Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikrofonin äänentaso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Busanisti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Busanisti

New Member
Kertokaapas fiksummat mikä on vikana kun NHL08:ssä ja Tiger Woods 08:ssa ei meinaa kuulla mitään kaverin puheesta. Ääni kuuluu kuin haudan takaa eli todella hiljaisesti. Useammallakin kaverilla on sama ongelma. Pleikkarin asetuksista on kyllä säädetty mikin äänitaso maksimiin eli vitoseen. Siinä testasessa palkki kyllä paukuttaa punaselle puhuessa, mutta sitten itse peleissä ei meinaa yhtään kuuluu todella heikosti. Mikä avuksi ?

Itse headseteissä ei varmaan mitään vikaa ole koska tosiaan monella kaverilla ihan sama ongelma.

Vastaus: Mikrofonin äänentaso

ei varmaan muu auta kuin hiljentää pelissä peliääniä...

Timppa78 sanoi:
ei varmaan muu auta kuin hiljentää pelissä peliääniä...

No eihän se mitään auta, peliäänet tulee telkkarista tai kotiteatterin kautta. Headsetin kautta tulee pelkät puheet. Peliäänet on muutoinkin niin hiljasella ettei ne haittaa yhtään. Paska systeemi koko PS3 voice chat kun ei tunnu kellään tutulla pelaavan kunnolla.

Busanisti sanoi:
Paska systeemi koko PS3 voice chat kun ei tunnu kellään tutulla pelaavan kunnolla.
Noup, sulla on joku säätö pielessä. Tarkista ne, kyllä ne hyvin kuuluu, saa liiankin lujalle. :)

Tarina: mulla on Gigantista osta halpa, bluetooth mikki. Laitan Pleikasta esim. sätin aikana äänet täysille, samoin mikistä. On liian kovalla.
Muoks; tosin mulla tulee puhe äänet kaiuttimista, toisinsanoen kuulokkeiden kautta. Ne taas kytketty stereoihin joten ääntä saa sieltäkin lisää.

niin elikkäs asetuksista saat säädettyä sen mikin volumen.sitte saat säätää sieltä että haluatko niiden muiden puheitten kuuluvan siittä sun kotiteatterista vai mikki kuulokkeesta.joissaki (ainaki CoD4) peleissä saa vielä pelin asetuksissa säädettyä voice volumen.mikissäski varmaan on vielä säätönappula äänelle.tässä hommas on nyt kyse taidoista,ei siittä etteikö pystyis.

Foxi sanoi:
Tarina: mulla on Gigantista osta halpa, bluetooth mikki. Laitan Pleikasta esim. sätin aikana äänet täysille, samoin mikistä. On liian kovalla.
Muoks; tosin mulla tulee puhe äänet kaiuttimista, toisinsanoen kuulokkeiden kautta. Ne taas kytketty stereoihin joten ääntä saa sieltäkin lisää.
No mun tarinani on tämä:
Ostin KickAntista Nokian Bluetooth kuulokkeen pistän siitä äänet täysille, telkan kautta tulee peliäänet, kotiteatteria eikä muutakaan stereota meikällä ole, telkan ääniä en voi pitää kovalla, koska perheeni on koisaamassa... juu ja kuulokeäänet on pleikassa pistetty täysille, eilen pelailin NHL08:ia Beermastassin kanssa, enkä aluksi kuullut mitään kun asetuksit olivat edellä mainitut, sitten kokeilin pistää puheäänet telkan kautta ja peliäänet pois, no kuului äänet, mutta olisi kiva jos kuulisin myös peli- sekä puheäänet hyvin selkeästi... :rolleyes:

No mikin säädöt on kaikilla täysillä eli tasolla viisi. Lisäksi headsetissä on säätö volumelle ja sekin on täysillä. Silti äänet on kuin haudan takaa. Tämä sama kaikilla kavereillakin. Toki puheäänet voi ohjata telkkarille tai kotiteatterilaitteistoon mutta ei me nyt sellasta haluta. Paska vehje.

Mulle kuuluu yleensä kaikkien äänet liian kovalla, eikä headsetistä voi volyymia säätää. Se on aina pelistä kiinni riittääkö pelin oma volyymin säätö. Tähän asti ainoastaan yhessä saa jotenkin kohalleen.

Busanisti sanoi:
No mikin säädöt on kaikilla täysillä eli tasolla viisi. Lisäksi headsetissä on säätö volumelle ja sekin on täysillä. Silti äänet on kuin haudan takaa. Tämä sama kaikilla kavereillakin. Toki puheäänet voi ohjata telkkarille tai kotiteatterilaitteistoon mutta ei me nyt sellasta haluta. Paska vehje.
voi riippua kaiketi pelistä. omistatko cod 4? jos siinä pelissä sinä/kaveris ette saa mikistä kuulumaan tarpeeks kovaa niin paskat mikit. tällä hetkellä täydet 50 tyyppiä kaveri listalla ja niiden kans codia ainakin 20 tyypin kans pelannu ja ei oo ollu kellään onkelmia saada tarpeeks kovalle mikkiä.

Nokian BH-600 ja riittää äänenvoimakkuutta mikin kaiuttimesta CoD4:ssa todella hyvin. Olen sen vain huomannut että hands freen mikrofonin voimakkuuden säädöllä ps3-järjestelmässä ei ole mitään vaikutusta, että kuinka isolla voimakkuudella se minun puheen nappaa.

CoD4:ssa yleensä voice chat-volyymi jossain 30%. 0% jos on niin kuulee muttei meinaa saada niin hyvin selvää.

Juu, siis COD4:ssä kuulee todella hyvin kaiken puheen, sillon tällön kyllä pätkii/rätisee, mutta eipä kuulu NHL08:ssa kunnolla...

Ylös Bottom