Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Military Madness: Nectaris [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Gimble

Well-Known Member
Tehdääs nyt ihan ketju tällekin sitten kun alkaa oleen julkaisu pian ajankohtaista, toivottavasti jotain keskustelua syntyy eikä mene mun yksinpuheluksi niinku usein tuppaa käymään kun konsolifoorumeilla lässyttän jostain strategiapeleistä jotka on siis erityisen lähellä sydäntä.

Eli mistään "huippu-uutuudesta" ei tällä kertaa todellakaan voida puhua, peli on 20 vuotta vanha ja julkaistiin alunperin TurboGrafx-16 konsolilla. Mutta hyvät strategiapelithän ei tunnetusti vanhene ja sen moni Shakin ystäväkin tietää varsin hyvin.

Pakko myöntää, että on meikäläisellä yleissivistyksessä aukko ja en ole aikoinani tällasta koskaan edes nähnyt. Tai jos olen, niin en ole sitten jaksanut kuitenkaan syventyä. :( Mutta luultavasti en ole aivan ainoa nobo täällä jolle tämä tulee olemaan täysin "uusi peli" Peli on kylläkin julkaistu PS ykkösellä noin 10 vuotta sitten, eli aika salettiin täältä löytyy konkareita, jotka on vähintäänkin testannut tai kenties jopa syvemmin ihastunut? (joo ei tarvi ilmottaa jos on kokeillut, mutta jos on jotain tähdellisiä muistoja pelikokemuksista niin antaa palaa vaan) Eli tuo haistattelu kannattaa katsoa jos kiinnostaa tämä tapaus. Niinku videossakin sanottiin niin lyhyt kuvaus pelistä on Shakkia, tankeilla, kuussa.

Ei ole fog of waria, ei ole talouden hallintaa eli keskitytään vain ja ainoastaan taktikointiin jo olemassa olevilla resursseilla. Ja kaikki asiat näkyy ruudulla toisin kuin monessa muussa pelissä jossa näkee vain mitä unitit näkee. (fog of war) Se että on tällanen läpinäkyvä peli ilman taloutta ja rakentelua tekee pelistä ehkä vähän helpomman lähestyä, eli muutkin kuin tottuneet strategiapelaajat saattaa innostua kokeilemaan?

Olen Pleikkarille jo pidemmän aikaa odotellut_edes_yhtä kunnollista strategiataistelu peliä jossa ei ole isoja silmiä ja tulipalloja ja muuta taikasauva meininkiä joka ei nappaa. Civit tai muut huvipuiston rakentelut ei myöskään kiinnosta vaan taistelu. Aika hiljasta on ollut ja ikävä kyllä taitaa olla jatkossakin, mä en ymmärrä että miksi ihmeessä edes kunnon online-Shakkia ei saada Pleikkarille tuotua? Aika uskomatonta!? Noh, onneksi nyt edes tämä tulee vähän strategianälkää tyydyttämään. Ihan varmasti suoraan ostoskorissa, mitään demoa en edes aio katsoa. Näkemäni perusteelta luottoa löytyy, että kolahtelee. Shakkikin kolahtelisi jos se olisi.

Julkaisu on ajankohtaista luultavasti ensi kuussa tai marraskuussa. Mielestäni näin jossain juttua, että boksiversio menisi Xbox Live Arcadeen jo 30. pvä tätä kuuta? Pidetään tutkat päällä. Peli julkaistaan PSN lisäksi myös Xbox Live Arcadessa ja Wiiwarena, eli aika varmaankin tulee saamaan oman pienen fanijoukkonsa joka plättärillä vaikka nämä strategiapelit nyt tuppaakin olemaan vähän tällasta marginaalista puuhastelua...valitettavasti.

Loppuun vielä pari linkkiä:

Alkuperäinen peli. Ajan hammas jo purrut vähän grafiikkaa, mutta se onkin tässä pelissä toissijaista.

Uuden version kehittäjän haastattelu. (sisältää videota myös PS3 versiosta)

E3 2009 traileri.

Täällä myös infoa. Mm. varmistus, että on voice chatti ja 2 vs 2 tiimipelaaminen. (mahtavaa!) Toivottavasti verkon yli voi myös harjoitella kaverin kanssa AI vastustajia vastaan?
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris (PSN)

Helpommin lähestyttäväkö? En tiedä siitä, mutta tätä on sanottu Advanced Warssin esi-isäksi. (ilmestyi ennen Famicon Warssia). Pitäisi olla aika taktinen peli, jossa näyttelee suurta osaa tuo fog of warin puuttuminen. Tavallaan vähän kuin jo mainittua shakkia, tiedät kaikkien unittien liikkumisalan ja niiden ominausuudet. Ja tietty itsekkin joudut pelaamaan paljailla korteilla. Se luo paljon lisää haastetta.

