Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Muistelen, ettei T150:ssä ollut ruuvikiinnitysmahdollisuutta ollenkaan. ? Tosin Thrustmasterin nykyinen klamppisysteemi on hyvä ja pitänee ratin paikallaan tiukoissakin tilanteissa.
Näinhän se menee. Polkimissa tosin on nuo pultin reiät, mutta ratissa tosiaan ei.
 
Vastaus: Project CARS

Tuli tämäkin vihdoin korkattua, kun sain sen lainaksi. Tässä pelissä tuntuu olevan juuri sitä, mitä olen Tourismoon kaivannut jo pitkään. Oikeata kilvanajoa eikä mitään sunday cuppia nissanilla. Olo on kuitenkin ristiriitainen oman kopion ostamisen kanssa. Tulisiko tätä peliä pelattua kuitenkaan niin paljoa, että samalla viitsisin sijoittaa yli 300 euroa uuteen rattiin.

Eiköhän sille ratille muutakin käyttöä tulevaisuudessa löyty, ettei pelkästään PCarsin varaan jäisi investointi. :) Itse en ole ainakaan ratin hankkimista hetkeäkään katunut, vaikka opiskelijan budjetista aika ison siivun veikin. Odottelen jo malttamattomana kunnollista rallipeliä, koska muut osa-alueet on PCarsin ja F1:n turvin hoidettu. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Eiköhän sille ratille muutakin käyttöä tulevaisuudessa löyty, ettei pelkästään PCarsin varaan jäisi investointi. :) Itse en ole ainakaan ratin hankkimista hetkeäkään katunut, vaikka opiskelijan budjetista aika ison siivun veikin. Odottelen jo malttamattomana kunnollista rallipeliä, koska muut osa-alueet on PCarsin ja F1:n turvin hoidettu. :D
Noh, kysymys on oikeastaan myös periaatteesta. Miksi minun pitäisi maksaa yli 350 uudesta ratista, kun minulla on jo yksi täysin toimiva ja hyvä ratti (G27)? Tuommoinen hinta on aika paljon pelkästään PS4 yhteensopivuudesta, koska se ei juuri mitään muuta lisäarvoa tuo. Taidan ostaa tämän pelin PC:lle ja pelata sillä. Sony jääköön ilman rojalteja. Jos pienempi näyttö alkaa ahdistamaan, niin kannan sen PC:n sitten olohuoneeseen vaimon riemuksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Noh, kysymys on oikeastaan myös periaatteesta. Miksi minun pitäisi maksaa yli 350 uudesta ratista, kun minulla on jo yksi täysin toimiva ja hyvä ratti (G27)? Tuommoinen hinta on aika paljon pelkästään PS4 yhteensopivuudesta, koska se ei juuri mitään muuta lisäarvoa tuo. Taidan ostaa tämän pelin PC:lle ja pelata sillä. Sony jääköön ilman rojalteja. Jos pienempi näyttö alkaa ahdistamaan, niin kannan sen PC:n sitten olohuoneeseen vaimon riemuksi.

Onhan esim.t300 ratti parempi kui g27,vaik ei g27 huono ole. Ehkä kompromissi ois paikallaan...Osta t150 ja adapterilla g27:n polkimet siihen.

Ja mitä itse peliin tulee,ni onhan se aivan huippu konsolipeli. Online kisat suomiporukan kans antaa itelleni ne parhaimmait kiksit. Tälläki foorumilla on kisoja/sarjoja ja "varikkosuora" myös alkaa näyttää heräämisen merkkejä:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Noh, kysymys on oikeastaan myös periaatteesta. Miksi minun pitäisi maksaa yli 350 uudesta ratista, kun minulla on jo yksi täysin toimiva ja hyvä ratti (G27)? Tuommoinen hinta on aika paljon pelkästään PS4 yhteensopivuudesta, koska se ei juuri mitään muuta lisäarvoa tuo. Taidan ostaa tämän pelin PC:lle ja pelata sillä. Sony jääköön ilman rojalteja. Jos pienempi näyttö alkaa ahdistamaan, niin kannan sen PC:n sitten olohuoneeseen vaimon riemuksi.

Jos G27 ja pelikelpoinen pc löytyy, niin kyllähän se järkiliike olisi hommata Pcars sille pc:lle, jos ei jotain painavaa syytä ole kaatamassa vakaa nimenomaan konsolin suuntaan.

Toisaalta g27:sta saa myymällä vielä ihan hyvät rahat, mikä vähän pehmentää, jos uutta rattia alkaa hommailemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Onhan esim.t300 ratti parempi kui g27,vaik ei g27 huono ole. Ehkä kompromissi ois paikallaan...Osta t150 ja adapterilla g27:n polkimet siihen.
Tuo T150 on kieltämättä hinnaltaa houkutteleva, mutta sen omat polkimet vähän epäilyttää. Olen jopa T300 polkimista lukenut negatiivisia kommentteja G27 verrattuna. Täytyy tutkia tuota adapteri-vaihtoehtoa.

