Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

1200e kuituun liittyminen, kuitutv maksoi 200e ja kk maksu 100/10 on siinä 35e-40e korvilla. Ei voi tyytyväisempi olla :) Ihmettelen suuresti näitä 3G/4G mokkuloilla eläviä, jotka pelailee konsoleilla :) Iltalehden selailuun menee, ja matkapuhelinkäytössä, mutta että koko talon kattavassa systeemissä.

70-80megaa sisään ja uppi 20megaa, pingi noin 10ms. Miksi ei menisi pelikäytössä? Paljon paremmin toimii kuin esim 24megainen adsl. Miksi en eläisi 4g:llä?

Samaan aikaan 2-3 henkeä katsoo nettitv:tä ja itse pelaan ja parhaillaan katson itsekin sivusilmällä nettitv:tä ja toimii ongelmitta.

Avaus 0e, päätelaite oli 0e, kuukausimaksu 12,90e.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

70-80megaa sisään ja uppi 20megaa, pingi noin 10ms. Miksi ei menisi pelikäytössä? Paljon paremmin toimii kuin esim 24megainen adsl. Miksi en eläisi 4g:llä?

Samaan aikaan 2-3 henkeä katsoo nettitv:tä ja itse pelaan ja parhaillaan katson itsekin sivusilmällä nettitv:tä ja toimii ongelmitta.

Avaus 0e, päätelaite oli 0e, kuukausimaksu 12,90e.
Valokuidussa ei vain tuo yläraja tule nopeudessa ihan heti vastaan, mutta 3g ja 4g liittymissä tulee. Tuo on sitten ihan fakta tietoa. Itse asun omakotitalossa maalla ja täällä ei tule mitään noiden 3g ja 4g liittymien kanssa. Kuka ei tarvitse, niin ei sitten tarvitse.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kyllähän sitä on moni saanut 4g:stäkin toimivan ratkaisun erilaisten lisäantennien avulla vähän kauempanakin noita mastoja. Ja mikäs siinä.
Itse olen tyytyväinen kun tänne pikkukaupunkiin saa vihdoin kaapelilaajakaistaa tänne sivummallekin. Ei avausmaksuja tai mitään ja hinta on 39e/kk 100/5 megan vauhdilla. Toimintavarmuus
ei ole ihan samaa mitä kuitu mutta ihan hyvin on toiminut. Pleikkarin kanssa latausnopeudet ovat usein mitä ovat mutta saapi nähdä miten Xboxone ottaa netistä irti kun huomenna saapuu.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Valokuidussa ei vain tuo yläraja tule nopeudessa ihan heti vastaan, mutta 3g ja 4g liittymissä tulee. Tuo on sitten ihan fakta tietoa. Itse asun omakotitalossa maalla ja täällä ei tule mitään noiden 3g ja 4g liittymien kanssa. Kuka ei tarvitse, niin ei sitten tarvitse.

Kyllä itsekin asun 7km päässä tuosta 4G tukiasemasta ja keskellä ei mitään maaseudulla ok-talossa. 2v sitten irtisanoin Adsl:n ja nyt vuosi menty 3G:llä ja toinen vuosi 4G:llä. Enkä ihan äkkiä keksi mitään, mitä pystyisi kuidulla tekemään paremmin, että mitenkään olisi noin kolmen tonnin aloituskulut perusteltu, tai 80e/kk maksu. Enkä edes vaikka summat sais tiputettua puoleen tuosta.
Kuitenkin itselläkin dataa liikkuu lähes teran verran kuukaudessa, joten aika rajua käyttöä on kuitenkin.

Mitä tarkoitat ylärajalla? Tällä hetkellä itse saan käytännössä maksimia 800mhz taajuudella. 1800:lla tällä hetkellä mennään 150 megassa pääosin ja 2600:lla 300megassa. 5G on jo testauksen alla Aasiassa ja siinä puhutaankin kymmenistä gigoista jo nopeudessa. Ja kun fakta on jo se, että tällä hetkellä 4G nopeus on jo sellainen, että alle puolella esim oman liittymäni nopeudesta pärjää kaikessa paremmin kuin hyvin. Myös pelaamisessa.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Jos 4G liittymästä saisi hd kanavat tallennuksineen ja täysin pomminvarman nettiyhteyden, niin voisin harkita. Mutta koska 2/5 tolpat 4G meidän alueella, niin ei onnistu. Lisäksi 4 kertaiset energia-ikkunat ja pellikatto vie signaalia aivan törkeästi pois.

Eniten ihmetyttää tosin 10 uppi.. Puhelimessa on 25 uppi seinäjoella, joten miksi kuitu on rajoitettu 10mb/s.