Se jäi mainitsematta että omia yksiköitä voi kustomoida, joka luo vaihtelua peliin. En tiedä sitten kerääkö yksiköt expaa, jolla voisi nilliäisiä upgreidata. Niin ja tässä on ruudukot kuusikulmaisia, joka luo lisää monipuolisuutta verrattuna pelkkiin neliöihin. Advanced Wars koukutti aikoinaan pahasti, joten itsekkin odottelen peliltä paljon. Lataukseen menee, tosin wiiware wersiona. Minkälainen kampanja tässä on?

Voisi melkein perustaa ketjun tämän sukupolven strategioista. Niitä ei taida kyllä montaa olla? Civ revolution, Battallion wars 2, wiin pari eri shakkia ja tämä military madness. (Poislukien nyt käsikonsolit) Aika vähissä on. Tulevaisuudessa tulee Sakura Wars: So long my love ja siinä ne sitten vissiin onkin...

(Edit: Alkuperäinen military madness on muuten ladattavissa VC:ssä.)
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris (PSN)

Helpommin lähestyttäväkö?

Nojoo, ehkä vähän huonosti sanoin eli ei ehkä konsoliasteikolla simppelimmästä päästä mutta jos nyt verrataan noihin strategia peleihin yleisesti (eli lähinnä PC-pelit) niin kyllä jotenkin tuntuu että se on omaksua jos ikinä ennen ei ole strategiaan koskenut? Näkee koko ajan tilanteen ja että meni hyvin ja mikä huonosti jne. Ehkä nopeemmin oppii?

Kun taas jossain PC:n Combat Mission pelissä voi olla pikkasen pihalla jos laittaa oikein HC-FOW asetukset kehiin. Se tekee kyllä pelaamisesta ihan erilaista kun joutuu aina miettiin siirrossa, että "entä jos tuolla on sitä ja tätä, niin mitäs sitten tapahtuu ja onkohan tämä nyt viisasta mennä tuosta" jne.

En tiedä siitä, mutta tätä on sanottu Advanced Warssin esi-isäksi. (ilmestyi ennen Famicon Warssia). Pitäisi olla aika taktinen peli, jossa näyttelee suurta osaa tuo fog of warin puuttuminen. Tavallaan vähän kuin jo mainittua shakkia, tiedät kaikkien unittien liikkumisalan ja niiden ominausuudet. Ja tietty itsekkin joudut pelaamaan paljailla korteilla. Se luo paljon lisää haastetta.

Tuo haastetta ja vie "yllätys ja juonimismomenttia" eli tavallaan myös vie haastetta. Mutta ei kait siinä pirumpia, kaikinpuolin hyvältä ja toimivaksi todetulta kaavalta kyllä kuulostaapi. Ei FOW sovi kaikkiin peleihin ja tee niistä automaattisesti parempia. Tässä tapauksessa on varmasti hyvä näin vaikkakin väkisin käy mielessä, että miksi pelaaja ei voisi halutessaan pelata myös FOW päällä. Mutta paha mennä arvaileen kun en tunne peliä vielä lainkaan...

Jooseppi;955101Minkälainen kampanja tässä on?[/QUOTE sanoi:
Kyllä se heppu siinä videossa jotain selitti, että se orggis kampanja on ainakin ihan sinänsä joka varmaankin tarjoaa edelleen haastetta useita tunteja (tai kymmeniä?) Sitten jostain luin "advanced kampanjasta" eli tarkottaiskohan tuo sitten, että on ne upgradet kehissä? Paha sanoa? Noh, eiköhän kaikki kohtapuoleen selviä.

melkein perustaa ketjun tämän sukupolven strategioista. Niitä ei taida kyllä montaa olla? Civ revolution, Battallion wars 2, wiin pari eri shakkia ja tämä military madness. (Poislukien nyt käsikonsolit) Aika vähissä on. Tulevaisuudessa tulee Sakura Wars: So long my love ja siinä ne sitten vissiin onkin...

(Edit: Alkuperäinen military madness on muuten ladattavissa VC:ssä.)

