Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Millä televisiolla pelaat Xbox 360:tä?

Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Mutta tukeeko se mun töllö sitä 60 hertsiä?

Manuaali ei kerro kuvasi virkistystaajuutta, mutta tuon taulukon PAL-tuen ja teeveen iän perusteella uskallan väittää, että varmasti toimii PAL60 tila tuossa. Mutta jos pelin olet jo tilannut, niin kohtahan sen näet ..
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Olet vertaillut eri resoilla (ja/tai myös ehkä eri input-asetuksilla).
Kyllä olen kokeillut lähes jokaista mahdollisuutta vga:n ja komponentin kanssa. 720p ja 1080i molemmat komponentilla häviävät vga-kaapelin 1360x768 resoluutiolle todella selvästi.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Itsehän pelailen Logikin 26" HD-ready telkulla eikä mitään valittamisen aihetta ole ollut.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Hitachi 32" HD Ready ja ihan tarpeeksi hyvä on vaikkakin kokoa voisi hieman enemmän olla.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Tällä hetkellä x0 kiinni Lg:n 42 full hd telkussa.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Vihdoin ja viimein vaihdoin teeveeni teräväpiirtoaikaan ostamalla LG:n 32LB75-mallin olohuoneeseeni. http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000X217DQwo?ProductID=3nTD4QFHMBcAAAEURfkEnP83&CatalogCategoryID=tCrD4QFH0LAAAAEOo1g03xil

Olen kuitenkin huomannut, että kuvan asetuksia säätämällä kuvasta saisi entistäkin paremman, ja tässä asiassa olenkin pihalla kuin lumiukko.

eli: kenelläkään tiedossa mitään hyvää saittia missä olisi esim. mallikohtaiset asetukset tai muuten vaan mitään nyrkkisääntöä, miten asetuksia kannattaisi säädellä?
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Vihdoin ja viimein vaihdoin teeveeni teräväpiirtoaikaan ostamalla LG:n 32LB75-mallin olohuoneeseeni. http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000X217DQwo?ProductID=3nTD4QFHMBcAAAEURfkEnP83&CatalogCategoryID=tCrD4QFH0LAAAAEOo1g03xil

Olen kuitenkin huomannut, että kuvan asetuksia säätämällä kuvasta saisi entistäkin paremman, ja tässä asiassa olenkin pihalla kuin lumiukko.

eli: kenelläkään tiedossa mitään hyvää saittia missä olisi esim. mallikohtaiset asetukset tai muuten vaan mitään nyrkkisääntöä, miten asetuksia kannattaisi säädellä?

Onneksi olkoon, loistava valinta...mulla on sama telkku kans ja se on aivan mahtava. ;)

Mitä säätöihin tulee, niin itse olen vaan pomppinut valmiiden "moodien" välillä, eli siellähän on muistaakseni jotain Dynamic, Standard, User jne. Itse olen todennut muistaakseni Standardin ihan mukiinmeneväksi X360:lle. Userin alle voi sitten itse säädellä värien lämpöä, kontrastia ja sen sellaista...Oikeastaan on aika vaikea antaa mitään valmista "reseptiä", kun säädöt ovat vähän sellaista että mikä nyt sitten omaa silmää eniten miellyttää...
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

kenelläkään tiedossa mitään hyvää saittia missä olisi esim. mallikohtaiset asetukset tai muuten vaan mitään nyrkkisääntöä, miten asetuksia kannattaisi säädellä?

Ei ole olemassa mitään yleispäteviä asetuksia, sillä kalibrointi riippuu katselu- ja kuunteluympäristöstä. Helpoimmin asetukset saa kohdilleen käyttämällä sopivia testikuvia ja -ääniä kalibrointiin tarkoitettujen suotimien kanssa. Tällaiset saa yhdessä paketissa esim. tältä valmistajalta:

http://www.videoessentials.com/

Noita saa samoista paikoista kuin elokuviakin, eikä paketti välttämättä maksa kovin paljoa enempää kuin DVD-uutuuselokuva.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Itse pelaan käyttäen Samsungin LE-32A456 telsua, täytyy sanoa että kuva on pelattaessa loistava, siinä on valmiina pelaamiseen pika-asetukset jotka jo ilman sen kummempaa säätelyä tekee kuvasta varsin dynaamisen.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Tällä hetkellä 27,5" nokia putkella...mutta kun kerkiän niin siirrän boxin naapuri huoneessa olevaan samsungin 40" FullHD töllöön :p
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Töllön virkaa hoitaa lg:n 26tuumanen 1080p valmiudessa oleva taulu, ja eilen sain viritettyä tollasen 720p:llä virkaa hoitavan tykin kondikseen. Ero on melkoinen, taitaa jäädä lg jalkoihin näissä karkeloissa, kyllä se lisä 50tuumaa tekee ihmeitä.:D
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Oma billboxini on kiinni VGA:lla sampan syncmaster 225bw:ssä ja kuva on minulle mitä parahin. Ainut haittapuoli on kaksinpelaamisessa koko..
Serv-itistä saisi mirain dtl-632E500 telsun hintaan 399. Onko täällä jengiä joilla kyseinen telkkari olisi ja mitä mieltä kyseisestä laitteesta olette? Vai kannattaisiko panostaa rahallisesti enemmän telkkariin?

Mites kummalla kannattaa laittaa HD-telsuun, VGA johdolla vai boxin omalla komponentti johdolla?

Edit: LG:n 32LG3000 kiinnostaa kans kovasti
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Oma billboxini on kiinni VGA:lla sampan syncmaster 225bw:ssä ja kuva on minulle mitä parahin. Ainut haittapuoli on kaksinpelaamisessa koko..
Serv-itistä saisi mirain dtl-632E500 telsun hintaan 399. Onko täällä jengiä joilla kyseinen telkkari olisi ja mitä mieltä kyseisestä laitteesta olette? Vai kannattaisiko panostaa rahallisesti enemmän telkkariin?

Mites kummalla kannattaa laittaa HD-telsuun, VGA johdolla vai boxin omalla komponentti johdolla?

Edit: LG:n 32LG3000 kiinnostaa kans kovasti
Noista mainitsemistasi televisioista en osaa sanoa mitään. Liitännöistä sen verran, että ainakin itselläni vga-kaapeli on parempi Samsungin televisiossa, sillä syötät silloin natiiviresoluutiota ja skaalauksen hoitaa itse pelikonsoli. Komponenttikaapeli ei ole lähellekkään niin tarkka. Tosin tämäkin on televisiokohtaista ja asia selviääkin parhaiten itse kokeilemalla.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Jaahas vaihtui tänään tuo 24" näyttö Sony 40" FullHD töllöttimeen. Samalla sai kytkettyä kaikki konsolit samaan (PS2, PS3, Xbox ja Xbox 360)
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Mirain 42" HD töllö. Ollut ihan tyytyväinen kyseiseen laitteeseen, mitä nyt vuoden ajan ollut pelikäytössä.
 
Ylös Bottom