Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Täytyypä tutkailla noita tarkemmin sieltä asetuksista.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Tuli ostettua PS3 ja GT5:sta olisi tarkoitus pelata. Mutta kertokaapa onnistuuko Logitech Driving Force GT:llä ja sitä varten olevalla Wheel Stand Pro telineellä oikean jalan jarrutus? Haluan sen verran toden tuntua että oikeaa jalkaa käytän siihen. Näyttäisi ainakin että rattiputki tulee polkimien väliin keskelle (vaikkei olekkaan kiinni niissä). Saako pedaalilodjun paikkaa säädettyä oikeallepäin? Tai onko jossain toisessa telineessä säätö? Vai haittaako tuo, onko oikean jalan jarru ok? Vai pitääkö ostaa G25/G27? :)

Ps. Jos jollakin joku näistä käytettynä niin laittaapi privaattiviestin hinnan ja puhelinnumeron kera. Ei uuden hintaisia, niitä saan kaupastakin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Tuli ostettua PS3 ja GT5:sta olisi tarkoitus pelata. Mutta kertokaapa onnistuuko Logitech Driving Force GT:llä ja sitä varten olevalla Wheel Stand Pro telineellä oikean jalan jarrutus? Haluan sen verran toden tuntua että oikeaa jalkaa käytän siihen. Näyttäisi ainakin että rattiputki tulee polkimien väliin keskelle (vaikkei olekkaan kiinni niissä). Saako pedaalilodjun paikkaa säädettyä oikeallepäin? Tai onko jossain toisessa telineessä säätö? Vai haittaako tuo, onko oikean jalan jarru ok? Vai pitääkö ostaa G25/G27? :)

Tänne tuli tiistaina verkkokauppa.comista juuri tuo wheel stand pro DFGT-ratin kaveriksi. Mainio kapistus kun saa mukavassa takanojassa sohvalla röhnöttäen rällätä. Tossa on poljinpalikan kiinnitys sivuilta pitkillä pulteilla joten ei ole juurikaan säätövaraa. Piti ihan testata että kyllähän siihen jarrupolkimeen yltää silti vaivatta oikeallakin jalalla. Eli tuskinpa siinä mitn ongelmaa sen suhteen on. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Tänne tuli tiistaina verkkokauppa.comista juuri tuo wheel stand pro DFGT-ratin kaveriksi. Mainio kapistus kun saa mukavassa takanojassa sohvalla röhnöttäen rällätä. Tossa on poljinpalikan kiinnitys sivuilta pitkillä pulteilla joten ei ole juurikaan säätövaraa. Piti ihan testata että kyllähän siihen jarrupolkimeen yltää silti vaivatta oikeallakin jalalla. Eli tuskinpa siinä mitn ongelmaa sen suhteen on. :)

Itse löysin lopulta käytetyn G25:n joten nyt on kaikki herkut ja ei ongelmaa :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Eli rattia oon meinannu hommata ja oon pitkälti rajannu kahteen vaihtoehtoon eli dfgt tai ferrari f430 force feedback. Jos on jotain muuta noin 120e hintaluokassa nii suositelkaa toki. Mites muute onko siitä 900 asteen kääntösäteestä mitään hyötyä vai pärjääkö sillä 270 asteen kääntösäteellä? Ja onko siinä dfgt:ssä millaset ne ''napit'' siinä ratin takana ku ite tykkään ihan pirusti niistä ratin takana olevista läpistä, jotka tosiaan löytyy tosta f430 ratista. Kertokaas mielipiteitä. Nopeesti vastauksia, ku ois tarkotus tilata heti ku saan vaan päätettyä että kumpi ratti.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Eli rattia oon meinannu hommata ja oon pitkälti rajannu kahteen vaihtoehtoon eli dfgt tai ferrari f430 force feedback. Jos on jotain muuta noin 120e hintaluokassa nii suositelkaa toki. Mites muute onko siitä 900 asteen kääntösäteestä mitään hyötyä vai pärjääkö sillä 270 asteen kääntösäteellä? Ja onko siinä dfgt:ssä millaset ne ''napit'' siinä ratin takana ku ite tykkään ihan pirusti niistä ratin takana olevista läpistä, jotka tosiaan löytyy tosta f430 ratista. Kertokaas mielipiteitä. Nopeesti vastauksia, ku ois tarkotus tilata heti ku saan vaan päätettyä että kumpi ratti.

Kyllä tuo dfgt on paras tuossa hintaluokassa. Toimii ainakin varmasti kaikissa peleissä ja on laadukas. Polkimet vaan on suht heikot tossa, ei oo oikein tuntumaa. Netti on täynnä ohjeita niitten modailuun jos siitä innostuu. Siinä on ihan hyvät läppävaihteet, ite kyllä tykkään kepitellä kun se on realistisempaa. :) 900 asteinen kääntösäde on myös realistinen, varmaan sillä 270:llä pärjää mut vaikee itse kuvitella ajavan ratilla jota ei voi edes täyttä kierrosta kääntää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Muutaman kuukauden ehti G27 olemaan ja sit riitti koiralle. Ratista lähtevä USB-piuha jyrsitty nyt hienosti poikki :eek:

Onko kokemusta, mistä tuollaisen piuhan saisi ja saako ylipäänsä vaihdettua ei-insinöörin koulutuksella? Google ei hirveästi valaissut asiaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Omistan Saitek 4-in-1 Vibration Wheel -ratin ja nyt kysyisin, että mahtaako kyseinen ratti olla yhteensopiva Gran Turismo 5:sen kanssa? Olen jo kokeillut kyseisellä ratilla pelata GT5:sta, mutta ei oikein tahdo onnistua. Ratissa olevilla napeilla pystyy liikkumaan PS3:sen valikoissa, mutta heti kun GT5 käynnistyy, niin ratti lakkaa toimimasta. Onko rattia mahdollista saada toimimaan GT5:sen kanssa vai onko kyseessä ylitsepääsemätön yhteensopivuusongelma?