Ei pöllömpi idea, jonkinlainen yhteenveto vaikka ekassa ketjussa. Tosin PS3 osalta jää kyllä lista kovin lyhyeksi :( Tämä on tosiaan nyt sitten ainoa strategia peli, jossa ei ole jotain ötököitä tai muuten vaan väsynyttä meininkiä omaan makuun. Tankkeja ne olla pitää! :cool:

Alkuperäisen MM saa myös Winukalle freewarena. täältä löysin ainakin linkin. Harmi vaan, että mun japani on sen verta huonoa etten taida jaksaa tuota pelata. Ehkä tässä joutaa nyt odotteleen kuukauden tai pari kun on jo 20 vuotta mennyt :)
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Pakko myöntää, että on meikäläisellä yleissivistyksessä aukko ja en ole aikoinani tällasta koskaan edes nähnyt. Tai jos olen, niin en ole sitten jaksanut kuitenkaan syventyä. :( Mutta luultavasti en ole aivan ainoa nobo täällä jolle tämä tulee olemaan täysin "uusi peli" Peli on kylläkin julkaistu PS ykkösellä noin 10 vuotta sitten, eli aika salettiin täältä löytyy konkareita, jotka on vähintäänkin testannut tai kenties jopa syvemmin ihastunut?
Noniin, tämäkin aukko yleissivistyksessä paikattu. Pääsin kokeileen PS1-versiota joka siis edustaa sarjan uudempaa tuotantoa poislukien käsikonsolit ja puhelin-versiot. Eli se on "vain" 10 vuotta wanha. Mutta tässä ei paljon vuodet meinaa mitään, iskee kyllä todellakin ja lujaa niinkus osasin odottaakin. Graafisesti ei tosiaan tämäkään versio ole hääppönen, mutta niinku todettu niin pelissa hierotaan aivonystyröitä eikä tuijoteta grafiikkaa.

Hexagonipelilauta on kyllä tosiaankin aika paljon mielenkiintoisempi ja monimutkaisempi kuin Advance Wars tyyppinen neliömeininki. Pelin unitit on melkolailla sitä mitä osasi odottaakin ja samoin mapit. PS1 versiossa on myöskion jonkinsortin "skenaario editor" jolla voi tehdä omia taisteluita. Nyt herääkin kysymys, että onko tämä pysynyt kyydissä ja mukana myös tulevassa pelissä. Olisi kyllä aika täydellistä jos voisi tehdä omia ja jakaa niitä muille ja pelata oninessä. Pahaa kyllä pelkään, että ei välttis tällasta nähdä?

Mutta joo, odotukset nousi nyt sitten jo peräti katon läpi nyt kun näki tuon aiemman version. Uusi peli lienee ihan sitä samaa hieman kauniimmalla ulkokuorella ja online pelillä. Mutta tosiaan siltä näyttää, että ihan mahtava vuoropohjainen paketti vihdoinkin tulossa PS3a ilman mitään tulipalloja ja taikasauvoja, mahtavaa!

Tässä muuten hyödyllinen Nectaris sivusto niille joita aihe kiinnostaa.

On muuten todella sääli, että laillisilla keinoilla PS1 peliä ei kai voi PSP:lle saada mitenkään, koska se olisi käsikonsoliasteikolla yksi parhaista strategiapeleistä yksinpelin osalta. Edelleen toimii vaikka pelillä jo ikää.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Ei kait siinä ole mitään laitonta, jos asentaa CFW:n ja rippaa oman pelilevy PSP:n ymmärtämään muotoon.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Nyt vasta osu silmään tuo pelin virallinen sivusto joka on aika tyylikäs.

Military Madness

Tässä yhteenveto MM historiasta ja nykytilanteesta.

The Legacy of Military Madness

Kiinnostavia ja ehkä jopa historiallisia hetkiä elämme, koska tämäntyyppistä vuoropohja-strategiaa ei ole konsolilla saanut aikoihin pelailla online toisien ihmisaivojen kanssa/vastaan. Xboxilla julkaistiin "Commanders Attack" 2008 alussa, mutta se oli varsin heikko ja rajoittunut esitys muutaminen mappeineen MM verrattuna. MM Xbox-versio julkaistaan ensi viikolla, toivottavasti PS3 versiotakaan ei tarvis enää viikkotolkulla odottaa?

On tullut muuten sitä PS1 versiota tuossa jonkinverran hakattua ja kyllä mä tosiaankin olen sitä mieltä, että pelin voi kuka tahansa oppia parissa illassa jos vain tahtotila löytyy. Ei mielestäni ole mikään pelkästään strategia-intoilijoille suunnattu paketti. Helppo oppia, vaikea hallita tyyppinen peli joka tarjoaa kymmeniä ellei satoja tunteja viihdettä sekä yksin ja moninpelinä.

