Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt meni sitten Headsettikin antautumaan :D Kertokaapas mulle miten mä saan tavallisen headsetin mikin PS4:n kanssa yksiin ilman että käytän USB-paikkaa? Nuo on tollaset josta lähtee 2x 3,5mm blugia. PS4 ei ilmeisesti tunnista mikiksi toista noista vaan vain kuulokkeiksi? TV:n kautta saan kyllä äänet.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt meni sitten Headsettikin antautumaan :D Kertokaapas mulle miten mä saan tavallisen headsetin mikin PS4:n kanssa yksiin ilman että käytän USB-paikkaa? Nuo on tollaset josta lähtee 2x 3,5mm blugia. PS4 ei ilmeisesti tunnista mikiksi toista noista vaan vain kuulokkeiksi? TV:n kautta saan kyllä äänet.
Mutuna voisin heittää että tarvitset adapterin väliin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mutuna voisin heittää että tarvitset adapterin väliin.

Joo, PS4 ohjaimessahan on siinä edessä kahdenlaista lähtöä, joku "kännykkälähtö" ja sitten plugipaikka. Mutta en tiedä saako tuohon plugipaikalle mikkiä vai pitääkö siihen toiseen hankkia adapteri? Taisi tulla PS4:n mukana jokin mikkisysteemi jossa on kuuloke toiselle korvalle mutta ei sillä kyllä tee mitään ajaessa ainakaan...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo, PS4 ohjaimessahan on siinä edessä kahdenlaista lähtöä, joku "kännykkälähtö" ja sitten plugipaikka. Mutta en tiedä saako tuohon plugipaikalle mikkiä vai pitääkö siihen toiseen hankkia adapteri? Taisi tulla PS4:n mukana jokin mikkisysteemi jossa on kuuloke toiselle korvalle mutta ei sillä kyllä tee mitään ajaessa ainakaan...
Itse olen käyttänyt sitä 3.5mm liitäntää jollakin Nokian kuulokkeilla. Mulla on myös nuo Sonyn omat headsetit mutta ainakin mulla kun ne on kiinni ps4ssa pätkii silloin WLANin yhtenään. Ps3 kanssa ei ole ongelmia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mietin tässä tätä cyber snipa- laitetta. Tuostahan saisi vedettyä kahdelta napilta johdot erillisille "viiksille" ratin taakse, koska nehän eivät liiku ratin mukana. Eli taitaa sittenkin toteutua se mun visio tavallisen auton ohjaimista. Aion purkaa tuon ja tinata jokaselle napille omat johdot ja kytkimet. Ne kytkimethän voi sitten vaikka iskeä "tulitikkuaskiin" ja pistää 2 puoleisella teipillä vaikka T300RS:n kylkeen jos tarvii... Kattelin tuossa kytkimiä, voisi hankkia ihan erinäköiset kytkimet kaikelle. Penkin säätöön omat 6kpl kytkimiä jotka on vaikka neliöitä ja sijoittaa ne paikkaan jossa niitä ei tarvi jatkuvasti. Jarrubalanssiin voisi hankkia kaksisuuntaisen kytkimen, ylös ja alaspäin, lisää ja vähemmän jne.
Huomaan että tuo laite jotenkin avasi nyt kaikki tiet modauksille, jopa realistinen käsijarru on nyt täysin mahdollinen!
Vaatii aikaa ja rahnaa, syksyllä alkaa tapahtumaan, ehkä jo aiemminkin.

Tosiaan piirilevy on ihan juotetavissa, siellä on melko selkeät linjat sisällä ja tuo mikrotinailu on mulle jo entuudestaan tuttua :)

Täytyy myös heittää "kojelautaan" tuo stereopluginaaras telkkarista johdolla. Mulla on meinaa visio sellasesta kypärästä johon on upotettuna kuulokkeet ja mikki :D Tämä on pitänyt tehdä jo kauan sitten mutta en ole vielä hankkinut avointa mallia kypärää, sellanen joka on edestä auki kokonaan... Tiedä sitten tulenko tollasta ikinä tekemään mutta idean pohjana on saada kunnon bassot (auton äänet!) esiin kypärää hyväksikäyttäen.
 
Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Mulla on buttonboxit molemmin puolin rattia ja tabletti ratin päällä Ram Mounts c-koon kuulakiinnikkeillä. Nuo on tukevia, kun saa kunnolla kiinni ja säädettyä melko hyvin haluttuun asentoon.
Ratin alla on puulevy johon ruuvasin kuulat kiinni, ja buttonboxien takaseinään pulteilla, tabletille ostin valmiin tablet telineen.
Omat kiinnikkeet tilasin Amerikasta, nykyään noita saa Suomesta Clas Ohlsonilta ja muutamista verkkokaupoista.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Mulla on buttonboxit molemmin puolin rattia ja tabletti ratin päällä Ram Mounts c-koon kuulakiinnikkeillä. Nuo on tukevia, kun saa kunnolla kiinni ja säädettyä melko hyvin haluttuun asentoon.
Ratin alla on puulevy johon ruuvasin kuulat kiinni, ja buttonboxien takaseinään pulteilla, tabletille ostin valmiin tablet telineen.
Omat kiinnikkeet tilasin Amerikasta, nykyään noita saa Suomesta Clas Ohlsonilta ja muutamista verkkokaupoista.
Kuva kertoo enemmän ku tuhat sanaa..

Sul taitaa olla pc mis on nuo boxit;tabletit ym?
 
Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Juu pitää ottaa muutama kuva, kun kerkeen.
Ajopenkki on konsoli ja pc käytössä. Tabletti toimii mittaristona pc:llä pelatessa, ja Ps4:llä sekä Xbonella pelaillessa siitä saa seurattua vaikka konsolifiniä. Tarkoitus olisi tinailla numeronäppäimistöstä, myös konsoleissa toimiva buttonbox.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tehkääs joku mullekin tommonen, voin maksaa. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tehkääs joku mullekin tommonen, voin maksaa. :)

Ton vois tehä yksinkertaisemminki..liimais vai ne putket kiinni ni moneen näppäimeen ku on tarvis ja sit ne lätkät putkiin kiinni. Tarvittaes liima lisää putkia jne. Eihän se kyl visuaalisesti mikään kaunis ois,mut toimis kyl. Siis tämä ehdottamani/linkin modaus kannattaa tehä jos näppäimistön napit on liian pienet.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla tosiaan normi näppis käytössä ja ajohanskoilla menee 2-3 nappia pohjaan. :/
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla tosiaan normi näppis käytössä ja ajohanskoilla menee 2-3 nappia pohjaan. :/
Niinpä. Ja sithän vois myös putkien pituutta/materiaalia muutella tarpeen mukaan,jotta oppii löytämään tietyt napit ilman suurempia etsintöjä.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust


Tämähän on näemmä tehtynä :D Tätä mä suunnittelin jo paperillekin alussa mutta totesin että iso näppäimistö on vähän hankala saada keskikonsoliin ja haluan nappeja erilleenkin ja tuossahan on tehty niin että on suoraan isketty uusi ns. päälilevy muutamilla painikkeilla vain näppikseen.
Näyttää kyllä hyvältä mutta minusta siinä menee vähän näppäimistön resurssit hukkaan jos ei käytä enemmän nappeja. Joka toista nappia kun käyttää niin siihen tulee jo väliä tarpeeksi.

Tuosta vaan pähkäilemään, ei se tarvi kuin näppäimistö lyödä laatikkoon ja siihen laatikon kanteen reiät ja siitä putkea tai jotain "napin kaltaista" läpi suoraan painikkeeseen, mielikuvitusta kehiin niin tuo onnistuu kyllä joka kaverilta.
Vanhan Kimble-pelin nappulat esimerkiksi toimisi hyvin, liimalla kiinni näppäimeen ja siihen tekee ensin paperista kannen johon saa reiät paikalleen, sitten tekee boxin jossa jää ne kimblenapit vähän kannen yläpuolelle :D


