Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkä PS3-pelin hankkisin?

Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Kaveri toivoi synttärilahjaksi jotain RPG -peliä. Omistaa jo Skyrimin, Oblivionin ja Falloutit. Mitäs ehdottelette? Itse olen miettinyt tuota Game of Thrones peliä, kun tämä kyseinen synttärisankari on myös kova GoT fani :)

Jos kaverisi tykkää haasteesta niin osta Dark Souls:
Ite tuli postista eilen ja 4 tunnin tahkoamisen jälkeebn voi jo sanoa että peli on loistava! Pelissähän on myös vaikeusaste kohdallaan: aluksi kuolema korjaa koko ajan ja perus vihollisetkin ovat aika haastavia nirhata. Pelin tarinakin on aika kiinnostava ja musiikit ovat hienon kuuloisia, ei ehkä sitä Skyrim tyylin eeppisyyttä, mutta silti.
Paras juttu on että peli on nykyään vaikka CDONista tilattuna naurettavan halpa: Limited Edition 30 euroo ja siinö tulee mukana soundtrackit, artworkit ja muut sälät.
Suosittelen!
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Kaveri toivoi synttärilahjaksi jotain RPG -peliä. Omistaa jo Skyrimin, Oblivionin ja Falloutit. Mitäs ehdottelette? Itse olen miettinyt tuota Game of Thrones peliä, kun tämä kyseinen synttärisankari on myös kova GoT fani :)

Tuo Game of Thrones on jo testaamatta paska (kato vaikka arvosteluja), joten älä sitä ainakaan mene ostamaan. Osta juuri vaikkapa tuo em. Dark Souls.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Ne jotka ovat noita kirjoja lukenneet, (song of ice and fire) edes ekan, on sanonnu että toi Game of Thrones on ihan hyvä, varsinkin tarinan osalta. Ne taas jotka ei ole kirjoihin koskenut ja kattonut vaan TV sarjaa niin ovat olleet sitä mieltä mitä Execta kirjoitti.

Wot I Think: Game Of Thrones | Rock, Paper, Shotgun

Teknisesti vähän vanha mutta kuten jo mainittu, tarinaa kehuttu. Itse ainakin meinaan jossain vaiheessa tutustua tohon.

E. Mutta Dark Souls on varmasti "varmempi" valinta. Sen verran kehuttu kun on.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Tuo Game of Thrones on jo testaamatta paska (kato vaikka arvosteluja), joten älä sitä ainakaan mene ostamaan. Osta juuri vaikkapa tuo em. Dark Souls.


Ei herranjestas. Liialliseen arvostelujen luottoon olisi moni hauska pelikokemus jäänyt ainakin itsellä välistä. Joillekin se omakohtainen kokeilu vain merkitsee enemmän kuin muiden mielipiteet :)

Eli synttärilahjaa miettivälle sanoisin, että jo mainittu Dark Souls olisi varmasti hyvä valinta, mutta Game of Thrones voi hyvinkin olla lahjansaajan mieleen. Lisää riskinottoa pelirintamalle!
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Mikä peli kannattaa ostaa ensimmäiseksi PS3-peliksi? Olen ostamassa konsolia kesäkuun lopulla.

Itse suosittelen Uncharted ja Rachet and clank myös Rachet hd collection on hyvä jos ei ole tuttu Ps2:lta. Sly hd collection suosittelen myös jos ei ole tuttu Ps2:lta. Kuuluvat parhaimpien pelien joukkoon.
 
Itse ostin pleikan viime syksynä. Silloin ensimmäisiksi peleiksi tuli hommattua nimenomaan Uncharted 1 & 2. Oli kyllä hyvää viihdettä. Pitäisikin tuo 3 varmaan hommata peluuseen.

Tässä vaiheessa kun pleikan hommaa, niin pelattavaa löytyy niin paljon kuin aikaa vaan pelaamiselle riittää. Kaikki jo aikaa sitten julkaistutkin yksinoikeuspelit vielä siinä vaiheessa kokematta. Itselläkin pitkä hankintalista peleistä, joita tulee yksi kerrallaan hankittua ja pelailtua.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Kannattaa myös muistaa, että nyt saa aika läjän pelejä kun hommaa psn+ jäsenyyden joka maksaa 15e/3kk mm. infamous 2, virtua fighter 5 final showdown, oddworld: strangers wrath hd, motorstorm: apocalypse, little big planet 2, darksiders.
Nuo tosin toimii vain niin kauan kuin tuo jäsenyys on voimassa, mutta tuolla hinnalla oli minunkin pakko nuo ottaa vaikka yleensä digitaalista jakelua vastustan. Oli hinta jo niin kohdillaan ja tuleehan tässä seuraavan kahden kuukauden aikana varmasti vielä uutta ilmaista kamaa joten diili senkun paranee.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Mikä peli kannattaa ostaa ensimmäiseksi PS3-peliksi? Olen ostamassa konsolia kesäkuun lopulla.

