Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ///saMuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Huh huh.. melkeen pumpusta ottaa. :eek:
Puol tonnii tommonen setti, heti kun lotossa voittaa niin pistän harkintaan.
Oon nyt kääntyny ton G25 puoleen, se vaikuttaa ihan siistilt, vaik onki vähän tylsän näkönen.
Ja näköjääs kallis.. 260e!
Mut jos kerta ratin ostaa niin hyvähän sen pitää olla.

On ne ajat kovia jos on pelkkä rattikin jo uuden konsolin hintanen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Itse pähkäilin G25:n ja DFGT:n välillä, ja lopulta tulin siihen tulokseen, ettei ole 100-150e arvonen se kytkinpoljin ja h kaavio kun pelaa pelkällä ps3:lla, jos ois omistuksessa edes yks pc (kaik mäkkejä) niin oisin ostanu g25:n, kun siellä ois kytkimel ja h-kaaviolle ollu paljo enempi käyttöä, nyt taitais rajottua vaan gt5:een toistaiseksi?

Ja on kyllä aivan törkeen hyvä ratti toi Driving Force GT, ei mitenkää vois uskoo et alta 70eurolla saa ton tasosen ratin
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Hmm.. 200e toi, vieläkin aika lailla, mut parempaan suuntaan.
Löysin ton DFGT johonkin 70-75e jostain kaupasta, mut vaikutti jotenkin sillain halvalta romulta, mut täytyy tutkia.
Mihinkö peleihin noi rajoittuu noi ratit? Toimiiko kaikissa ajopeleissä vaan vaiko kaikissa tietyn firman peleissä vai miten on systeemi nykysin?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Hmm.. 200e toi, vieläkin aika lailla, mut parempaan suuntaan.
Löysin ton DFGT johonkin 70-75e jostain kaupasta, mut vaikutti jotenkin sillain halvalta romulta, mut täytyy tutkia.
Mihinkö peleihin noi rajoittuu noi ratit? Toimiiko kaikissa ajopeleissä vaan vaiko kaikissa tietyn firman peleissä vai miten on systeemi nykysin?

itse ratti on todella laadukas ja se säätöpyörä on ainakin prologuessa ihan loisto juttu.

Polkimet on toki muoviset, mut ajaa asiansa loistavasti
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Mihinkö peleihin noi rajoittuu noi ratit? Toimiiko kaikissa ajopeleissä vaan vaiko kaikissa tietyn firman peleissä vai miten on systeemi nykysin?

Ratit toimivat vain niissä peleissä, joissa ne on erikseen tuettu esim. GT5 Prologue, NFS:Shift ja Dirt 2, mutta vaikkapa Motorstormit eivät tue rattiohjausta lainkaan. Lisäksi eri rattimalleja tuetaan hieman erilailla pelistä riippuen. Tämä vaikuttaa erityisesti ko. rattien erikoisominaisuuksien hyödyntämiseen, kuten Logitech DFGT:n säätöpyörä tai G27:n ratissa olevat napit.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Eli tarkoittaaks se nyt sitä että vaik toi DFGT toimii vaan Turismossa vai DiRT 2 ja Shift, F1 jne?
Mut ei toimi vaik GTAssa tai Saints Row 2?
En ihan täysin kätsännyt. :(
Onko jossain listaa, joka näyttää tiettyjen rattien tuetut pelit?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

f1, ferrari challenge, supercar challenge, GT5 prologue, gt5 demo, gt5 kuhan tulee, f1 2010 kuhan tulee, dirt, dirt 2, need for speedit jne...

Lähinnä siis pelejä joita ei oo kuviteltu pelattavan edes ratilla kuten just motorstormit, ne on tehty puhtaasti viihteelliseen rällästämiseen, ei rattiajoon...en usko et gta:ssakaan toimii
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Mainittakoon vielä että Fanatecin vehkeessä ei ole G25:sta tuttua kuollutta aluetta keskellä.

Eipä ole G25:ssakaan kuollutta aluetta.

Itse pähkäilin G25:n ja DFGT:n välillä, ja lopulta tulin siihen tulokseen, ettei ole 100-150e arvonen se kytkinpoljin ja h kaavio kun pelaa pelkällä ps3:lla.....

No muistetaan kumminkin, että G25 polkimet ovat paljon laadukkaammat, kuin dfgt:n muoviset. Mutta kyllähän se hyvä ratti on ja polkimissakaan nyt sinänsä vikaa ole.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Ei ole G25:ssa kuollutta aluetta GT5 prolossa. Shiftissä on kyllä huomattavissa... Ei johdu ratista vaan pelistä :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Onhan. Kun ratti on suorassa ja käännät sitä aavistuksen edestakas niin sen tuntee (siis silloin kun peli on päällä).

