Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itse tilasin tuolta R-Seatin W-Standin, sitä ei näyttisi enää olevan siellä myynnissä.

Paketista puuttui yksi osa, mutta takuu hommat meni hyvin ja jo seuraavana iltapäivänä oli se puuttuva osa tullut Ranskasta. Voin suositella, vaikka postikulut ovatkin DHL:n kautta aika pirun kovat.

R-Seattia on kehuttu paljon ja on tainut joskus olla arviossa Inside Sim Racingissa. Kyllähän tuo RS1 itselleni kelpaisi, jos olisi rahaa ja tilaa :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itse tilasin tuolta R-Seatin W-Standin, sitä ei näyttisi enää olevan siellä myynnissä.

Paketista puuttui yksi osa, mutta takuu hommat meni hyvin ja jo seuraavana iltapäivänä oli se puuttuva osa tullut Ranskasta. Voin suositella, vaikka postikulut ovatkin DHL:n kautta aika pirun kovat.

R-Seattia on kehuttu paljon ja on tainut joskus olla arviossa Inside Sim Racingissa. Kyllähän tuo RS1 itselleni kelpaisi, jos olisi rahaa ja tilaa :)
Paljonko oli postit ja miten nopeasti tuli?

Kumpaa suosittelet
RS1 vai tätä : http://www.gtomegaracing.com/gt-omega-art-racing-simulator-cockpit-rs9-seat


Kyllä minä vielä joku päivä tuollaisen penkin ostan kun sen ratin saan;) Sinällään hyvä, etten kerinnyt tilaamaan ennen kun T300 hajosi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jotain 70-80€ oli postit ja paketti tuli muistaakseni kahdessa päivässä. Varmaan se paketin paino ja koko tuohon vaikuttaa, että isolla penkillä voi mahdollisesti olla enemmänkin postikuluja.

En osaa mitään noista suositella, kun ei ole omaa kokemusta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onhan tuo RS1 ihan hieno ja varmasti käytännöllinenkin, ainoa mistä mä annan tuolle täydet pisteet on tuo itse penkki, on pirun hyvä istua ja on kiinteä ja kevyt, eli ei tule jousia persuksiin kun istuu tarpeeksi kauan. On melkein kopio Corbeaun penkistä, tai no, taitaa samanlainen olla monellakin valmistajalla mut kuitenkin :rolleyes:
Mutta hinta... Sen puolesta ei kyllä ole ihan kohdillaan jos vertaa noihin muihin valmistajiin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kuinkahan kauan menee, että tulee suomeen myyntiin. Juurikun olin aikeissa tilata ensiviikolla ratin, niin nyt iski tuollaisen yllärin. Toisaalta hyvä, mutta harmi. Kun se saatavuus...

Huudelkaa ehdottomasti ketjuun kun rattikehä tulee saataville tuonne Ricmotechille, jopa porukkatilaus niin postit jää olemattomaksi?

Onko täältä kukaan tilannut, jäänyt itseltä aivan huomaamatta. On muuten parhaan näköiset Cockpitit:eek: Tuo Rs1 aika kaunis.
https://www.rseat-europe.com/rseat-rs1
Kimppatilausta kannattaa ainakin harkita. Kuka ottais sen hoitaakseen?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kimppatilausta kannattaa ainakin harkita. Kuka ottais sen hoitaakseen?

Nolo kai se itse kieltäytyä, kun olen ehdoittanut, mutta kieltäydyn silti:D Mukaan tilaukseen voin lähteä, jos minulla on silloin rattia.
Mutta tuleeko tuonne nopeammin ratit kuin suomeen myyntiin, kun joku heitti ilmoille tuolta tilaamisen?

