Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ///saMuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Fanatecin asiakaspalvelusta kuullut sen verran paljon pahaa etten ihan heti heidän tuotteitaan menisi ostamaan. Luultavasti toi alun hajoamisherkkyys niissä lienee kuitenkin parantunut, olettaen mutta varmaa tietoa ei ole.
 
Fanatecin asiakaspalvelusta kuullut sen verran paljon pahaa etten ihan heti heidän tuotteitaan menisi ostamaan. Luultavasti toi alun hajoamisherkkyys niissä lienee kuitenkin parantunut, olettaen mutta varmaa tietoa ei ole.

Luulen et kavereil o käynyt perinteiset eli liian pienellä väkimäärällä on ruvettu liian isoille markkinoille. Veikkaan et asiakaspalvelu on ollut yhtä ku toimitusjohtaja. Et vastausta viexteihin saanut odottaa. Eikä vastausnopeus varmaan vieläkään ole Logitechin tasolla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

onko kellään tietoa missä on dfgt:tä jäljellä oulun seudulla??
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Mikähän G25:ssä on vikana kun on nuo tärinät ja vastukset päällä niin ratista kuuluu kauhea mekkala :confused: kokeilin kaupassa tuota drivin forcea niin se oli ihan hiljainen. Tuota ääntä on vaikea kuvailla mut se on vaan kauhea pauke kun ne vastukset ja tärinät rupeavat toimimaan.

Sitten tarvitsisin vielä tähän vastauksen jos joku sattuisi tietämään:

Mikäköhän rattipenkki oli tuolla teknisillä myynnissä jossa oli kiinni jokin drivng force ratti, hintaa oli 299e. Jos joku tietää tämän penkin nimen niin käyköhän tälle g25 ja mistä saisi halvemmalla?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Driving Force GT PS2/PS3 ja Driving Force pro.Onko näillä rateilla ajaessa paljon eroa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Lienee vähän että miten sen nyt ottaa. Pedaalit on käytännössä samat, dfgt:n ratti on isompi muistaakseni ja mekaniikkaa paranneltu.. Eli ratti on tarkempi ja forcet toimii pehmeämmin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Pelaako kukaan momolla gt5:sta? Mulla ei ihan täydellisesti pelaa, oisko tossa myös se jarru laahaus. Padilla kun pelaa menee auto jonku verran kovempaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Pelaako kukaan momolla gt5:sta? Mulla ei ihan täydellisesti pelaa, oisko tossa myös se jarru laahaus. Padilla kun pelaa menee auto jonku verran kovempaa.

Täällä pelattu (mustalla) Momolla julkaisusta asti. Loistavasti toimii, eikä ole jarru laahannut kertaakaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Täällä pelattu (mustalla) Momolla julkaisusta asti. Loistavasti toimii, eikä ole jarru laahannut kertaakaan.

Mullakii musta momo. Kyllä mulla on jotain tossa vialla. Meninköhän turhaan tilaamaan uuden ratin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Pelaako kukaan momolla gt5:sta? Mulla ei ihan täydellisesti pelaa, oisko tossa myös se jarru laahaus. Padilla kun pelaa menee auto jonku verran kovempaa.
Näkyyhän se siinä pelatessa jos jarru laahaa eli näkyy pieni punainen palkki koko ajan siinä mikä näyttää jarrun määrän.
Mustalla Momolla joskus 3v. sitten kun pelasin GT HD Conceptia niin laahauksen sai pois kun otti USB-piuhan irti ja laitto takas, jos ei ekalla niin ehkä toisella tai kolmannella yrityksellä hävisi laahaava jarru, kokeile toimiiko GT5:ssakin?

Ja piuha piti olla 1 USB paikassa (ainakin tässä 60Gb eli 4-USB paikkaisessa konsolissa).
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Hommasin g27 ratin ja yllätys gt5 takia mutta kun pelaan ko. peliä ilman abs-apuja niin jarru vetää lukkoon jo pikku polkaisusta eli jarrupolkimen koko skaala ei ole käytössä. Eniten häiritsee rallissa, kun auto lähtee tangentin suuntaan jo pikku jarrun painaisusta..Pystyykö säätää herkkyyttä? En nyt ole pelin ääressä enkä katsonut rattivalikoiden puolelta.. Absit kun on 1llä pystyy pelaa ok mutta eihän se ole realistista:D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

ei pysty säätämään, omalla jalalla opettelet vain ajamaan. :)

