Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä kirja on luettavana nyt?

Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

^^^ Iain Banks, my hero :)

Teini-ikäisenä luettu Wasp Factory hämmästytti ja ihastutti, kaikki kirjat löytyvät hyllystä ja on tullut luettua pariin otteeseen jokainen, lempiopukset useampia kertoja.

Välillä hieman aina masentaa, että uusia teoksia ei enää saada.

R.I.P. Iain
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Jep, se on surullista että maailma on menettänyt jälleen yhden mestarin. Good night, sweet prince...
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Juup, Wasp Factory luettu joskus täälläkin. Kokemus oli... hämmentävä.

Tällä hetkellä kesken China Mieville: Iron Council, ihan ensimmäisillä sivuilla. Juuri päättämäni Dan Simmons: Ilium oli kyllä scifin terävintä kärkeä...
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Nyt menossa Iga and Koka Ninja Skills: The Secret Shinobi Scrolls of Chikamatsu Shigenori ja seuraavaksi sitten rapia 500-sivuinen "keltainen kirja" eli The Book Of Ninja: The Bansenshukai - Japan's Premier Ninja Manual

Jos pitäisi valita vain kaksi ninjakirjaa, valitsisin tuon keltaisen kirjan lisäksi True Path of the Ninja, johon voi aina palata ammentamaan aatoksia vähän samoin kuin uskovaiset Raamattua.

http://www.natori.co.uk/natori_publications.html
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Dennis Lehanen Live By Night tuli lukaistua eilen, täytyy kyllä sanoa, että mies on tällä hetkellä kovin dekkarikirjailija maailmassa. Ankea ja synkkä tarina kieltolain ajalta vei mukanaan kuin ilmainen viina. Two thumbs up.

edit: Dyyni-trilogia on kyllä kova, sci-fin kulmakiviä. Mahtavaa avaruusoopperaa!
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Tällä hetkellä luettavana Hannu Rajamäen Fractal Prince. Vuoroaan odottaa Karen Travissin Halo-romaani Thursday War.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Tällä hetkellä luettavana Hannu Rajamäen Fractal Prince. Vuoroaan odottaa Karen Travissin Halo-romaani Thursday War.
Rajamäki on pirun hyvä.

Tällä viikolla tuli luettua Jan Guilloun Keikari. Nyt vuorossa James Clavellin Shōgun.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Richard Mansbach & Kirsten Taylor: Introduction to Global Politics. Pisin kirja mitä olen koskaan lukenut (kuutisensataa sivua), vielä olisi tuollaiset 150 jäljellä. Tenttiä varten, joo.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Neal Stephensonin Reamde on menossa. Kertoo kaverista, joka on luonut maailman suosituimman nettipelin. Sitten joku tekee viruksen reamde, joka kryptaa käyttäjän tiedostot ja purun saa vain rahaa vastaan ja rahat pitää maksaa tuolla nettipelissä tietyssä paikassa. Ja tietysti kun ihmiset lähtevät maksuretkelle, niin jotkut keksivät ryöstää ne kesken matkan. Yhden venäläisen gangsterin haluama tiedosto oli myös joutunut tämän viruksen uhriksi ja maksamisen sijaan hän lähteekin jäljittämään tuota viruksen tekijää ja nappaa samalla mukaansa pari tuon pelin kehittäjän kaveria.

Vasta pari sataa sivua takana tuhatsivuisesta teoksesta ja kyllähän tuota lukee. Tosin ei taida ylittää Snowcrashia.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Vaikka lukiossa tuli käytyä kaikki mahdolliset historian kurssit läpi, ei aihe oikeastaan kiinnostanut minua sen tarkemmin. Kunhan nyt selvisi koulusta ulos kohtuullisilla papereilla ja oli jonkinlainen yleissivistys kunnossa. Noh, tässä on nyt vuosia mietitty, että pitäisi katsoa Schindlerin Lista -elokuva, koska täytyyhän sitä sivistää itseään myös elokuvien saralla. En kuitenkaan tykkää katsoa elokuvia ennen kuin olen lukenut siihen pohjautuvan kirjan, jos mahdollista (ja olen edes tiennyt, että elokuva perustuu kirjaan).