En tiedä kiinnostaako tämä ketään, mutta aikani kuluksi tein seuraavanlaisia laskuja:

Tämä posteineen Suomeen maksaa 917 €. Siihen loppui tämän haaveilu- postit olisi 150€
https://www.rseat-europe.com/rseat-rs1/rseat-rs1-black-simracing-cockpit

Tämä noilla renkailla varustettuna 480 € posteineen.
http://www.gtomegaracing.com/gt-omega-art-racing-simulator-cockpit-rs9-seat

Sitten muokkailin tälläisen kitin, joka olisi erittäin kova, hintaa yhteensä n. 530 € posteineen
Penkiksi tämä:
http://www.gtomegaracing.com/racing-seats-range/gt-omega-racing-rs9-seat-seat-sliders
Ja kehikoksi tämä, siis ilman Simetik penkkiä:
http://simetik.com/paginas/products.html


Simetikin pöytäkehikko on varmaan säädöiltään parempi, mutta GT Omegan etuna puolestaan on tuo, että siitä saa tehtyä vain "wheelstandin nopeasti" kun keskeltä pultit ottaa pois. GT Omegaan saa suoraan renkaat, kun taas Simetikkiin saa suoraan näppäimistö tason, jota ei saa GT Omegaan:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sitten muokkailin tälläisen kitin, joka olisi erittäin kova, hintaa yhteensä n. 530 € posteineen
Penkiksi tämä:
http://www.gtomegaracing.com/racing-seats-range/gt-omega-racing-rs9-seat-seat-sliders
Ja kehikoksi tämä, siis ilman Simetik penkkiä:
http://simetik.com/paginas/products.html


Simetikin pöytäkehikko on varmaan säädöiltään parempi, mutta GT Omegan etuna puolestaan on tuo, että siitä saa tehtyä vain "wheelstandin nopeasti" kun keskeltä pultit ottaa pois. GT Omegaan saa suoraan renkaat, kun taas Simetikkiin saa suoraan näppäimistö tason, jota ei saa GT Omegaan:D

Tuo yhdistelmä vaikuttaa kyllä lupaavalta.

Sehän näissä onkin v-mäinen homma kun toisissa on jotain mitä tarvis ja toisissa ei ole just sitä mitä on siinä toisessa piru vie :D Tän takia mä oon hylännyt kaikki nuo ja tein itse sit oman version kun ei yhteistä säveltä löydy yhdenkään valmistajan tuotteen kanssa.
Toki, on se yksi ainoa malli joka on minusta hyvä: http://www.zalem.es/es/playseat-zalem/8-zalem-v27-invertido-logitech-g27-123456789012.html
En miettisi edes kahdesti tai mitän muitakaan malleja tuolla hinnalla, ei tuntuisi edes 100€ postikulut missään mutta tuskin niitä tulee edes noin paljon, en tiedä. Penkki vaikuttaa mukavan oloiselta ja itsehän DigiProst käyttää samaa laitetta, aivan samaa malliakin ja G-sarjan polkimiakin. Ongelmana on se että en tiedä mistä tuo tulee, sivusto on virolainen mutta onko varasto espanjassa tai edes eta-alueella?

E: http://www.zalem.es/es/playseat-zalem/13-zalem-v25-sistema-invertido-123456789017.html Tossa on vielä halvempi jos haluaa käyttää poljinten alkuperäistä boxia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

[video=youtube;cnzmyRhU3Qw]https://www.youtube.com/watch?v=cnzmyRhU3Qw[/video]

Pitäiskö? T300RS:n vakiopolkimet auki ja... :D Ei olisi edes paha homma toisaalta... Teen tämän jos riittää innostusta vaihteiston jälkeen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Alkaisi itseäkin himottaa tuo ratin hankinta. T300 Alcantara edition olisi varmaan se "optimi" hankinta, joskin hinta taitaa mennä suht reilusti normiversion. Enkä tiedä, onko sille kytkimelle lopulta mitään käyttöä, kun erillistä vaihdekaaviota tuskin tulee hankittua. Jossain Driveclubissakin on vaan realistisempaa vaihtaa ratin takaa lärpäkkeistä. Sama pitkälti (joskus) tulevassa Turismossa. G29 näyttää aika pätevältä setiltä myös, mutta hintaa satkun enemmän kuin T300RS.
Joka tapauksessa odottelen sen verran, että tuosta T150 mallista tihkuu ensimmäisiä arvosteluita ja kokemuksia. Jos se on kelvollinen ja hinta jossain 200€ tietämissä, niin kyllä sitäkin joutuu siinä tapauksessa vakavasti harkitsemaan.

