Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Muotoilemalla kysymyksen uudestaan, jotta siitä tajuaisi jotain. Tekeekö siis kaikkien pelien kanssa vai jossain tietyssä pelissä noin?

Vatkaako puolelta toiselle vai mitä tarkoitit tuolla?

Olen pelannut ratin kanssa vain pelissä WRC Fia Rally Championship.

Kun mutkassa kääntää rattia vasemmalle, ratti väkisin kääntyy oikealle. Vääntö on kuitenkin pieni, mutta ärsyttää pelaamista, ja auto alkaa heittelehtimään.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Jos joku haikailee G27:n perään, kannattaa katsoa Gigantin tarjous (279+0eur toimituskulut tämän viikon).

Hmm pitääpi varmaan itsekkin ehkä tilata. käytössä nyt joytech nitro tri force ps2/xbox/pc ratti, ärsyttävää pelaa sillä kun ei ratti pistä vastaan paljo yhtään vaik laittaa täysille vastuksen, kaverilla testasin GT rattia niin johan olin pulassa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Tulipa sitten eilen hetken mielijohteesta tilattua tuo G27 ja siihen samalla sitten GT5. Ja kyllä tuo formulakin saa aika varmasti uuden ulottuvuuden ratista, en ole kolikkopelejä kummemmin rattia päässyt ajopeleissä käyttämään aiemmin.. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Olen pelannut ratin kanssa vain pelissä WRC Fia Rally Championship.

Kun mutkassa kääntää rattia vasemmalle, ratti väkisin kääntyy oikealle. Vääntö on kuitenkin pieni, mutta ärsyttää pelaamista, ja auto alkaa heittelehtimään.

Öö, kyseessä on Force Feedback joka pyrkii tekemään ajamisesta realistisempaa? Jos olet oikealla autolla ajanut, niin ei se ratti jää kurvissa siihen asentoon mihin sen kääntää, vaan renkaat pyrkivät aina menemään suoraan... eli ratti vääntää vastaan.

Vähennä Forcen tehokkuutta, jos tuntuu, että kädet väsyy tuosta. Mikäli taas laitat Forcet nolliin niin tällöin kyllä katoaa ajamisesta ideakin, kun ei ole mitään käsitystä koska perä irtoaa tiestä jne jne. Oikeassa autossahan tuon tuntee ihan g-voimistakin jne. Peleissä tätä ei voida saavuttaa niin ratin kautta on pyrittävä välittämään kaikki mitä autolle tapahtuu.

Jos tarkoitat jotain muuta niin koita selittää paremmin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Sapwe sanoi:
Mulla on Driving Force GT. Ja DFGT ohjaa rattia, vaikken tekisi mitään. Miten sen saa loppumaan?


WRC Pelissä on täyspaska FFB joten älä sen puolesta mieti että ratissasi olisi vikaa,
korjattuakaan ei saa kunhan on pakko tiputtaa forcet niin alas ettei ärsytä ja mutta edes jotain tuntuisi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Taas moitin DFGT:tä.. Ratin "itseajamisen" ero normaalissa harjoitusrallissa, ja onlinessa on suuri. En voi pelata onlinessa, koska ratti ei tottele minua. Heiluu vaan ympäri ämpäri ja auto heittelehtii.. Neuvoja?

EDIT: Pelinä siis WRC Fia Wordl Rally Champion
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Onko tuo Driving Force PRO jo täysin vanhentunutta tekniikkaa GT5 rinnalle? Puolet halvemmalla saisi kuin DFGT:n ja ainakin päällisin puolin näyttäisi lähes samalta. Ilmeisesti läppävaihteet puuttuu ja pari nappia mutta onkos muita eroavaisuuksia?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Taas moitin DFGT:tä.. Ratin "itseajamisen" ero normaalissa harjoitusrallissa, ja onlinessa on suuri. En voi pelata onlinessa, koska ratti ei tottele minua. Heiluu vaan ympäri ämpäri ja auto heittelehtii.. Neuvoja?

