Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Sanokaahan joku jos tiedätte tosin onko tuo DiRT 2 hyvä ratilla ja saa ehdottaa muitakin pelejä jotka olisivat hyviä ratilla.

On hyvä. Kääntösäteestä on tuettuna vain 180 astetta, mutta muuten rattituki on erittäin hyvä. FFB on hyvä ja säätämään pystyy laajasti, saa mm. laitettua käsijarrun vaihdekeppiin, pillin pilliin :)D) jne. Dirt 2:ssa ratilla et välttämättä ole yhtään nopeampi kuin padilla, mutta huomattavasti hauskempaa se on!

GT5P on tosiaan luonnollisesti ratinomistajan hankintalistalla ja Mäksän jo hiukan ehdottelemat Ferrari Challenge ja Supercar Challenge ovat myös hyviä ratilla. Täyttä hintaa noista peleistä ei kuitenkaan kannata maksaa. Epäilen kylläkin, että noissa kahdessa pelissä ei ole mahdollista ajaa ratilla yhtä kovaa kuin pädillä. Tämä tosin mutua. Olen kyllä tullut siihen tulokseen, että vaikka olisin jossain pelissä ratilla hitaampi kuin padilla, niin on se sen elämyksen arvoista. Poislukien tietysti Motorstormit yms. joita on turha ruveta edes yrittämään ratilla.


E: Sen verran korjausta, että enpäs muuten sanokaan varmaksi, ettei Dirtiin voi laittaa kuin 180 astetta. Nyt en pysty tarkistamaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Itse nyt pitkän harkinnan jälkeen päättänyt päätyä samaan yhdistelmään. Paljonkos muuten yhtensä kustansi? Oliko muuten vaihdekepissä nyt jo vähän enemmän vastusta, mitä G25:sen "hengettömässä" vaihdelaatikossa?

Reilut 400 yhteensä tuosta paketista sai pulittaa. Nyttemmin vielä enemmän, kun Verkkokauppa nosti telineen hintaa. Puolasta suoraan tilaamalla saa telineen tosin hieman halvemmalla.

Omaan kouraan tämänkin vaihdelaatikko on hieman kevyt, mutta on se parempi kuin G25:n laatikko. Itse tulee ajeltua pääosin viiksivaihteilla, joten ei tuo niin paljoa häiritse, tottumus kysymys tuokin lopulta vain on.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Dodii. Tossa pari tuntia sitten purin ton DF GT:n polkimet aikomuksena putsata jne. kun täällä sitä suositeltiin, kun jarru laahasi välillä. Noh, ei muutakuin ruuvit irti ja klonks... kaikki päreiks lattialle, kun en tajunnut irrottaessa avata varovasti :D

Siinä sitten oli sormi suussa, kun polkimet osissa siinä lattialla ja en kerennyt edes näkemään miltä ne sisällä näytti. Noh, ei se auttanu ku ruveta vääntää sitä ja tossa lopulta sitten 20 kierrosta ajoin putkeen ja ei kertaakaan jarru laahannut vaikka normisti se on ruvennut laahaamaan 3-5 kierroksen jälkeen. Job well done :p

Itse ostin muuten tuon ratin verkkokaupasta viime kesänä 69€ hintaan eli hieman on noussut taas näköjään.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tuttavalle tilattiin G27 ja yllätys oli suuri kun Gran Turismo 5 Prologuessa ei viiksivaihteet toimikaan. Viiksistä ei tapahdu mitään. Nappien säätövalikossa kun viiksiä kokeilee niin valinnat liikkuvat ylös/alas. G25 -ratilla viiksivaihteet toimivat moitteetta. G27 viikset toimivat hyvin myös esim. Dirt2 -pelissä, joten ratissa ei vikaa ole. Kone netissä, joten uusimmat updatetkin pitäisi olla ladattuna. GT 2010 Academyssäkin viiksivaihteet toimivat hyvin.

Onko tuota mahdollistakaan saada toimimaan GT5p:ssä?

Outoa G27:ssa on myös että vaihdekepille on ainoastaan H-vaihtamismahdollisuus, ei niin että ylös/alas, kuten G25:ssa on.

Uusimmassa wheelstandpro -telineessä on mainittavaa entiseen verrattuna että ratin saa ruuveilla kiinni, telineessä on sopivat reiät metallissa. Myös G27 pedaalit saa mukana tulevalla kiinnitysraudalla kätevästi kiinni, eikä tarvitse viritellä omia nippuside-patentteja.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tekeekö tolla Logitechin vanhalla GT ratilla mitään? eli: http://gamespresent.com/wp-content/uploads/2008/02/logitech-driving-force-pro.jpg tolla.

