Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoft ostoksilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Spoon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
"But knowing Microsoft, Gamecube is as good as dead."

En nyt ihan tommosia väittäis. Luulen, ettei microsoft pysty mitään hintoja nostamaan, koska ne OpenGL lisenssien hinnat on varmaan sovittu jo kauhu sopimuksilla vuosia eteempäin.

Joka tapauksessa kuvastaa erittäin hyvin microsoftin likaisen tavan pelata tätä bisnestä. Kohtahan sitä pitää jo hylkiä Xboxia, vaikka aina olen ollut monikonsolimies... :(

Noh jos Microsoft aikoo nostaa sen OpenGL:n hintaa niin kyllä USA:n tuomioistuin(?) pistäisi stopin siihen, koska se olisi selvää toisen firman tuhoamista...tämän vuoksi inhoan Microsoftia, yrittävät kaapata kaiken itselleen. Kohta ei maailmassa ole kuin vain Microsoft tuotteita ei mitään muita

USA:n tuomioistuin on lähinnä vitsi, eihän se saanut Mikkisoftalle mitään viimeksikkään tehtyä, muutama lähinnä naurettava "sääntö", jota M$ saa noudattaa jos jaksaa.
Säälittäväähän tuo on, kaikki vastustavat jyrätään rahalla kumoon. Hävettää myöntää että käytän heidän softiansa(tosin en niistä penniäkään maksanut saati missään rekisteröinyt), ja olin jopa aikeissa rakspoksin ostaa hinnanalennuksen takia.

Sehän siinä ärsyttääkin kun ne tekevät kilpailusta olemattoman ostamalla kaiken ja valtaamalla markkinat, itsekkin olen ajatellut ostaa Xboxin mutta periaatteesta en hanki sitä. Jos microsoft ei yrittäisi tuhota markkinoita ja olla ostamatta kilpailijoitaan niin voisinkin hankkia heidän tuotteitaan.

Ei Microsoft mitään voi tehdä. Kyllä ne sopimukset lienee laadittu jo pitkälle eteenpäin, eikä mikään mieletön hinnankorotus tule missään nimessä kysymykseen. Tuo sourcehan on vain joku kälyinen australialainen xboxfanisaitti, jonka teini-ikäinen (?)webmaster selkeästi liioittelee tilannetta. Jotenkin lause "Microsoft bought the rights too some very important technologies in OpenGL." kirjoitusvirheineen ei oikein vakuuta - mitkähän tarkalleen ottaen mahtavat olla nämä "teknologiat", mihin viitataan?

Ei Nintendoa saa tanssimaan Microsoftin Billin mukaan.

GameCube osaa käyttää kolmeakin rajapintaa ellen erehdy. MS häviää oikeudessa jos alkaa nostamaan maksuja, ja asiaan perehtyneet tietävät miksi. Kannattaa hakea Rambus-oikeudenkäynnit esiin.

MS ei voi muuttaa jo tehtyjä sopimuksia joten GameCube on turvassa. Ajatelkaa nyt vähän mitä Outlawkin sanoi, tuon fanboy-saitin pitäjä on jonkin tason imbesilli. Kai nyt pitäisi tietää että MS omistaa patentin ARB_vertex_program ja ARB_fragment_program osiin nykyisestä OGL 1.4:stä ja tulevasta OGL 2.0:stä. Ja jos joku joutuu jotain maksamaan niin se on OpenGL organisaatio, ei mikään Nintendo tai kukaan muukaan OpenGL-käyttäjä.

Siis tyhmyyttä.

edit: MS ei siis ostanut noita oikeuksia, vaan sille myönnettiin jo pitkään haussa ollut patentti joka SGI-kaupassa muiden mukana siirtyi MSlle.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Olen asiasta täysin samaa mieltä Outlawin kanssa. Kyseinen Xbox sivusto ei ole kovin varma tiedonlähde, eikä sen kirjoitusten takia yöuniaan kannata menettää.

Itse en usko, että asialla olisi mitään vaikutusta mihinkään. :)

Kyllä mä ainakin säpsähdin.

Ja tosissaan sitten kyllä saa vituttamaan tuollainen "Hei toi syö meidän markkinaosuutta helvetin hyvin tehdyllä tuotteella, ostetaan pois".

Just oon käyttäny kauheen omaisuuden tuohohon GC:n niin olis kyllä tosi vttumaista jos M$ pistäis homman puihin.

