Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä on kaikkein yliarvostetuin peli/konsoli?

Solid Snake

Active Member
Mikä on mielestänne yliarvostetuin peli? Entä konsoli?
Minä olen sitä mieltä, että GTA 3 ja VC vievät voiton. Vaikka ne ovatkin molemmat loistavia pelejä. Esim. Cuben foorumeilla törmää siihen, että kokoajan kysytään onko GTA:ta tulossa Cubelle. Kaikki haluaa pelata GTA:ta vain sen väkivallan vuoksi. Konsoli puolelta pitää vastata PS2. Se ei edes perusteluja kaipaa.
 
JSRF? Hä? Ei sitä minun mielestäni edes hirveästi arvosteta. Siis yhtä paljon kuin esim. GTA 3. Minun vastaukseni on GTA 3 ja PlayStation.
 
Jet Set Radio Future Xboxilla ja Eternal Darkness GameCubella ovat ALIarvostettuja pelejä, molemmat pelit ovat saaneet hyviä arvosteluja mutta eivät kuitenkaan myyneet hirveän hyvin, mikä on minusta väärin.
 
Tony Hawkit on aivan liian arvostettuja, ihmiset ostaa ja kriitikot ylistää:( Jokainen sarjan osa on lähes identtinen.
Myös Sims-pelisarjan myyntiluvut (eritoten USA:ssa) hirvittää. Ostakaa kaikki 30 euroa maksava lisäosa, kun siinä saa kymmenen uutta huonekalua!:p
 
Cuben Eternal Darkness on aivan liian yliarvostettu. Ja GTA:t haluaisin cubelle koska niissä liikkuminen yms on vapaata, eli voi pilistää pitkin kaupunkia ja hakata vaikka välillä pari ihmistä :) siksi se on niin hyvä peli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Flubber
Halo, vaikka onkin äärimmäisen hyvä peli, on hieman yliarvostettu:eek:

Hyvä peli, mutta ei kaiken sen kehun arvoinen ole.

Mun mielestä aliarvostetuin on Nintendo ja kaikki sen pelit. Kyllä kriitikot niitä arvostaa, mutta mikä siinä on ettei pelejä/koneita oikein myydä? Parhaimmat pelit mitä olen koskaan pelannut on ollut Nintendon tekemiä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cubetus
...voi pilistää pitkin kaupunkia ja hakata vaikka välillä pari ihmistä :) siksi se on niin hyvä peli.

Tuohon kyllästyy about 3 sekunnissa. GTA 3:a en ole pelannut kuin varmaan yhteensä puoli tuntia viimeisen tehtävän läpimenon jälkeen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Mun mielestä aliarvostetuin on Nintendo ja kaikki sen pelit. Kyllä kriitikot niitä arvostaa, mutta mikä siinä on ettei pelejä/koneita oikein myydä?
Nintendo aliarvostettu? Nintendon pelejä ei myydä? Mitä ihmettä sun joulupuuron on oikein laitettu?!!

Nintendon pelithän saavat aina hyviä arvosanoja ja muutamaa peliä lukuunottamatta (Pikmin nyt tuli ensiksi mieleen) myyvät aivan helvetin peljon (varsinkin suhteessa siihen paljonko konsolia on myyty).

Huoh, jos joku isompi pelifirma on aliarvostettu, niin se on Sega, jos joku... mutta se nyt ei liity tähän.

Yliarvostetuin peli on ehdottomasti THPS-sarja. Ykkönen oli ainoa, joka mielestäni ansaitsi ne 95+ pisteet, koska se oli oikeasti parempi verrattuna muihin sitä edeltäviin peleihin (Thrasher, ym). Vaikka kaikki seuraavatkin THPS-sarjan osat ovat olleet hyviä ja huolella tehtyjä, niin eivät ne kyllä ole olleet kympin arvoisia pelejä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Nintendo aliarvostettu? Nintendon pelejä ei myydä? Mitä ihmettä sun joulupuuron on oikein laitettu?!!

Nintendon pelithän saavat aina hyviä arvosanoja ja muutamaa peliä lukuunottamatta (Pikmin nyt tuli ensiksi mieleen) myyvät aivan helvetin peljon (varsinkin suhteessa siihen paljonko konsolia on myyty).

Niinpä, kyllähän niitä Nintendon pelejä ostaa ne jotka Nintendon omistaa, joka on ihan luonnollista. Mutta miksi pleikkari jyrää Nintendon keskinkertaisilla toiminta peleillä, ja jo hohtonsa menettäneilla Final fantasy peleillä? Se tekee minusta Nintendosta aliarvostetun, kun sitä myydään niin vähän. Onhan tokli myynti ollut nousussa, mikä on ihan hyvä Nintendoa ajatellen. Onko kyse vain uskottavuudessa?
Puuro oli kyllä hyvää! ;)
 
Yliarvostetuin konsoli kautta aikain on mielestäni ollut PlayStation.
Jos pelien myyntilukuja katsoo, niin löytyyhän sieltä monia pelejä jotka eivät huonoutensa vuoksi ansaitsisi huippumyyntilukuja. Kaiken maailman lisenssipelit (NHL-sarja, todellakin) tulevat päällimmäisinä mieleen.
 
Tämän vuoden peleistä tulee mieleen Halo. Onhan se first person shootereiden eliittiä konsoleilla, muttei pelitä yhtä hyvin kuin vaikkapa TimeSplitters 2. Läpipeluu käy loppua kohti työlääksi, vaikka alkupään kentät ovat lupaavia.

Kun aliarvostuksesta kärsineistä peleistä tuli puhe, niin PS2:n Ico ei ole saanut ansaitsemaansa huomiota. PS2:lle ja Dreamcastille julkaistu Rez on myös herättänyt lähinnä ihastusta niiden harvojen parissa, jotka ovat peliin törmänneet.

Konsoleista on vaikeampi sanoa, kun jokaiselle on hyvät ja huonot pelinsä.
 
Jeps, omasta mielestäni yliarvostetuimpia pelejä on "maailman paras peli" Halo ja mukamas huippupeli Star Wars: Rogue Leader, EA:n urheilupelit, WRC2 Extreme ja Final Fantasyt. Muuta ei nyt juuri tällä hetkellä tule mieleen.
 
Ylös Bottom