Tuli tänne töihin yks tommonen ja ostin sen 2euroon :D Pitäis olla kunnossa.

Viikonloppuna sen uuden GT ratin jo tilasin, joten toimiiko kaks rattia peleissä samaan aikaan? Tai jos ei ja muutenkin, niin paljonko tosta vanhasta kehtaa pyytää jos kaverille sen myis mikäli toimintakuntonen on...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tuttavalle tilattiin G27 ja yllätys oli suuri kun Gran Turismo 5 Prologuessa ei viiksivaihteet toimikaan.

En ole itse vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta GT5P:ssä tosiaan taitaa olla pieni yhteensopivuusongelma G27:n kanssa. GT5 Academyssä G27 toimii kuten pitääkin, ja jopa ratin kierroslukuvalot toimivat.

Outoa G27:ssa on myös että vaihdekepille on ainoastaan H-vaihtamismahdollisuus, ei niin että ylös/alas, kuten G25:ssa on.

Ylös/alas vaihto on jätetty G27:ssa pois paremman H-vaihtimen myötä, ja se onnistuu vain viiksivaihteiden kautta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Näyttäis nettisivujen mukaan jimmsissä olevan reilusti jo noita ratteja, onko jollekkin tilanneelle jo tullu ilmotusta et sais hakea? meinasin vaan, et menenkö kävelyn sijasta huomenna autolla töihin ja pyyhkäsen suoraan jimmsiin töiden jälkeen hakemaan oman Driving Force GT:n, vai onko odotettava sitä et joku jaksaa sielt mulle päin ilmotella (oon siis maksanut ennakkoon)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Mä hain omani vaikken ollut saanut ilmoitusta, suoraan löivät sen tiskille. Se lafka on muuten muuttanut, joten kannattaa kattoa kartalta se uus osoite ennenkun lähtee, on entistä syrjemmässä se paikka.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Minkämoisen pöydän tuo DF GT vaatii? Eli minkälainen kiinnitys siinä on, ja millaiset toleranssit?

Olkkarin pöytä on semmoinen keskeltä lasinen, reunoilta puinen, ja sen paksuus on vain 2-3 cm puisen reunuksen kohdalta, lasin kohdalta pelkkää alle 1cm paksua lasia...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tämä viesti oli alunperin GT-Academy ketjussa, mutta koska huomasin kirjoittavani pelkkää rattiasiaa niin laitan tänne. Täällä näköjään muutkin painivat saman ongelman parissa, eli siis kiinnityksen.

Ei selkä ja polvi kestänyt ajoasentoa joten revin tietokoneen pöydältä alas ja oti sen pöydän käyttöön, nyt on ajoasento ok, ja pääsen 3sek karkuun omaa nopeinta kunnes tulee ne jyrkät mutkat, niin kevyt pöytä et vaik on leipäkone yms kamaa painona niin pöytä jää käteen rati kera, ratissa olevat voimat pistää liikaa kampoihin

pakko vaan nopeuttaa ajotuolin tekoa

Kiitos Mäksä hyvistä nauruista, on se kumma jos ei leipäkonekaan auttanut :D

Mäkin voisin aiheesta kirjottaa tuoreita ensifiilareita ilman noita jooga vaiheita.

Eli ratin kiinnitys on tosiaan usein aika kinkkinen homma ja varsinkin olohuoneessa. Oletus on normaalisti, että pöytä on joku polven korkunen ja sohvakaan ei yleensä miltään kuppipelnkiltä vaikuta.

Itellä on myös näistä joogahommista karvaita kokemuksia kun joskus 5 vuotta sitten ostin ensimmäisen ratin Xboxiin, hirvee säätöhelvetti aina ja en mä lopultakaan saanut sitä asentoa mielyttäväksi. Onneksi oli niin huono ratti, että annoin koko homma olla sillä erää ja ajattelin palata myöhemmin asiaan....se myöhemmin on NYT YES!

Eli siinä kiinnityksessä on kuitenkin aika monta muuttujaa jotka vaikuttaa lopputulokseen ja jotka tavalla tai toisella pitää saada kohilleen kuten:

- Korkeus
- Ratin ja polkimien välinen etäisyys
- Ratin kulma
- Kaikki pitäs pysyä paikallaan tiukassakin mutkassa

Virheestä oppineena päätin tällä kertaa skipata räpellykset ja toivoin joulupukilta ratin lisäksi myös tällaisen. Kun kerta budjetissakin oli löysiä. (alunperin piti ostaa G25, mutta tyydyinkin nyt sitten Driving Forceen)

Jos tosiaan on tilaa jonkinlaiselle ajotuolille, niin se on tietenkin optimaalisin ja coolein vaihtoehto.