Kyllähän Microsoft on ostanut joiltain tosi hyviltä peleiltä oikeuksia?

:mad:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cubetus
Siis mitä tuo tarkoittaa käytännössä? Tuleeko Cube poistumaan kokonaan vai mitä helv*ttiä?

En mä ainakaan usko. Kyllä saa Microsoft vähän liikaa vihoja päälleen, jos näin kävis.

Rauhoittukaa nyt!

Ei tästä mitään seuraa.

Pahimmassakin tapauksessa Nintendo pystyisi helposti tukkimaan koko homman oikeuskäsittelyn niin pitkäksi aikaa, ettei kukaan edes muista mikä on GC, kun Microsoft lopulta voittaa oikeustaistelun. Ja ei tästä seuraa sitäkään. Tästä ei seuraa yhtään mitään kuluttajille näkyvää.

Ei patentteja toista megakorporaatiota vastaan käytetä, niillä estetään pienten kilpailijoiden markkinoille tuleminen.

Lepo vaan.

Pirkka

Re: Rauhoittukaa nyt!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pijokela
Ei tästä mitään seuraa.

Pahimmassakin tapauksessa Nintendo pystyisi helposti tukkimaan koko homman oikeuskäsittelyn niin pitkäksi aikaa, ettei kukaan edes muista mikä on GC, kun Microsoft lopulta voittaa oikeustaistelun. Ja ei tästä seuraa sitäkään. Tästä ei seuraa yhtään mitään kuluttajille näkyvää.

Ei patentteja toista megakorporaatiota vastaan käytetä, niillä estetään pienten kilpailijoiden markkinoille tuleminen.

Lepo vaan.

Pirkka

Hyvä että rauhoittelit hieman, sillä kun eka luin threadin läpi niin aloin jo pykäämään pientä kivaa vetypommiylläriä Microsoftin päämajaan lähetettäväksi. Mutta ei tämä kyllä Microsofin mainetta paranna enemmän kuin jos se esim. olisi keksinyt syövän, AIDSin tai muuta mukavaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lee
"But knowing Microsoft, Gamecube is as good as dead."

En nyt ihan tommosia väittäis. Luulen, ettei microsoft pysty mitään hintoja nostamaan, koska ne OpenGL lisenssien hinnat on varmaan sovittu jo kauhu sopimuksilla vuosia eteempäin.

Yhdyn samaan.... ei kai siinä ole muuta kuin että tästä lähtien kerää lisenssi rahat microsofti. sopimukset on sopimuksia.
älkää pelätkö camecuben lapsi fanit! saatte varmaan super lapselliset mario pelinne entiseen tapaan jatkossa.(oma mielipide)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan xclone

Yhdyn samaan.... ei kai siinä ole muuta kuin että tästä lähtien kerää lisenssi rahat microsofti. sopimukset on sopimuksia.
älkää pelätkö camecuben lapsi fanit! saatte varmaan super lapselliset mario pelinne entiseen tapaan jatkossa.(oma mielipide)

Jooh mutta onneksi te "aikuiset" saatte vielä leikkiä nukeillanne, jossa ei ole vielä toistaiseksi liikaa liikkuvia osia. (oma mielipide)

- Esa

hyvä vastaus!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi

Jooh mutta onneksi te "aikuiset" saatte vielä leikkiä nukeillanne, jossa ei ole vielä toistaiseksi liikaa liikkuvia osia. (oma mielipide)

- Esa

olipa hyvin polkaistu! saahan täällä sentään omia mielipiteitäkin laukoa! feedbäkkiä lisää vaan!

Ja taas näitä ilopillereitä. Edellisellä sivulla tuli varmaan aika hyvin tuo pointti selväksi, eli sivusto on ns. fanisivusto, jonka ylläpitäjän ikä ei luultavasti ole edes kaksinumeroinen. Väärinkäsitys kenties?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan xclone

Yy-hyyyy, isot pojat kiusaa!!!!
Vakavasti ottaen, loukku kiinni ettei skeidat tipu. Ironista kyllä, viestisi kirjoitusasusta päätellen olet itse pahin kakara mitä täällä on vähään aikaan nähty. Ihan vain vinkiksi, trolliäpäröitä ei katsota täällä (eikä missään muuallakaan BTW) kovinkaan hyvällä. Ja tämähän ei ole mikään mielipide, vaan fakta.-

Ylös Bottom