Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Jos Final Fantasy XIII:stä tulisi sellainen CE, jossa olisi mukana Lightningin gunblade oikeassa koossa, lähtisi ostoon varmasti!:cool:

Taidekirja on aina houkutteleva. Yleensä nämäkin joutuu ostamaan erikseen, toisaalta hyvä että ne ovat kaikkien saatavilla.

Mutta, sellaiset keräilyversiot japsi peleistä olisi kivat joissa olisi myös japani dubbaus mukana ettei enkku mongerrusta pakotettaisi kuuntelemaan ;)

Eipä tuo 100$ ihan 100€ käänny. Oikeasta paikasta tietää tilata niin lopulta joutuu pulittamaan korkeintaan sen 60€, mikä on täällä muutenkin se normaali hinta jos kaupasta hakee.

keräilyistä niinkään, mutta ostin Steel Battalionin julkaisupäivänään, 230 euroa taisi maksaa. valmis maksamaan laadusta, anytime. google, jos tuntematon peli.

Oon parit keräily versiot jo ostanut, ja nyt tajusin kuinka tyhmää se on.
En kuitenkaan paljoo kattele niitä metalli kuoria tai making of DVD:tä.
Jos noista nyt joku pitäis valita niin noi kotelot.

Oon parit keräily versiot jo ostanut, ja nyt tajusin kuinka tyhmää se on.
En kuitenkaan paljoo kattele niitä metalli kuoria tai making of DVD:tä.
Jos noista nyt joku pitäis valita niin noi kotelot.
Nimenomaan keräilijöillehän ne on tarkoitettukin - näyttävät kivoilta ja kulkevat matkassa vuosikausia tai jopa vuosikymmeniä kunnes ne kenties joku kaunis päivä pistetään myyntiin tulevien sukupolvien retrohenkisille pelikeräilijöille, mahdollisesti jopa ihan hyvään hintaan.

Ei peleistä minkään sortin sijoituskohteeksi ole edes keräilyversioina mutta jos niistä klassikoista pitää itsepintaisesti kiinni - kulttisemmoisista semminkin - niin kyllä niille aina ostajakuntansa joku kaunis päivä löytää jos niistä joko hennoo tai on pakko luopua.

Annoin ääneni pelin mukana tulevalle ladattavalle lisämateriaalille, mutta voin maksaa myös hienommasta pakkauksesta.

Syyt CE:n ostamiseen normaaliversion sijasta vaihtelevat mulla suuresti peliä katsoen, eli jos suuresti fanittamastani pelisarjasta julkaistaan uusi CE odotan, että se sisältäisi paljonpaljonpaljon bonus-materiaalia DVD:llä/BD:llä ja Figuuri on näistä parhaista pelisarjoista aina mukava. Hienompi pelikotelokin lämmittää hyllyssä yllättävän paljon (etenkin tuo Fallout 3:n upea lunchbox!)

Maukas ateria kylkeen, vaikka uunimakkara muusilla.
Tai sit joku siisti juliste.

Alien vs. Predator-pelin Hunter edition on juuri sellainen keräilyversio, josta olen valmis maksamaan ja tulihan tuo jo tilattuakin. :D

Harvoin mää innostun keräilyversioista kun ei niissä yleensä ole sellaista joka itteä kiinnostais. Tietysti jokku lisäjutut peliin, julisteet, figuurit tai jotku sellaset vois olla kovi houkuttimia.

Viimeisimpänä hankintana sain Tekken 6 isossa lootassa. Mukana Huppari, Iso juliste ja Art Book. : ) Iha kiva ostos, varsinki ku hintaa oli vain 50 euroa.

Itse olen valmis maksamaan ainoastaan sellaisesta keräilyversiosta, joka maksaa yhtä paljon kuin normaaliversio. Sisälsi se sitten mitä tahansa. En kuitenkaan aio katsoa maker-videoita ja muita turhuuksia, ainoastaan itse peli ratkaisee.

Meikälle on periaatteessa ihan sama mitä paskaa sisältyy limited/collectors/joku tekijöiden mielestä siisti nimi - paketteihin. Jos on peli hankinnassa niin ostan kuiteskin. Ja jos julkastaan kaks eri versiota jotka eroaa toisistaan suuremmin niin ostan kyllä molemmat, hyvänä esimerkkinä vaikka Assassin's Creed 2 white ja black editionit jotka löytyy molemmat. Toinen jää muoveihin :rolleyes:. Oon kyllä päättäny sit olla ostamatta niitä versioita jossa on vain osa sälästä ja joku pieni ero, niinku vaikka Bioshock 2 LE/Bioshock 2 RE, koska ero on kuitenkin vaan siinä että toisessa on pienempi art bookki ja pahvikansi eikä niitä muita härpäkkeitä ollenkaan.

Tosin tämäkin harrastus alkaa olla jo kallis jos ei pysy julkasujen tasalla, koska erikoisversiot on alkanu nousta hinnassa tosi paljon jo julkasun jälkeen. Suosin kyllä niitä versioita jossa on oikeesti jottain hienoo, niinku art bookkeja/figuja.

Pitääpi muuten tässä avautua kun pari keräilijäversiota tuli ostettua parin viikon aikavälillä, peleinä siis Mass Effect 2 ja Bioshock 2.