Meillä ei ollut mitään palaa ja liian kova hellasärö olisi luultavasti tullut esteeksi. Samoin mietin jotain vanerilevy-hässäkkää, mutta niihin ei rakenna Erkkikään sellasia säätömahdollisuuksia ja jos tekee kiinteen niin pieleen menee varmasti...niin, ja kun hallitus olisi ekan kerran sellasen vanerilevy-hässäkän nähnyt niin olis ollut kiva sen jälkeen pelailla panda-silmillä :D Eli täällä ainakin oikeestaan ainoa vaihtoehto oli tuo WSP. Hellasärökin on aika maltillinen ollut toistaiseksi :eek:

Ja sitten pari sanaa siitä Driving Forcesta. Tarvii sanoa, että alunperin kun luin/katsoin videoilta kokemuksia niin olin hieman ymmälläni. Aika hyvänä pidettiin, mutta hinta oli omasta mielestäni vähintäänkin "epäilyttävä" ollessa vain 75...tuolla hintaa voisi olettaa olevan aika rimpulakin? Wanhan boksin rimpularatti kummitteli vielä muistissa, niin sen takia oli vähän kammoa noinkin edulliseen rattiin.

Anyway, ihan hyvältä näyttää. Mekaanisesti ei mitään valittamista ja ei todellakaan mikään rimpula. Mulle tulee nyt mieleen, että koska toi on virallinen "Gran Turismo -ratti" niin sieltä on ehkä Sony vähän sponssannut tuon ratin tuotantoa ja se osaltaan selittäisi "ylihalpaa" hintaa? Aivan käsittämätöntä, että tuo laite maksaa parikymppiä enemmän kuin Dual Shock 3 ohjain!? Nyt kun ratti oli noinkin kohtuu hinnoissa, niin pukille jäi hilloa ostaa vielä sitten se Wheel Stand Pro.

Tsemppiä ajotuoli projektiin, mutta jos hellasärö tai tilanpuute on ongelma, niin uskallan suositella WSP. Tässä vielä yksi videoista jonka katsoin ennen kun uskalsin tilata, allekirjoitan oikeestaan kaiken mitä kaveri tuossa juttelee.

YouTube - My GT5 Setup PS3 - Part 2 - The Wheel Stand Pro

Verkkiskin myy noita, mutta hinta on kalliimpi ja toimitusajat on mitä on...mutta jos tilaa suoraan Puolan pojilta, niin tulee muutamassa arkipäivässä. Itellä tais mennä 3 arkipäivää, toimittavat myös seurantanumeron eli näkee sitten missä se seilaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Verkkiskin myy noita, mutta hinta on kalliimpi ja toimitusajat on mitä on...mutta jos tilaa suoraan Puolan pojilta, niin tulee muutamassa arkipäivässä. Itellä tais mennä 3 arkipäivää, toimittavat myös seurantanumeron eli näkee sitten missä se seilaa.

Joulun alla Verkkokaupasta sai telineen suoraan varastosta, eli samantien mukaan. Kannattaa myös ostaa ainakin G25/G27 ratille se telineen uudempi "G27" malli, joka on hieman leveämpi ja painavampi, sekä mahdollistaa ratin ja polkimien kiinnittämisen telineeseen myös ruuveilla ratin omien puristinviritelmien sijaan.

Mutta voin tosiaan tätä telinettä suositella itsekin jollei ole varaa ja/tai tilaa oikeaan ajopenkkiin. Säädettävyys erinomainen, eikä mene hermot ja aika itse viritellessä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Kiitos Mäksä hyvistä nauruista, on se kumma jos ei leipäkonekaan auttanut :D

Olisittepa kuulleet mikä repeäminen oli kun vaimo ampaisi makuuhuoneesta katsomaan että mikä jumalaton mekkala sieltä nyt kuuluu olohuoneesta...no minähän se siinä päristelin ikean höyhenen kevyellä pöydällä jonka takaosassa on vastapainona 80 luvun leipäkone kansi auki joka kolisti siinä sitten :D

Mutta joo, ei ole itellä mitään kokemusta G25:sta eikä G27:sta joten en edes tiedä millainen "parempi" sit enää on. Itelä viimisin ratti on PC puolelta ja se oli se vanha kunnon punainen momon ratti, ja täytyy sanoa et muistikuvat siitä ratista vastaa täysin tuota dfgt:tä, perustuneeko jotenkin siihen tekniikkaan ja siks on nykysin halpaa valmistaa?.