Tästä tulee melko salettiin kyllä melkoinen aikasyöppö varmaankin, ehkä henkilökohtaisesti ainakin pahin sitten End War? Mutta onneksi online-modeissa on se "shakkikello" -pelimuoto jossa ei voi puolta tuntia miettiä siirtoa vaan kertakaikkiaan on pakko tehdä nopita peliliikkeitä tai häviää jos aika loppuu.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Vähän erikoista sinänsä että hypetyn tästä pelistä, kun en ole oikeastaan koskaan pelannut strategiapelejä shakkia lukuunottamatta. Tuossa yksi päivä vaan huomasin että pelaamiseni on kangistunut samoihin kaavoihin, eli perus massahuttua tulee pääasiassa hakattua, niin aloin sitten pohtimaan jotain erilaista ja löysin sitten tämän ketjun.
Kyllä tässä nyt pari päivää tutkittuani voin myöntää katuvani, kun en ole aiemmin tähän genreen tutustunut ja uskonpa että etenkin nettimätöstä voi riittää hupia pitkäksikin aikaa!
Onkos mitään hajua tuosta PSN hinnasta tälle pelille?
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Vähän erikoista sinänsä että hypetyn tästä pelistä, kun en ole oikeastaan koskaan pelannut strategiapelejä shakkia lukuunottamatta. Tuossa yksi päivä vaan huomasin että pelaamiseni on kangistunut samoihin kaavoihin, eli perus massahuttua tulee pääasiassa hakattua, niin aloin sitten pohtimaan jotain erilaista ja löysin sitten tämän ketjun. Kyllä tässä nyt pari päivää tutkittuani voin myöntää katuvani, kun en ole aiemmin tähän genreen tutustunut ja uskonpa että etenkin nettimätöstä voi riittää hupia pitkäksikin aikaa!

Joo kyllä itelläkin strategia on toiminut aina sellasena vastapainona noille räiskinnöille ja muulle peruskauralle. Ei vaan aina jaksa sitä samaa.

Jostain syystä strategioita myös jaksaa pelata melkeimpä loputtomasti, koska mm. End Warissa ei kahta edes etäisesti samantyylistä peliä ole ikinä sillon kun pelataan ihmisiä vastaan. Sama pätee varmasti myös tässä pelissä. Jokanen matsi on ihan oma tarina vaikka mappi on sama ja unitit jne.

Tähän liittyen osui muuten aika osuva kommentti silmään tuolta Xbox.comin foorumeilta:

I'm a old school gamer since the early 70s and have owned every console released since 77. This is easily in my top 5 games of all time. My friends and I literally spent years and hundreds of hours playing this game. The theme song alone, if played will make all my buddies laugh as we look at each other and nod.

Instant buy, I'm happy a new generation of gamers can enjoy this true classic. Damn, been 20 years already, it flew by.


Onkos mitään hajua tuosta PSN hinnasta tälle pelille?

No 800 MS pointsia oli föönin versiolle hinta, eli eiköhän PS3 versioon riitä silloin kymppi? Tulee kyllä varmasti oleen yks parhaiten sijoitetty kyssäri pitkästä aikaa.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Latasin tietenkin välittömästi demon Livestä kokeillakseni, mitä uusi versio tarjoaa verrattuna alkuperäiseen. Tietenkin audiovisuaalinen puoli on pistetty ihan uudelle tolalle. Äänipuoli ei nyt mitään hirveän tarttuvaa välttämättä ole mutta ainakin mukavampaa kuunneltavaa kuin alkuperäisen version rahiseva piipitys. Mutta voihan taustalle pistää soimaan vaikka Dawn of War 2:n erinomaisen soundtrackin. Alkuperäinen 2D-grafiikka oli kenties vähän selkeämpää, mutta uuteen versioon pääsee kohtuullisen nopeasti sisään ja heksat alkaa hahmottaa. Kenttää voi myös vähän kääntää ja zoomata sekä kytkeä apuikoneita päälle.

Käyttöliittymä on selvästi jouhevampi kuin alkuperäisen version vähän kankea ohjaus. Joitain pikkuseikkoja nousee yhä esille, esim. yksikkö pitää ensiksi viedä paikalle ennen kuin voi valita hyökkäyksen, mikä on vähän hankalaa, etenkin jos yksikkö on jo sillä oikealla paikalla, eli pitää ensiksi määrätä paikalleen. Valikosta kannattaa ehdottomasti käydä säätämässä liikkumis- ja taistelunopeuksia ylöspäin. Toivoisi myös vuoron automaattista lopetusta kun kaikki yksiköt ovat liikkuneet, mutta sellaista optiota siellä ei ole.