Tartuinpas siis Thomas Keneallyn kirjaan ja järkytyin. Tottakai jokainen tietää, millaista meno siihen aikaan oli, mutta olin silti järkyttynyt niistä yksityiskohtien määristä, joita kirjassa kerrottiin, teoksen lukeminen teki välillä todella pahaa. Näitä asioita ei luonnollisesti elokuvassa ole, koska muuten siitä tulisi suhteettoman pitkä. Kirjan myötä aloin kiinnostua aiheesta enemmänkin ja seuraavaksi lainasin Primo Levin "Tällainenko on ihminen" jatkaen samalla linjalla. Molemmat kirjat tuli luettua suht' nopeasti. Tällä hetkellä luen William Styronin "Sofien valintaa" ja olen vasta suhteellisen alussa, mutta sitten olisi tarkoitus katsoa samanniminen elokuva.

Joten, jos jollain on suositella lisää samantyyppisiä kirjoja luettavaksi, ottaisin mielelläni näitä ehdotuksia vastaan :)
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Iain Banksin "Stonemouth" tuli lukaistua, oli kyllä yksi parhaita ei-kulttuuri kirjoja Banksilta, suorastaan otti päähän kun kirja loppui.

Neil Gaimanin "Ocean at the End of the Lane" meni eilen yhdessä pötkössä, on ehkä Gaimanilta ehein kokonaisuus. Aiemmissa kirjoissa tarinat ovat olleet mahtavia (kuten jo Sandmanin aikoina oli selkeää, tarinoista ja ideoista ei ole miehellä puutetta) mutta se itse kirjoittaminen on ollut hieman löysää. Nyt uusimmassa molemmat osa-alueet olivat kohdallaan!
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

David Lagecrantz: Minä, Zlatan Ibrahimovic
Lasse Erola: Keke Rosbergin elämä ja ajot
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Rajamäki on pirun hyvä.

Tällä viikolla tuli luettua Jan Guilloun Keikari. Nyt vuorossa James Clavellin Shōgun.
Itse itseäni lainaten. Keikari oli huono, Shōgun vaikuttaa erittäin hyvältä. Olen tosin ehtinyt lukea sen vasta puoleenväliin, n. 500 sivun kohdalle. Allekirjoituksen blogilinkkiin lisätty mutinaa Rajamäen Kvanttivarkaasta.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Lincoln Child & Douglas Preston - Veljensä Vartija [Pendergast -sarja]

Nyt alun perusteella vaikuttaa todella hyvältä ja lukeminen edistyy nopeasti (olen hidas lukija) siis kun huomioidaan että kyseessä on yli 600 sivuinen kirja.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Taavi Soininvaaran Toinen peto ois seuraavana hyllyssä odottamassa lukemista.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Taavi Soininvaaran Toinen peto ois seuraavana hyllyssä odottamassa lukemista.


Soininvaaran kirjat ovat aina maistuneet itselleni erinomaisesti ja uusin pläjäys on jo vuosien ajan hankittu heti julkaisupäivänä.
Toinen peto oli kuitenkin minulle todella iso pettymys.
Juoni ja juonenkuljetus eivät vain mielestäni olleet Soininvaaran aiemman tuotannon tasolla, eikä kirja onnistunut koukuttamaan entiseen tapaan.
En edes muista milloin viimeksi olisin joutunut rankkaamaan Remeksen uusimman Soininvaaraa korkeammalle. Tällä kertaa Omertan Liitto oli kuitenkin kiistaton voittaja.
Sijoitan siis kyseisen teoksen Soininvaaran tuotannon hännille yhdessä Rikollisen kauniin kanssa. Ehkä loistava Leo Kara-sarja oli nostanut odotukset liian korkealle.

Tällä hetkellä luettavana on Stephen Kingin Nightmares & Dreamscapes.
 
Ylös Bottom