Seuraava idea mulla oli että kolvaisi itse kaikki lähdöt tuosta näppäimistön piirilevyosasta, se onnistuu niinkin. Siinä on kaksi (+ ja -) navat tietyllä yhdistelmällä, joka vastaa tiettyä nappia. Tämä vaatii vaan pirusti testausta ja muistiinpanoja jos mielii paljon nappeja ottaa käyttöön. Tässä se on selitettynä:
http://vrroom.org/index.php/messageboard/computers-technology/2184-make-your-own-button-box-guide#17269

Jos nyt välttämättä menee ajohanskatkin 2 painikkeelle yhtäaikaa, niin kokeile jättää yksi painike välistä aina tyhjäksi komennoista ja ehkä siihen voisi laittaa teippiä, pistää ne kaksi nappia yhdeksi niin siitä tulee leveämpi eikä haittaa jos painelee molempia. Ehkä joku pahvin/muovinpala teipin alle tms. :rolleyes:

Jaajuu, jos teillä on numeronäppäimistöjä, joka on halpa ja joita saa kaupasta niin jos ei takuu paina liikaa niin katsoisitteko sisälle onko siellä pirilevyä vai onko nuokin kalvolla tehtyjä.
Olisi kiva tietää millä tekniikalla nuo tehdään, jos ne on piirilevyllä niin voisinpa tehdä muutaman buttonboxin ihan ajankuluksi niistäkin...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Täällähän on oikein kunnon hifistelynäppisalakulttuuri päässyt valloilleen! :D

Kai se on usb-näppis iskettävä viereen penkkisäätöjä varten, kun mahku nyt on.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Täällähän on oikein kunnon hifistelynäppisalakulttuuri päässyt valloilleen! :D

Kai se on usb-näppis iskettävä viereen penkkisäätöjä varten, kun mahku nyt on.

Tervetuloa lasten askartelukerhoon.:D Näppistä kiinni vain..vieläkö sais tabletin toimii pleikan kans,ett siit näkis oleellisemmat tiedot. Ni ja vois kyl olla pleikalla 3 näytön tuki.:) Tai pitäs oikeestaan hommata kunnon pc ja muut vermeet ajamiseen.:D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tervetuloa lasten askartelukerhoon.:D Näppistä kiinni vain..vieläkö sais tabletin toimii pleikan kans,ett siit näkis oleellisemmat tiedot. Ni ja vois kyl olla pleikalla 3 näytön tuki.:) Tai pitäs oikeestaan hommata kunnon pc ja muut vermeet ajamiseen.:D

Tuo tabletti ajotietokoneeksi olisi myös tosi kova juttu, eikä se muuten vissiin ole mahdotonta jos tulkitsen oikein puheita PCars foorumilta. Se Digiprostin vehje on niin helkkarin hieno ja selkeä että samanlainen kelpaisi :D
3 näytön tuki taas konsolille veikkaan tulevan vasta PCars 2:een... Mutta sitä ennen tulee jo GT7:kin joten ehkä sitä vuoden päästä pitää pari telkkaria ja konsolia hankkia lisää. Toki, samassa kilpailussa on sitten ne sellaset lasit jotka isketään päähän ja näkyy 360 asteen kuva... En ole noihin ite vielä perehtynyt sen kummemmin kun toimivia ei vielä ole tehty, tai oikeastaan hyviä toimivia :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mites, jos näppiksen lyö laatikkoon, tekee laatikkoon reiät ja joku putki napiksi, niin miten estetään, ettei se nappi tule ulos boxista?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mites, jos näppiksen lyö laatikkoon, tekee laatikkoon reiät ja joku putki napiksi, niin miten estetään, ettei se nappi tule ulos boxista?

Liimaa sopivan prikan tai vastaavan siihen putkeen ettei pääse tulemaan läpi. Kimble-pelin nappula on elävä esimerkki. Tai sit vaan poraa pienet reiät ja pujottaa vaikka rautalanganpätkän läpi parista eri suunnasta. Tai jos ei mitään muuta niin teippiä vaan muutama kierros että ei mahdu tulemaan reiästä läpi. Toteutustapoja on yhtä monta kuin toteuttajiakin :D
 
Ylös Bottom