Pelissähän pystyt vetämään vaikka 200:ssa normi renkailla jarrunpohjaan niin tottakai ne on heti lukossa. Oikeassa autossa sulla on aika kova vastus kuitenkin polkimessa verrattuna g27:aan. Eli ihan hiukan vaan jarrua, niin kyllä se siitä kun tottuu. Kisarenkailla pitoa riittää huomattavasti kauemmin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Ja tangentin suuntaan lahtemista pystyy hiukan hillitsemaan saatamalla jarrutasapainoa.
On vakiona saadettava joka autossa mutta jostain syysta keskelle saadettyna, ja syyn siihen miksi ne yleensa saadetaan etupainoinoisiksi reaali-elamassa huomaa kun sita jarrua polkaisee.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

ei pysty säätämään, omalla jalalla opettelet vain ajamaan. :)

Pelissähän pystyt vetämään vaikka 200:ssa normi renkailla jarrunpohjaan niin tottakai ne on heti lukossa. Oikeassa autossa sulla on aika kova vastus kuitenkin polkimessa verrattuna g27:aan. Eli ihan hiukan vaan jarrua, niin kyllä se siitä kun tottuu. Kisarenkailla pitoa riittää huomattavasti kauemmin.

Pystyiskö tuota säätämään jarrujen paineistuksella?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Pystyiskö tuota säätämään jarrujen paineistuksella?

Siis toki aina pistetään etupäähän enempi, mutta kyllä siltin on täysi mahdottomuus pistää jarrua pohjaan ilman abseja, ja täytyy hyvin varovaisesti käytellä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Olisiko jollain käytännön kokemusta, että millainen ero on Fanatecin Carreran ja Gt3 Rs V2:n välillä?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Siis toki aina pistetään etupäähän enempi, mutta kyllä siltin on täysi mahdottomuus pistää jarrua pohjaan ilman abseja, ja täytyy hyvin varovaisesti käytellä.

Ero on aikamoinen esimerkiksi F1 2010:een jossa ei paljon muuta tehdäkään kuin pidetä jarrua pohjassa. Mutta eipä siinä, oikealla autolla yli 200km/h ajellessa ei heti tulisi mieleen survaista jarrua lattiaan vaan toimisin vähän rauhallisemmin.

Mitenkäs ne Ferrarin formuloiden jarrut toimii GT5:ssä? Niissähän jarrua pitäisi pystyä painaa pohjaan kovissakin vauhdeissa kun downforce tuo pitoa.

Katuautoissa jarrut saa tietysti epäherkemmäksi säätämällä tasapainon vaikka 4/2, mutta se ei välttämättä ole pidemmän päälle järkevää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

En oo Formuloita koittanut mutta jo kisa-auto kisarenkail ni voi huoletta painaa moninverroin enemmän jarrua kuin perus bemarilla 200 vauhdissa katurenkailla. Ihan realistiselta tuo tuntuu. Ongelma onkin juuri jarrun vasteessa. G27 polkilet on todella löysät oikeaan autoon nähden, joten vaatii totuttelua ettei jarru ole liian pohjassa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Jos omaa manuaali-auton (eika ole tottunut vasemman jalan jarrutuksiin, toimii toki automaatillakin kuhan vasemman jalan herkkyys on "kohillaan") niin hyvan kasityksen tuosta tuntuman puutteesta saa kokeilemalla jarrutusta silla vasurilla.
On renkaista ja kelista riippuen joko nenat tuulilasissa tai jarrut lukossa (absillisella absit paukkuu). (Eika kannata kokeilla liikenteen seassa :D )
Oikeastaan realistisin fiilis on vissiin saatu kun manuaali-autoilija ajaa automaatilla ja yrittaa painaa kytkinta..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Kiitos vastauksista. Pitänee vaan alkaa käskyttää jalkaa hellemmin;) Gt 5 ketjusssa joku mainitsi ettei pysty laittaa vaihteita sisään ilman kytkintä. No ainakin itse onnistuin lykkäämään pykälää sisään ilman kytkintä. Tosin tuntuu ainakin vakiokaaroilla vähän huijaukselta:D Niin ja on muuten kytkimen ja kaasun kanssa oltava tarkka, ettei löydä vapaata. Ilmeisesti kaasusta enemmän riippuvainen meneekö pykälä sisään, jos on hiukkasenkin kaasua liian aikaisin niin vapaalle menee. No mutta on se vaan jotenkin mukavempaa laitella pykälää sisään kepin ja kytkimen kanssa.:o
 
Ylös Bottom