En minä kiellä sitä etteikö 4G olisi hyvä, pidän vain toimintavarmempana vaihtoehtona kuitua. Ja perustan kokemukseni jokunen vuosi sitten 3G persereikämokkuloihin. 4G mokkulat/wifilaatikot voisivat olla ihan ok. :)
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Minun käsityksen mukaan valokuidussa voidaan mennä aika paljon nopeammin kuin muutamia kymmeniä gigatavuja, mutta voin olla väärässäkin. Itsellä syyt ottaa valokuitu ovat: nopeus, toimintavarmuus, tulevaisuus jne.. Tällä hetkellä 100/100, mutta voi olla tulevaisuudessa paljon enemmän. Lisäksi en asu maston vieressä ja olen kyllä huomannut miten ruuhka vaikuttaa 4g liittymäänkin, viimeksi pääsiäisenä. Tällä hetkellä myös opiskelussa olisi hyötyä nopeammasta netistä ja tulevaisuudessa työelämässä. Pelikäyttöön en näitä liittymiä enää ota, viiden vuoden kokemuksella.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kerros nyt mihin ihminen tarvii yli 100 megan liittymää? Edes yli 50megan? Jos nyt ei warettajia lasketa? Jo 50 megalla jopa Ps4 peli latautuu täysin riittävän nopeasti, 4k videot pyörii jne.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kerros nyt mihin ihminen tarvii yli 100 megan liittymää? Edes yli 50megan? Jos nyt ei warettajia lasketa? Jo 50 megalla jopa Ps4 peli latautuu täysin riittävän nopeasti, 4k videot pyörii jne.
Mieti kymmenen vuotta eteenpäin, kyllä tuo tekniikka kehittyy sitä vauhtia ettei mukana meinaa pysyä. Ihmiset saa ottaa minkä liittymän haluavat, mutta itse olen saanut tarpeekseni näistä viritelmistä. Kaikilla ei ole 50 megan liittymiä, itsellä se 4g on antanut ajoittain 15 megaa, mutta normaalisti 1-5 megaa. Pingi pyörii 25-150, että ei kiitos enempää. Valokuidussa pingi taitaa olla alle 10 koko ajan. Voin sanoa, että kyllä sen pelatessa huomaa. Toinen operaattori olisi vähän parempi, mutta kun nat tyyppi on 3, eikä muutettua saa. Kyllä se pelatessa pitää olla nat tyyppi 2 vähintään.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Yhtälailla ne langattomat kehittyy samaa tahtia. Kymmenessä vuodessa on jo 6G menossa.

Syrjäseuduilla vedetään edelleen 1megan Adsl liittymillä, mutta se et jossain paikassa 4G toimii hieman huonommin, ei tee koko tekniikasta huonoa. Tosiaan itsellä se 7km tukarille ja jo vuoden menty 70-80megan nopeudella ilman nopeuden droppailuja ja pingi on todella tasaisesti se 10-12ms, joka on aikalailla kuidun luokkaa.

Edit ja kuten todettu, niin 2-4ms pingissä ja 20megaa nopeudessa ei ole mielestäni millään osin peruste kolmentonnin avauskuluille joita meillekin olisi, saati kk maksulle, joka vastaa 7-8kk 4G hintaan.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Yhtälailla ne langattomat kehittyy samaa tahtia. Kymmenessä vuodessa on jo 6G menossa.

Syrjäseuduilla vedetään edelleen 1megan Adsl liittymillä, mutta se et jossain paikassa 4G toimii hieman huonommin, ei tee koko tekniikasta huonoa. Tosiaan itsellä se 7km tukarille ja jo vuoden menty 70-80megan nopeudella ilman nopeuden droppailuja ja pingi on todella tasaisesti se 10-12ms, joka on aikalailla kuidun luokkaa.

Edit ja kuten todettu, niin 2-4ms pingissä ja 20megaa nopeudessa ei ole mielestäni millään osin peruste kolmentonnin avauskuluille joita meillekin olisi, saati kk maksulle, joka vastaa 7-8kk 4G hintaan.
Minäpä luulenkin että tuo maksaa itsensä takaisin ja säästää hermoja. En minäkään kolmea tonnia maksaisi, mutta nyt kumminkin otin tuolla hinnalla. Myöhemmin maksaisikin sen kolme tonnia. Kyllä minä ainakin kaipaan semmoista pelikokemusta milloin ei pelistä lennä pihalle tai ole nykimistä. Tällä hetkellä pelaaminen on nykimistä ja aika ajoin heittää pihalle. Välillä häviää signaali mystisesti kokonaan ja pingit on 300:ssa. Tällaista on minun kokemukset viidestä vuodesta mokkuloita ja reitittimiä. Hyvä jos toisilla toimii:)
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Itse työkseni vaihdan kiinteitä yhteyksiä langattomiin ja sanotaan, että 1-2/200-300:sta jotka pelaa on valittanut, loput ovat olleet tyytyväisempiä kokemukseensa, kuin vanhaan kiinteään yhteyteensä. Että sikäli en perusta huomioitani vain omaan kokemukseen. :)
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Omenanraato: 100M:kin käy tukkoiseksi, kun samaan aikaan konsolit lataa kymmenien gigatavujen pelejä, tietokone lataa gigatavuittain muuta matskua, kolme eri laitetta katsoi Netflixiä 1080p-laadulla jne. Toki nuo ovat hetkellisiä ruuhkahuippuja, mutta tilanne ei tulevina vuosina ainakaan helpota 4K-videoiden jne. yleistyessä.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Kyllä oudolta tuntuu, kun meillä kaksi lasta katsoo netflixiä kahdelta laitteelta, vaimo muuta HD materiaalia samalla kun olen lataillut jotain ps+ peliä sekä PS3:lla, että ps4:lla ja vielä lataillut jotain top gearia omalla koneella. Yksikään video ei ole pätkinyt. Toki latausnopeudet hidastuneet, mutta ei niin paljoa että mitenkään ongelma olisi.

