Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Miten saan säädettyä Logitech G29 ratissa kääntösädettä pienemmäksi? On vähän turhan pitkä vakiona. Asetto Corsaa ajan PS4
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Miten saan säädettyä Logitech G29 ratissa kääntösädettä pienemmäksi? On vähän turhan pitkä vakiona. Asetto Corsaa ajan PS4
Et mitenkään. Assetto säätää jokaisen auton kohdalla automaattisesti kääntösäteen vastaamaan tosielämää. Eli ei sinänsä pitäisi kyllä olla turhan pitkä, jos kaikki toimii oikein.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eikö muka suoraan ratistakaan tehty asetus toimi assettossa?
Esim thrustmasterin rateissa mode nappi + dpad oikelle tai vasemmalle säätää kääntösädettä isommaksi / pienemmäksi vaikka pelissä ei säätöjä olisikaan.

Itse ajan kohtuu pienellä kääntösäteellä ja dirt rallyssakin heitin vaan tuon säädön avulla ratin mieleiseksi koska siinä ei ollut valintoja eri kääntösäteelle.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

^ Toimisi varmaan, mutta G29:ssä ei ole tuollaista säätöä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itse ajan kohtuu pienellä kääntösäteellä ja dirt rallyssakin heitin vaan tuon säädön avulla ratin mieleiseksi koska siinä ei ollut valintoja eri kääntösäteelle.

Pystyy dirt rallyssa säätämään valikoista sen kääntösäteen mieleiseksi. Ite oon laittanu sen siihen samaan ku wrc-autojen kääntösäde on ku ei viiti niil vanhemmil autoil pyöritellä montaa kierrosta rattia ku ei oo vaihekeppiä.

Eli soft lock pois päältä ja steering saturation kohdasta voi prosenteilla määritellä minkä kääntösäteen haluaa käyttöön.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Rauhoitti muuten sitä epämääräistä rattaiden rutinaa kun laittoi Project Carsissa force feedbackit 100 -> 55. Ainakaan ei tuntunut siltä, että lähes puolet olisi hävinnyt vääntövoimasta ja tuli pidennettyä varmaan elinikää laittella joten ihan suositeltavaa muillekkin. Sekin on vaan kylmä fakta, että jos elektroniikkalaitteet tehtäisiin kestämään kauan niin elämä olisi erilaista ja firmat toisen nimisiä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Rauhoitti muuten sitä epämääräistä rattaiden rutinaa kun laittoi Project Carsissa force feedbackit 100 -> 55. Ainakaan ei tuntunut siltä, että lähes puolet olisi hävinnyt vääntövoimasta ja tuli pidennettyä varmaan elinikää laittella joten ihan suositeltavaa muillekkin. Sekin on vaan kylmä fakta, että jos elektroniikkalaitteet tehtäisiin kestämään kauan niin elämä olisi erilaista ja firmat toisen nimisiä.

Suosittelen googlettamaan enemmän noista PCarsin säädöistä, siellä kun on ainakin 4-5 muutakin säätöä jotka vaikuttaa ihan kunnolla noihin forceihin. Renkaiden säätökin siellä on ja se vaikuttaa todella paljon ajettavuuteen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pitää ottaa asiaksi kokeilla googletella noista joo, toistaiseksi ihan tyytyväinen olen kun renkaiden forcen ja tämä kokonaisforcet heitin pienemmälle.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pcarsissa muistaakseni oleellista oli juuri kokonaisforcet pitää kovalla ja säätää kaikkea muuta. Jos siis halusi hyväksi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hyvin tuo on itellä nyt 4kk toiminu. Project carsissa säädin forceja aika reilusti pienemmälle. Melko riskit forcet oli ainaki niissä autoissa millä ajoin. F1 2016:ssa saa forcet olla täysillä. Pitäs ajaa enemmän tuota project carsia, mutta perheenisänä kaiken peliajan on tällä hetkellä vieny F1 2016 mitä on vaan löytyny. Päivittäisessä käytössä ratti kyllä ollu kuitenki. Pikkuveljellä taas kesti viikon ja sai viedä takaisin kun rupes vinkumaan kääntäessä

Näin ensimmäisellä "ihan oikealla" peliratilla aloittelijana vain oikeita autoja ja kartinghärveleitä ajaneena suurimmalla osalla autoista olen toivonut että forcet olisi selvästi riskimmät ja näin tuntuma tiehen paljon tiiviimpi. Varmaan tähän tarvittaisiin vahvempi ratti kuin G29, mutta kyllä tuon tuntumaan on vähitellen tottumassa ja ajaminen on kyllä kivaa.

