pääset nauttimaan näistä moninpelihelmistä. Ja sillä aikaa tulee taas väännettyä Livessä moninpelihelmiä (eli sitä Haloa) kymmeniä ja vielä kymmeniä tunteja. Eikä postimiehellä ole senkään jälkeen mitään lähetystä Sonyltä tuotavaksi. Sen jälkeen onkin jo noista hankkimistani peleistä siirtyneet kaikki pelaamaan jotain (uutta) muuta. ;)

Niin onhan tämä vähän ikävää :(

Itse eilen illalla rekisteröin tuon uuden Pstwo:n netissä. Ja noin 10 min sisällä olin uudella CS tunnuksella antamassa porukoille selkään Killzonessa ja sen jälkeen kävin vielä Socomissakin ottamassa selkääni.

Eli jos homman tekee netissä, niin pääsee heti pelaamaan. Pitää vain valitettavasti löytyä sellainen peli, joka tulee nettiasetusten tekoa muistikortille. Valitettavasti Killzonen levyllä asetuksia ei voi tehdä. Socom2 -levyllä asetukset voi tehdä (Socom2 + mikki on kyllä pelaajille ehdoton hankinta joka tapauksessa jos lajityyppi kiinnostaa).

Jos tuollaista peliä ei löydy, joutuu odottelemaan ja totisesti tuntuu porukoilla kestävän liian kauan. No katsotaan kauanko minulla levyn saanti kestää, mutta palataan aiheeseen ;)
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

NCO sanoi:
Tartunpa trolliin. Eilenkin pelasin netissä sellaisia uutuksia, kuten Top Spin, Project Gotham Racing 2 ja porukkaa riitti. Lisäksi Rallisporttia, Pro Evoa (paras nettipeli koskaan?) ym. on tullut pelattu. Halo 2:kin on jäänyt kyseisten pelien alle. Eikä vain minun kohdalla: eilen kaverilistallani vain muutama pelasi haloa ja loput gr2:sta, pessiä, pgr:ää ym.

Kuulut osana tuohon 100 000 vähemmistöön, jotka osaavat arvostaa muutakin kuin Haloa...tai eivät pelaa ollenkaan enään livessä tai heille iskee vain auto ja urheilupelit.

Onkohan tuo 1miljoona livepelaajaa aktiivisia vai olemassa olevia tunnuksia.
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Nisupulla sanoi:
Lisäsin boldin sanan "tuttujen" kohdalle. Riippuu miten määritellään "tutut porukat". Monille riittää kun kanssa pelaajat ovat suomalaisia ja jos vielä heittävät hyvää läppää niin sen parempi. Mitään tuttuja tai kavereita heidän ei tarvitse olla. Kyseessä on kertakäyttöhyödyke aivan kuten huoltoaseman pahvinen kahvimuki joka pikaisen käytön jälkeen heitetään menemään eikä perään itketä.
Ei kaikkien kohdalla. Olen tavannut suuren osan kaverilistani tyypeistä oikeassa elämässä mukaanlukien ulkomaalaiset (brittejä, jenkki). Näiden Liven "kertakäyttöhyödykkeiden" kanssa vaihdetaan kuulumisia päivittäin myös muiden viestintäkeinojen (puhelut, Msn, mailit) kautta. Ja kukaan heistä ei ollut tuttu ennen Liven kautta tapaamistamme. Ehkä näiden seikkojen takia arvostankin Liveä keskiarvoa enemmän.

