Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Millainen MP3/ MP4 soitin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Markes}
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Markes}

New Member
Eli millainen MP3/MP4 soitin kanataisi ostaa ? Hintaa saisi olla noin 150 Kertokaa mielipiteitänne...

Vastaus: Millainen MP3/ MP4 soitin ?

2GB Applen iPod Nano on ~160 eur.

Itselläni 8GB iPod Nano, eikä kyseisestä laitteesta ole mitään pahaa sanottavaa, ainoastaan kehuja. Suosittelen.

EDIT: Vaatii, että koneella on Applen iTunes-ohjelma, jonka kautta musiikkia hallitaan.

Itseltä löytyy 2gb iPod Nano, kuten myös ei mitään pahaa sanottavaa ole. Ennen podia oli 2kpl jotain Sonyn härpäkkeitä. Kestävyys niissä oli ihan ok-laatua, mutta mitään muuta niillä ei oikein tehty kun musiikkia kuunneltu. Nanossa suuri ja kirkas näyttö, paljon lisäominaisuuksia kuten sekuntikello, kalenteri, pelejä... Itse sain uudenvuoden jälkeen 150e hintaan. Ja iTunes muutenkin vakiosoittimena koneessa niin eipä se mitään haittaa että vain sen kautta voi musiikkia siirtää.

Itselläni Creative Zen 1Gb, hintaa oli 79e. Suhteellisen halpa, pieni koko, soittaa musiikkia, ei vaadi minkään ohjelman asentamista koneelle toimiakseen->ei tarvitse kanniskella asennusromppua kaverilla/koulussa/kirjastossa käydessä. Jos haluaa jonkun ihme hybridihärpäkkeen kalentereineen, hommatkaa Nokian Communicator ja siihen kelpo kuulokkeet.

Itse soittimen sijaan kiinnittäisin huomiota kuulokkeiden laatuun: melkein mikä tahansa palikka toistaa ämpeekolmosta äänenlaadun kärsimättä, mutta mukana toimitettavilla tarvikenapeilla saa lähes poikkeuksetta heittää vesilintua. Jos sinulla ei kunnollisia kuulokkeita ole, käyttäisin 150e budjetista 80-100e soittimeen ja loput kuulokkeisiin.

Suosituslista:

Napit: (~40e hintaluokka)
Koss Spark Plug (pysyvät hyvin korvassa, hyvä ääni)
Sennheiserin napit (laaja valikoima eri tarkoituksiin, esim. korvantausklipsut aktiiviliikkujalle ja iPod-teemaiset sellaisen värkin omistajalle)

Kuulokkeet: (~100e hintaluokka)
Grado SR 60. Hintaluokkansa ehdoton ykkönen. Hetkeäkään en ole ostopäätöstäni katunut.

Kuulokkeet: (~50e hintaluokka)
Sennheiser on hyvä merkki. Jos on varaa, ostaisin kuitenkin ehdottomasti ennemmin Gradot.

Jona Asih sanoi:
Suosituslista:

Napit: (~40e hintaluokka)
Sennheiserin napit (laaja valikoima eri tarkoituksiin, esim. korvantausklipsut aktiiviliikkujalle ja iPod-teemaiset sellaisen värkin omistajalle)
Itse en tykänny Sennheiserin äänestä vaan jotenkin miellyin Sonyn omaan. Sieltäkin löytyy laaja valikoima ja niiden korvataushärdellit (mdr-81exs tjsp) ovat jopa valkoiset, eli menee täysin iPod-teeman mukaisesti ;)

lostis sanoi:
Itse en tykänny Sennheiserin äänestä vaan jotenkin miellyin Sonyn omaan. Sieltäkin löytyy laaja valikoima ja niiden korvataushärdellit (mdr-81exs tjsp) ovat jopa valkoiset, eli menee täysin iPod-teeman mukaisesti ;)
Sennheiserin nappeihin en itse ole tutustunut (kuulokkeensa olen laadukkaiksi todennut, SparkPlugit ovat muotoilunsa takia henk.koht. ykkössuosikkini napeissa), joskin arvostelujen perusteella monet ovat tykästyneet. Tuotevalikoima on niin laaja, että olettaisin osan tuotteista olevan tarkoituksellisestikin toisia huonompia/halvempia. Sama pätee tietenkin muihinkin valmistajiin: itse en ole nähnyt missään vierailemassani kaupassa (audioalan erikoisliikkeistä puhumattakaan) Sonylta yli 10e maksavia nappeja - joiden perusteella on turha edes yrittää arvioida yhtiön kalliimpia tuotteita.

Joka tapauksessa alle 20 eurolla en jaksa uskoa hyvää tai edes keskinkertaista ääntä lähtevän, oli valmistaja mikä hyvänsä. Niin, ja älkää ostako Philipsejä (omistani petti liimaus viikossa-> ihana palapeli pikaliiman kera).

Jona Asih sanoi:
INapit: (~40e hintaluokka)
.
Kossin Spark Plugeja saa nykyään alle kahdellakympillä melkein mistä vaan, ja CDon taitaa myydä niitä johonkin 16 euron hintaan. Suosittelen, itselläni on käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

Ja iPodin 2G nano taitaa olla tällä hetkellä hinta/laatu-suhteeltaan aika ykkönen. Tosin ei mulla muista kokemusta olekaan...

Markus Laitinen sanoi:
Kossin Spark Plugeja saa nykyään alle kahdellakympillä melkein mistä vaan, ja CDon taitaa myydä niitä johonkin 16 euron hintaan. Suosittelen, itselläni on käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

Ja iPodin 2G nano taitaa olla tällä hetkellä hinta/laatu-suhteeltaan aika ykkönen. Tosin ei mulla muista kokemusta olekaan...

Tuohon hintaan kuulostaa hyvältä combolta.

Mielenkiinnosta kysyn, missä myydään iPodiin vara-akkuja ja paljonko maksavat kipale posteineen? Litium-ioniakutkaan kun eivät kestä missään nimessä ikuisesti. Perus-mp3-soittimien "normaaleissa" AAA-koon akuissa on nimittäin se hyvä puoli, että niitä saa halvalla lähes marketista kuin marketista ja aina pystyy kanniskelemaan muutamaa ylimääräistä mukana->ei lopu hevillä virta kesken soiton.

edit:
http://www.apple.com/batteries/replacements.html sanoi:
Your one year warranty includes replacement coverage for a defective battery. - - If it is out of warranty, Apple offers a battery replacement for $59, plus $6.95 shipping, subject to local tax.

http://depot.info.apple.com/ipod/ sanoi:
Note: iPod equipment that is sent in for battery service or service requiring other repairs will be replaced with functionally equivalent new, used, or refurbished iPod equipment. You will not receive the same iPod that was sent in for service.

Aika jytäkkä hinta tulee, kun akku lopulta pettää. Biisitkin menevät sen sileän tien, ja huoltoliikettä saa olla etsimässä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Paras ratkaisu on hommata mp3-soiton hallitseva puhelin. Säästyy taskutilaa ja aina on soitin matkassa. Ainakin Sony Ericssoneissa on hinta-laatusuhde kohdallaan ja musaa mahtuu tikusta riippuen jopa useita gigatavuja. Esim. erinomaisen W810i:n saa tätä nykyä melkein samaan hintan kuin neljän gigan iPod nanon.

Jos budjetti ei kuitenkaan jousta yli 150 euron, on iPod nano ihan hyvä valinta.

Ylös Bottom