Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo siis mun ongelma tässä suuntanäppäimessä on oheisen kaltainen:

Näytä liitetiedosto 15298 Näytä liitetiedosto 15299

Ei oikein mitään hajua, miten tuon napin saisi kaivettua esiin tuolta ratin kehän takaa... Tästäkin näkee jo miten nuo pehmeät valkoiset vaahtokumipalat alkavat olemaan kuluneen näköiset. Varovainen pitänee olla, muuten tästä tulee kaatopaikan uhri aivan liian nopeasti.

Eiku niin, mä puhuin tuosta ratin omasta "vipunapista" joka näyttäs vivun osalta jäävän myös ratin alle hieman... En edes muistanut että tossa on ristikkonäppäinkin, eli nuolinäppäimet, mikä niden nimitys nyt onkin. Tuo menee hankalaksi.

Mietin että jokin "lusikan" näköinen varsi, jota kun painaa se painaa vasemmalle ja vetämällä itseä päin oikealle... Ylös nostaessa se painaa ylös ja alaspäin alas. Siitähän tulisi viiksiohjain.
Mutta se pitäisi saada ruuvilla keskelle noita valkoisia nappeja (ei taida olla tilaa, entäs jos käytää alkuperäistä nappia ja siihen jokin pidempi varsi?) tai vastaavasti kiinni rattiosaan siten että kun sitä liikuttaa, se painaa tiettyä kohtaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Parin päivän ajan otettu nyt ensituntumia Thrustmasterin F1-ratista. Täytyy sanoa, että joltain osin vähän ristiriitainen laitos. Toisaalta todella laadukkaan oloinen, mutta sitten taas toisaalta esim. nuo keskiosan feikit vipukytkimet jättää kyllä aika halvan vaikutelman. Hinta on kuitenkin aika kova, joten siinä mielessä odottaisi ehkä vähän enemmän.

Ajaessa tuntuu sentään mukavasti erilaiselta kuin T500:n vakioruori. Huomattavasti mukavampi formuloita tuolla ohjastaa eli varmaan ihan onnistunut ostos sinänsä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Laitoin vähän vaimon kuvaamaan, jotta näkee mun ajopenkkiä käytännössä:
Loeb Rallyssä:


Sit toinen pätkä, missä on molemmat ipadit käytössä Project Carsissa:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kauhean pitkältä sä katsot project carsia :eek: Mulla ei näy kuin tuulilasi ja hiukan kojelautaa alhaalta koska ratti on siinä kohdassa missä sen kuuluu olla jos miettii et näyttö on tuulilasi...
Tuostakin muuten oli puhetta jossain ISR:n videossa et ihmiset ajaa kuin takapenkillä istuen ja toinen ratti etupenkin tilalla. Jos istun ite 70cm:n päässä näytöstä eli tuulilasista niin pelistä ei pitäisi näkyä edes mittaristot kokonaan. Olen siltikin sitä mieltä et nämä on ihan makuasioita, itse tykkäisin eniten konepeltikuvakulmasta mutta kun se on keskellä autoa :D Perhanan hyvin näkyy kaikki data ainakin tossa jäkimäisessä videossa :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olen opetellut ajamaan pcarsia noin. Siihen on oikeastaan pari syytä.

- en tykkää käyttää mitään taaksepäin katsomis nappeja, joten haluan et peilit näkyy niin paljon kun pystyy, ne mä näen oikeasta autostakin.
- jos pcarsissa vie kuvakulmaa lähemmäs ruutua, katoaa kaikki vauhdintunne, kun tuolla kypärä kuvakulmalla se on muutenkin siinä rajoilla.
- ja ehkä isoin syy on se, että kaikkien muiden pelien ohjaamonäkymä on aikalailla tuollainen, joten ei ole niin iso hyppäys pelistä toiseen.

Esim Loebiä on selkeästi paras ajella siitä kojelaudalta, mutta silloin ei ole mitään Hudia käytössä. Siinäkin kun ajelee kymmenillä eri autoilla, ja jokaisella tyyliin 1EK ja vaihtaa autoa, niin ei välillä tiedä miten monta vaihdetta autossa on ja on ihan sekaisin millä vaihteella menee.

Kyllä tuo Pcars oli alkuun todella outo, mutta tosiaan noista syistä opettelin ajamaan siitä. Tuo ruutu on niin iso tuossa, että näkökentässä on oikeastaan vain tuulilasi. Hiukankin pienempi näyttö ja ei voisi huoleen ajaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla taas tuo uusi appsi on tulossa tuon takia just et saa mittarit näkyviin vaikka kamerakulma on lähellä. Tuo on vielä kylläkin työn alla...