Uncharted-trilogiaboksi. Maksaa kalleimmillaan 69.95e, että saat tuolla hintaa jo tavallaan kolme peliä kahden hinnalla. Monenkin mielestä UC2 ja 3 (joidenkin mielestä jopa 1) on PS3:n (ja myös kaikkien aikojen) parhaimpia pelejä, joten tuskin petyt.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Uncharted-trilogiaboksi. Maksaa kalleimmillaan 69.95e, että saat tuolla hintaa jo tavallaan kolme peliä kahden hinnalla. Monenkin mielestä UC2 ja 3 (joidenkin mielestä jopa 1) on PS3:n (ja myös kaikkien aikojen) parhaimpia pelejä, joten tuskin petyt.
Kun kysyjä kuitenkin on ystävällisesti ikänsä profiiliinsa laittanut näkyviin, kannattaa sitä vilkaista. 12-vuotiaalle en lähtisi Unchartedia suosittelemaan.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Mikä peli kannattaa ostaa ensimmäiseksi PS3-peliksi? Olen ostamassa konsolia kesäkuun lopulla.
Vaikea sanoa, tosin kun katsoin nimimerkkiäsi, niin OLETAN että olet 1999 syntynyt. Ja näin ollen siis oletan, että K-16 ja K-18 pelit ovat automaattisesti uloslaskettuja.


Edellämainitut Ratchet & Clank HD Collection, Crack in Time ja Tools of Destruction-pelit ovat omasta mielestäni todella hyviä. Pelit tarjoavat myös paikoitellen haastetta ja huumoria jolle tunnustan itsekkin välillä hymähtäneeni. Myös tuo Sly Trilogy on kannattava ostos mikäli ei ole tuttu jo entuudestaan. Sama asia kun nuissa Ratcheteissakin, tarjoavat haastetta ja huumoriakin löytyy. Tosin, jos tuon päätät ostaa, niin pitäisi vissiinkin kääntyä PS Storen puoleen, sillä kauppojen hyllyillä ei ole tullut törmättyä vähään aikaan tuohon teokseen. Myös useista nettikaupoistakin on loppuunmyyty.

Jos haet vähän "aikuismaisempaa" menoa, niin kannattaa suunnata katse kohti Jak & Daxter Trilogya. Ykkönen on lepponen aurinkoinen tasoloikka, mutta 2 ja 3-osat tekevät täyskäännöksen asian suhteen. Peleihin tulee aseita ja aikuismaisempia teemoja ja tunnelma muuttuu synkäksi. Ykkönen on aikasta helppo, ja sen pystyy läpäisemään aika nopeasti, mutta kakkososassa taas on haastetta, paikoittelen vähän liikaakin. Kolmonen sitten taas sijoittuu tuohon välimaastoon ja vaikeusaste oli itselleni aika sopiva.

E: Otin vilkaisun profiiliisi, ja huomasin että lempi pelisarjasi on NHL-pelit. NHL 12 voisi olla sitten ihan kelpo hankinta, ellet sitten halua odottaa NHL 13:sta.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Kun kysyjä kuitenkin on ystävällisesti ikänsä profiiliinsa laittanut näkyviin, kannattaa sitä vilkaista. 12-vuotiaalle en lähtisi Unchartedia suosittelemaan.

Juu, no enpä tajunnut alkaa mitään profiileja edes katsomaan, olet oikeassa. Tosin K16 on vain suositus. Ja Unchartedit ovat oikeastaan K16-luokituksen "laimeimpia" pelejä väkivaltansa puolesta. Alastomuutta tai muutakaan "kauhistuttavaa" ei peleissä näy ja kiroilukin on minimissä (ykkösessä taidettiin pysyä ihan pelkällä "Oh crap!" -linjalla). Porukkaa lahdataan kyllä mielin määrin, mutta vertakin roiskuu vain minimaalisesti, eikä mitään vedetä överiksi. Vähän sama, jos 12-vuotias katsoisi Tuomion temppelin.

