Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä sinusta tulee isona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Onko tämä teineille tarkoitettu topicci? :)

Well, minä olen kait paikkani jo löytänyt...

Kaikki elämän tavoitteetkin jo saavutettu? Mahdat olla onnellinen :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler

Itse olen ainakin saavuttanut kaiken sen mitä olen elämässäni halunnut. Tosin minullakaan ei tavoitteisiin ole koskaan kuuluneet ne aikaisemmin mainitut: omakotitalo, farmariauto, pari lasta jne. Ehkä mun tavoitteet ei ole olleet kovin materialistisia...

Se mitä on palkkaa tullut on kulunut kaikki elämiseen. Eipä tarvitse ainakaan sitten vanhainkodissa harmitella mitä kaikkea on jäänyt tekemättä tai kokematta :D

Toisaalta tuntuu elämä hieman tylsältä nyt kun ei ole enään tavoitteita :(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SonJohn
Ittelle kävi just päin vastoin. Valmistuin musiikkitieteeltä ja nyt koodaan. Musiikkitiede on kiva juttu, joten onnea pääsykokeisiin.

Miksi koodaat, vaikka musiikkitiede on kiva juttu?

Voiko musiikkitieteessä painottua taide-, populaari-, elektroni- tai perinnemusiikkiin jotenkin? Tai mitä kaikkia vaihtoehtoja niitä onkaan. Vai antaako koulutusohjelma sellaisen yleistietouden kaikista osa-alueista? Riippuu varmaan yliopistostakin tuo.

Menee vähän hölmöksi kyselyksi, mutta antakaa anteeksi. Minua kiinnostaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tuhnu
Miksi koodaat, vaikka musiikkitiede on kiva juttu?

Voiko musiikkitieteessä painottua taide-, populaari-, elektroni- tai perinnemusiikkiin jotenkin? Tai mitä kaikkia vaihtoehtoja niitä onkaan. Vai antaako koulutusohjelma sellaisen yleistietouden kaikista osa-alueista? Riippuu varmaan yliopistostakin tuo.

Menee vähän hölmöksi kyselyksi, mutta antakaa anteeksi. Minua kiinnostaa.

Musiikkitiede on kivaa, mutta 7 vuotta laitoksella riitti :) Toisekseen muu, kuin tutkijan homma ei oikein napannut, ja haluan ainakin jonkin aikaa tehdä jotain muuta. Luin sivuaineena tietotekniikkaa, joten siirryin niihin hommiin (hypen viimeisellä allonharjalla). Alalla on työpaikoista kova kilpailu ja palkkataso ainakin aluksi on vaaatimaton. Eiköhän tässä jossain vaiheessa ala taas väitöskirja kiinnostamaan, kun tarpeeksi saa etäisyyttä aikaisempiin opintoihin.

Opintojen painotuksen voi valita nykyään erittäin laajasta skaalasta (ainkin kaikki mainitsemasi onnistuu helposti). Yliopiston vahvuuksiin kannattaa tutustua etukäteen, sillä niissä on eroja. Perusopinnot ovat kaikilla suht samanlaiset, mutta lopun lähestyessä valinnan madollisuudet lisääntyvät. Jos kiinnostaa enemmän niin laita mailia tai privaa.

must tulee rallin ajaja... tai roskakuski... tai sit must tulee pomo... tai tai ehkä mä pääsen siivoo mäkkärin vessoja. mistä sitä tietää ku... ku en omista kristallipalloo. tää on noloo:(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Jos vaikka saisin nämä Datanomi opiskelut käytyä loppuun jossain vaiheessa niin sitten voisi kattella uudestaan mitä tältäkin elämältä haluaa :confused:

On meitä näköjään muitakin. :)

Mä valmistun datanomiks ens kuun ekalla viikolla (toivottavasti) ja paperit on lähteny jo ammattikorkeaan. Ei kuulemma ainakaan todistuksen keskiarvon (asteikko 1-5, numero 4.12) pitäs tuottaa ongelmia. Tradenomi musta pitäs sit varmaan n. 5 vuoden sisään valmistua.

Musta tulee varmaan paras. Ainaki kylän paras. Mutta en oikeasti vielä tiedä oikein mitä tehdä, mutta lukioon sitä mennään miettimään. Monenmoinen ala kiinnostaa aina politiikasta fysiikkaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan super-sampo
must tulee rallin ajaja... tai roskakuski... tai sit must tulee pomo... tai tai ehkä mä pääsen siivoo mäkkärin vessoja. mistä sitä tietää ku... ku en omista kristallipalloo. tää on noloo:(

No ei ollenkaan noloa, ei varmaan kovin monella ole elämän "master plan" selvillä...

