Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miksi kävit rippikoulun?

Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Cojiro sanoi:
No rahan takia. Konfirmaatio on ensi kuussa.

Miten Konfirmaatio voi olla ensi kuussa, jos olet käynyt riparin? Taidat sinäkin olla rahan ahne. Itse en mennyt riparille rahan takia.

Se oli oikeastaan jo itsestään selvyys... Suomessa melkein kaikki käyvät riparin mutta esim. ruotsissa, hyvä jos puolet käyvät. Lahjat olivat vain plussaa riparissa. Hauskaahan siellä oli.

Uisor sanoi:
Eipä ole tullut käytyä eikä ole mitään hinkua mennäkkään. En mennyt koska en ole ikänään kirkkoon kuulunut, mutta enpä kyl olis mennyt muutenkaan, kun en oikein muihinkaan satuihin usko saati ala niitä sitten käyttämään elämän oppina.
Eli kaikki boxin omistajat eivät olekaan idiootteja. Yllätys. Olen täysin samaa mieltä ja minusta on hupaisaa kuinka ihmiset uskovat jumalaan/jumaliin ja jeesuksen tekoihin (siis jos nyt ylipäätänsä uskovat) mutta jos eivät uskoisi niin miksi kuuluisivat kirkkoon? Täytyy vähän lainata idolia (foobiset paskat saavat tappaa itsensä IMO)
Elton John sanoi:
I Would Ban Religion Completely.
Uskontoja ei tarvita modernissa maailmassa, vaikkakin raamattu on ihan kiva fantasiakirja, on TSHt silti käännetty paremmin... Sanoisin että TSH > Koraani > Raamattu > Harry Potter.
sori oli vähän pakko laittaa noita tunnettuja kun ei täällä varmaan kovin moni tunne fantasiakirjallisuutta... Tai no tuntee mutta jotkut eivät joten olen hyvis enkä jätä ketään ulkopuolelle :D

Lähinnä omasta mielenkiinnosta ja tulevaisuudenkin kannalta ihan hyödyllinen juttu. Monet sen jo käyneistä puhuivat kuinka hauskaa leireillä oli yms. niin myös oma mielenkiinto rippikoulua kohtaan kasvoi entisestään. Toki vaikka he olisivat sanoneet leirien olevan tylsiä, niin olisin rippikoulun käynyt jokatapauksessa. Itselleni se oli ainakin tärkeä asia.

Enhän mä 2004 edes tiennyt, että rippikoulun voi jättää käymättä. :)
No, tuskin olisin muutenkaan jättänyt käymättä ja onneksi en jättänyt. Leiri oli mielettömän mukava ja voisin mennä vaikka uudestaan. 3 leiriläistä tunsin ennestään, muut olivat kotoisin eri paikkakunnilta ympäri Suomea. Monta hyvää ystävää jäänyt leiriltä, joiden kanssa on tekemisissä edelleen aina kun vain on mahdollista.
Jäihän tuosta rahaakin ihan liikaa kouraan. Huvittaisi antaa osa sukulaisille takaisin. :)

Yllättävän moni kyllä on jättänyt käymättä. Itse luulin tuohon aikaan, että rippikoulu on kuin armeija: jokaisen se on pakko käydä, ellei ole erittäin hyvää syytä. Ei se ihan noin tainnut mennäkkään. :)

Enpä ole käynyt. Vähemmistön edustajana en tuollaisia harrastele. :D Mutta eiköhän se ole ihan nasta kokemus muille?

Rahan vuoksi ja kun kaikki muutkin menivät.

Leirillä vittuunnuin kirkon tarjoamaan näkemykseen asioista ja turhaan hössötykseen. Esimerkiksi kirkossa käynnillä ei ole mitään tekemistä oman uskon kanssa... Voi uskoa vaikkei siellä maailman tukalimmassa paikassa käykkään, missä tunnen oloni kuristuneeksi. Näitä käyntejä oli kuitenkin pakko käydä sunnuntaisin.

En millään pysty ottamaan todesta Raamatun 2000-vuotta vanhoja rasistisia "opetuksia", jotka on normaalien ihmisten kirjoittamia. Todellisuudessahan kirjoittajat halusivat vaan varjella omia etujaan tekemällä omat lait Jeesuksen nimessä.

Mutta uskon mä yliluonnolliseen voimaan, se ei vaan oo tää Raamatun versio. En voi alkaa edes kiistelemään Raamatun "faktoista" koska en ole sitä vitsikirjaa jaksanut lukea muuta ku riparilla jossain lukuhetkissä.