Ja mitä itse peliin tulee,ni onhan se aivan huippu konsolipeli. Online kisat suomiporukan kans antaa itelleni ne parhaimmait kiksit. Tälläki foorumilla on kisoja/sarjoja ja "varikkosuora" myös alkaa näyttää heräämisen merkkejä:)
Kieltämättä peli on hyvä. Tällaista on kaivattu jo pidemmän aikaa.

Jos G27 ja pelikelpoinen pc löytyy, niin kyllähän se järkiliike olisi hommata Pcars sille pc:lle, jos ei jotain painavaa syytä ole kaatamassa vakaa nimenomaan konsolin suuntaan.
Ainut asia, mikä tätä kallistaa konsolin suuntaan, on laiskuus. PS4 on valmiiksi kiinni telkkarissa ja PC työhuoneessa yhdistettynä huomattavasti pienempään ruutuun :)

Älkää huolestuko, kyllä minä varmaan tämän pelin hankin. Alustan vaatii vielä pientä pohtimista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Tuo T150 on kieltämättä hinnaltaa houkutteleva, mutta sen omat polkimet vähän epäilyttää. Olen jopa T300 polkimista lukenut negatiivisia kommentteja G27 verrattuna. Täytyy tutkia tuota adapteri-vaihtoehtoa.
Mul on adapterilla g:27:n polkimet t300:n kaverina. Tälläki foorumilla on useampi jolla on toi adapteri.

Adapteri käy varmasti myös t150:een.

Tos on linkki adapterii ja hinta oli kuluneineen kotiin toimitetuna alle 30€ ja n.viikos tulee postituksesta.--> http://www.ricmotech.com/product_p/rmt-t500w2g27p.htm
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T150-rattiohjainta näyttäisi löytyvän Verkkokauppa.comista hintaan 199,90 €.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ensimmäiset pienet testit otettu tuosta T150:stä. Drive Clubbia ja Project Carsia pikaisesti kokeiltu, mitään säätöjä en kerenny hakee eli ihan plug and play meiningillä mentiin. Pitääpi heti myöntää että ajamiseen tuli ihan eri meininki, kuin padilla. Vertailu noihin itsellä ennestään olleisiin DFGT:n ja vielä vanhemman jonkin luokan Driving forceen nähden, tekniikka on menny eteenpäin. Tuntuma pehmeämpi ja hiljaisempi. Wheel Stand Prohon sai helposti kiinni, tosin kerran piti klipsua kiristää. Ratin kehä saisi olla pikkisen tuhdimpi. Huomenna lisää testiä.
 
Vastaus: Project CARS

Mul on adapterilla g:27:n polkimet t300:n kaverina. Tälläki foorumilla on useampi jolla on toi adapteri.

Adapteri käy varmasti myös t150:een.

Tos on linkki adapterii ja hinta oli kuluneineen kotiin toimitetuna alle 30€ ja n.viikos tulee postituksesta.--> http://www.ricmotech.com/product_p/rmt-t500w2g27p.htm

Adapteri ilman muuta, suosittelen ja toimii 100%:sti. Ei kannata ostaa niitä lisäosapolkimia jos ei ole huonokuntoiset G-sarjan polkimet (itellä G25). Mitähän tuo oli, jotain 29€ tais olla posteineen kotiin asti toimitettuna ja tulevat nopeasti vieläpä kun miettii että lähtöpaikka on Miami, Florida :) Hintaakin on niin vähän että menee tulleista läpi, onkohan tämä muuten osasyy nopeaan toimitukseen?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuli ostettua Projectcars ja T150. Mitenkäs nämä nyt saisi keskustelemaan keskenään? Control scheme-sivulla ei näy muuta kuin tuo PS4:n oma ohjain :(
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuli ostettua Projectcars ja T150. Mitenkäs nämä nyt saisi keskustelemaan keskenään? Control scheme-sivulla ei näy muuta kuin tuo PS4:n oma ohjain :(
Kyllähän ne pitäisi varmaan ilman sen kummempia taikatemppuja toimia.. Ratista ps4 mode valittu ja kaikki tarvittavat johdot paikoillaan?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuli ostettua Projectcars ja T150. Mitenkäs nämä nyt saisi keskustelemaan keskenään? Control scheme-sivulla ei näy muuta kuin tuo PS4:n oma ohjain :(