Uusi versio vaikuttaisi ehdottomasti parhaalta valinnalta mikäli tässä vaiheessa haluaa tutustua hooposti nimettyyn "Military Madnessiin", koska mitään kahjoa räiskintää tämä ei tosiaankaan ole. Kuitenkin vaikuttaisi siltä että uutta sisältöä ei kovin hirveästi ole, eli jos on jo alkuperäisen MM:n pelannut, ei nettimoninpelistä ja kauneusleikkauksesta välttämättä kannata maksaa lisää rahaa. Vähän harmi, olisi voinut toivoa ihan uutta MM-peliä joka pistäisi konseptia kunnolla uusiksi. Hyvä että tämäkin tuli julkaistuksi, mutta itse en varmaan peliä osta, ellen sitten ole erehtynyt sisällön ja ominaisuuksien määrästä.

En tiedä siitä, mutta tätä on sanottu Advanced Warssin esi-isäksi. (ilmestyi ennen Famicon Warssia).

Se olisi aika vaikeaa, koska tämä ilmestyi alunperin 1989 ja Famicom Wars ilmestyi 1988. Taisi olla pikemminkin toisin päin...
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

No mukavaa, että Xbox miehet ja naiset pääsee jo vetämään. Tässä sitä nyt kärsitään kun tyhmänä meni myymään Xboxin! :( Noh, toivottavasti eivät haudo kauaa PS3 versiota. Missään ei merkkiäkään julkaisupäivästä, mutta niinhän se tuppaa oleen noiden PSN julkaisupelien kanssa usein että etukäteen ei välttis paljon puhuta...

Semmonen kysymys Mahewcorolle kun on kokeillut, että onko mahdollista jotenkin helposti nähdä että mihin positioihin vihun unitin on mahdollista ensi siirrollaan liikkua/ampua. PSX-versiossa kyllä näkee, mutta se on hankala. Joutuu valitseen move tai attack aivan kuten siirtelisi omia napuoitaan. Mä olettaisin, että jos uuden version kehittäjät ovat olleet hereillä niin vihun liikkumisalueen/ampumisalueen näkee siirtämällä osoitin vihu-unitin päälle + joku nappi? Tämä seikka on mun mielestä PSX-versiossa ainoa "käytettävyysongelma" ja videoiden perusteelta uusi versio toimii samalla periaatteella, mutta videossa kukaan ei ole kertaakaan tarkistanut vihunappuloiden liikkumisalaa joten en tiedä miten se on tehty?

Käyttöliittymä on selvästi jouhevampi kuin alkuperäisen version vähän kankea ohjaus. Joitain pikkuseikkoja nousee yhä esille, esim. yksikkö pitää ensiksi viedä paikalle ennen kuin voi valita hyökkäyksen, mikä on vähän hankalaa, etenkin jos yksikkö on jo sillä oikealla paikalla, eli pitää ensiksi määrätä paikalleen.

Jos se "attack" komento on ollut siellä 20 vuotta, niin pakkohan siellä sen on edelleen siellä kai oltava? Katos nyt vielä ne napit läpi?

Kuitenkin vaikuttaisi siltä että uutta sisältöä ei kovin hirveästi ole, eli jos on jo alkuperäisen MM:n pelannut, ei nettimoninpelistä ja kauneusleikkauksesta välttämättä kannata maksaa lisää rahaa. Vähän harmi, olisi voinut toivoa ihan uutta MM-peliä joka pistäisi konseptia kunnolla uusiksi. Hyvä että tämäkin tuli julkaistuksi, mutta itse en varmaan peliä osta, ellen sitten ole erehtynyt sisällön ja ominaisuuksien määrästä.

Täältä napsahtaa kyllä täysin eriävä mielipide. Eihän tämäntyyppisen pelin pelaaminen AI vastaan ole mitään tekemistä ihmisaivoja vastaan kamppailun kanssa. Siis vaikka se yksärikin toki on jo ihan viihdyttävää ja haastavaa kamaa. Tuohan on melkein sama asia kun sanois, että mitä sitä suotta Xbox Live Goldista maksamaan kun Unreal Tournamenttia pystyy pelaa BOTteja vastaan :D

Vaikka en ole sekuntiakaan pelannut, niin olen aikalailla saletti että se onlinemoninpeli on se pihvi koko paketissa. Ikinä ennen ei ole MM pystynyt pelaan online, eikä 2 vs 2. Eli onhan se nyt aika kova juttu. Xboxilta eikä PS3 löydy juurikaan kunnon vuoropohjasia online strategioita. Omaan makuun tämä on ainoa vähääkään kiinnostava jota tähän mennessä on nähty.