Vaan onko mitään kikkaa Pcarsissa millä saisin rattiin paremman tuntuman niissä tilanteissa kun auto lähtee lapasesta/luisuun? Tuntuu että vastaohjauksessa ei ole mitään tuntumaa minne renkaat osoittaa ja peli on menetetty armollisemmillakin autoilla heti kun tulee vähän enemmän ohjelmaa... Aliohjaus yms on ihan ok tuntuma. Vai onko ainut keino vaan kerätä kokemusta kyseisestä automallista ja kehittää siihen ihan oma perstuntuma. Kaikkien kuolleiden alueiden poistaminen ratista ja polkimista kyllä auttoi kovin paljon kaikkeen muuhun ajotuntumaan.

Tulee kyllä sellainen olo että veri vetäisi ihan sinne oikealle radalle, sen verran nämä pelit ovat kehittyneet sitten nuoruusvuosien. t. pelaajavanhus ;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pcarsissa muistaakseni oleellista oli juuri kokonaisforcet pitää kovalla ja säätää kaikkea muuta. Jos siis halusi hyväksi.

Ahaa okei, tämä oli uusi juttu tänks. Jokaiselle autolle on myös omat säätönsä mitkä taitaa löytyä sitten varikon puolelta mitä taas ei itse jaksa vielä ruveta säätelemään erikseen.

Vaan onko mitään kikkaa Pcarsissa millä saisin rattiin paremman tuntuman niissä tilanteissa kun auto lähtee lapasesta/luisuun? Tulee kyllä sellainen olo että veri vetäisi ihan sinne oikealle radalle, sen verran nämä pelit ovat kehittyneet sitten nuoruusvuosien. t. pelaajavanhus ;)

Nimenomaan jokaisella autolla taisi olla säädöt erikseen missä parin foorumin mukaan myös hienosäädettyä tuntumaa, mutta kyllä se defaultillakin "pysyi hanskassa" kun luisutteli, harjoittelua vaan :p Eilen ratin sain ja ekan päivä meni harjoitellessa tuntumaa ja padin ajoista tyyliin 5-10 sekunttia jäi mutta alkaa olemaan jo perusasiat hallussa. Oli kyllä makoisaa lähteä kruisailemaan kun tosiaan viimeksi tuli ps1:llä jollain mikahäkkismclaren -ratilla pelattua :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

http://pcars.oscarolim.pt/cars

Tuo oli ihan näppärä sivusto, josta löytyy Project Carsiin ffb-asetuksia kullekin autolle. Ja löytyyhän noita toki netistä muitakin joka lähtöön, tarpeeksi kun jaksaa testailla, niin varmaan mieleiset löytyy jossain kohtaa.

Kononaisforcet kannatti tosiaan kai pitää täysillä, pienentämällä taisi forcejen tarkkuus kärsiä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Siinä kun varikolla säätää fx, fy, fz ja mz mieleisekseen niin on se kyllä semisti parempi kuin kokoaisforcejen säätö, jälkiviisas on helppo olla :D Eipä noiden säätäminen paljon aikaa vie vaikka jokaiselle autolle pitäisi tehdä sama. Ero ei ollut iso mitä siihen epätarkkuuteen tulee mutta paremman tuntuinen ja näilläkin säädöillä hävisi se vaivalloisen kuuloinen natina. Heitin ne vain about samoihin lukemiin kuin tire force niin hyvältä tuntuu :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ratin ääntelyihin vaikuttaa kaikista tehokkaimmin kuulokkeet päässä ajaminen. [emoji14] Itse en oikeastaan edes tiedä tiedä millaista ääntä ratti pitää pelatessa. Mikä on varmaan ihan hyvä asia, muuten varmaan saisi pelätä koko ajan että milloin tuo hajoaa käsiin. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ratin ääntelyihin vaikuttaa kaikista tehokkaimmin kuulokkeet päässä ajaminen. [emoji14] Itse en oikeastaan edes tiedä tiedä millaista ääntä ratti pitää pelatessa. Mikä on varmaan ihan hyvä asia, muuten varmaan saisi pelätä koko ajan että milloin tuo hajoaa käsiin. :D