Kytkettyäs ratin pleikkaan,painat ps nappia. Nyt ruudulla näkyy 'kuka tätä ohjainta käyttää" tai jotain sinne päin. Aivan samal taval teet kuten normiohjaimenki kans.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuli ostettua Projectcars ja T150. Mitenkäs nämä nyt saisi keskustelemaan keskenään? Control scheme-sivulla ei näy muuta kuin tuo PS4:n oma ohjain :(
1. Kytke ratti pleikkariin usb-johdolla (ja ohjain, jos käytät kuulokkeita ohjaimen kautta)
2. Käynnistä pleikkari ohjaimen ps-näppäimellä
3. Paina ratin ps-näppäintä ja valitse ratin napeilla käyttäjä
4. Käynnistä peli ratin napeilla

Näillä ohjeilla ei voi mennä vikaan. Muuten voi ohjainta käyttää valikoissa, mutta kun ratilla pelin käynnistää niin on varmasti tehnyt oikein. Forcejen voimakkuutta kannattaa pienentää roimasti auton säädöistä. Tästä https://docs.google.com/uc?id=0Bw5ulCOYvLckYUlFOURuX2RRU1U&export=download vinkkejä forceihin. Osa valinnoista tehdään pelin Optionissa ja osa autokohtaisista force-säädöistä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tulipahan tilattua tuo Thrustamaster T300 Alcantra Ferrari edition rattipoljinsetti. Toivottavasti tulee mahdollisimman nopeasti. Vaikka odotin jo Logitechiin tarjousta, että painan ostonappia niin nyt sai Thrustmaster uuden mahdollisuuden. Toivottavasti kestää tälläkertaa yli 2 päivää.

On se vaan hyvännäköinen ratti tuolla alcantralla, siitä ei mihinkään pääse.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Amatööri kiittää, nyt toimii! Aiemmat konsolikokemukset on ajoilta, jolloin PS1 oli kuuminta hottia, ja silloin tulikin pelattua ihan urakalla. Nyt menee taas harjoitellessa näiden juttujen kanssa.

Mitä nyt äsken pikaisesti tuota kokeilin, niin ratti tuntus olevan ihan ok. Polkimet on vaan vähän semmoiset halvahkon oloiset... Tunnottomat, ja kun ovat muovia niin ne myös tuntuvat muovisilta. Ehkäpä pistän ne jossain välissä päreiksi ja modailen omanlaisen version tilalle.

Oma kokemus on osoittanut, että älä koskaan osta halvinta mahdollista. Ei ole myöskään täyttä varmuutta, että innostunko pelaamaan niin paljoa, jotta kannattaisi ostaa paras ja kallein mahdollinen, niin päädyin tähän keskihintaluokan teesataviiskymppiin. Hintansa väärti on, ainakin näin äkkituntumalta sanoisin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tulipahan tilattua tuo Thrustamaster T300 Alcantra Ferrari edition rattipoljinsetti. Toivottavasti tulee mahdollisimman nopeasti. Vaikka odotin jo Logitechiin tarjousta, että painan ostonappia niin nyt sai Thrustmaster uuden mahdollisuuden. Toivottavasti kestää tälläkertaa yli 2 päivää.

On se vaan hyvännäköinen ratti tuolla alcantralla, siitä ei mihinkään pääse.
Ja kaiken lisäx rimmi on mukava käsille ja n.130g kevyempi kuin t300rs rimmi-->efektit välittyy paremmin.

Oon ollu tosi tyytyväinen rimmiin.:)

Mistäs tilasit ton setin?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ja kaiken lisäx rimmi on mukava käsille ja n.130g kevyempi kuin t300rs rimmi-->efektit välittyy paremmin.

Miltä tuo alcantra vaikuttaa, hikoaako kämmenet pidemmissä väännöissä? Autopuolellahan noille rateille suositellaan joskus jopa ajohanskoja, ettei ratin ulkonäkö menisi ajan myötä pilalle. :)

Minullakin on Verkkiksen tilaus sisällä tuosta koko paketista.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ja kaiken lisäx rimmi on mukava käsille ja n.130g kevyempi kuin t300rs rimmi-->efektit välittyy paremmin.

Oon ollu tosi tyytyväinen rimmiin.:)

Mistäs tilasit ton setin?

Verkkokauppacomista. Nyt alkaa taas se telineen jahklaamisen vaikeus. Pitäisi saada kompaktiin tilaan sopiva.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Miltä tuo alcantra vaikuttaa, hikoaako kämmenet pidemmissä väännöissä? Autopuolellahan noille rateille suositellaan joskus jopa ajohanskoja, ettei ratin ulkonäkö menisi ajan myötä pilalle. :)

Minullakin on Verkkiksen tilaus sisällä tuosta koko paketista.
Vaik kädet hikoo ei tunnu kuiteskaan märältä tai liukkaalta.:)
Verkkokauppacomista. Nyt alkaa taas se telineen jahklaamisen vaikeus. Pitäisi saada kompaktiin tilaan sopiva.

Mul on WHEEL STAND PRO teline. On tukeva ja menee tarvittaessa pieneen tilaan.Suosittelen.:)
 
Ylös Bottom