Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Falco

New Member
Olen tässä kauan aikaa jo aikonut hankkia jonkun kunnon räiskintäpelin PS2:lle... Mutta kun ei nyt oikeen osaa päättää minkä ostais.

Kertokaapa te mikä on pleikka kakkosen parhain räiskintäpeli, ja miksi?

Helpottais vähäsen päätöstä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Ylivoimaisesti Rez.

Oletko tosissasi tuon suhteen?
olen meinaan pitkään harkinnut tuon pelin ostamista koska sitä on kehuttu ja näyttää aika erikoiselta tekeleeltä... btw en edes tiennyt että se on shoot'em uppia... :confused:
 
Oon tosissani. Rez on yks parhaista peleistä mitä lähivuosina on tullut. :)
 
Täältäkin ääni Rezille.

Rez + huone pimeäksi + volyymi lujalle = hemmetin hieno pelikokemus :)
 
Rez on sellainen ysin arvoinen peli eli ei lainkaan kehno. Xboxilla sille olisi loistava vaihtoehto Panzer Dragoon Ortan muodossa, mutta PS2:lle en ihan heti keksi vastaavaa räiskintää. Perinteisempää avaruusötön silppuamista kaipaavalle suosittelisin Contra: Shattered Soldieria. Peli on kyllä todella vaikea sivuttain etenevä hyppely, mutta addiktiivinen kuin mikä.
 
Jos shoot'em-up pelillä tarkoitat sivu- pysty- tai z-suunnassa rullaavia ampumispelejä, etkä fps räiskintöjä, niin REZ on varmasti parhaimpia.

Aika vähän PS2:lle tämän tyypin pelejä taitaa REZ:in ja Contran lisäksi olla.

REZ on hyvä peli millä tahansa mittapuulla mitattuna, valitettavasti vaan aivan liian aliarvostettu. Grafiikkakin on todella tyylikästä, eikä screenshotit tee pelille ollenkaan oikeutta.

Toivottavasti jotai Ikarugan tapaista tulee vielä PS2:lle (uusi Gradius taitaa olla tulossa!)
 
Tänään tuli Rez postissa ja ensimmäiset ajatukset kun ekan levelin pääsi läpi olivat "Eihän tämä ole peli, tämä on jotain ihan muuta..." Se oli hengellinen hetki, se. Tekno on yleensä aiheuttanut vain paiseita minulla, mutta kummasti jalka alkoi hakkamaan tahtia ja koko keho alkoi liikkumaan kun sitä musiikkia pääsi itse tekemään ja sen vaikutukset tuntuivat, näkyivät ja kuuluivat selvästi. Saiskohan sitä päälleistuttavaa tärinäjuttua mitä Japanissa myytiin pelin kanssa jostain...

Niin, räiskinnöistä. PS2:lla se osasto on aika köyhä, jos jo mainittujen lisäksi sanotaan Silpheed: The Lost Planet ja Gradius 3/4 niin koko valikoima onkin siinä. Uusi Gradius todellakin on tulossa kuten myös R-Type Final. Sitten joskus.
 
Varma tapa saada tyttöystävä kiinnostumaan pelaamisesta. En kyllä itse ajatellut käyttää vibraatt-eikun tärinäjuttua tuolla tavalla. Jos sen vaikka teippaisi alaselkään niin että selkärangassa tuntuisi sykähdykset. Jos Rezin tilaisi Japanista niin toimisikohan tuo lisälaite myös PAL-konsoleissa? Myöntäkää, jollain täällä kuitenkin on sellainen ;)
 
Tuleeko se tärinäpalikka toiseen ohjainporttiin, jos, niin eikö jonkinlaisena korvikkeena voisi toimia ihan vaan toinen DS2 ohjain.
Ainakin mulla sohva jotenkin vahvistaa aika paljon ohjaimesta tuntuvaa tärinää jos sen jättää tärisemään sohvalle. Jos toisen ohjaimen jemmais jonnekkin sohvatyynyn alle, niin siitä voisi jo saada kivat vibat.
 
Täristin taitaa mennä USB-porttiin.

Itse sain joskus Edgen pikkujutun perusteella käsityksen, että tuo olisi vahvistanut ohjaimen tärinöitä, mutta ilmeisesti tosiaan ei.

Japanilaiset on outoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Tuleeko se tärinäpalikka toiseen ohjainporttiin, jos, niin eikö jonkinlaisena korvikkeena voisi toimia ihan vaan toinen DS2 ohjain.
Ainakin mulla sohva jotenkin vahvistaa aika paljon ohjaimesta tuntuvaa tärinää jos sen jättää tärisemään sohvalle. Jos toisen ohjaimen jemmais jonnekkin sohvatyynyn alle, niin siitä voisi jo saada kivat vibat.

...mutta eihän Rezia pelatessa toinen ohjain värinöi ollenkaan. Ehkä se vibra tökätään USB-porttiin tai japski-Rezissä on tue tälle lisälaitteelle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Niin, räiskinnöistä. PS2:lla se osasto on aika köyhä, jos jo mainittujen lisäksi sanotaan Silpheed: The Lost Planet ja Gradius 3/4 niin koko valikoima onkin siinä. Uusi Gradius todellakin on tulossa kuten myös R-Type Final. Sitten joskus.
Löytyyhän noita perinteisiä 2D shoot 'em-uppeja PS2:lle ihan runsaastikin, mutta ikävä kyllä ne tahtovat aina jäädä sinne Japanin puolelle. Jos omistaa modatun tai NTSC-J koneen, niin ainakin Shikigami No Shiro ja Psyvariar ovat kokeilemisen arvoisia pelejä (+ vielä sitten nuo Ghegsin mainitsemat). Myöhemmin on tosiaan tulossa uusi R-Type Final (joka todennäköisesti tulee myös tännekin päin), Gradius V, XII Stag (joka julkaistiin juuri Japanissa, kuulemma aika kämänen), Metal Slug 3 (USA (ja PAL?)-julkaisu mahdollinen) ja Dodonpachi Dai-Ou-Jou.

Todennäköisesti jossain vaiheessa tulevat PS2:lle myös Shikigami No Shiro 2, Border Down ja Ketsui, mutta niitä ei ole vielä virallisesti julkistettu.
 
TS2:sta ei ilmeisesti lasketa shoot'em upiks vaan FPS peliks.
 
Auh, kuinka saatoin unohtaa Metal Slug 3:n! Mikäli edellisten osien lumo on tallella, niin meno on taattua! Jää nyt nähtäväksi julkaistaanko peliä Japanin ulkopuolella. Jaappanin pojat pääsevät räiskimään todennäköisesti vielä kevään aikana. Kiitos Nemille muistin virkistämisestä!
 
Löytyipä tälläinen hauska tekstinpätkä:

As reported by Gamestyle, Sega (who published the game) are currently converting several Saturn titles with a view to being released on the Psone in September and Radiant Silvergun is on the list! It's the Second Coming!

Aprillipila? Toiveikas, mutta silti perätön huhu? Jos tuo toteutuu niin maailma on kerralla parempi paikka.

Lähde: http://www.gamestyle.net/retro.php?article=4
 
Ylös Bottom