Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Toisaalta pelit joissa on "portaaton" vaikeusasteen säätö ovat mielestäni hyviä, esimerkkinä TES Oblivion. Silloin saa vaikeustason yleensä juuri sopivaksi.
Meikäläinen pelien kannalta täysin nojautuu tohon oletusasetukseen. Seikkailu/Hack&Slash peleissä varsinkin, normaali vaikeusaste useimmiten on kohdallaan ja sitä yrittämisen ja saavutuksen tunnetta saa kylliksi.
Pelisarjat kuten Devil May Cry ja Metal Gear Solid ovat olleet sen verran kiinostavia että ovat saaneet meikäläisen jopa vetämään pelit läpi vaikeimmalla vaikeusasteella ja MGS sarja jopa saanut minut pelaamaan helpoimmalla mahdollisella tasolla. Tässä syynä varmasti tiettyjen tavaroiden hankinta.
Mutta yleisesti kaikistta paras valinta olisi peli ilman mitään vaikeusastetta. Ja tähän kategoriaanhan kuuluu monet ropet (RPG) kuten Final Fantasy sarja ja oma tän hetkinen suosikki Monster Hunter sarja. Ropet tuovat hyvin useasti peliin sen verran tekemistä että vaikka alku tai juoni osuus vaikuttaa helpolta niin pelistä löytyy silti paljon tekemistä joka sitten tuo vaikeutta tavalla tai toisella.
Henkilökohtaisesti tämä sama systeemi voisi olla vaikka kaikissa peleissä. Se toisi tekijöille erilaisen näkökulman esimerkiksi FPS peleihin. Mitä tällä tarkotan on siis se että useimmiten vaikeustason lisääminen lisää vain vastustajia ja antaa vähemmän hyödyllisiä tavaroita.
FPS peli jonka vaikeus riippuu täysin pelaajan aktiivisuudesta viettää hieman aikaa asioiden parissa. Eikä vain juosta päätäpahkaa 100 vihollista vastaan keräten hyödyllisiä tavaroita metrin välein.
Melkein aina eka läpipeluu oletuksella / keskivaikealla. Jos kiinnostusta riittää niin sen jälkeen voi testailla vaikeammilla vaikeusasteilla myöhemmillä lepipeluukerroilla.
Valitsen toiseksi vaikeimman vaikeusasteen,koska pelaan vielä pelin toisella kerralla vaikeimmalla läpi.Ei koskaan helpoimmalla!Riippuuhan se toki pelistäkin,mutta näin yleensä.