Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle
DFGT on vaan DFP:n uusintapainos töötillä ja kiertonamiskalla. Lyhyesti sanottuna samaa paskaa eri kuorissa jos vertaa DFP:hen.
G25 way to go!
Korjataan nyt näitä väärinkäsityksiä mitä ihmisillä on. Vaikka Logitech Driving Force GT onkin vanhemman Logitech Driving Force Pron seuraaja, ei sillä ole mitään tekemistä tämän vanhemman ratin kanssa vaikka nimi on hyvin lähellä toisiaan.
Logitech Driving Force GT on oikeastaan G25 ratti heikommilla polkimilla (ei kytkintä, ei alumiiniset polkimet, ei kovin kovaa vastetta polkimissa ), ilman H-vaihteistoa ja ilman nahka/alumiinirattia. Puutteistaan huolimatta GT ratissa on kuitenkin paljon uutta tekniikkaa joka nostaa sen kuitenkin aivan omaan tasoon verrattuna vanhaan Pro rattiin.
BUDGET
Driving Force EX (PS2/PS3/PC)
Driving Force Wireless (PS2/PS3)
Perusratteja Force FeedBackilla (joiden terävyys ja vastavedot ovat melko alkeellisella tasolla verrattuna Pro/MOMO ratteihin)
MEDIUM
Logitech Driving Force Pro (PS2/PS3/PC)
Perustuu Logitech MOMO® Racing Force Feedback Wheel tekniikkaan (erotuksena kääntösäde)
Äänekäs koneisto (verrattuna GT)
Hidas koneisto (verrattuna GT)
Vaihdekeppi (Sekventiaali)
900 asteen kääntösäde
10 tuumainen (25cm) ratti
HIGH
Logitech Driving Force GT(PS2/PS3/PC)
Logitech G25 saadut kokemukset ovat olleet pohjana rattia kehitettäessä
Huomattavasti hiljaisempi koneisto kuin Pro:ssa (tosin kovaäänisempi kuin G25 jossa kaksoismoottori)
Huomattavasti nopeampi koneisto kuin Pro:ssa(yhtä nopea keskitys kuin G25:ssa vaikka onkin vain yksi moottorinen)
Koneisto yhtä herkkä kuin G25 (jolloin saadaan auteettisempi tuntuma peliin)
Tyylikkäämpi ulkonäkö verrattuna Pro:n (virtaindigaattori töötissä GT logona, napit harmaita, enemmän GT mallinen kuin edellinen)
24 asentoinen kiertosäädin (erityisesti GT5 varten sunniteltu)
Ohjauspyörän keskellä valaistu äänimerkkipainike virallisella Gran Turismo -logolla (töötti toimii GT5:ssä)
Vaihdekeppi (Sekventiaali)
900 asteen kääntösäde
Iso 11 tuumainen (28cm) ratti
HIGH-END
Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS3)
Hiljainen koneisto (kahden moottorin ansiosta)
Nopea koneisto (yhtä nopea keskitys kuin GT mallissa)
Koneisto yhtä herkkä kuin GT (jolloin saadaan auteettisempi tuntuma peliin) mutta kovimmat tällit hieman jytympiä kuin GT:ssä
Ratti alumiinia & aitoa nahkaa
Erillinen H-vaihteisto joka valittavissa myös sekventiaaliseksi (H-vaihde valitettavasti melko lelumainen koska vaihteiden sisään menossa ei ole tarpeeksi vastusta)
Laadukkaat alumiiniset polkimet (kaikissa polkimissa erilaiset vastukset, polkimissa kytkin)
900 asteen kääntösäde
Iso 11 tuumainen (28cm) ratti
Fanatec Porsche 911(PC/PS3/XBox360)
Hiljainen koneisto
Erillinen kahden metalliputken päässä (n. 10cm päässä rattiyksiköstä) lepäävä H-vaihteisto tai sekventiaali(riippuu paketista/customoinnista)
900 asteen kääntösäde
Iso 12 tuumainen (30cm) ratti
Saatavilla joko jykevillä Clubsport Pedaaleilla tai muovisilla melko tukevilla ja hyvin aidon oloisilla perus Porsche pedaaleilla
Joillakin tullut eteen parikin kertaa takuuvaihto mutta muuten todella asiallinen rattisetti (muutoksia koneistoon tehty)
Hinnat alk. halvimmat setit 299eur(halvimmalla ratti- ja poljinvaihtoehdolla) tai pelkkä ratti alk. 169eur (erilaisia Porsche rattimalleja eri materiaaleilla) + haluamansa varusteet eri vaihtoehdoista (eri vaihde- ja poljinvaihtoehtoja)
Muutama YouTube Videon linkki:
Logitech G25, GT, Pro rinnakkain Calibrointinopeus/palautus kaikkien kolmen ratin kesken + GT:n 24 portaisen likusäätimen esitttely
Logitech Driving Force GT review GT arvostelu + Pron & GT:n rattiäänet vastakkain + Logitechin henkilökunnan esittelemät muutokset GT ja Pron välillä
Logitech Driving Force GT Promo video Kazunori Yamauchi (GT luoja) esittelee uutta GT rattia
Logitech G25 Racing Wheel Esittely Logitech G25 Racing Wheel ratista
Logitech G25 Racing Wheel VS Fanatec Porsche 911 Edellämainittujen rattien vertailu/arvostelu
Itse suosittelisin joko GT tai G25 rattia. Omaa silmää tuo GT ratin ulkonäkö miellyttää niin paljon (muistuttaa hieman GT mustagin tai Ford GT muhkeaa rattia) että aion tuollaisen hankkia vaikka rahaa olisikin tuohon G25:n. Enkä muutenkaan pelaa autopelejä kuin automaatilla (vaihteisto veisi minulta turhaa huomiota itse pelistä). Harmi ettei GT rattia saa nahkaisena ja paremmilla polkimilla.