Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkä PS3-pelin hankkisin?

Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Jooh. Eli hakusessa olisi jokin hyvä splitscreen co-op FPS-peli. Oon kattellu, että ainakin Killzone 3:ssa ja joissain Resistanceissa olisi tälläinen, mutta millaisia pelejä ne ovat? Ja olisiko jotain muita vaihtoehtoja.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Jooh. Eli hakusessa olisi jokin hyvä splitscreen co-op FPS-peli. Oon kattellu, että ainakin Killzone 3:ssa ja joissain Resistanceissa olisi tälläinen, mutta millaisia pelejä ne ovat? Ja olisiko jotain muita vaihtoehtoja.

Borderlands on yksi oiva vaihtoehto. Youtubesta vaan katselemaan gameplay videoita ja arvostelua, sillähän se parhaiten selviää.

Linkin takaa löytyy kaikki ps3:n co-op pelit.
Co-Optimus - Listing of Co-Op games on the Playstation 3
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Jooh. Eli hakusessa olisi jokin hyvä splitscreen co-op FPS-peli. Oon kattellu, että ainakin Killzone 3:ssa ja joissain Resistanceissa olisi tälläinen, mutta millaisia pelejä ne ovat? Ja olisiko jotain muita vaihtoehtoja.

RE5 on myös loistava co-oppina.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

RE5 on myös loistava co-oppina.

Muttei ole FPS-peli, jota tässä nyt haettiin.

Resistance-pelisarja tarjoaa jokaisessa osassa jonkunlaisen co-opin, mutta kakkososassa se on kaikista monipuolisin (8 pelaajaa online co-opissa, samalla voi toki pelata kaverin kanssa samalalta ruudulta - lisäksi koko R2:n nettipeliä (TDM:ää ynnä muuta) pystyy myöskin pelaamaan jaetulla ruudulla kaverin kanssa muiden nettipelaajien kera).
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Army of Two: The 40th Day oli varsin kelpo viihdettä kaverin kanssa olusten ohessa. Ei mitään ryppyotsaisten touhua, vaan b-luokan toimintaleffojen ystäville sopivaa räimettä. Pelillisesti se ei sisällä mitään ainutlaatuista - päinvastoin - mutta perusasiat on kunnossa, eikä mitään isompaa valittamisen aihetta löydy.

Tuolta arvostelu co-opista:
Co-Optimus
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Muttei ole FPS-peli, jota tässä nyt haettiin.

Resistance-pelisarja tarjoaa jokaisessa osassa jonkunlaisen co-opin, mutta kakkososassa se on kaikista monipuolisin (8 pelaajaa online co-opissa, samalla voi toki pelata kaverin kanssa samalalta ruudulta - lisäksi koko R2:n nettipeliä (TDM:ää ynnä muuta) pystyy myöskin pelaamaan jaetulla ruudulla kaverin kanssa muiden nettipelaajien kera).

Oho, luetun ymmärtämisessä näköjään vielä treenattavaa!
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Morjesta! Heitelkääs kaikenlaisia "helmi"-pelejä, joita ei kannata missään nimessä missata. Viime aikoina on paljon tullut pelailtua FPS multiplayereita, mutta kun BF3 sanoi itsensä irti ajattelin nyt laajentaa vähän pelihyllyä. Kaikenlaiset toiminta- aka räiskintäpelit maistuvat erittäin hyvin. Mitään kummempia kriteereitä ei tarvitse olla, kunhan peli on mielestäsi todella hyvä ja suosittelisit sitä muillekin.

Lista peleistä, joita ei tarvitse ehdottaa: Red Dead Redemption, AC 2 & BH, Unchartedit, L.A. Noire, Heavy Rain, MGS 4, CoDit

Muutamat pelit, jotka olen jo etukäteen pistänyt merkille, että harkitsisin ostoa - kannattaax?: Skyrim, Batman Arkham City (tarvitseeko tämä edeltäjänsä kaverikseen?), Killzone 3, GT 5
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Heitelkääs kaikenlaisia "helmi"-pelejä, joita ei kannata missään nimessä missata.

Heitän yhden viime vuosien suosikeistani räiskintäpuolelta Vanquish. Eikä kannata pelästyä tuota vähän kaaoksen tuntusta menoa. Kun siihen tottuu, niin peli vie mukanaan. Ja kun kontrollit ja pelattavuus on kympin luokkaa ja peli rullaa mukavasti niin sitä on ilo pelata.

