Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?
Pitääpi muuten tässä avautua kun pari keräilijäversiota tuli ostettua parin viikon aikavälillä, peleinä siis Mass Effect 2 ja Bioshock 2.
Massa efektin paketti pettymys. Boksi itsessään ihan siisti, varsinkin verrattuna normipelin hirvittävään kanteen. Sen sijaan sisältö olikin heikkoa, taidekirja oli ihan perus läpyskä, vaikkakin kovakantinen. Making Of -dvd oli aika tuubaa, dokkari oli lyhyt ja ei kertonut niinkään pelin teosta vaan toimi lähinnä hypemateriaalina, tosin spoilaavana sellaisena. "Dokkarin" lisäksi levyllä oli taustakuva PC:lle (jeee, wait?) ja pari traileria jotka näkee helpommin Livestä tai tietokoneelta. Nimileikkinä ostaja sai itse peliin käyttöönsä Collector -panssarin, joka on IMO paitsi ruma niin myös käyttökelvoton, sillä kypäriä ei saa välianimaatioiden ajaksi pois päästä.
Onneksi itse peli on niin hyvä ettei huonot ekstrat ärsytä niin paljoa.
Bioshock 2:n paketti taas huokuu laatua alusta asti. Laatikko on tyylikkään mattamustainen ja sen kannessa on persoonallisesti tehty perhoskuvio, joka liityy luonnollisesti itse peliin. Itse laatikko on sen verran siisti että lepää tuossa tv-tasolla näytillä.
Sisältä paljastuu ensimmäisen osan soundtrackia LP-levyllä sekä jatko-osan soundtrack LP-levyn näköiseksi tehdyllä cd-levyllä. Art book ei tällä kertaa ole mikään vihkonen vaan oikea, paksu kovakantinen kirja. Tyylikkäitä julisteita ei ole tuhottu taitoksilla vaan ne ovat siististi rullalla kolossaan. Bioshock-fanittajana ko. julisteet päätyvät todennäköisesti ennen pitkää seinillekin.
Molemmat maksoivat sen 70e/kpl. Toinen on paras keräilijäversio ikinä. Toinen ehkä huonoin. Aina ei voi voittaa, ja Leevikin sanoo: "Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään".