Midnight Club 3: DUB Edition

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Eka fiilis: Näyttääpä karulta.
Kaupungissa on kyllä enemmän elämää (esim. jalankulkijoita) kuin NFSU2:ssa, mutta yleinen ulkoasu maksaa siitä melko kovan hinnan. Autotallin valikotkin ovat huomattavasti pelkistetymmät, mutta muuten viritysmahdollisuudet ovat kutakuinkin vastaavat kuin EA:n pelissä. Autotallia tai virityspajoja ei tarvitse etsiskellä ympäri kaupunkia, vaan kaiken (autokauppa, maalaamo jne.) sisältävään talliin pääsee milloin vaan. Kisat ja haasteet löytyvät kartalta ja niiden luokse joutuu ajamaan. Jemmakisoihin en ole ainakaan vielä törmännyt, enkä usko niitä olevankaan.

Kisat ovat sitä tuttua kauraa edellisestä Midnight Clubista, mutta jos vauhti tuntuu melkoiselta jo jollain pilipali Golffilla, niin meininki lienee totaalista, kun pääsee superautojen rattiin. Vaikka nyt ajetaankin oikeilla autoilla, on ajotuntuma samaa arcadea kuin ennekin. Radathan on merkitty avoimeen kaupunkiin 'check point' -tyyppisillä nuolilla, joten aika täydellisestikin voi eksyä, mutta toisaalta oikoreittejäkin löytyy tukuittain.

Nettipeliä en ole vielä kehdannut kokeilla, mutta eihän se voi kuin parantua (mielestäni edellinen on/oli PS2:n paras nettiautoilu). Varsinkin edellä linkatun IGN:n arvostelun perusteella se vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta, mutta siitä huomenna lisää.

Yhteenvetona: Jos edellinen maistui, eikä grafiikan siloisuus ole pääasia, niin kyllä tätä varauksella voi suositella. IGN:n 9.2 on kuitenkin aika yläkanttiin.

EDIT: Dolby Surroundia kyllä tuupataan, mutta laajakuvaa ei tueta (en ole ainakaan mistään valikoista löytänyt)
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Nyt on 2% pelailtu. Samat ensifiilikset kuin Oliverilla, näyttääpä todella karulta. Toisaalta, karuus tuo tunnelmaa. Arcadeahan tämä on, sanan parhaassa merkityksessä. Midnight Clubit ovat aina tuntuneet jotenkin 'freshimmältä' kuin Undergroundit, johtuneeko sitten siitä, että Undergroundit ovat jollain tasolla yllätyksettömiä ja liian sliipattuja. Äkkiseltään huomioiden autoihin saa huomattavasti enemmän detaileja kuin Undergroundeissa. Esimerkiksi renkaiden profiilin ja leveyden voi säätää haluamakseen, samoin taakse voi laittaa eri kokoisen vanteen kuin eteen.
Vauhdin tuntu on tosiaan melkoinen, ja liikennettä tuntuu välillä olevan liikaakin väisteltäväksi. Mukavaa treeniä reflekseille.
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Juu eilenpä kokeilin minäkin kyseistä peliä pikaisesti. Samaa mieltä Oliverin ja Willeniumin kanssa, että ihan ekaksi reaktio, että onpas tää aika ruma. Mutta eipä se niin haittaa, kyllä siihen tottuu, niin kuin San Andreaksenkin karuun grafiikkaan.

Itse kaupunki on elävämpi jalankulkijoineen ja autoruuhkien takia, sekä oikoreittien ja sun muitten "salakujien" takia. Eikä ole niin rajoitettu kuin esim. Undegroundissa.

Vauhti tuntuu välillä ehkä liiankin kovalta. Ja esim nuo heikommat autot kiihtyvät oudon nopean näköisesti.

Niin sanotun "vaurionmallinnuksen" olisi voinut jättää pois kokonaan. Eihän nuo autot edes hajoa vaan joku damage mittari nousee ja maalia lähtee pinnasta pois. Ja kisan jälkeen auto on taas kuin uusi :rolleyes:

Pelissä saa autoja (ja moottoripyöriä) laiteltua paljon enemmän ja erilailla kuin esim. Undergroundeissa. Esim. Golfiinkin saa 20 erilaista takavaloa, spoilereita ja sun muita härpäkkeitä on enemmän kuin muissa saman tyylisissä peleissä. Tästähän Willenium jo mainitsikin.

Miinusta liittyen tuohon tuunaukseen, niin autoja ei käytännössä pysty muuta kuin laittamaan ulkoisesti. Kaikki suorituskykyyn liittyvät jutut hoidetaan vain "level1, level2 jne" tyylillä.

Mutta näin alkukokemuksien perusteella näyttää, että kyseessä on ihan hyvä arcade kaahaus, höystettynä tuunauksella :cool:

Kai pelissä muuten saa noita etuvalojakin autoihin vaihdettua, kun näin pelin alkuvaiheessa nähnyt sitä vaihtoehtoa edes lukittuna? Samoin kun en alustavalojakaan?
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Reilu 60% on takana, mutta etuvalojen vaihto ei onnistu vieläkään. Alustavaloille on kyllä tullut vaihtoehtoja, mutta kukas niitä kaipaa liekitetyssä, remmiahdetussa ja perä pystyssä rullaavassa '57 Chevyssä. :cool:
Customointimahdollisuudet riippuvat vähän autosta eli kaikkiin autoihin ei saa fenderskirtsejä, sivuputkia, chopattua kattoa tai muuta nannaa.
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Joo, 10% on nyt pelattu ja on saanu ensimmäiset moottoripyörätkin avattua. Aikamoista vauhtia pääsee menemään! Suurin osa ajasta on melkein mennyt autoja tuunaillessa, mutta onhan noita kisojakin tullut ajettua, että saa rahaa ja availtua kaikkea.