Esim. Zavvista saa 16.50€ jos kiinnostaa.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Batman: AC kannattaa ehdottomasti hommata, mutta järkevintä olis pelata ensin se ykkösosa läpi (ja sekin peli on mielettömän hyvä). Batman: AC irtoaa 25 eurolla Play.com:ista, mutta vain tän päivän ajan. Ykkönenkin lähtee alta viidentoista euron.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Mun mielestä eka bättis oli jopa parempi, joten ei kannata missään nimessä missata sitäkään.

Skyrimiä, jos harkitset, niin pakko heittää samaan rope-soppaan myös Demon's/Dark Souls sekä Witcher 2.

God of War 3, action adventurea hiottuna täydelliyyteen. Jos aiemmat osat pelaamatta, niin samaan syssyyn tietysti GoW Collection.

Räiskintäpelit eivät vanhana PC-miehenä ole oikein innostaneet konsolilla, mutta Dead Space oli silkkaa nautintoa.

Siinäpä omia suosikkeja vuosien varrelta. :) Se on sanottava, että kolmospleikalle on niin älyttömästi huippupelejä, että itsellä on valitettavasti ollut aikaa pelata vain pieni osa niistä, jotka haluaisin. Ehkä sitten kun neljäs pleikka on julkaistu ja kolmosen pelejä myydään alelaareissa ja divareissa pilkkahintaan hankkiudun työttömäksi ja pelaan päivät läpeensä. Puolisollakaan tuskin on mitään tätä vastaan. :D
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Kysytäänpä itsekin tämmmöistä kun olen vihdoinkin siirtymässä PS3:een. Eli kumpi näistä kannattaisi mielestänne hankkia ensin:

Dead Island vai Resident Evil 5?

Tykkäsin esim. RE4:stä kovasti joten sikäli homma näytti selvältä, mutta nyt tuo DI on alkanut kiinnostamaan. Kauhuviihteessä kökköys eri osa-alueilla voi jopa kuulua asiaan, mutta turhauttavuus ja tuskastuttavuus ovat isoja miinuksia. Eli semmoinen peli olisi hakusessa jonka pelaaminen on hauskaa. Molemmathan nuo varmaan tulee ennen pitkää pelattua, mutta jostain pitäisi aloittaa.. Lisähämmennyksenä se, että olen samaan aikaan ostamassa myös Vitan, eli jos siihen on olemassa tai tulossa yhteensopivuutta PS3-version kanssa niin se on tietysti plussaa.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Dead Island vai Resident Evil 5?

RE5 on vanhempi julkaisu joten siitä suosittelen aloittamaan. Lisäksi siitä nykyään myytävä Gold Edition on todellakin hyvä paketti hinta/laatu suhteeltaan, osti sen sitten PSStoresta tai kaupan hyllyltä. Dead Island sitten tiskiin, kuhan hinta tippuu ensin parinkybän alapuolelle.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Dead Island vai Resident Evil 5?
Ite en pitäny RE5 kontrolleista yhtään, vaikka varmaan ihan hyvä peli onkin. Dead islandis taas hyvät kontrollit, kauniit maisemat ja värit, itse ehdottaisin dead islandia. :)
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Xboxin tarjonta on koluttu läpi ja keskiviikkona saapuu taloon ensimmäistä kertaa ikinä PS3! :)

Metacriticistä jo pitkälti katselinkin mihin peleihin kannattaisi tutustua, mutta mielelläni silti kuulisin sellaisia "must play" ehdotuksia konsolin pelihistorian varrelta. Kyseessä on minulle aika vieras konsoli, enkä ole pelitarjontaan ikinä sen kummemmin tutustunut. Tai sen verran olen tutustunut, että Heavy Rainin pelaamista olen kaksi vuotta odottanut... vihdoin tämä ihana hetki koittaa!

Uncharted -sarja kannattanee ainakin hankkia. Konsolin mukana tulee kolmas osa, mutta jospa niitä aikaisempia osia koittaisi ensin.

Edit: Yes! Ico & Shadow of the Colossus löytyy käännettynä PS3:lle, lähtee tilaukseen heti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Xboxin tarjonta on koluttu läpi ja keskiviikkona saapuu taloon ensimmäistä kertaa ikinä PS3! :)Metacriticistä jo pitkälti katselinkin mihin peleihin kannattaisi tutustua, mutta mielelläni silti kuulisin sellaisia "must play" ehdotuksia konsolin pelihistorian varrelta. Kyseessä on minulle aika vieras konsoli, enkä ole pelitarjontaan ikinä sen kummemmin tutustunut. Tai sen verran olen tutustunut, että Heavy Rainin pelaamista olen kaksi vuotta odottanut... vihdoin tämä ihana hetki koittaa!
Otaksun että olet pelannut alkuperäisen Bioshockin, Red Dead Redemptionin ym. multijulkaisut joten keskityn vain yksinoikeuspeleihin.

