Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä peli seuraavaksi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jäänyt muutama klassikko pelaamatta, niin hommasin GTAV, Witcher 3 ja Elden Ring. GTA:n tarinan tahkosin jo läpi.

Kumpi kannattaisi seuraavana pelata? Ymmärtääkseni kumpikin syö aikaa. GTA vei vajaa 50h, joka on vielä ihan siedettävä aika.

Täysin läpi ei ole aikomus pelata, vaan lähinnä päätarina. En ole souls-pelejä tahkonut ja fallouteistakin platinajahteineen (ei enää ikinä) on aikaa.
 
Jäänyt muutama klassikko pelaamatta, niin hommasin GTAV, Witcher 3 ja Elden Ring. GTA:n tarinan tahkosin jo läpi.

Kumpi kannattaisi seuraavana pelata? Ymmärtääkseni kumpikin syö aikaa. GTA vei vajaa 50h, joka on vielä ihan siedettävä aika.

Täysin läpi ei ole aikomus pelata, vaan lähinnä päätarina. En ole souls-pelejä tahkonut ja fallouteistakin platinajahteineen (ei enää ikinä) on aikaa.
Sanoisin, että Elden Ring on hyvä lähtökohta jollei ole Soulspelejä ennen pelannut. Tosin ei sitä ihan nopeasti pelaa läpi. Lisäksi, jos arvostaa tarinaa niin siinä se tarina on vaikeampi pureskella, kun sitä tuoda helposti Ilmi.

Witcher 3 taas kuluu ehkä vielä enemmän aikaa, sillä siinä haluaa ainakin suorittaa ne sivutehtävät myös. Päätarina kun ei ole mikään ihmeellinen, vaikka hyvä sekin on. Pelattavuus on taas aika kankeaa, Elden Ringissä se puoli pysyy mielestäni paremmin hanskassa.
 
Jäänyt muutama klassikko pelaamatta, niin hommasin GTAV, Witcher 3 ja Elden Ring. GTA:n tarinan tahkosin jo läpi.

Kumpi kannattaisi seuraavana pelata? Ymmärtääkseni kumpikin syö aikaa. GTA vei vajaa 50h, joka on vielä ihan siedettävä aika.

Täysin läpi ei ole aikomus pelata, vaan lähinnä päätarina. En ole souls-pelejä tahkonut ja fallouteistakin platinajahteineen (ei enää ikinä) on aikaa.
Elden Ring voi olla aika haastava, jos ei ole halukkuutta seikkailla maailmassa ja kehittää hahmoaan. Pelkkää "päätarinaa" seuraamalla olet aika pahasti altavastaajana pääpomoja vastaan, varsinkin jos Souls peleistä ei ole aiempaa kokemusta. Souls peleissähän ei tosiaan mitään varsinaista tarinaa ole, eli se on ehkä myös hyvä ottaa huomioon.

Witcher ehkä paremmin soveltuu pelkän päätarinan pelailuun, mutta sanon kyllä siitäkin, että tulet menettämään todella paljon jos et tee sivutehtäviä. Witcher 3 on vielä tänä päivänäkin kultainen standardi siinä mitä sivutehtävät voi parhaimmillaan olla. Witcher 3 sivutehtävät on parempia kuin päätehtävät suuressa osassa muita pelejä :D.
 
Mä olen kans ettiny uutta peliä ja itseasias vähän tuota Rise of the Roninia meinasin kun Nioh 1 ja 2 oli ihan hemmetin hyvät. Nutta sheesh, äske katoin niin perusversio storessa 80€, eiiii iha toho hintaan.
 
No siis nähdyn ja kuullun perusteella tuntuu että Returnal on kuin Souls -pelit(jotka minulle jo aiheuttaa liian usein turhautumista), mutta vielä vaikeampi ja enemmän turhautumista aiheuttava. Voin olla ennakkoluuloineni täysin väärässä, mutta sellaisen kuvan pelistä kuitenkin saa.
Itse pelaan ja pidän paljon souls-peleistä ja melkeinpä koko genrestä, joten siihen tietoon nojaten sanoisin että Returnal on selkeästi helpompi peli kuin soulsit. Toisaalta vähän riippuu millä asenteella peliin menee.

Returnalissa on ehkä apua jos pelaa ADHD-meiningillä CODia, sillä nopeus ja aggressiivisuus on merkittävä tekijä, erityisesti kun kyse on kuitenkin eräänlaisesta luotihelvetistä. Luotihelvetti on kuitenkin tämän pelin osalta vähän liioiteltua, sillä siinä vaiheessa kun itse peliä sellaiseksi sanoisin, on kyse joko pomotaisteluista tai joistain tietyistä loppualueista, joilla niillä on silti paljon suojapaikkoja ja tilaa väistelylle.

Peli myös antaa aika paljon anteeksi mitä tulee osumien ottamiseen: ei ole mitään "yhdestä osumasta alkuun"-menoa ellei ihan suoraan pomolle juokse uhittelemaan keräämättä päivityksiä matkalla.

Kyllä Returnal voi vaikeakin olla mutta sitä se on usein vain koska pelaaja itse siitä sellaista tekee. Tässä on nyt tullut juostua keräämässä puuttuvia kamoja ja joinain kertoina olen jättänyt keräämättä parempia aseita ja upgradeja, jolloin se kuolema ymmärrettävästi iskee melko äkkiä jos tulee tiukka paikka eteen. Usein kuitenkin "tavallisesti" pelaamalla on vähemmän vaikeuksia tiedossa ja enemmänkin mukavasti haastetta.

Onhan tässä toki läsnä soulsien perusajatus: kuolemaa ei kannata pelätä liikaa. Sitä tapahtuu. Tässä ei kuitenkaan menetä tavallaan mitään, sillä vaikka pelaisi pelin viimeiseen pomoon asti, niin sen jälkeen peli alkaa alusta -"pakka" vain sekoitetaan taas uusiksi, jolloin tulee eri alueita, vihulaisia, aseita ja päivityksiä.

Peli on loppu kai siinä kohtaa kun voittaa loppupomon mutta jos tarinalle haluaa lopullisen päätöksen, täytyy kerätä vielä hetki kamaa. Sen jälkeen vielä kerran (vaiko pari) pomo uusiksi läpi ja tarina on läpi. Toisaalta peliin saa käytettyä aikaa vaikka loputtomiin jos haluaa ja se kai on ideanakin näissä proseduaalisuutta sisältävissä teoksissa.

En tiedä sitten auttaako tämä selostus mitään mutta jos pystyt testaamaan peliä jossain, niin anna ihmeessä mahdollisuus.
 
Ylös Bottom