Mulla on tuo "penkki" aivan edessä, niin paljon edessä kun vaan menee just tuosta syystä et saa sen lähelle tuulilasia. Tosin jos on kääntyvä kuvakulma niin vasemmalla tulee pilari vain vastaan :D

En tiedä miksi autopeleissä tuota ohjaamoa otetaan esiin yleensäkin noin paljon, oliskohan syy siinä et näytöstä kun ei saa 3d mallia muuten kuin hankkimalla 3 näyttöä joten se "syvyys" ohjaamosta tehdään sit virtuaalisesti...

Jossakin pelissä (oliko peräti dirt rally?) oli kuvakulma joka oli suoraan lasin takaa siitä mittariston yläuolelta, se näytti siltä et olis lähellä oikeaa kohtaa jos miettii et tv ruutu on kauempana nenästä... Mut se kuvakulma tais olla liian alhaalta, eli tarvis olla sit pystysuunnassa keskemmällä lasia...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Se ois kyllä hyvä, kun kaikki pelit tukis noita ulkoisia hudeja.

Tosin Loebin kohdallakin isoin miinus on näppistuen puute, jonka lisäys tuskin on iso juttu. Sais käsijarrun toimimaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Se ois kyllä hyvä, kun kaikki pelit tukis noita ulkoisia hudeja.

Tosin Loebin kohdallakin isoin miinus on näppistuen puute, jonka lisäys tuskin on iso juttu. Sais käsijarrun toimimaan.

Eli tuota käsijarrua ei kannata sitten sovittaa myöskään suoraan konsoliin?? Vai meneekö se edes siihen?!?

Fanatecilla taitaa olla myös suoraan "oikeita" käsijarruja, olisikohan niistä apua tähän caseen? Katselin fiiliksissä näitä sinun viritelmiä ja ajattelin että voisit tietää...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla on siis näppiksestä tehty button box, josta on ulostulo käsijarrulle. Eli kässijarrua kun vetää, peli/konsoli luulee että painetaan vaikkapa numeronäppäintä 1.

Eli konsoli itsessään ei tue mitään "käsijarrua". Tuskin ne fanatecinkaan toimii.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei taida toimia, fanatecin kamat on pc-kamaa ja tuokin on ihme että ne saivat sorvattua sen jonkun ratin Project Carsiin sopivaksi... Mahtaako nekään toimia missään muussa pelissä?

Vähän tosiaan siltä näyttää et TH8A pitää tilata kun ei näy näppäimistö olevan yhteensopiva noiden pelien kanssa... :mad:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pystyiskö joku koittaa miten th8a käyttäytyy käsijarruna suoraan konsolista, eli näkyykö se eri näppäiminä silloin? Rattiin kytkettynähän se on R1/R2.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pystyiskö joku koittaa miten th8a käyttäytyy käsijarruna suoraan konsolista, eli näkyykö se eri näppäiminä silloin? Rattiin kytkettynähän se on R1/R2.

Testasin tota th8a kytkettynä konsoliin. Lööppi ralli ei ees tunnista sitä ja project carsissa siihen pystyy ohjelmoimaa haluamansa toiminnot,kuten tiesitkin. Mut jos laittaa sekventillä käsijarrun keppiin,ni vaiheläpyskä(R1)ei toimi. Jos kuiteski haluaa käsijarrun keppiin,voi korvata R1 ratin muilla napeilla. Lööpis mul on h-kaaviona ja käsijarru on pakin tilalla ja pakki on ratin R2 napissa. Huono homma ku kässäri jää välil päälle vahingos ja spinnaus on tosi asia..tohonki alkaa tottua.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Saakohan tuon Thrustmaster T150 (tai T300) 5cm paksuun sohvapöytään kiinni? DFGT ei ihan mennyt, ja joutui viritteleen kaikennäkösiä patentteja sille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Saakohan tuon Thrustmaster T150 (tai T300) 5cm paksuun sohvapöytään kiinni? DFGT ei ihan mennyt, ja joutui viritteleen kaikennäkösiä patentteja sille.