Mä olen ollut viimeiset 8 vuotta insinöörin hommissa, mutta enään ei työ tietotekniikan parissa ole niin kiinnostanut. Kun sitten alkoi ne YT-neuvottelut ja tuli potkut niin ajattelin että nyt on sopiva sauma vaihtaa alaa.

Kun nyt tarkemmin mietin niin lapsena halusin helikopterilentäjäksi, merikapteeniksi, veturinkuljettajaksi tai edes poliisiksi. Kaikkiin noihin on vaatimuksena hyvä näkö, joten täytyi keksiä "vaihtoehto B" kun en täyttänyt edes hakukriteerejä :D

Nyt jos täydentäisin tuota listaa ja mietin mihin olisi mahdollisuudet päästä, niin keksin että ryhdyn bussikuskiksi! Tai siis pistän hakemuksen syksyllä työkkärin "City-bussinkuljettaja" -kurssille. Toivotaan että tärppää :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler

En tiedä mitkä ovat kaikki elämäni tavoitteet, mutta kun oma kulta löytyy, on vakituinen kiva duuni ja muutenkin kaikki kohdallaan niin mitä sitä muuta kaipaamaan?... :)

En tiedä mitkä ovat kaikki elämäni tavoitteet, mutta kun oma kulta löytyy, on vakituinen kiva duuni ja muutenkin kaikki kohdallaan niin mitä sitä muuta kaipaamaan?... :)

Perheen lisäystä? :)

Avioero?

Tämäpä onkin ajankohtainen aihe.

Vastaus otsikon kysymykseen: tällä hetkellä ei hajuakaan. Mikä on hassua sinänsä, että valmistuin juuri tällä viikolla AMK:sta koodari-inssiksi. Töitä ei (enää) lomautuksen takia ole ja suoraan sanottuna ei tunnu siltä että kyseisiä hommia edes kiinnostaisi tehdä, ainakaan kovin kauaa. Ja valttikortit työnhaussa ovat kyllä hyvin ohuet, osaamisen suhteen tuntuu jäävän täysin jalkoihin. Motivaatio kun uudenkaan opetteluun on miltei pakkasen puolella. Tuntui melkein kuin olisi voinut valmistumispäivänä arkistoida tutkintotodistukset ensimmäiseen vastaantulevaan roskikseen.

Täällä näyttää olevan muitakin, jotka ovat irtautuneet IT-hommista. Tällä hetkellä itselläni ei vain ole mitään muuta "vakavasti otettavaa" kiinnostavaa hommaa mielessä. Musiikki lienee se unelmajobi ja vaikka sekin harrastus alkaa ehkä vähitellen vihdoinkin ottamaan pientä tulta alleen bänditoiminnan muodossa niin ihan niin pilvilinnoissa en elele, että kuvittelisin tuolla ainakaan lähitulevaisuudessa minkäänlaista elantoa saavani. Musiikki on kuitenkin se juttu mihin nykyään haluan panostaa kaikkein eniten. Ja mitä elantoon tulee, sinkku-ukkona tulen kyllä vähällä toimeen :)

Tällä hetkellä on siis pallo niinsanotusti hieman hukassa. Onneksi kuitenkin harrastukset pitävät pään koossa.

Meikäläisestä tulee tänään (perjantaina 28.5.2004) käsikirjoittamiseen/kuva- ja valosuunnitteluun erikoistunut medianomi.

Työllisyys tilanne on tosin melkoisen karu. Jotain toivoa minun osalta on tosin siinä, että tuli voitettua Ylen Radioteatterin opiskelijoille suunnatun kuunnelmakäsikirjoituskilpailun pääpalkinto. Hyvä tämä siis siksi, että palkkiorahoilla voipi pitää tässä opiskelujen päätteeksi kivasti lomaa ja lisäksi jalka on vähän paremmin oven välissä, jos aion jatkaa tekstien kirjoittamista tuohon suuntaan.

Noh, nyt joka tapauksessa rentoudun muutaman viikon ja alan sitten vasta stressaamaan elannon tienaamisesta.

Minusta tulee huomenna ylioppilas.

Sitten haen Kuopion AMK:hon elektroniikkasuunnttelijaksi, kutsu tuli jo pääsykokeisiin.

Ylös Bottom