Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä kirja on luettavana nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näitä Dragonlance kirjoja tuli luettua varsin kattavasti nuorempana, joten päätin alkaa verestämään vanhoja muistoja. :) Itseltä nuo kaikki Dragonlance eri sarjojen kirjat jo löytyvätkin.
Nyt jouduin kuitenkin turvautumaan kirjastoon, kun en viitsinyt lähteä varastolaatikoita näiden takia penkomaan.
Tämähän on tälläistä todella kevyttä fantasiaa, mutta välillä tälläkin on paikkansa.

Liitetiedostot

• 20260129_184442.jpg
    20260129_184442.jpg
    117,2 KB · Lukukerrat: 0
9780062651235_bc77e2d9-eb3f-4fc8-ba6a-8367137f0cb7.jpg

Pitkän aikaa ollut tarkoitus ottaa lukuun — ja lopulta tartuin tähän kun tuli työkaverin kanssa puheeksi — Jason Schreierin kirja Blood, Sweat and Pixels, joka kertoo kymmenkunta tarinaa eri pelien kehittämisestä. Tähän asti olen lukenut mm. joukkorahoitetusta Pillars of Eternitystä, brutaalista crunchista kuuluisan Naughty Dogin Uncharted 4:stä ja yhden miehen intohimoprojekti Stardew Valleysta. Alaa seuraaville kirjassa on varmasti mielenkiintoinen kurkistus kulissien taakse, ja ainakin itse olen tähän asti tykännyt kirjoittajan tyylistä. Ei se mitenkään yllättävää ole, miten raakaa duunia pelin tekeminen on, mutta kaikkia yksityiskohtia en ole tullut aikaisemmin ajatelleeksi. On selkeästi yhtä monenlaista projektia kuin on peliä.

Schreier on kirjoittanut myös Blizzardin monivaiheisesta historiasta kertovan Play Nicen ja edesmenneiden studioiden kuolinkorinoista raportoivan Press Resetin. Joonatanin arvioiden perusteella varmaan nuokin ovat varsin lukemisen arvoisia tapauksia.

Ylös Bottom