XShava sanoi:
Onkohan tuo 1miljoona livepelaajaa aktiivisia vai olemassa olevia tunnuksia.
Miljoona livepelaajaa -uutinen on jo aika vanha, joten luulisin määrän olevan nykyään vieläkin korkeampi. Varsinkin Halo2:n julkaisu sekä lähes kaikkien uusimpien pelien ohesta löytyvät trial-lipukkeet vaikuttavat tähän. Varmasti jonkun verran käyttäjistä on tauolla tai pelaamatta. Liven kuitenkin ollessa maksullinen niin tuskin monet maksavat tyhjästä. Mukavinta onkin huomata kun vanhat kaverit palaavat pelien ääreen pitkien taukojenkin (esim. intti) jälkeen. Yksilöllinen pelaajatunnus ja kaverilistat ovatkin ehdottomasti Liven parhaimpia ja onnistuneimpia ominaisuuksia.
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Cyrus1 sanoi:
Todellakin. Halo 2 ei ole ainakaan omasta mielestäni lähellekään Xboxin kaunein peli. Grafiikka ei ole kuin pari kertaa säväyttänyt ja nekin kerrat ovat olleet joitain yksittäisiä horisontissa näkyviä maisemia. En ymmärrä pelin grafiikan saamaa hehkutusta. Xboxilta löytyy paljon kauniimpia pelejä ja monia sellaisia.
Jos sais pientä esimerkkiä? Kiitos.
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Jos Halo 2:n grafiikkaa ruvetaan kritisoimaan, niin kyllähän se polygoneilla kitsastelu on rasite. Esimerkiksi Ninja Gaidenissa ja RalliSport Challenge 2:ssa on uskottavammat maisemat, koska peleissä on sopivassa suhteessa pyöreitäkin muotoja. Riddick taasen loistaa erikoistehosteillaan. Halo 2:n grafiikka on pikkunättiä tekstuureiltaan, mutta myös niissä on omat puutteensa. Tekstuureja nimittäin kierrätetään paljon, eikä perustekstuurien laadussa ole kehumista. Jos katsoo esimerkiksi jotakin rakennusta kauempaa, voi sen pinnassa huomata selkeän kuvion, joka johtuu yhdestä samasta rakennuksen kattavasta tekstuurista. Perustekstuurin suttuisuus taas näkyy hieman lähempää - mutta ei kuitenkaan niin lähellä, että detail-tekstuuri tulisi näkyviin. Niissä pinnoissa, joissa ei ole detail-tekstuuria, ongelma korostuu. Mielestäni moninpelikartta Headlong sisältää paljon juuri näitä tekstuuroinnin "ongelmia" ja toimii siten myös esimerkkinä. Tietysti joku voisi sanoa tätä "Bungien tyyliksi", mutta tuskin muodoiltaan ja pintakuvioiltaan vaihtelevammasta grafiikasta haittaakaan olisi. Toisaalta Halo 2 kuitenkin pyörii edeltäjäänsä sutjakammin, joten ei peli missään nimessä teknisesti huonokaan ole. Lisäksi pitää muistaa, että pelissä on aiempaa kattavampi fysiikkamoottori, osittain tuhoutuvat ympäristöt, mahdollisesti kehittynein konsoli-FPS-tekoäly ja fantastinen 3D-äänimaailma. Vain harvassa pelissä nämä kaikki elementit on saatu paikalleen.
 
Vastaus: Microsoft: Halo 2 rikkoi viiden miljoonan rajapyykin

Hakkiz sanoi:
Jos Halo 2:n grafiikkaa ruvetaan kritisoimaan, niin kyllähän se polygoneilla kitsastelu on rasite. Esimerkiksi Ninja Gaidenissa ja RalliSport Challenge 2:ssa on uskottavammat maisemat, koska peleissä on sopivassa suhteessa pyöreitäkin muotoja. Riddick taasen loistaa erikoistehosteillaan. Halo 2:n grafiikka on pikkunättiä tekstuureiltaan, mutta myös niissä on omat puutteensa. Tekstuureja nimittäin kierrätetään paljon, eikä perustekstuurien laadussa ole kehumista. Jos katsoo esimerkiksi jotakin rakennusta kauempaa, voi sen pinnassa huomata selkeän kuvion, joka johtuu yhdestä samasta rakennuksen kattavasta tekstuurista. Perustekstuurin suttuisuus taas näkyy hieman lähempää - mutta ei kuitenkaan niin lähellä, että detail-tekstuuri tulisi näkyviin. Niissä pinnoissa, joissa ei ole detail-tekstuuria, ongelma korostuu. Mielestäni moninpelikartta Headlong sisältää paljon juuri näitä tekstuuroinnin "ongelmia" ja toimii siten myös esimerkkinä. Tietysti joku voisi sanoa tätä "Bungien tyyliksi", mutta tuskin muodoiltaan ja pintakuvioiltaan vaihtelevammasta grafiikasta haittaakaan olisi. Toisaalta Halo 2 kuitenkin pyörii edeltäjäänsä sutjakammin, joten ei peli missään nimessä teknisesti huonokaan ole. Lisäksi pitää muistaa, että pelissä on aiempaa kattavampi fysiikkamoottori, osittain tuhoutuvat ympäristöt, mahdollisesti kehittynein konsoli-FPS-tekoäly ja fantastinen 3D-äänimaailma. Vain harvassa pelissä nämä kaikki elementit on saatu paikalleen.
Joten se on boxin komein peli ;)
 
Ylös Bottom