Massa efektin paketti pettymys. Boksi itsessään ihan siisti, varsinkin verrattuna normipelin hirvittävään kanteen. Sen sijaan sisältö olikin heikkoa, taidekirja oli ihan perus läpyskä, vaikkakin kovakantinen. Making Of -dvd oli aika tuubaa, dokkari oli lyhyt ja ei kertonut niinkään pelin teosta vaan toimi lähinnä hypemateriaalina, tosin spoilaavana sellaisena. "Dokkarin" lisäksi levyllä oli taustakuva PC:lle (jeee, wait?) ja pari traileria jotka näkee helpommin Livestä tai tietokoneelta. Nimileikkinä ostaja sai itse peliin käyttöönsä Collector -panssarin, joka on IMO paitsi ruma niin myös käyttökelvoton, sillä kypäriä ei saa välianimaatioiden ajaksi pois päästä.
Onneksi itse peli on niin hyvä ettei huonot ekstrat ärsytä niin paljoa.

Bioshock 2:n paketti taas huokuu laatua alusta asti. Laatikko on tyylikkään mattamustainen ja sen kannessa on persoonallisesti tehty perhoskuvio, joka liityy luonnollisesti itse peliin. Itse laatikko on sen verran siisti että lepää tuossa tv-tasolla näytillä.
Sisältä paljastuu ensimmäisen osan soundtrackia LP-levyllä sekä jatko-osan soundtrack LP-levyn näköiseksi tehdyllä cd-levyllä. Art book ei tällä kertaa ole mikään vihkonen vaan oikea, paksu kovakantinen kirja. Tyylikkäitä julisteita ei ole tuhottu taitoksilla vaan ne ovat siististi rullalla kolossaan. Bioshock-fanittajana ko. julisteet päätyvät todennäköisesti ennen pitkää seinillekin.

Molemmat maksoivat sen 70e/kpl. Toinen on paras keräilijäversio ikinä. Toinen ehkä huonoin. Aina ei voi voittaa, ja Leevikin sanoo: "Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään".

Eihän ME2:n ce pärjää bioshockille, mutta ei sitä kyllä huonoimmaksi voi väittää mitenkään.
Näin ainakin melkoisesti Limited ja Collector editioneja nähneenä ja hypistelleenä.

Eihän ME2:n ce pärjää bioshockille, mutta ei sitä kyllä huonoimmaksi voi väittää mitenkään.
Näin ainakin melkoisesti Limited ja Collector editioneja nähneenä ja hypistelleenä.
Mä nyt en vaan kuollaksenikaan keksi mitä lisäarvoa pelille sain noista CE-tavaroista. Art book on ainoa mitä on kiva vilkuilla edes hetken. Ykköseen verrattuna toki aika samaa kamaa, joskin ykkösen Making of -DVD oli taas ihan eri planeetalta, siinä saattoi rotu rodulta käydä piirtäjien luonnoksia läpi, ja jokaiseen taidettiin olla äänitetty taiteilijan omat kommentit.
Mietin näitä lähiakoina tulleita CE:itä, enkä suoralta kädeltä keksi yhtään kehnompaa suoritusta. Lähinnä tuo juosten kustu DVD pudottaa omissa kirjoissani sijoituksen pohjalle, hirveästi muuta bonaria paketilla kun ei ole tarjota, eikä pelkällä perushyvällä art bookilla kuuhun mennä.

Tullut osteltua noita keräilyversioita ja täytyy sanoa että suurin syy semmosen ostamiseen on pakkaus tai sitten vaan suuret odotukset pelille. Voisin maksaa 5 euroa lisää joka pelistä jos saisin ne kaikki Steelbook -koteloissa.

Ja esim. Mass Effectin keräilyversion ostin vain sen takia, että tiesin pelin olevan todella hyvä ja haluan omistaa keräilyversion siitä. (tosin oli se artbook ihan kiva)

Verrataampa kakkosen ja ykkösen limited editionin bonus dvd:tä.

Kakkosessa:
- n. 20 minuutin hype "making of" jossa vaan hoetaan kuinka kaikki on isompaa ja parempaa ja ääninäyttelijät hehkuttaa peliä.
- Muutama traileri.

Ykkösessä:

- Useampi making of pätkä jotka oikeasti on mielenkiintoisia eikä pelkkää hype paskaa.
- Kymmenkunta biisiä pelin soundtrackilta.
- 614 konsepti taide kuvaa joissa kaikissa kommenttiraita. Noiden kaikkien kuvien katsomiseen menee likemmäs 4 tuntia jos katsoo kaikki niin että kuuntelee ne selitykset.

Kakkosen parasta antia oli se redemption sarjakuva joka pääsi yllättämään laadullaan. Alunperin minua ei koko sarjis kiinnostanut mutta pakko noita on alkaa ostamaan jos hinta vaan on kohdillaan. Eli aika heikko esitys mutta ei huonoin collectors edition sillä se kunnia kuuluu perfect dark zerolle. Siinä on kyllä nätti kotelo mutta mainostettu making of on oikeasti muutaman kuvan slideshow raren studiolta ja soundtrack sisältää yhden biisin.

RauskuS:
Esimerkkinä Fallout ja Bioshock:
Kummassakin on mukana figuuri, ja kummassakin se on upotettu läpinäkyvään muovikäikäleeseen joka kyllä pilaa fiiliksen muuten hienossa paketissa. ME:n paketti on mielestäni viimeistellymmän oloinen, vaikka mukana ei mitään figuuria ja maatamullistavaa extraa tulekaan.

Eli paketin sisältö saattaa hävitä monelle, mutta viimeistelyssä taasen päihittää monet.

Ylös Bottom