Pettymys oli kyllä kova kun en päässyt tuota säätöpyörää missään testaamaan, superstar v8:ssa ei oo käytössä, ei f1 CE:n demossa eikä gt 5 demossa...prologue tulee huomenna, siin ilmeisesti voi käyttää?

Muita pelejä ei liene edes olevan missä toi toimeis?


edit:
Meillä ei ollut mitään palaa ja liian kova hellasärö olisi luultavasti tullut esteeksi. Samoin mietin jotain vanerilevy-hässäkkää, mutta niihin ei rakenna Erkkikään sellasia säätömahdollisuuksia ja jos tekee kiinteen niin pieleen menee varmasti...niin, ja kun hallitus olisi ekan kerran sellasen vanerilevy-hässäkän nähnyt niin olis ollut kiva sen jälkeen pelailla panda-silmillä Eli täällä ainakin oikeestaan ainoa vaihtoehto oli tuo WSP. Hellasärökin on aika maltillinen ollut toistaiseksi

Tsemppiä ajotuoli projektiin, mutta jos hellasärö tai tilanpuute on ongelma, niin uskallan suositella WSP. Tässä vielä yksi videoista jonka katsoin ennen kun uskalsin tilata, allekirjoitan oikeestaan kaiken mitä kaveri tuossa juttelee.

Tuosta piti viel kirjottaa et hellasärö on aivan taattu :D

Mut mulla on ratkaisu siihen...en sano vaimolle et rakennan tommosta, sit siit tulee niin levee, ettei se mahdu ovesta sisään vaan täytyy osittain koota paikanpäällä (rattiteline ja penkki, sit tuo poikittain sisälle). Ja painoakin tullee sen vert ettei vaimo jaks sitä kantaa pois olohuoneesta niin sen on tyydyttävä mitä mies on päättänyt

Joudun jopa muuttamaan olohuoneen kalusteiden järjestystä sit et näkee tykille kunnolla :D Täytyy vaan tuoda tuoli kotiin sillon kun vaimo on lapsen kanssa avoimessa päiväkodissa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Kiitos Gimble hyvästä tarinasta! Käytännössä vastaa kaikkiin asioihin joiden kanssa oon ite painiskellut. Tosiaan tuo kuuluisa hellasärö estää isommat viritykset ja ajopenkit, ja muutenkin tuommoinen piilotettava ratkaisu lienee paras kun ei tiedä jaksaako nyt ihan päivittäin tai edes viikoittain huristella. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tuttavalle tilattiin G27 ja yllätys oli suuri kun Gran Turismo 5 Prologuessa ei viiksivaihteet toimikaan. Viiksistä ei tapahdu mitään. Nappien säätövalikossa kun viiksiä kokeilee niin valinnat liikkuvat ylös/alas. G25 -ratilla viiksivaihteet toimivat moitteetta.

Outoa G27:ssa on myös että vaihdekepille on ainoastaan H-vaihtamismahdollisuus, ei niin että ylös/alas, kuten G25:ssa on.

Mun G25:ssa ei taas toimi noi lapavaihteet. Eipä siinä mitään, enpä ole ennenkään ajanut Golf GTI:tä muulla, kuin vaihdekepillä. Liekö sitten kiinni autosta?

Itse taas vaihtaisin tuon G25 H-vaihtimen mielelläni laadukkaampaan G27-malliin. Mielestäni täysin turha se sekventaalivalitsin... :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Mun G25:ssa ei taas toimi noi lapavaihteet. Eipä siinä mitään, enpä ole ennenkään ajanut Golf GTI:tä muulla, kuin vaihdekepillä. Liekö sitten kiinni autosta?

Itse taas vaihtaisin tuon G25 H-vaihtimen mielelläni laadukkaampaan G27-malliin. Mielestäni täysin turha se sekventaalivalitsin... :)

En nyt tarkkaan muista, mutta laita se keppi sekventuaali-tilaan niin toimii myös siipivaihteet.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

En nyt tarkkaan muista, mutta laita se keppi sekventuaali-tilaan niin toimii myös siipivaihteet.

Oho kiitos. Jottei myös mene ihan aiheen sivuun, niin ei ole hetkeäkään kaduttanut tuon G25:n osto. Mielestäni ollut todella palkitsevaa ajaa kytkimellä ja H-vaihteilla GT5 prolokia ja LFS:ää.