Toisaalta, kun kyseessä on pitkään harkittu investointi, niin tekisi mieli ostaa kerralla kunnollinen. Tuntuu vain melko suolaiselta maksaa lähes konsolin hinta lisälaitteesta. Nämä rattien hinnat ovatkin jokseenkin riistäytyneet käsistä. Sitten pitäisi tietenkin hankkia ainakin pari ajopeliä lisää, jotta siitä uudesta aparaatista saa kunnolla iloa irti. Niitä pitäisi sitten pelatakin tietenkin, kun koukkuun jää heti ja kaikki vapaa-aika menee. Vaimo kiukuttelee, kun olen taas pelaamassa jne..

Uuhh, pitäisiköhän sittenkin harkita vielä. Ihan hyvin se Driveclub on pädilläkin sujunut. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Driveclub on niitä pelejä jotka nimenomaan pädillä sujuu. Kyl tällä hetkellä Ps4:lle löytyy tasan kaksi peliä jotka oikeasti toimii ratilla: PCars+F1 2015
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itse näen asian niin että 65€ x 5 vuotta = 325€. Eli sille ratille tulisi sama elinkaari kuin normaaleille PS4 peleille/ ohjaimille. Mulla tosiaan ohjain per vuosi näyttää menevän. PS4 ohjain mikä mulla on nyt, kärsii jo yhteysongelmista ja tattien rapeutumisesta.
Jos mietin että tuo mun G25 kesti sen +5 vuotta eikä ole edes rikki vieläkään vaan joutui sen hyllyttämään konsolivaihdon takia niin maksaa se itsensä takaisin, on maksanut jo.

Tämä ei ole mikään todellinen hinta/kesto juttu vaan ennemminkin olen itse luonut itselleni semmosen kaavan jonka mukaan voin hankkia jonkun tavaran, sen pitää kestää verrattuna sama aika kun muutkin hankinnat konsolille. Yhden pelin pitää kestää se vähintään vuosi, NHL, F1 jne. ja niiden hinnat on keskimäärin 65€ paikkeilla joten mä olen käyttänyt tuota kaavaa sitten apuna. Project cars on siis halpa jos se kestää useamman vuoden ja tästä syystä mä olen antanut itselleni luvan hankkia ne mitä sinne tulee lisäosina myöhemmin vaikka nekin vähän maksaisi :rolleyes:

Rateissa vielä sekin että ne ei vanhene ennen kun konsoli vanhenee tai sitten se hajoaa ennen sitä. Kertaosotoksena PS4 itsessäänkin on jo kallis mutta kun laskee sen ajan kanssa, ei se ehkä olekaan sitä... Ratti on kallis koriste, mutta jos sen hankkii niin onko se sen jälkeen koriste, ei meillä ainakaan :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mielenkiinnolla kyllä odottelen T150 arvosteluja. Jospa tuo nyt ois sellainen hyvä keskitason ratti tyyliin G25/G27/G29.
Koska tuohon saa T3PA ja T3PA-PRO 3 polkimet niin vois olettaa että myös G25 polkimet saa adapterilla kiinni.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mielenkiinnolla kyllä odottelen T150 arvosteluja. Jospa tuo nyt ois sellainen hyvä keskitason ratti tyyliin G25/G27/G29.
Koska tuohon saa T3PA ja T3PA-PRO 3 polkimet niin vois olettaa että myös G25 polkimet saa adapterilla kiinni.

Saakohan tuohon T150 vielä kiinni sen uudet Alcantra Ferrari kehän? T150 alkuperäinen kehä on niin ruma, mutta tuolla Ferrarin kehällä voisi saada hyvän kompromissi kitin.
Onko T500 alkuperäiset polkimet samat kuin T3PA vai T3PA-Pro 3 vai vielä joku eri malli?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Saakohan tuohon T150 vielä kiinni sen uudet Alcantra Ferrari kehän? T150 alkuperäinen kehä on niin ruma, mutta tuolla Ferrarin kehällä voisi saada hyvän kompromissi kitin.
Onko T500 alkuperäiset polkimet samat kuin T3PA vai T3PA-Pro 3 vai vielä joku eri malli?
T150 ei saa vaihdettua mitää kehää/rimmiä. Se taitaa olla ihan kiinteä.