Tämän näköisiä autoja on kertynyt talliin tähän mennessä...

http://ilkka.myphotoalbum.com/view_album.php?set_albumName=album17
Kaikkia muita olen tuunaillut, paitsi tuota Chrysleriä joka on valmiiksi tuunattu kun voittaa sen..

Huonoja nuo kuvat, mutta kyllä niistä jotain selvää saa.

Kommentteja kiitos! :)
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Nupe> Ihan makeita nuo... Itse väsäsin eilen pari tuntia 300C:tä, tuli niin hieno että tipahtaa tuolilta, vaikka itse sanonkin... :cool:
Peli on kyllä alkanut maistumaan aika maukkaalta kun on pidemmälle pelannut (tosin, vasta 15%). Moottoripyörien mukana olo on ehdoton piristysruiske myöskin. Kyllähän tämä mielestäni grafiikkaa ja autojen käyttäytymistä lukuunottamatta on Undergroundia parempi peli. Liikennettä todellakin on, ja autojen ulkoasuissa saa oikeasti toteuttaa taiteellisia lahjojaan. UG2 tuntui autiolta kun pari päivää sitten viimeksi kokeilin. Tässä vaiheessa antaisin Midnight Clubille ehkä 8½.
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Willennium sanoi:
Nupe> Ihan makeita nuo... Itse väsäsin eilen pari tuntia 300C:tä, tuli niin hieno että tipahtaa tuolilta, vaikka itse sanonkin... :cool:
Peli on kyllä alkanut maistumaan aika maukkaalta kun on pidemmälle pelannut (tosin, vasta 15%). Moottoripyörien mukana olo on ehdoton piristysruiske myöskin. Kyllähän tämä mielestäni grafiikkaa ja autojen käyttäytymistä lukuunottamatta on Undergroundia parempi peli. Liikennettä todellakin on, ja autojen ulkoasuissa saa oikeasti toteuttaa taiteellisia lahjojaan. UG2 tuntui autiolta kun pari päivää sitten viimeksi kokeilin. Tässä vaiheessa antaisin Midnight Clubille ehkä 8½.

Kiitos kommentista!
Laitahan kuva siitä sinun 300C:stä niin nähdään onko se nyt niin hieno? ;)

Ja totta on, että mitä pidemmälle peliä pelaa niin sitä paremmaksi se vaan muuttuu. Pesee todellakin Undergroundin kaikilla muilla osa-alueilla paitsi juuri grafiikan ja ehkäpä autojen käyttäytymiseltä.

Tosin ratin (Logitech Driving Force Pro) kanssa autojen ohjaaminen on yllättävämmänkin paljon parempaa ja helpompaa, vaikka luulisi tällaisen arcade peliin soveltuvan ohjaimeksi paremmin padin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Laitan kuvan tässä joku päivä. Moottoripyörillä pujottelu liikenteen seassa on todella mahtavaa, tulee Ghostrider-fiilis. ;)
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Kuinkas ankarasti tässä pelissä nuo tuunaukset ja muut vehkeet on lukkojen takana? Pitääkö tässä avata juttuja yhtä tympeesti, kun NFSU:ssa?
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Osia ja virityksiä saa kisoissa pärjäämällä. Toisin kuin NFSU:ssa kaikkia osia ja maalauksia voi vaihtaa omassa tallissa, johon pääsee "warppaamaan" milloin vain.
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

melko tympeetä tuollanen minusta. GT-sarjassa on aina ollu mukava ku ei tarvi availla mitään. On ihan puhtaasti rahasta kiinni. No mut sehän on joka lyylin vapaa tyyli...
 
NewsFlash

Päivitetty Midnight Club 3 maaliskuussa 03.02.2006

Rockstar on vihdoinkin paljastanut tarkemmin jo jonkin aikaa julkaisulistoilla kummitelleen Midnight Club 3: DUB Edition Remixin sisältöä. Maaliskuussa PS2:lle ja Xboxille halpishintaisena julkaistava peli sisältää vuodentakaiseen alkuperäiseen versioon verrattuna 24 uutta ajoneuvoa, uutta musiikkia, uusia kisoja ja uutena kaupunkina Tokion.

Alkuperäinenkään peli ei niin kiva ollut, ettenkö jaksaisi odotella päivitettyä versiota seuraavastakin.. :mad:

Tulispa Pleikkarille parempaa verkkoautoilua...
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

jos vanhat tallennukset toimii niin pakko ostos, oli tuo alkuperäinenkin sellaista herkkua livessä ettei edes forza samaan pystynyt.
oi sitä iloa kun kunnolla tuunatulla vanhalla camarolla ownaa porukkaa jotka ajaa mclaren f1:llä :cool:
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

Täh-mitäh, siis en ikinä ole tähän peliseuraa verkosta löytänyt, satunnaisia ranskiksia tai espanjalaisia lukuun ottamatta. Pitänee kokeilla joskus uudestaan.
 
Vastaus: Midnight Club 3: DUB Edition

kyllä ainakin boxilla oli seuraa ihan tarpeeksi, johonkin clubiinkin meikä värvättiin, tuskin kuulun siihenkään enää kun en ole puoleenvuoteen varmaan pelannut kun ei ole ollut peliä hyllyssä.
 
Ylös Bottom