Mäpä testasin tämän ja kyllä saa T300RS:n ainakin ja vaikuttaisi olevan tukevasti kiinni.
6cm:n paksuiseenkin voi saada juuri ja juuri mutta tukevuus alkaa kärsimään koska tuossa kohdassa pultti on jo niin heikosti kiinni että tuskin pysyy isommassa enään.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mäpä testasin tämän ja kyllä saa T300RS:n ainakin ja vaikuttaisi olevan tukevasti kiinni.
6cm:n paksuiseenkin voi saada juuri ja juuri mutta tukevuus alkaa kärsimään koska tuossa kohdassa pultti on jo niin heikosti kiinni että tuskin pysyy isommassa enään.
Tänks!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

TH8A osto harkinnassa, joten kysytään: toimiiko se H-kaaviolla Dirtissä ja Project Carsissa? Koetteko kepin olevan hinnaltaan kannattava ostos?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Keppi toimii h-kaaviolla lähes joka pelissä, tais jopa F1 peleissä toimia. :D

Itse käytän vain sekventaalina ja siltin se on paras lisävaruste jota voit ajopenkkiisi ostaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Keppi toimii h-kaaviolla lähes joka pelissä, tais jopa F1 peleissä toimia. :D

Itse käytän vain sekventaalina ja siltin se on paras lisävaruste jota voit ajopenkkiisi ostaa.

Juu tuota kaikki suosittelee.
Ei taida olla mitään muuta vikaa kun se sekventaali on vähän löysä, mut onkos kukaan koittanut vaihtaa sitä jousta joka on sekventaaali "kannen" alla? Se vähän jäykempään versioon niin luulisin että on tuntuvampi.

Tuota muuten mietin et tohon voisi rakentaa itse sekventaaliin "kannen" ja heittää sinne vastakkain kaksi tuollaista rullalukkoa joita mullakin on vaihteistossa sekventaalina jolloin siitä tulisi hyvin lähelle aitoa sekventaalivaihteistoa vastaava. Mulla ei itellä ole vielä tuota vaihteistoa joten en tiedä paljonko siinä on tilaa noille lukoille mut kokeilkaa ihmeessä jos on kiinnostusta rakennella.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itsellänikin nyt harkinnassa TH8A osto. Hylkäsin jo tän ajotelineen virallisen lisävarusteen, johon saisi kiinni vaihdekepin ja toiselle puolelle buttonboxin/tabletin. Tulisi liian kalliiksi vaihdekepin kanssa, kaikki toimituskulut laskettuna 300€ menisi yhteensä, ei kiitos. Täytyy siis itse modata tuo vaihdekepin paikka kiinni rattitelineeseen. Saa nähdä minkälaisen viritelmän tuohon kehittää, varmaan puusta joku pidike.

H-vaihteita tuskin käytän, kun olen oikeassa elämässä ajanut vain automaattia niin ei ole niin hyvin hallussa tuollainen systeemi. Kytkimen käytönkin varmaan jätän vapaaehtoiseksi, enkä pakolliseksi aina vaihtaessa. Kova halu kuitenkin päästä Dirt Rallyssa vähän sekventaali vaihteilla fiilistelemään ja American Truck Simulatoria kruisailemaan, niin saa siihenkin vähän lisää tekemistä ajon aikana.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itsellänikin nyt harkinnassa TH8A osto. Hylkäsin jo tän ajotelineen virallisen lisävarusteen, johon saisi kiinni vaihdekepin ja toiselle puolelle buttonboxin/tabletin. Tulisi liian kalliiksi vaihdekepin kanssa, kaikki toimituskulut laskettuna 300€ menisi yhteensä, ei kiitos. Täytyy siis itse modata tuo vaihdekepin paikka kiinni rattitelineeseen. Saa nähdä minkälaisen viritelmän tuohon kehittää, varmaan puusta joku pidike.

H-vaihteita tuskin käytän, kun olen oikeassa elämässä ajanut vain automaattia niin ei ole niin hyvin hallussa tuollainen systeemi. Kytkimen käytönkin varmaan jätän vapaaehtoiseksi, enkä pakolliseksi aina vaihtaessa. Kova halu kuitenkin päästä Dirt Rallyssa vähän sekventaali vaihteilla fiilistelemään ja American Truck Simulatoria kruisailemaan, niin saa siihenkin vähän lisää tekemistä ajon aikana.

Vaik oon paljon ajanut siviilis h-kaaviolla,ei se oo kuiteskaan helppoo ajaa peleissä..siis jos meinaa ajaa kovaa. Muutaman onlinesarjan kisan ajanut project carsissa suomiporukan kans h-kaaviolla/kytkimellä. Vaihtovirheitä tulee välil yritättessään vaihtaa mahdollisimman nopeesti ja myös joskus polkasee väärää poljinta.:D Normilaatikolla olevat autot on nopeampia pcarsissa kytkimellä/h-kaaviolla ilman vaihtovirheitä,kuin jos vaihtaa läpysköistä.

Varmasti h-kaavio/kytkin tuo lisää fiilistä noihin rekkoihin ja sekventaalin käyttö dirtissä ym.:)
 
Ylös Bottom