T500:n polkimet on muuten samat kuin T3PA-Pro, mutta siitä puuttuu se uusi jarrumodi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Saakohan tuohon T150 vielä kiinni sen uudet Alcantra Ferrari kehän? T150 alkuperäinen kehä on niin ruma, mutta tuolla Ferrarin kehällä voisi saada hyvän kompromissi kitin.
Onko T500 alkuperäiset polkimet samat kuin T3PA vai T3PA-Pro 3 vai vielä joku eri malli?

Juu se taitaa olla kiinteä ratti. Sieltä on tulossa huhujen mukaan (joskus, koska lienee tuleekin sitten) vielä pelkkä T-sarjan koneistokin myyntiin ilman rattia ja sen hinta luulisi olevan sen ratin verran halvempi, eli jossakin 200€ paikkeilla pyörii. Siihen voi sitten itse valita mukaan sen ratin minkä haluaa (luonnollisesti ratti maksaa erikseen)... Korjatkaa jos mä muistan väärin :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juu se taitaa olla kiinteä ratti. Sieltä on tulossa huhujen mukaan (joskus, koska lienee tuleekin sitten) vielä pelkkä T-sarjan koneistokin myyntiin ilman rattia ja sen hinta luulisi olevan sen ratin verran halvempi, eli jossakin 200€ paikkeilla pyörii. Siihen voi sitten itse valita mukaan sen ratin minkä haluaa (luonnollisesti ratti maksaa erikseen)... Korjatkaa jos mä muistan väärin :)

Luin minäkin pelkän T-koneiston tulosta, mutta gtplanetilla hinta oli 299 usd/eur. Ei pääse rahvas rilluttelemaan halvalla vaikka noin kokoaisi setin, taitaa tulla kalliimmaksi vain minkä kyllä arvasi. Ei nämä oheislaitefirmat meille mitään lahjana anna, on tämä T sarjankin hinta kyllä uskomaton kun ajattelee minkälaisesta tuotteesta on kyse, muovirimpulasta, valmistuskustannukset varmaan 50-100 euroo. No kuitenkin on ratti tilauksessa kunhan Hobbyrallissa joku viitsisi sen postiin kiikuttaa, viikko kulunut eikä mitään tilausvahvaria kummempaa ole kuulunut. Ompa taas kaikki surkiaa, joo näin se on...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hobbyhall on sellanen mesta, että en kyllä itse tilaisi yhtään mitään. Heidän käyttämä tukku on ties missä maassa, jolla varastoa on tai sitten ei. Pahimmassa tapauksessa laite on heidän tukultaankin loppu ja odottelet laitetta vielä viikkoja.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hobbyhall on sellanen mesta, että en kyllä itse tilaisi yhtään mitään. Heidän käyttämä tukku on ties missä maassa, jolla varastoa on tai sitten ei. Pahimmassa tapauksessa laite on heidän tukultaankin loppu ja odottelet laitetta vielä viikkoja.

Juu pakon edessähän tuo tuli sieltä tilattua kun oli ainut paikka missä niitä on/oli. Hintakin ok. Yksi palstalainen juuri sai omansa, viikko meni mutta tuli kuitenkin. Esmes verkkokauppahan lupaa t300 vasta ens kuussa joskus ja hintakin 30 enemmän vaikka ei se siihen kaadu. Noh, vois tietenki sanoo että ois tilannu sillon kun ratteja oli..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hobbyhall on sellanen mesta, että en kyllä itse tilaisi yhtään mitään. Heidän käyttämä tukku on ties missä maassa, jolla varastoa on tai sitten ei. Pahimmassa tapauksessa laite on heidän tukultaankin loppu ja odottelet laitetta vielä viikkoja.

En itsekään sieltä ekana tilaisi jos muualla olisi saatavilla... Mutta tuo on sellanen kauppa josta moni ei huomaa hakea, eli varastossa voi ollakin ratteja :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

En itsekään sieltä ekana tilaisi jos muualla olisi saatavilla... Mutta tuo on sellanen kauppa josta moni ei huomaa hakea, eli varastossa voi ollakin ratteja :rolleyes:

Itse tuolta siis tilasin kun ei mistään muualta meinannut löytyä. Ratti tuli n. 1,5 viikossa eli kyllä niillä siellä sitä varastossa on.
 
Ylös Bottom