Ainakin Amazon näyttää tarjoavan mahdollisuutta ostaa yhdessä ratin kanssa sekä FI 2010 -pelin että GT5:sen. Sen perusteella sanoisin, että ratin kyllä pitäisi toimia GT5:sen kanssa. Ainakin minusta tuntuisi oudolta, jos Amazon myisi GT5:sen yhdessä sellaisen ratin kanssa, joka ei edes toimi pelin kanssa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Muutaman kuukauden ehti G27 olemaan ja sit riitti koiralle. Ratista lähtevä USB-piuha jyrsitty nyt hienosti poikki :eek:

Onko kokemusta, mistä tuollaisen piuhan saisi ja saako ylipäänsä vaihdettua ei-insinöörin koulutuksella? Google ei hirveästi valaissut asiaa.

Onko usb-kaapelin sisällä olevilla johdoilla eriväriset kuoret? Mikäli kaikki johtimet ovat erivärisiä, korjaaminen on helppoa. Mikäli ei ole värejä, yritä katsoa onko numeroita tai merkkejä. Mikäli niitäkään ei löydy, suosittelen turvautumaan elektroniikka-alan ammattilaiseen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Onko usb-kaapelin sisällä olevilla johdoilla eriväriset kuoret? Mikäli kaikki johtimet ovat erivärisiä, korjaaminen on helppoa. Mikäli ei ole värejä, yritä katsoa onko numeroita tai merkkejä. Mikäli niitäkään ei löydy, suosittelen turvautumaan elektroniikka-alan ammattilaiseen.

Erivärisiä johtoja pilkottaa ulkokuoren alta neljä. Eli niitä saisi kuorittua kyllä näkyviin. Pitäisikö nuo nyt juottaa kiinni vai riittääkö "rullaaminen" ja teippaus?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Kandee ennemmin juottaa ne kuin teipata ja rullata. Nuo teippaukset eivät yleensä ole kovin kestäviä ratkaisuja. Ja nyt ihan varmuuden vuoksi sanon, oletan että tiedät, eristä ne johdot sen kolvauksen jälkeen. ;) Eli johdot eivät saa koskea toisiinsa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Olen ostamassa näillä näppäimillä käytettyä Driving Force Pro rattia. Toimiiko kyseinen ratti uusimassa Dirt3:ssa ja onko tietoa onko tuon kyseisen ratin elinkaari vielä pitkäkin tulevaisuuteen?
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Olen ostamassa näillä näppäimillä käytettyä Driving Force Pro rattia. Toimiiko kyseinen ratti uusimassa Dirt3:ssa ja onko tietoa onko tuon kyseisen ratin elinkaari vielä pitkäkin tulevaisuuteen?
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Olen ostamassa näillä näppäimillä käytettyä Driving Force Pro rattia. Toimiiko kyseinen ratti uusimassa Dirt3:ssa ja onko tietoa onko tuon kyseisen ratin elinkaari vielä pitkäkin tulevaisuuteen?

Itse suosittelisin ainakin G27 jo H-kaavion ja kytkimen takia. Älyttömän hauskaa ajaa dirttia H-kaaviolla ja kytkimellä! 259e näytti olevan Jimms:in nettikaupassa.
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Olen ostamassa näillä näppäimillä käytettyä Driving Force Pro rattia. Toimiiko kyseinen ratti uusimassa Dirt3:ssa ja onko tietoa onko tuon kyseisen ratin elinkaari vielä pitkäkin tulevaisuuteen?

Dfp on jo poistuva ratti ollut pitkään...osta ennemmin sen seuraaja driving force GT, joka on puhtaaseen ps3 peraamiseen yksi parhaista rateista.

Toki g27 on helmi ratti, mut ei välttämättä se oo ekana järkevin vaihtoehto jos on miettinyt ensiksi dfp:tä. :D hiukan eri hinnois pyöritää.
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Toimiiko kyseinen ratti uusimassa Dirt3:ssa ja onko tietoa onko tuon kyseisen ratin elinkaari vielä pitkäkin tulevaisuuteen?
En näe mitään syytä, miksei DFP toimisi kaikissa rattia ajopeleissä vähintään tämän konsolisukupolven loppuun.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

löytyykö halvemmassa hintaluokassa (<150e) rattia, jossa on polkimissa kytkin ja h-kaaviollinen vaihdekeppi?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

löytyykö halvemmassa hintaluokassa (<150e) rattia, jossa on polkimissa kytkin ja h-kaaviollinen vaihdekeppi?

Ei ole silmään osunut ainuttakaan, alle tuon hinnan voit saada käytettynä G25 tai G27, mutta itse en ostaisi käytettynä. Tuosta thrustmastersin valikoimasta en osaa sanoa, kun en ole perehtynyt mutta uskon, että hinta pomppaa sielläkin jos pitää h-kaaviota sun muuta olla. Itsellä on tuo G27 käytössä ja ihan hintansa väärti on ollut. Ja on kyllä jo parikin peliä mikä tukee h-kaaviota, kuten GT5, Shift 2 ja Dirt 3.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Eikös se fanatecin yks kytkimellä oleva maksa noin 150e?
 
Ylös Bottom