Ehkä me katsotaan asiaa sitten vähän eri vinkkelistä tai jotain, omasta mielestä esim. Shakin pelaaminen konetta vastaan on melkeimpä ajanhaaskausta...kun taas sama peli samantasoista ihmispelaajaa vastaan pelattuna viihdettä parhaimmasta päästä! Sama logiikka pätee tähän peliin ihan varmasti, koska MM on periaatteessa "shakkia"

Ja on kyllä aika kompleksi peli (poislukien ne ekat mapit perusuniteilla) että syvyyttä kyllä riittää ihmisiä vastaan ja kanssa jos niitä multiplayer mappeja vaan on kunnollinen määrä. Tuota seikkaa en vielä tiedä, mutta oletan että niitä on paljon eri kokoisia ja näköisiä?

En kyllä osaa ainakaan kaivata mitään kikkailua, MM peli puuttui ja sitä sellanen nyt vihdoinkin tuli. NIIIIN moni peli on konsoleilla pilattu kaikenlaisella kikkailulla, eli mä ainakin olen vaan todella tyytyväinen olen että toimivaan kaavaan ei ole paljon yhtään kajottu. Se "toisen pelin" voi tehdä sitten erikseen, mutta tämä on ihan hyvä näin. Nyt puuttuu PS3 enää kunnon Shakki.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Erittäin suurella todennäköisyydellä jäisi tämä peli täysin ulos omista kuvioista ellei nimenomaan sisältäisi tuota 2v2 peliä... Pakko sitä on kyllä ainakin se muutama päivä hakata ensin yksin että pääsee hieman perille mekaniikasta ym. ennen kuin lähtee sitten söhläämään nettiin. Gimblen kanssa samaan peliin en sitten uskallakaan kuin vasta useiden kuukausien harjoittelun jälkeen :D
Kyllä tässä alkaa (todellakin erikoisesti) hype nousemaan tällaista kohtaan ja toivon ettei todellakaan nysvätä liian pitkään tuon PSN-version kanssa ja saataisiin vaikkapa ensi viikoksi jo myyntiin.

Suurin kysymys itselläkin tässä vaiheessa on se karttojen lukumäärä ja laatu... Kyseiset tekijät kuitenkin vaikuttaa vahvasti siihen, kuinka pitkäkestoinen suhde peliin syntyy.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Semmonen kysymys Mahewcorolle kun on kokeillut, että onko mahdollista jotenkin helposti nähdä että mihin positioihin vihun unitin on mahdollista ensi siirrollaan liikkua/ampua. PSX-versiossa kyllä näkee, mutta se on hankala. Joutuu valitseen move tai attack aivan kuten siirtelisi omia napuoitaan. Mä olettaisin, että jos uuden version kehittäjät ovat olleet hereillä niin vihun liikkumisalueen/ampumisalueen näkee siirtämällä osoitin vihu-unitin päälle + joku nappi?

Juuri näin. Hyvä uudistus.

Jos se "attack" komento on ollut siellä 20 vuotta, niin pakkohan siellä sen on edelleen siellä kai oltava? Katos nyt vielä ne napit läpi?

Toteutus on himpun verran erilainen, sivupaneelia ei enää ole ja komennot perustuvat hyväksymisnappiin. Attackia ei pysty valitsemaan suoraan vaan systeemissä on jokin erikoinen ehto tuon liikkumisen kanssa, jopa pitkän kantaman yksiköillä.

Tuohan on melkein sama asia kun sanois, että mitä sitä suotta Xbox Live Goldista maksamaan kun Unreal Tournamenttia pystyy pelaa BOTteja vastaan :D

Minä en suostu maksamaan "Goldista". ;)

PS3:lla ja Wiillä asia on toki hieman erilainen, kun nettipeli on ilmaista. Minulla ei toki ole mitään nettipeliä vastaan kunhan se on ilmaista, mutta se ei ole minulle myöskään merkittävä tekijä. Mieluummin pelaan moninpelejä livenä, siten on helpompi järjestää moninpelaamista kavereiden kesken.

Vaikka en ole sekuntiakaan pelannut, niin olen aikalailla saletti että se onlinemoninpeli on se pihvi koko paketissa. Ikinä ennen ei ole MM pystynyt pelaan online, eikä 2 vs 2. Eli onhan se nyt aika kova juttu. Xboxilta eikä PS3 löydy juurikaan kunnon vuoropohjasia online strategioita. Omaan makuun tämä on ainoa vähääkään kiinnostava jota tähän mennessä on nähty.

