Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ///saMuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

EDIT: Unohtakaa, löyty helpompi ratkasu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

no juu.. tänään tuli tuo Fanatecin 911 GT2 ratti haetttua ja varmasti hyvä ratti kun saa vielä säädettyä mieleisekseen.. nyt on vaan se ongelma että polkimet (clubsport) on täysin elottomat.. ratiile tulee virtapiuha ja molemmista lähtee usb johdot konsoliin ja ovat vielä keskenään yhdistetty kuten ohjeet neuvovat.. sama juttu boksiila ja pleikkarilla.. eihän nyt polkimissa mitään erillistä virtakytkintä ole? en ainakaan löytänyt.. jos jollain on tietoa miten ne herätetään henkiin niin minähän kiitän ja kumarran!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

no nyt toimii.. yks johto liikaa vaan..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Tervehdys!

Omistin aikoinaan Driving force GT:n, mutta se hajosi gt5 alkupuoliskolla jo.. Nyt harkitsen G27 hommaamista ja heräsi kysymys:

Jarrumodaus, siis kytkinpolkimesta tehdään leveämpi poljin jarrupolkimen kanssa. Käsittääkseni parantaa jarrutus tuntumaa? Minulla ei ole intoa alkaa kytkintä käyttämään, kun suurin osa nykyisistä urheiluautoistakin on noilla läpysköillä ratin takaa. Miten jarrumodin kanssa toimivuus gt5 kanssa? Käsittääkseni kun painaa kytkintä, sen jälkeen kytkin on käytössä kisoissa? Voiko tuon valikoista sammuttaa pois, että voi leveämmän jarrun kanssa huoletta polkea menemään ja vaihtaa vain läpysköistä?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

no juu.. tänään tuli tuo Fanatecin 911 GT2 ratti haetttua ja varmasti hyvä ratti kun saa vielä säädettyä mieleisekseen.. nyt on vaan se ongelma että polkimet (clubsport) on täysin elottomat.. ratiile tulee virtapiuha ja molemmista lähtee usb johdot konsoliin ja ovat vielä keskenään yhdistetty kuten ohjeet neuvovat.. sama juttu boksiila ja pleikkarilla.. eihän nyt polkimissa mitään erillistä virtakytkintä ole? en ainakaan löytänyt.. jos jollain on tietoa miten ne herätetään henkiin niin minähän kiitän ja kumarran!

no nyt toimii.. yks johto liikaa vaan..
Kerro kokemuksias sit ku sul on niitä? Ite hommaan,joko gt2,gt3(kiinnostaa eniten) tai g27:n.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

no niin.. driving force pro:lla kun on 6 vuotta pelannu niin onhan tän tuntuma ihan erilainen, huonompi omasta mielestä.. esim. tarkkuus ja sellanen juttu kun GT 5:ssa tullaan mutkaan ja käännät vähänkin liikaa niin tuntuma häviää täysin, eturenkaat lehahtaa punaseksi ja auto puskee suoraan.. forceista sen verran että vaikka ne on täys sata (ja pelissä myös) niin tuntuu et ne on tehty kaheksan vuotiaan voimille.. parempia säätöjä en ainikaan ite siihen löydä.. Dome.fi palstalla ilmeisestikin joku PC pelaaja kyllä kehui rattia kovasti ja sano että paranee vaan kun tulee uusia päivityksiä mut koskeeko tuo vaan PC puolen käyttöä.. koitin tosta Tikkurilan VPD:stä kysellä tota mutta he oli vaan töissä siellä.. ei tietoa.. eli nyt on niin että jos sitä ei FORZA 4:sen kanssa saa toimimaan kunnolla niin sitten varmaan vaihtuu G 27:aan.. huonompi homma sinänsä sillä noi Clubsportin polkimet on kyllä aivan loistavat.. mutta mutta, tassä on nyt parii kuuta aikaa ennen Fortzaa kuulostella ja ettiä tietoa tosta eli ei heitetä vielä rattia kaivoon..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

ja vielä.. tulee vaan mieleen et eihän se nyt VOI olla niin huono ja tunnoton kaiken maailmanlaajusen hypetyksen jälkeen.. (ratilla omat fanisivut esim.).. en tiedä mitä teen väärin mut jos en mitään niin aika oudolta tuntuu et kuus vuotta vanha DF PRO tuntuu paremmalta ja sillä ajaa mieluumin.. jos joku jolta FANATECIN 911 GT2 myös löytyy niin ei muuta kuin kirjotelkaa kokemuksianne..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

sellanen juttu kun GT 5:ssa tullaan mutkaan ja käännät vähänkin liikaa niin tuntuma häviää täysin, eturenkaat lehahtaa punaseksi ja auto puskee suoraan..

Öh, mahtaisiko auto aliohjata?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

no aliohjaahan se kun niin tekee.. mut kyse on just siitä että autoissa on tasan samat säädöt molemmilla rateilla mut Logitechin ruori on paljon tarkempi ja välittää pienimmätkin renkaiden liikkeet niinkuin pitääkin.. tai sitten on vaan niin että kun sillä on kuus vuotta pelannu niin se on niin takaraivossa se tuntuma minkälainen ratin "pitää" olla.. jos tää Fanatec ois ihan eka ratti niin saattas olla eri juttu kun ei ois vertailupohjaa..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Tervehdys!

