No johan on... 

Itse olen 19 eli olen monien silmissä täysi tenava. Silti ostin Xboxin. Ennen pelasin PC:llä, kyllästyin kun sitä töissäkin niin paljon käyttää ja päädyin ostamaan konsolin. Xbox kopautti kovimpaan juuri sen takia kun sille mielestäni ilmestyy parhaat pelit.
Jos tarkkoja ollaan, jokainen pelikonsoli on lelu. Ehkä aika tekninen lelu mutta lelu silti. Lelulla on tarkoitus leikkiä, ja mitä muuta pelaaminen on kuin leikkimistä? No toki jotkut pelaavat hiki pinnassa ja jättävät syömättä että löytävät sen yhden avaimen sieltä temppelin katolta, mutta itse ainakin pelaan vain koska se on niin pirun hauskaa. Halo on mennyt 2 kertaa läpi ja kolmas kerta edessä koska se on niin pirun hauskaa. Project Gotham Racingissä kierrosajat paranee ja mikäs sen hauskempaa kuin huomaa oppivansa radasta jonkin uuden tavan ajaa se nopeammin ja saavan siitä uuden auton palkkioksi. Tony Hawkissa saa vihdoinkin sen 100000 pisteen kombon pysymään pystyssä niin jäljelle jää loistofiilis.
Tuntee oikeasti tekevänsä jotain, vaikka vain leikkii.
Ja nämä tunteet tulevat jokaisella konsolilla. Kaverini, joka on todella Nintendo, melkein niin Nintendo kuin olla ja voi, haukkui minut maan rakoon kun ostin Xboxin. No, otin sitten koneen mukaan ja menin sen kämpille. Pelattiin siinä sitten aikamme, sen tyttöystäväkin alkoi hermostua, mutta yhtään valituksen sanaa en kuullut. Kun olin kotiinlähdössä hoperteli äijä siinä jotain että "pitäisiköhän munkin ostaa toi Xbox?". Sanoin sitten, että "et varmasti osta, vaan ostat sen Cuben, että voin lainata sen sulta". No ei se sitä Cubeakaan koskaan saanut kun tyttöystävä otti kodin kaapinvaltiaan paikan ja sano että siihen kämppään ei pelikonsolia tule. Tietäähän sen minkälainen himopelaaja kaveri on kun sille päälle sattuu 

Kuitenkin, on oikeasti outoa lukea valitusta MS:n rikollisuudesta ja törkeydestä ja ties mistä muusta. Mielestäni Xbox on loistava tuote, jonka on valmistanut laadukas yritys, joka tietää mitä sana laatu tarkoittaa. Jos joku tulisi duuniini ja sanoisi että tästä lähtien meidän yrityksessä pyörii vain ja ainoastaan Linux, koska se on hieno tuote koska sen tekijöiden arvot on kohdallaan, pääsisi suustani hyvin monta kirosanaa ja niin pääsisi jokaiselta muultakin työtoveriltani. MS on hoitanut hommansa hienosti.
Tietenkin jos on sitä mieltä että MS on yhtä kuin rikollinen, ei sen tuotteita pidä ostaa. En itsekään äänestäisi vaaleissa tiettyjä puolueita vaikka haulikolla päähän uhattaisi. Jokaisella on sananvapaus ja vapaus päättää mitä tekee, mutta jos toinen tulee haukkumaan toista hänen tekemien päätösten tai ideoiden takia, on syyttäjällä itsellään päässään jotain hyvin pahasti vialla.
Jos nyt mentäisiin taas pelaamaan, tai siis itse lähden heti kun töistä pääsen, eikä valiteta toisten koneista tai ajatuksista tai iästä. Meitä on täällä joka junaan. Jos alkaa savu nousemaan päästä kun lukee toisen viestiä niin kävelee pihalle, tai tässä kuumuudessa vaikka suihkuun ja jäähdyttelee hieman ennenkö tulee nettiin laukomaan totuuksia pelaamisesta.
Ja galluppia varten, olen tavannut tyhmiä Xbox-pelaajia, tyhmiä Cube-pelaajia, tyhmiä PS2-pelaajia ja tyhmiä PC-pelaajia. Sekä yleisesti vain tyhmiä ihmisiä. Ja luultavasti pelaan vielä eläkeikäisenäkin, aivan sama sitten millä koneella