Ja on kyllä aika kompleksi peli (poislukien ne ekat mapit perusuniteilla) että syvyyttä kyllä riittää ihmisiä vastaan ja kanssa jos niitä multiplayer mappeja vaan on kunnollinen määrä. Tuota seikkaa en vielä tiedä, mutta oletan että niitä on paljon eri kokoisia ja näköisiä?

En tuota moninpelipuolta ollenkaan edes katsonut tässä vaiheessa. Se ehkä sitten tulee ajankohtaiseksi Wii-version myötä. Kieltämättä tuo 2 vs. 2 -moodi voisi olla mielenkiintoinen kavereiden kanssa.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Vihdoinkin uutta tietoa PS3 versiosta. Eli USA Storeen kai vissiin ainakin tällä viikolla, saas nähä tulisko jo myös EU? Kauheen mielelläni kyllä kelpaisi jo tässäkohtaa peli. Tuo oli mukava yllätys, että tukee myös 1080p ja näyttää varmasti aikas tyylikkäältä ja selkeeltä.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Vihdoinkin uutta tietoa PS3 versiosta. Eli USA Storeen kai vissiin ainakin tällä viikolla, saas nähä tulisko jo myös EU? Kauheen mielelläni kyllä kelpaisi jo tässäkohtaa peli. Tuo oli mukava yllätys, että tukee myös 1080p ja näyttää varmasti aikas tyylikkäältä ja selkeeltä.

Itsellä venähtää tämän osto kyllä vähintään viikolla-parilla sillä henk. koht festarikesän lopetukset on ens viikon vk-loppuna ja tässä on tulossa kaikennäköistä, kuten DA:Origins sun muuta. Edelleen peli kyllä kiinnostaa, etenkin se online aspekti.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Nyt on tullut possunuhan kourissa latailtua tuo demoke jenkkilän storesta ja täytyy myöntää että olen täysin myyty ja odotan hartaasti eurojulkkaria. Peli tarjoaa sellaista ongelmanratkomista ja järjenjuoksun riemuvoittoa, että eihän sitä voi muuta kuin rakastaa.
Olen täysin kokematon tämän peligenren saralla, mutta tämä peli on kohtalaisen pehmeä lasku strategioiden kovaan maailmaan. Monimutkaista ja monipuolista shakkia.

Kokeiluversiossa ei pääse vielä netin välityksellä vääntämään, mutta offline-matsia voi vetäää kaverinsa kanssa samalla konsolilla. En ole ehtinyt tuota kaksinpeliä vielä kokeilemaan, syystä että en omista toista ohjainta.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

En ole vieläkään kerennyt suomaan tälle helmelle aikaa kunnolla. 2 ekaa single player tehtävää vedetty, mutta ne nyt ei juuri vielä aivonystyröitä ole rasittaneet. Jos wanhat merkit pitää paikkaansa, niin hetken päästä joutuu kuitenkin niissäkin funtsiin tosissaan.

En pystynyt pitään näppejäni erossa multiplayeristä, vaikka en vielä tunnista edes unit-tyyppejä. Yllätyksekseni siellä taitaa olla jonkin verran koko ajan multiplayer pelaajia liikkeellä? Tai sitten on ollut vaan hyvää tuuria, pari kertaa olen käynyt selkääni ottamassa ja peliseuraa ei ole kauaa tarvinut venata.

Aivan helmeltä peliltä kyllä näyttää niinkuin pitikin, ainakin omaan makuun ilman muuta paras PSN peli, eikä todellakaan tee edes tiukkaa.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Siis älyttömän hyvin toteutettu tuo vuoropohjaisuus multiplayerissä. Tosin en löytänyt mistään säätömahdollisuuksia scoreboard matsiin, mutta ehkä se on sitten lukittu silleen että aika on 15 minuuttia ja mappi on randomi. (=ihan jees) Unitit saattaa olla randomeja kans ja random alotus paikassa, mutta en osaa sanoa vielä?

Käyttöliittymä on kyllä NIIIIIN toimiva kaikinpuolin kunhan se ensin menee selkärankaan. Taisteluanimaatioilla on mukava fiilistellä välillä, mutta onneksi ne voi millon vaan kuitata ympyrällä pois. Kaikkein positiivisin yllätys josta en uskaltanut edes haaveilla on "pre-siirto moodi" eli kun kaveri siirtelee nappuloitaan, niin kolmiolla kentälle saa omankin kursorin ja voi hyödentää vastustajan siirtoaikaa suunnittelemalla omia seuraavia siirtoja. Tässä moodissa näkee normaalisti omien ja vihujen liikkuma/attack alueet, eli ei hyvin saa pelattua myös vastustajan siirron aikana.