Suosittelen kyllä ostamaan G2x, jos vaan mitenkään irtoaa ylimääräistä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Moikka kaikil, oon uus! :eek:

Mulla on pleikkari ja mä oon nyt oikeen rankasti miettiny ton ratin ostamista.
Tossa lueskelin noita aiempia viestejä, mut en oikeen perille päässyt mikä olisi hyvä ratti mulle.
En oo ajanu 2002 jälkeen ratilla enkä oikeen kovin paljoa noita ajopelejäkään kun kaupassa, jos huomas että näyttää siedettävältä.
Kattonu videoitakin ja se on taas aika ristiriitasta. "Porsche on parempi, eipäs kun G25!", joten päätin turvautua tänne jostain syystä.
Jos te vaikka osaisittekin neuvoa mua oikeeseen suuntaan, oisin kiitollinen siitä.

PS: Onko mitään oikeen hyvää multiplatform rattia, joka pelittäis vaikka PS3 ja 360?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Moikka kaikil, oon uus! :eek:

Mulla on pleikkari ja mä oon nyt oikeen rankasti miettiny ton ratin ostamista.
Tossa lueskelin noita aiempia viestejä, mut en oikeen perille päässyt mikä olisi hyvä ratti mulle.
En oo ajanu 2002 jälkeen ratilla enkä oikeen kovin paljoa noita ajopelejäkään kun kaupassa, jos huomas että näyttää siedettävältä.
Kattonu videoitakin ja se on taas aika ristiriitasta. "Porsche on parempi, eipäs kun G25!", joten päätin turvautua tänne jostain syystä.
Jos te vaikka osaisittekin neuvoa mua oikeeseen suuntaan, oisin kiitollinen siitä.

PS: Onko mitään oikeen hyvää multiplatform rattia, joka pelittäis vaikka PS3 ja 360?

Hommasin Fanatecin Porsche Turbo S ratin ja Clubsport pedaalit. Odottelin niitä tosin puoli vuotta! Forza 3 on timanttia tolla setillä. Jarrupolkimeen saa abs-tärinät pelistä ja konsolista riippumatta. Oon nyt vetäny GT academya ja Prologueta ja toimii loistavasti myös niissä. PC:llä toimii myös. Ainoastaan setin kiinnitys Playseats GT:hen + surkea homoeroottinen muovi-shifteri ja rakettitiedemiehen knowhow:n vaativa ratin/pedaalien päivitys (PS3:lle, X0 ei käytä ajureita) ovat aiheuttaneet päänvaivaa. Mainittakoon vielä että Fanatecin vehkeessä ei ole G25:sta tuttua kuollutta aluetta keskellä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

PS: Onko mitään oikeen hyvää multiplatform rattia, joka pelittäis vaikka PS3 ja 360?

PS3/PC puolella Logitechin G27 tai G25 ovat hyviä valintoja molemmat. G27:ssa vielä parempi H-mallin vaihdekeppi sekä muutamia muita parannuksia G25:een nähden. Molemmista löytyy kokemuksia tästä ketjusta. Logitechin ratit ovat myös aina tuettu niissä peleissä, missä rattia ylipäätään tuetaan.

360:n ongelma rattien suhteen on se, ettei siihen sovi kuin Microsoftilta lisensoidut ratit, joten rattia joka sopisi siihen ja PS3:een ei taida olla olemassakaan. PS3:een sopii käytännössä kaikki USB-väylän kautta liitettävät ratit.

Fanatecin ratit lienevät hyviä nekin, mutta niiden saatavuus on Suomessa olematon, eikä kaiketi maailmaltakaan sen parempi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Kuten Salo70 sanoi, Fanatecin Porsche Turbo S -ratti käy PS3:lle ja Xbox 360:lle (sekä PC:lle). Fanatecin verkkokaupasta löytyy kyseistä rattia vaikka heti Pure Edition -mallina, johon pitää ostaa erikseen vielä polkimet ja vaihdekeppi sekä RF-lähetin PS3- ja PC-yhteensopivuuden takaamiseksi. Myös Porsche 911 Turbo S Wheel -versiota löytyy heti, joka sisältää kaiken edellä mainitun (standard-polkimet)

Hinnaksi tulee kokonaisuudessaan (mikäli haluaa clubsport-pedaalit, mutta ei normaaleja):

229,95€ Porsche 911 Turbo S Wheel
49,95€ Shifter set
50,00€ PS3-PC RF dongle
199,95€ Clubsport Pedals

Yhteensä: 529,85€ Clubsport Pedalseilla + postikulut 20€

Pelkkä Porsche 911 Turbo S Wheel -setti maksaa 349,95€
 
Ylös Bottom