EDIT: Pelinä siis WRC Fia Wordl Rally Champion

ratin force feedback sua heittelee ota härkää sarvista. jos ei riitä voimat pienennä forcee jos siin pystyy itel ei kokemust paljoo muuten ratista ole kuin kaverilla testannut
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Onko tuo Driving Force PRO jo täysin vanhentunutta tekniikkaa GT5 rinnalle?
Ei ole missään nimessä täysin vanhentunutta, vaan hyvään fiilikseen myös tuolla pääsee. Ja läppävaihteetkin kyllä löytyvät.

Suurin ero on niiden GT-spesifisten säätönappien puute, eli joilla voi muokata luistoneston jne. asetuksia kesken ajon.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

+ DFGT:ssä on isompi kehäinen ratti joten lienee aavistuksen tarkempi ohjaus.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Mikä mahtaa olla halvin mahdollinen ratti joka on yhteensopiva GT5 kanssa? Jos vielä sais linkkiä mistä sitten kyseisen ratin halvimmillaan saa tilattua. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Minulla om driving forse gt ratti ja poljin yhdistelmä.

Olen ollut niihin muuten tyytyväinen,mutta jos gt5 pelilevy on pleikassa valmiina,ratti on usb liittimellä kiinni ja pleikan käynnistää niin ratti itsestään muutaman kerran pyörähtää itsestään laidasta toiseen virran kutkennän jälkeen?! Kuuluuko asiaan ?

Entä

Jostain syystä ratti "vispaa" suoralla tiellä.vaikka yrittää ajaa suoraan.Muuten ratti mielestäni toimii hyvin,ainut tuo suoralla tiellä vinkurointi

Pitääkö jostain tarkasti säätää pelissä rattiasetuksia,toki olen pelein asetuksista valinnut kyseisen ratin

Kiitos
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Driving Force GT:hän se on. Mutta toinen juttu on mistä sitä löytää. Kaikkien verkkokauppojen varastot huutaa melkeimpä eioota. Ja monessa paikassa ne on varattu jo ties koska.

No esim. Pixmaniassa on aivan suolasella hinnalla 129,99€ + p.kulut.

Prismat tai Citymarketit kannattaa käydä katsomassa.

Jakelle niin se vispaus kuuluu tämän ratin kohdalle asiaan ns. deadzone. Toisin kun tuossa Thrustmaster T500RS ei ole sitä ollenkaan. Katso tuosta videosta ylempää 6:40 kohdasta etiepäin.

Ja kyllähän sen ymmärtää kun toinen maksaa 90€ ja toinen 500€ :)
 
Jakke44: Myös se ratin pyörähtely kuuluu asiaan täysin. Se on ratin oma kalibrointi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

En löydä netistä itse tietoa DFGT:n polkimien mitoista, mutta löytyisikö foorumeilta joku noheva konsolikuski, joka voisi mitata koko poljinsetin koon/etsiä tiedon puolestani? Tarkoituksena valmistaa omatekoinen teline ratille ja polkimille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

+ DFGT:ssä on isompi kehäinen ratti joten lienee aavistuksen tarkempi ohjaus.
Ratin koko ei kerro ohjauksen tarkkuudesta mitään ellei Driving Force Pro ja GT ole muutoin täysin identtisiä laitteita. Vertaa esim. vanha Mersu, jossa ratti on kooltaan kuin laivan ruori versus uusi Honda.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Ratin koko ei kerro ohjauksen tarkkuudesta mitään ellei Driving Force Pro ja GT ole muutoin täysin identtisiä laitteita.
No ei tietystikkään, mutta kun kyse oli DFP:stä sekä DFGT:stä ja niissä on puheiden mukaan "samat" sisuskalut niin silloin asia on juuri niin kuin sanoin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Onko täällä yhtään "hullua" joka ajatteli ostaa ton Thrustmasterin uusimman luksusvehkeen? :D Kiinnostais vaan tietää mikä siinä maksaa niin mansikoita :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

No ei tietystikkään, mutta kun kyse oli DFP:stä sekä DFGT:stä ja niissä on puheiden mukaan "samat" sisuskalut niin silloin asia on juuri niin kuin sanoin.
Silloin juurikin näin. Tästä tiedosta on varmasti hyötyä myös alkuperäiselle kysyjälle. Eli tottakai tällöin kannattaa hommata DFP jos sen saa puolta halvemmalla kuin DFGT:n.
 
Ylös Bottom