Käsittääkseni kun painaa kytkintä, sen jälkeen kytkin on käytössä kisoissa? Voiko tuon valikoista sammuttaa pois, että voi leveämmän jarrun kanssa huoletta polkea menemään ja vaihtaa vain läpysköistä?

Voit vaihtaa joko ilman tai kytkimen , käyttää joko keppiä tai läpysköjä ja näitä eri tapoja voi vaihdella kesken ajon. Itse olen ollut tyytyväinen G27 rattiin enkä ole kaivannut mitään, toki vois olla nuo nappulat konffattavissa mutta oikeesti niitä ei tarvi välttämättä.

t.kepagt
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

opelmanta71, onko jäänyt jotain säätöjä ratista itsestään kenties huomaamatta?

Omistin ennen G27:n ja Fanatec vie siitä kyllä voiton. En sitten tiedä missä on vika, kyllä forcetkin ovat ratissa voimakkaat. Josko olisit saanut jo valmiiksi rikkinäisillä hihnoilla varustetun yksilön?
 
Voit vaihtaa joko ilman tai kytkimen , käyttää joko keppiä tai läpysköjä ja näitä eri tapoja voi vaihdella kesken ajon. Itse olen ollut tyytyväinen G27 rattiin enkä ole kaivannut mitään, toki vois olla nuo nappulat konffattavissa mutta oikeesti niitä ei tarvi välttämättä.

t.kepagt

Kyse olikin siitä, et kun tekee leveämmän jarrupolkimen, menee "kytkin" pohjaan aina kun jarrua painaa. Ja tuota ei taida mitenkään saada edes ohitettua.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Kyse olikin siitä, et kun tekee leveämmän jarrupolkimen, menee "kytkin" pohjaan aina kun jarrua painaa. Ja tuota ei taida mitenkään saada edes ohitettua.
Juuri tuota ajoin takaa. Harmillista, sillä jossain määrin olisi kiinnostanut tuo leveämpi jarrupoljin kytkimen tilalta. Polkimet ovat kyllä aivan toista luokkaa näin vakionakin onneksi kuin driving force gt:ssä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

opelmanta71, onko jäänyt jotain säätöjä ratista itsestään kenties huomaamatta?

Omistin ennen G27:n ja Fanatec vie siitä kyllä voiton. En sitten tiedä missä on vika, kyllä forcetkin ovat ratissa voimakkaat. Josko olisit saanut jo valmiiksi rikkinäisillä hihnoilla varustetun yksilön?

no jou.. tällä hetkellä on nyt tällaset säädöt: sensivity 900, forcet 100, shock vibration 100, drift 0, abs vbration 50 (Turismo ei ainakaan ilmeisesti tue tota), linearity 0, dead zone 0, spring ja damper 3.. (näiillä kahella viimesellä en kyl huomannu mitään eroa oli arvot mitkä vaan).. ei kai tässä muita säätö mahdollisuuksia ole kuin nuo yhdeksän.. tuolla "Fanatec wheel fansite":lla on myös joidenkin omia säätöjä ja jollain forcet jopa 40.. mutta joo, jos ei tähän mitään tolkkua tule niin täytyy jossain vaiheessa viedä tohon VPD:hen niin saavat selvittää onko tää ehjä..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Onks mitää neuvoa kun G25 jarru laahaa?

E: peli on siis Gran Turismo 5
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Yhdistin Saitek RX400 ratin PS2 adapterilla PS3:n, sitten kävin ajamaan F1 2010 peliä mutta ajamamisesta ei tule yhtään mitään kun kaasua painaa sen verran että poljin liikahtaa niin pelissä kaasu on pohjassa. Eli polkimilla olisi vain kaasu pohjassa ja ei yhtään kaasua toiminnot . Osaisiko kukaan auttaa että miten saisi tuon kaasu polkimen vähemmän herkemmäksi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Vihdoinkin tein ratti päätöksen ja eilen tilasin G27:n.Ainaski polkimet on toivottavasti paremmat ku DFGT:ssä:)
ps. "sekalaisesta kauppa-alueelta" löytyy mun DFGT/WHEEL STAND PRO,jos jotakin kiinnostaa hankkia dfgt.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

no juu.. kävin siinä VPD:ssä ja vaihtoivat ratin toiseen samanlaiseen (Fanatec 911 GT2).. kyllähän se edellinen rikki oli, nythän auto menee jopa sinne mihin kääntääkin:).. noista forceista vielä niin ainakin Turismossa sitä sais olla enemmän mut se on näköjään itse pelistä paljon kiinne.. esim. DIRT 3 vääntää enemmänkin vastaan.. eli ratin omat moottorit riittää kyllä.. ja noi Clubsportin polkimet on kyllä todellakin hyvät, pystyy tota GT 5:kin ajamaan ilman ABS jarruja.. no mutta hyvä näin.. jatketahan..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Fanatec 911 GT2 ja g27 ratti,onko näillä ratin väännössä paljoakaan eroa gt5 pelissä.Että kannattasko ostaa Fanatec 911 GT2.
 
Ylös Bottom