Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Millä televisiolla pelaat Xbox 360:tä?

Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

karipelaaja sanoi:
KDF-50E2000? Olen pohtimassa paraikaa ko. mallin hankintaa.

Onko kokemuksia current-gen konsolipelien (PS2, Cube) kuvanlaadusta komponentin tai RGB:n kautta? Entäs Digiboksin kuva?

Mulla on se aiempi malli, digitv kuvahan ei kovin hyvältä enää tällaisellä näytä kun nuo bittivirratkin ovat niin heikkoja alhaisen resoluution lisäksi. HDTV olisi tervetullut.

Xbox ja Xbox360 on molemmat komponenteilla kiinni, en ole pahemmin mitään vanhoja pelejä pelannut mutta ei se 480i/p mitään herkkua ole.

720p näyttää todella hyvältä ja samaten kyllä ne 576p DVD leffatkin ja Xboxin tarjoamat xvid/divx pätkät skaalattuina 720p resoluutiolle.
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Itseäni kiinnostaisi näyttölaitteen ohella millä kaapelilla kiinnitätte Boksinne :). Olisiko tällainen lisäys mahdollinen?
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Tulipas tänään tuolt Play-asiast vga-piuha. Melkoinen muutos kun olin ennen pelannut vanhalla 28" kuvaputki telkulla. Nyt pääsee sitten pelailemaan tällä monitorilla, HP:n 19" wide. Mukavampi pelata kun pienistäkin objekteista saa selvää, eikä ole yhtä mössöä. :) Natiivi resoa ei kyllä löytynyt boxin vaihtoehdoista, 1440x900.

Kuva monitorista: http://node.fi/%7Eatomih/setup.jpg (hidas servu)
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

nuni sanoi:
Mulla on se aiempi malli, digitv kuvahan ei kovin hyvältä enää tällaisellä näytä kun nuo bittivirratkin ovat niin heikkoja alhaisen resoluution lisäksi. HDTV olisi tervetullut.

Xbox ja Xbox360 on molemmat komponenteilla kiinni, en ole pahemmin mitään vanhoja pelejä pelannut mutta ei se 480i/p mitään herkkua ole.

720p näyttää todella hyvältä ja samaten kyllä ne 576p DVD leffatkin ja Xboxin tarjoamat xvid/divx pätkät skaalattuina 720p resoluutiolle.

Nuo 3LCD-mallit siitä harvinaisia töllöttimiä, että niissä on tosiaan ihan natiivi 720p reso eli 1280 x 720 toisin kuin missään muussa töllössä mihin olen törmännyt. Kaikissa muissa töllöissä siis tapahtuu aina skaalamista, ja todennäköisesti juurikin tuosta syystä kyseisen telkkarin HD-kuva näyttää verrattain hyvältä.

Skaalaus onkin sitten käsittääkseni tuon töllön heikko kohta.
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Karvapallo sanoi:
En puhunut tuossa mistään paremmalta tai huonommalta näyttämisestä. Luitko edes viestiäni?

En tiedä mistään samsungin paneelin ominaisuuksista, vaan ihan puhtaasti kontrastin mittausmenetelmästä, AKA laskentatavasta.
Kieltämättä luin vähän hätäisesti mutta sain sen käsityksen kuitenkin että olisit dynaamisen kontrastin puolella.

Dynaamisen hienoja puolia on esim. välillä valkoinen palaa puhki ja välillä se on ihan harmaa, riippuen siitä mitä muuta kuvassa on.
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

700 euron tietokone näyttö.Samsung.Ei tarvi kajareita erikseen ja hd ready jutska löytyy.Litteekin se on.Paras näyttö mun mielest mitä löytyy.Saa olla muitakin mielipiteitä asiasta mut mä oon sitä mielt.
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

fDiamond sanoi:
Kieltämättä luin vähän hätäisesti mutta sain sen käsityksen kuitenkin että olisit dynaamisen kontrastin puolella.

Dynaamisen hienoja puolia on esim. välillä valkoinen palaa puhki ja välillä se on ihan harmaa, riippuen siitä mitä muuta kuvassa on.

Hehe, väännän vielä vähän rautalankaa.

Sinä puhut oletettavasti Samsungissa olevasta kuvanparannustekniikasta (vähän niinkun ajaisi kuvan photohopin läpi joka parantaa kuvan värikkyttää ja kontrasteja), jonka saa päälle ja pois ja sen nimi on oletettavasti "Dynamic Contrast". Kyseessä on paneelin eräänlainen digitaalinen kuvankäsittely.

Minä puhuin tavasti mitata laitteessa olevaa kontrastisuhdetta. Lähes kaikki valmistajat ilmoittavat LCD-töllöissään dynaamisen kontrastin suhteen ja jotkut jopa dynaamisen ja staattisen kontrastin suhteet. Nämä 2 arvoa eivät kuitenkaan edellytä, että laitteessa on mitään "Dynamic Contrast"-ominaisuutta, vaan ne ovat vain eri tavalla mitatut kontrastit (toinen staattisessa kuvassa, toinen koko paneelin kontrasti skaala ajan kanssa, dynaamisessa, liikkuvassa kuvassa). Nyt tässä keskustelussa aiheuttaa sekavuutta tuo Samsungin kuvanparannustekniikka, joka ei taas vaikuta ilmoitettuihin kontrastisuhteisiin. Sen ominaisuuden pointti on saada koko paneelin kontrastisuhde irti myös tummissa kohtauksissa.