Jotenkin käsitin, että kyse on "klapista", eli mitään ei tapahdu vaikka pikkasen kääntää. Ainakin pc-peleissä on mahdollisuus säätää deadzonea ja se meinaa just sitä, että polkimissa ja ratissa tyhjää ennen kuin alkaa tapahtumaan. Kyllähän se vastus on löysempi siellä keskellä, mutta eikös sen kuulukkin olla?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

PC hardware testeistään ja artikkeleistaan tunnettu Tom's Hardware Guide on tehnyt melko perusteellisen vertailun high-end rattien välillä.

Mukana vertailussa ovat:
  • Logitech G27
  • Fanatec Porsche 911 GT3 RS Clubsport Edition
  • Porsche 911 GT3 RS Wheel

Racing Wheel Roundup
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tänään kävin hakemassa testiin Logitech Driving Force GT:n. Hyvähän sen on oltava kun on virallinen Gran Turismo :)

Virittelin ratin pöydälle ja ei muuta kuin GT Academy käyntiin. Varsin laadukkaan oloinen ohjain hintaisekseen, paitsi nuo kirotut polkimet. Ihmettelin kun Nissani ei suoralla oikein kulkenutkaan, ja kappas vain jarru näyttää olevan osittain päällä vaikka poljin on täysin ylhäällä :confused: Vähän aikaa siinä sitten poljinta liikuttelin ja hyvinhän se painallukseen reagoi, muttei vapauttanut jarrua kokonaan.

Soitin saman tien Logitechin tuotetukeen, josta sai muuten yllättävän hyvää palvelua. Selitin ongelman ja tuotetuki vihjasi että vastaavia ongelmia on ollut useammallakin ja muuta ei ole tehtävissä kuin vaihtaa tuote uuteen. Mikäs siinä, pakkasin ratin laatikkoon ja vein takaisin liikkeeseen josta sain uuden tilalle.

Uusi ratti paikoilleen ja ei kun ajamaan. Pari kierrosta ajoin hymyssä suin, kunnes jarrupoljin alkoi oireilemaan. V*tutus oli aika suuri... Rahat oli pakko ottaa tuossa vaiheessa takaisin, ajattelin että vaikka löytäisinkin ehjän yksilön niin sillekkään ei varmasti voisi ennustaa kovinkaan pitkää ikää.

--------

Olin katsovinani että, nuo molemmat testaamani yksilöt olivat Rev 1, joten ehkäpä Logitech jossain vaiheessa korjaa ongelmat. Huonoa tuuria varmaan, mutta en voi suositella Driving Force GT:tä ennen kuin tuo jarruvika on korjattu.

Ehkäpä sittenkin g25 tai g27 :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Oma viikon vanha DFGT tekee ihan samaa, pikaratkaisuna on käyttää polkimien johto lennosta irti, tämän jälkeen yleensä pelaakin tuntitolkulla kunnolla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Oma viikon vanha DFGT tekee ihan samaa, pikaratkaisuna on käyttää polkimien johto lennosta irti, tämän jälkeen yleensä pelaakin tuntitolkulla kunnolla.

Juu itelläkin oli sama ongelma alussa, mutta sitten se hävisi ja nyt on vedetty ilman mitään ongelmia. Itestään poistui tuo minulla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tuo ei muuten ole ratin ongelma, olen lukenut monilla muillakin rateilla olevan ongelmia tuossa tuon jarrun kanssa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tuo ei muuten ole ratin ongelma, olen lukenut monilla muillakin rateilla olevan ongelmia tuossa tuon jarrun kanssa.

Oudolta kuulostaa et ois pelin vika, koska ite prolossa ja demossa en ole tälläistä huomannut viikon todella ahkeran dfgt:n käytön jälkeen
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tuo ei muuten ole ratin ongelma, olen lukenut monilla muillakin rateilla olevan ongelmia tuossa tuon jarrun kanssa.

Itse olen lukenut että vain dfgt:tä vaivaisi tämä. Oma reilu 3 vuotta vanha G25 on pelannut loistavasti aina. Ja tiedän pari PC-pelaajaa joilla laahaa välillä nämä logitechin halvempien mallien "lelu"polkimet.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Sain DFGT jouluna ja ihan tyytyväinen olen ollut. Polkimet tosin ovat aika rasittavat. Jalat pitää olla todella lähellä toisiaan ja aika epämukavaa on pitkällä matkalla ajaa.
 
Ylös Bottom