Gangster75 sanoi:
Rahan vuoksi ja kun kaikki muutkin menivät.

Leirillä vittuunnuin kirkon tarjoamaan näkemykseen asioista ja turhaan hössötykseen. Esimerkiksi kirkossa käynnillä ei ole mitään tekemistä oman uskon kanssa... Voi uskoa vaikkei siellä maailman tukalimmassa paikassa käykkään, missä tunnen oloni kuristuneeksi. Näitä käyntejä oli kuitenkin pakko käydä sunnuntaisin.

En millään pysty ottamaan todesta Raamatun 2000-vuotta vanhoja rasistisia "opetuksia", jotka on normaalien ihmisten kirjoittamia. Todellisuudessahan kirjoittajat halusivat vaan varjella omia etujaan tekemällä omat lait Jeesuksen nimessä.

Mutta uskon mä yliluonnolliseen voimaan, se ei vaan oo tää Raamatun versio. En voi alkaa edes kiistelemään Raamatun "faktoista" koska en ole sitä vitsikirjaa jaksanut lukea muuta ku riparilla jossain lukuhetkissä.

Samaa mieltä. Meneekö joku sinne muustakin syystä kun vanhempien pakottamana?

Jaa'a...

Vastaus kysymykseen on se, että se oli varmaan paha tapa.. En ollut koskaan ajatellut rippileiriä muuna kysymyksenä kuin sosiaalisena leirinä... Itse uskonto oli täysin toissijainen tapahtuma... Näin siitäkin huolimatta, että jäin pyörimään seurakuntanuoriin vielä vuosiksi koko leirin jälkeen.. Ihmiset ovat ihan ok persoonia siellä, uskonta taas niille, joille se kolahtaa... Itselleni ei kolahtanut...

Mutta näistä piireistä bongasin itselleni tyttöystävän/vaimon, jonka kanssa ollaan nyt tallustettu maailmaa kohta 12 vuotta... Lapsia kaksi ja elämä putkessa... Joten rippikoulussa kannattaa pitää silmät auki tai kiinni, riippuen siitä, mitä tulevaisuudeltaan haluaa :o

Gangster75 sanoi:
Tässä lauseessa on totta toinen puoli. Raamattu on kirjoitettu aikoinaan tavallisten ihmisten toimesta ja tekstit sisältävät opetuksia siitä, kuinka olla hyvä ihminen... Niissä opetuksissa ei ole mitään pahaa... Oikeasti joskus toivoisin ihmisten tänä päivänä olevan hiukan enemmän... Kliseisesti sanottuna, enemmän lähimmäisen rakkaita....

Mutta se, että 400 vuotta myöhemmin joku vastaperustettu valtiollinen uskonto (siis Bysantin kristinusko), "kokoaa" uuden testamentin ja väittää sitä naamaperuslukemilla todisteeksi siitä, että uskonnon verotus voidaan siirtää valtion piiriin (siis tehdä valtion kirkko), ei vain mene läpi... Siinä mentiin metsään ja pahasti aikoinaan... Lisäksi käännökukkaset ovat menneet muotoosta "ihminen" muotoon "mies". Esim. aivan alkuperäisiä tekstejä tutkiessa on huomattu, että jeesus ei koskaan puhunut miehistä vaan ihmisistä... Mutta sitähän on hiukan myöhäistä enää muuttaa sovinistinen kirkon takia.

Jeesus (oli hän oikea ihminen tai ei. Todennäköisesti oli. Ehkä.) opetti fiksuja asioita, mutta ei hän ei taatusti ollut mikään jumalan poika. Siitä on vain haluttu tehdä legenda tiettyjen ihmisten maallisen aseman pökittämiseksi... Jos haluaisin kuulua johonkin kirkkoon, niin se olisi ihan alkuaikojen alkukirkko. Ei siellä välttämättä puhuttu siitä, että jumala loi taivaan maan, plaa plaa plaa plaa... Siellä vain opetettiin kuinka olla hyvä ihminen lähimmäillesi ja se riitti... Sitten siihen kasvoi valtion kirkko ympärille ja loppu onkin inkvisitioita... Itse kuulun enää kirkkoon vain sen aikaa, että lapseni pääsevät ripille, jotta voivat tehdä omat johtopäätöksensä.

Lahjarahojen takia olin menossa - kuumeen takia en mennyt. Se sitten jäi. Sittemmin erosin kirkostakin kun oli liikaa parkkiaikaa maistraatin edessä.

Ylös Bottom