Heh ei se sillälailla häiritse :) Se ääni kuulostaa vain epäterveeltä ratille mikä rattaista lähtee, ihan kuin väkisin yrittäisi rattaita väärään suuntaan vääntää tai autossa vaihdetta päälle ilman kytkintä, en nyt oikein paremmin osaa selittää :D Haluan vain ennakkoehkäistä sitä perseilyä jos/kun *KOPKOPKOPKOP* pitäisi lähettää britteihin ratti takuuseen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pelistä saa kyllä voimaa niin paljon että jopa T300RS luistaa käsissä, saat ihan voimalla vääntää vastaan! Ongelma on säädöissä jos liian pienet forcet.

Kaivakaa sieltä pcars foorumilta Jack Spade: n säätöjä, siltä kaverilta löytyy kaikki nuo kikat jos enkku taipuu vähänkin. PC:llä on helppo kun voi vaan tiedostolla ajaa sisään kaikkiin autoihin valmiit säädöt joten en muista ulkoa noita mutta pleikalla pitää itse manuaalisesti "antaa kenkää" säädöille :)

E: Tuossahan se oli ohjeahn viestissä, taitaa olla Spaden tekosia nuokin.
Eli miten itse pidin PS4:llä, Tire force 110 (lisää tai laske vähän jos liian jäykkä ratti mutkissa) ja muuten normaalit Forcet täysille. Master scale ja SoP Scale pitää olla aina sama lukema ja näitä nostamalla saat lisää vääntöä rattiin. Tuo oli tuollainen nopea säätö, sitten säätämällä muita liukureita saa lisää ominaisuuksia tietysti.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jack Spaden säädöissä on niin kovaa vääntöä, että ratti halkeaa ja se peittää kaiken palautteen. Pitkä, loiva kurvi ja ratti menee liian kovasta forcesta lukkoon. Siihen, kun sitten yhdistetään tuo jo muutama viesti sitten jonkun toimesta mainittu heikko rengastuntuma ja pidon raja niin ollaan ajamisesta aika kaukana.

Parhaan tuntuman olen saanut Project Carsissa Omenaraadon säädöillä ja itse ainakin suosittelisin enemmin niitä kuin Jack Spaden mitään asetuksia edes matalalla tire forcella PS4:lla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itsekin koitin noita Spaden säätöjä, mutta kamalilta tuntui. Lisäksi kun niillä mun säädöillä toimii lähes samat säädöt kaikilla autoilla, poislukien kartit.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jack Spaden säädöissä on niin kovaa vääntöä, että ratti halkeaa ja se peittää kaiken palautteen. Pitkä, loiva kurvi ja ratti menee liian kovasta forcesta lukkoon. Siihen, kun sitten yhdistetään tuo jo muutama viesti sitten jonkun toimesta mainittu heikko rengastuntuma ja pidon raja niin ollaan ajamisesta aika kaukana.

Parhaan tuntuman olen saanut Project Carsissa Omenaraadon säädöillä ja itse ainakin suosittelisin enemmin niitä kuin Jack Spaden mitään asetuksia edes matalalla tire forcella PS4:lla.

Sä oot koittanut jotain ihan eri säätöjä. Niitä on kaikkiaan 6 eri kategoriaa ja löytyy ihan "classic" säädöistä "bump +" asti ja eroa on yöllä ja päivällä.
Omenan säädöt on helpoimmat ja niitä ite suosittelen kans jos ei jaksa säädellä sen enempää.
 
Ylös Bottom