Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?
Tjaa... pitäähän se sanoa, että alun perin lähdin koko hommaan tietämättömänä. Ja tietysti ne vanhempien odotukset. En kyllä oikeasti tiennyt edes oikein vaihtoehdoista, mutta ei minulla ole/ollut kirkkoa vastaan niin paljon, että olisin pitänyt sitä aivan kauheana ajatuksena.
Tottakai hommaan lähdettiin mukaan epäileväisenä ja hieman vastahakoisesti, varsinkin kun sain tietää, että hommaan kuuluu tylsempääkin tylsempiä kirkkokäyntejä ja kun näin ryhmäni. Oli nimittäin sen verran täynnä vastenmielistä porukkaa, että teki mieli siinä vaiheessa jo suosiolla lopettaa. Varsinkin kun toivoin saavani runsaasti uusia ystäviä, mutta lopputulos oli se, että tunsin ainakin 1/3 jo ennestään.
Lopputulos oli kuitenkin ihan miellyttävä. Porukkaa sieti aivan hyvin sen viikon ajan ja isoset olivat yllättävän mukavaa porukkaa. Ja sainhan minä sieltä muutaman uuden kaverinkin, toisaalta aika nopeasti haihtuivat tietämättömiin tuon viikon jälkeen. Pääasia kuitenkin oli, että minä nautin leirillä olosta suuresti ja etenkin iltaohjelmat olivat järisyttävän hauskoja. Jos se kristinuskon tuputtaminen kuulostaa niin pahalta, niin tehkää vaikka kuten minä (jolle se juttujen kuunteleminen ei nyt edes niin kamalaa ollut), kuunnelkaa vaan puolella korvalla, esittäkää kysymyksiä jos joku asia turhan paljon käy korvaan ja piirtäkää loppuaika vihkoonne.
Minä ainakin olin ihan tyytyväinen, että homman läpi kävin. Olihan se uusi kokemus, niiden alun turhauttavien kirkkokäyntien ei saa antaa lannistaa. Ja saihan sitä runsaanlaisesti rahaa ja lahjaa sukulaisilta, vaikka en vieläkään ymmärrä, mistä hyvästä minua lahjotaan? Siitä, että selvisin tukehtumatta siitä kamalasta ehtoollisviinistä?
--------------------------------------------------------------
XShava, älä ota uutta porukkaa vastaan noin kylmästi. ^_^ Porukoiden syyt foorumeille ovat erinäisiä, en minäkään yleensä ole foorumille rekisteröitynyt vain ja ainoastaan peleistä keskustellekseni. Ja kun Konsolifin on kuitenkin yksi niistä harvoista foorumeista, joilla tällaisestakin aiheesta voi saada hyvän keskustelun ilman turhaa peeloilua ja flamettamista, niin mikäs siinä sitten.