Jos kuitenkin pysytään oman iän puitteissa, niin nuo Ratchet & Clankit on varmasti varsin mainio vaihtoehto. Skate-pelisarjaa voisin myös suositella, vaikka ikäraja kahdella uusimmalla osalla onkin K16. Jos siis realistisempi skeittailu kiinnostaa. Skate 3 on hyvä valinta, eikä varmasti maksakaan paljoa enää nykypäivänä. Tilaa vaikka CDONista ja maksutavaksi otat laskun, jotta äippä voi sen sitten maksella sinulle. :)

EDIT: Hetkonen! LittleBigPlanet-pelisarja! Unohdin tuon tyystin. Pari tuttua 9- ja 11-vuotiasta ovat ihan täpinöissään noista peleistä. Jos siis tasohyppely ja omien kenttien sekä luomusten rakentelu kiinnostaa. Suosittelen ostamaan suoraan kakkosen.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Raxama, mitäs sä oikein ajattelit. Sanoit että K16 pelit on poissuljettuja ja silti ehdotit NHL 12 ;) Ja siis kyllä, NHL 12 on K16 ilmeisesti koska siinä voi aloittaa tappelun jossa vatkataan tattia edes takas ja sun ukko leipoo vastustajaa turpaan sellasta vauhtia ettei siinä kerkee mitään nähdäkkään. Uskon kyllä että saat ostaa sen änärin jos K16 pelit muuten kielletty. Näytät vaikka pari videoo pelistä, niin joutuu vanhemmatkin miettimään että onkohan se K16 merkintä ihan aiheellinen.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Minkä näistä kolmesta hankkisin ensin? Uncharted 3, 1&2 olen jo läpi pelannut ja ne olivat erittäin loistavia. Ratchet and Clank HD Classics, kova fani olen aina ollut ja neljä ensimmäistä olen läpi pelannut ja A Crack In Timen vielä siihen päälle. Kolmas ja viimeinen peli on LA Noire, mitä nyt muutavia videoita olen nähnyt niin peli näyttää erittäin kiinnostavalta. Tietenkin hinnalla on osuutta.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Minkä näistä kolmesta hankkisin ensin? Uncharted 3, 1&2 olen jo läpi pelannut ja ne olivat erittäin loistavia. Ratchet and Clank HD Classics, kova fani olen aina ollut ja neljä ensimmäistä olen läpi pelannut ja A Crack In Timen vielä siihen päälle. Kolmas ja viimeinen peli on LA Noire, mitä nyt muutavia videoita olen nähnyt niin peli näyttää erittäin kiinnostavalta. Tietenkin hinnalla on osuutta.

Ehdottomasti Uncharted 3. Jos pidit kakkosesta (ja myös ykkösestä), niin kolmonen on makuasioista riippuen joko lähes yhtä hyvä kuin kakkonen tai jopa parempi (kuten omasta mielestäni). Tuo "Ratchet & Clank HD Classics" on ilmeisesti se HD-trilogia, jossa tulee PlayStation 2:n kolme ekaa Ratchettia HD-remasteroituna PS3:lle. Jos oot ne kerta jo pelannut PS2:lla läpi, niin ei niitä nyt kovin järkevää ole uudestaan ostaa vain HD-grafiikoiden ja trophyjen kera. Tai no, on siinä järkeä, jos tykkäsi niistä kovasti, mutta itse pelasin ensin ainakin nuo Uncharted 3:n ja L.A. Noiren.

L.A. Noire ei ole sitten mikään GTA, jossa saisi rellestää vapaasti kaupungilla. Se vapaa kaupunki ja liikkuvuus toimii lähinnä kulissina, mutta tehtävien välimatkojen lisäksi kaupungissa ei juurikaan jaksa tutkailla paikkoja. Jos erinomainen etsiväpeli hyvällä juonella ja hahmoilla kiinnostaa, niin osta tämä. Mutta Uncharted 3 ainakin on varma valinta, jos aiemmista osista pidit ja näistä peleistä selvästi paras, vaikka Noirekin on omissa kirjoissani kiitettävä pel.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Kiitos loistavista vinkeistä. Vinkit auttoivat tosi paljon. Ostan joko NHL 12 tai Ratchet and Clankin. Molemmat pelit näyttivät tosi hyviltä. Syyskuussa taidan ostaa uuden Sly nelosen. :)

Eikö kannattais vaan odottaa tuota NHL 13:sta, joka on tulossa ihan vissiin tuossa syksyllä jo? Kaikki kaveris kuitenki hommaa sen heti ja pelaa sitten vaan sitä.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Kyseessä onkin vain suositus, ei ehdoton ikäraja kuten K18 taas on.
Niin? Ehkä ne videot toimii kumminkin paremmin kun se, että rupeet selittämään että ne on vaan suosituksia. Eiköhän vanhemmat sen tiedä, mutta jonkun takiahan ne suosituksetkin on olemassa. ;)
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Vaikea sanoa, tosin kun katsoin nimimerkkiäsi, niin OLETAN että olet 1999 syntynyt. Ja näin ollen siis oletan, että K-16 ja K-18 pelit ovat automaattisesti uloslaskettuja.

Pelasitko itse tosiaan näitä pelejä vasta kun ikä kohtasi pelikannen suosituksen? Lähes 13-vuotias voi kyllä ihan hyvin pelata esimerkiksi Unchartedia.
 
Ylös Bottom