Aikalailla samaa mappia puski ensipeleissä, mutta toivottavasti niitä olisi riittävä määrä? Turpaan tuli aika huolella ekalla pelailukerralla kun oli jo MM pelaamisesta taas aikaa ja ei muistanut perusjuttuja. Tuli onneksi se eka voittokin sieltä sitten ja pääsin peräti vallottaam vihun basen infantrylla.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Tämä siis on psn:lle jo ilmestynyt? Missähän viipyy wiiware-versio. Ja kaikkien kommenttien perusteella varsin toimiva on ollut ainakin pleikkariversiona. Onko koukuttanut pitemmäksikin aikaa?

Lisää ladattavaa strategiaa tulossa, tällä kertaa fantasia-aiheisena. Vaikuttaa ihan hyvälle.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Tämä siis on psn:lle jo ilmestynyt? Missähän viipyy wiiware-versio. Ja kaikkien kommenttien perusteella varsin toimiva on ollut ainakin pleikkariversiona. Onko koukuttanut pitemmäksikin aikaa?]

Ollut jo jonkin aikaa, mutta en ole vielä ehtinyt antaa mahdollisuutta koukuttaa. Tänään kokeilin pikaisesti ja kyllä se kolahtelee tosi hyvin niin kuin PSX versiokin teki. Nätti myös niinku sika pienenä kun on 1080p resolla. En tiedä peliseuratilanteesta, voi olla aika hiljastakin? Mutta täytyy nyt toi kampanja mennä lämpimikseen ensin läpi ja palauttaa unitit mieleen, sen jälkeen voisi ottaa selvää että onko mitään palaa päästä pelaan multiplayeriä? Multiplayer toiminnallisuus näyttää kyllä olevan tosi hyvin kunnossa ja 2 v 2 ja AI playerit jne löytyy, tosin hieman rasittavaa kun joutuu painaan nappia kun juttelee. Tarvii testailla, ehkä laitan myöhemmin lisää kommenttia.
 
Vastaus: Military Madness: Nectaris [PSN]

Noniin nyt tuota on tullut väännettyä muutaman yksinpelikentän verran ja otimpa tuossa juuri selkääni nettipelissäkin. Ensifiilarit on tosi positiiviset kuten odottaa saattoi, vähän niinkus kotiinsa olisi tullut. Eli tämähän on periaatteessa täysin sama peli kun Playstationin MM, sillä erotuksella että on nyt on vähän 3D maisemaa ja 1080p grafiikkaa ja muuta pientä. Mutta "runko" on aikalailla 1:1. Tosin siellä näky olevan jokin "Advanced Campaing" juttu vielä lisänä, eli ilmeisesti pelattavaa riittää joksikin aikaa ihan yksärinäkin. Moninpelissä on uusi "Commander" Unit, jolla kai on jotain spesiaaliroolia mutta ei onneksi keikauta tasapainoa hirveesti eli ovat ihan kuolevaisia kyllä. Siinä ne suurimmat erot sitten taisi ollakin? Kyllä tykkään niinku hullu puurosta, vähän kesti ennen kun tottu noihin unitteihin ja oppi erottaan ne mutta nyt ei ole enää mitään hätään. Käyttöliittymä on myös asiallinen, eikä virhepainalluksia satu enää sen jälkeen kun se perusidea menee selkärankaan.

Peliä olin paljon hieronut jo pohjille PS1 versiolla, mutta onhan edelleenkin koukuttavaa. Jotkut pelit on vaan sellasia joihin ei kyllästy koskaan, MM on yksi niistä ainakin mulle. Aika poikkeuksellista, että yli 20 vuotta wanha ja vaan porskuttaa. Eikä tämä MM tarina tähän todellakaan lopu, ainakin iPhonelle tämä on nyt portattu myös. Toivottavasti muillekin mobiililaitteille tulee, tämä olisi mukava kyllä pitää taskussa_varsinkin jos sisältäisi moninpelin Bluetooth ja Internetpeli tuella.

Tein joutessani yhden videon eilen tästä, eli joku on onnistunut missaamaan että miltä se näyttää niin tältä. Tosin tässä pelissä nyt "näyttävyydellä" on about yhtä paljon merkitystä kun shakissa nappuloiden ulkonäöllä. Mutta joo, ihan jees_ei tarvita kummosia graafisia ponnisteluja tässä pelissä. Ja herää kysymys että missä on PSP versio? Tein pientä googletusta muiden videoista, niin osu tämä haaviin. Ei nyt mikään spesiaali, mutta parempi kuin tuo mun oma, hieman myös hymyilytti tuon kaverin selostukset :)
 
Ylös Bottom