Uncharted -sarja (Drake's Fortune, Among Thieves, Drake's Deception)
Heavy Rain
God of War 3 (jos aiemmat osat ovat iskeneet)
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
LittleBigPlanet 1 & 2

HD-Remake osastolta löytyy myös pari katsastamisen arvoista julkaisua: God of War Collection (sisältää PS2:n GOW 1 & 2) sekä The ICO & Shadow of the Colossus Collection. PSN puolelta en osaa mainita varsinaisia "must play" pelejä. Tältä istumalta tulee mieleen ainakin Noby Noby Boy.

Uncharted -sarja kannattanee ainakin hankkia. Konsolin mukana tulee kolmas osa, mutta jospa niitä aikaisempia osia koittaisi ensin.
Juurikin näin. Pelimekaniikka on muuttunut aina asteen parempaa suuntaan jatko-osien myötä, joten kannattaa suosiolla aloittaa ensimmäisestä osasta (Drake's Fortune).
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

RE5 on vanhempi julkaisu joten siitä suosittelen aloittamaan. Lisäksi siitä nykyään myytävä Gold Edition on todellakin hyvä paketti hinta/laatu suhteeltaan, osti sen sitten PSStoresta tai kaupan hyllyltä. Dead Island sitten tiskiin, kuhan hinta tippuu ensin parinkybän alapuolelle.

Tää voisi olla se rationaalisin tapa edetä asiassa. Taidan mennä tällä. Kiitokset, myös Kurppa24:lle ja Make93:lle!
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Xboxin tarjonta on koluttu läpi ja keskiviikkona saapuu taloon ensimmäistä kertaa ikinä PS3! :)

Metacriticistä jo pitkälti katselinkin mihin peleihin kannattaisi tutustua, mutta mielelläni silti kuulisin sellaisia "must play" ehdotuksia konsolin pelihistorian varrelta. Kyseessä on minulle aika vieras konsoli, enkä ole pelitarjontaan ikinä sen kummemmin tutustunut. Tai sen verran olen tutustunut, että Heavy Rainin pelaamista olen kaksi vuotta odottanut... vihdoin tämä ihana hetki koittaa!

Uncharted -sarja kannattanee ainakin hankkia. Konsolin mukana tulee kolmas osa, mutta jospa niitä aikaisempia osia koittaisi ensin.

Edit: Yes! Ico & Shadow of the Colossus löytyy käännettynä PS3:lle, lähtee tilaukseen heti.

Onnittelen loistavasta ostoksesta. :) Ja UC3 onkin jo tulossa, hienoa.

Ja sitten niitä pelejä, jotka käsken sinua ostamaan:

- Uncharted Double Pack 29.95 € + pk
- LittleBigPlanet 2 17.95 € + pk
- Killzone 2 17.95 € + pk
- Killzone 3 9.30 € + pk *
- God of War Collection 29.95 €
- God of War III 17.95 € + pk

Lista on tärkeysjärjestyksessä eli osta nuo ylimmät nyt ainakin. :p Tsekkaa myös inFamous-, Resistance- ja MotorStorm-sarjat, jos yhtään kiinnostaa. Unohtamatta Gran Turismo 5:ttä, jos realistisempi kilpa-ajo kiinnostaa, sekä jo ylemmän käyttäjän suosittelema Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Ja jos HC-roolipelaaminen iskee, niin Demon's Souls (ja henkinen jatko-osa Dark Souls on saatavilla myös X360:lle). Ainiin ja jos tasohyppelyä haet, niin Ratchet & Clank -sarja on ehdoton valinta. Niin ja moni näyttää tykkäävän Sly Collectionista.

* Tuohon hintaan varsin kannattava ostos, mutta jos KZ2 ei iske, niin ei kannata väkisin kolmosta sitten ostaa. Kakkonen on kuitenkin sarjan paras osa. Ja Killzone 1 on tosiaan vain PS2:lle, enkä ole itsekään sitä pelannut ja silti en ole juonesta oikeastaan yhtään pihalla. (KZ1:sta kyllä kaavaillaan ilmeisesti jotain HD- tai PS2-versiota PlayStation Storeen, mutta se on kyllä melko surkea, että...)
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Onkohan pleikkarille muita Rayman Origins tyylisiä sivultakuvattuja tasohyppelyjä joita pystyy pelaamaan kahdestaan. Little Big planetit tulee ainakin äkkiseltään mieleen, mutta löytyykö muita joko storesta tai ihan levyllä olevia?
Rayman tuli pelattua läpi niin tarvisi uutta peliä tilalle.
 
Ylös Bottom