Puhuimme siis hieman eri asioista :)

Mutta suosittelen lukemaan tuon wikipedian artikkelin jos vain Lontoo taittuu :)
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Aluksi olin PC näyttöä hommaamassa, mutta kun ei sopivaa löytynyt heti niin nyt pidemmän harkinnan jälkeen ostinkin TV:n.
Eli Sonyn S2000:lla viime torstaista lähtien pelannut, innostuinpa napsimaan lähikuviakin markettipaikan eeppisimmästä trailerista:D ei tosin mikään laatukamera.

http://i130.photobucket.com/albums/p263/Iztenshi/losti-3.jpg
http://i130.photobucket.com/albums/p263/Iztenshi/losti-4.jpg
http://i130.photobucket.com/albums/p263/Iztenshi/losti-5.jpg
http://i130.photobucket.com/albums/p263/Iztenshi/losti-8.jpg
http://i130.photobucket.com/albums/p263/Iztenshi/losti-7.jpg
http://i130.photobucket.com/albums/p263/Iztenshi/losti-6.jpg
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Thomsonin 27" LCDeellä (HD ready) pelailen... Aluksi oisin saman telkkarin 32" mallin ostanu mut Anttilan myyjät oli sekoillu varausten kanssa ja myyny mun varaaman telkkarin, joten otin 100 halvemmalla pienemmän mallin. Ja kun tuon telkkarin kotiin huoneeseeni sain, niin näyttää se tässä pienessä tilassa aika isolta läheltä katottuna :) Ja jäi rahaakin vähä käteen...
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Rewolt Fin sanoi:
17" Acerin näyttö. Pitäs jossain vaiheessa hommata HD-telkkari. Tänään katoin jostain mainoslehestä, niin Samsungin 32" HD-telkkari "vaan" 899. Kyllä tollasen nyt jo ehkä viitsisi hommata.


Nyt on uusi telkkari, mutta ei tota yllämainittua. Ensiksikin niitä ei ollut edes tullut ja toiseksi siinä on kuulma aivan paska kuva. Kontrastisuhdekin taisi olla 1200:1. Ja sen takia hinta sitten oli noin alhainen. No kävin sitten ostamassa tuollaisen Samsungin 26". Ja kyllä on mukava pelata tämän tietokoneen näytön jälkeen. Ja sitten kun äänet tulevat vielä kotiteatterista niin ahh.....
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Pari viikkoa on nyt pelailtu Toshiban 37" LDC-töllöstä.
Tuota pienempää kuvaa on tuon jälkeen vaikea katsella kun tuohon kokoon tottui. :D
MItään huonoa sanottavaa tuosta töllöstä ei ole.
Värien sävyt ovat mahtavat ja minkään näköistä häntimistä en ole huomannut.
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Samsung LE32R51 tai jotain sinnepäin. Mutta tyytyväinen olen ollut. :) Ei ole paluuta SD aikaan...
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Philipsin 20 tuumaisella HD-töllöllä, josta tuolla omassa ketjussa hiukan vuodattelinkin ongelmieni kanssa. Mutta sain kuin sainkin HD-kuvaa ulos ja onhan tuo aivan mielettömän hienon näköistä. Oikeastaan grafiikka ja pelien hienous on jopa ylittänyt korkeat odotukseni kirkkaasti (fearia lukuunottamatta :p).

Hetken pelailin 14 tuuman "matka"telkkarilla, ja ero tuohon HD-telkkariin oli luonnollisesti sanoinkuvaamaton.
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Itselläni on Sonyn 40X2000 (1080p) käytössä. Onhan se ihan kivan näköistä (näin vaatimattomasti sanottuna).
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

lostis sanoi:
Itselläni on Sonyn 40X2000 (1080p) käytössä. Onhan se ihan kivan näköistä (näin vaatimattomasti sanottuna).
Toimiiko tuossa X-sarjalaisessa 360:n 1080p VGA-liitännän kautta? Ainakin W-sarjalaisilta se onnistuu.
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Kysäsempäs nytten tässä kun näistä telkkareista puhutaan. Eli näyttiksessäni on TV-out-ominaisuus, joten pystynkö siirtämään tietokoneen kuvaa televisioon? Tossa telkkarissa on PC-paikka johon tuo VGA-johto tietysti käy, mutta ilmoittaa, että sitä ei tueta kun laitan johdon kiinni.
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Rewolt Fin sanoi:
Kysäsempäs nytten tässä kun näistä telkkareista puhutaan. Eli näyttiksessäni on TV-out-ominaisuus, joten pystynkö siirtämään tietokoneen kuvaa televisioon? Tossa telkkarissa on PC-paikka johon tuo VGA-johto tietysti käy, mutta ilmoittaa, että sitä ei tueta kun laitan johdon kiinni.

No siis TV-out viittaa yleensä S-video -liitäntään. Jos telkussasi on VGA-liitäntä, nii käytä sitä. Todennäköinen ongelma on tässä tapauksessa se, että PC:si syöttää ulos resoluutiota / Hertsimäärää, jota telkkarisi ei tue. Tarkasta töllösi tukemat näyttötilat manuaalista ja aseta ne PC:si näyttöasetuksiksi ja kokeile sitten uusikis.

Itselläni telkkari oli myös hiemna nirso VGA-kuvan suhteen ja ei suostunut vastaanottamaan läppäriltäni VGA-signaalia, mutta kotikoneeltani homma onnistui laakista.

Kokeile myös laittaa VGA-johto kiinni telkkariin ennen kuin käynnistät koneen, sitten laitat töllön ensin päälle jonka jälkeen käynnistät koneen ja katsot saatko validia signaalia ulos telkkuusi.
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Nyt toimii. Mutta on vain hirveät mustat palkit reunoilla. Sellaiset vajaa 10cm leveet. :/
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

VVTK sanoi:
Panasonic PT-AE700, 108", 720p. Katseluetäisyys 2.5m.

Sama setti, mutta pienempi kangas. Mulla on vain 90", mutta pikku yksiössä sekin pelittää hyvin. :)
 
Ylös Bottom