Ja esim normi 24megan Adsl:ään myydään jotain viihteitä ja samalla pelaillaan ja surffaillaan ja sekin toimii vielä.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Omenanraato: Pointti ei ollutkaan, että videot olisivat köhineet missään vaiheessa. Kaistaa on ollut kaikille periaatteessa ihan riittävästi, mutta ei se tarkoita sitä, ettenkö tahtoisi bittini vilahtavan vieläkin nopeammin.

Harmi vaan, että Elisa ei myy Elisa kaapeli-Viihdettä muuta kuin 100/10M:nä, vaikka kaapelitekniikalla tarjotaan jopa 350M-yhteyksiä. Joka tapauksessa ottaisin gigaisen valokuidun, jos sellaista vaan olisi tarjolla. Vielä viime vuonna sen enempää Elisa kuin Sonerakaan eivät olleet halukkaita vetämään kaapelia edes rahaa vastaan. Ja asumme kuitenkin vain alle 2 kilometrin päässä Keravan keskustasta vuonna 2013 rakennetussa taloyhtiössä, jossa on peräti 10 gigabitin sisäverkko.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Oon vissiin sit erilainen, koska itellä ei tuollaista oloa tule edes hc rasituksen aikana. Top gear valui 5min sijasta 30mim. Pleikkarilla ilman mitään muuta käyttöä maksimi tuntuu olevan megan sekunnissa. Se ei vain suostu valumaan nopeammin. Eli nopeasta netistä ei olisi mitään hyötyä ennen kuin Sonyn päässä ongelma korjataan.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Henkilökohtaisesti maksan priimaa siitä, että saan priiman yhteyden, eli fyysisen letkun. Oli se sitten kuparia tai valokuitua.

Kun pelissä tarvitaan tarpeeksi nopeita refleksejä, niin 4G:n tuottaman 100+ ms lagin takia hommat menee puihin jatkuvasti, kun taas wanhalla kuparilla on peruslagi tasaiset 20-25 ms jota ei juurikaan huomaa. Lisäksi mokkulat heittävät lisää kapuloita rattaisiin typerien NAT asetustensa kanssa, joihin ei välttämättä pääse edes itse vaikuttamaan.

Asun sen verran vanhassa rakennuksessa, että hapettunut kupari ei päästä kuin 3,5 Mt latausnopeuksiin, mutta se riittää enemmän kuin hyvin yhden ihmisen kaistatarpeisiin. Sitten raja saattaisi tulla vastaan jos tarvitsisi jotain videota vielä streamata samaan syssyyn.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Kun pelissä tarvitaan tarpeeksi nopeita refleksejä, niin 4G:n tuottaman 100+ ms lagin takia hommat menee puihin jatkuvasti
Kyllä tossa saa olla 4g:ssä aika pahasti vikaa, tai sitten tiettyjen operaattoreiden "4G" kyseessä, eli 3G dual carrier.
Nimittäin mulla nyt vuoden aikana isoin pingi on ollut 25ms 4G:ssä mitä olen nähnyt ympäri suomea kun nopeuksia olen testaillut. Kotona ollut max 12-13ms, yleensä noin 10ms.

Vanhalla adsl liittymällä joka oli, pingi oli noin 40-50ms. Kotiosoitteessa jopa 3G oli pingiltään samalla tasolla kuin ADSL.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Hurjalle tuntuu kun joillekin ei meinaa edes 100M riitää :) Itselle on riittänyt 24M ADSL vallan hyvin, ja aikaisempi 8M oli sekin melko riittävä. Tietysti ei ole niin isoja vaatimuksiakaan kun asun kahdestaan eukon kanssa. 40M kaapeli olisi saman hintainen, jos jaksaisin etsiä vanhan kaapelimodeemin kellarista, mutta harvemmin on tarvetta nopeammalle niin en ole vaivautunut.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Mulle riittää verkkopelaajana varsin hyvin 10/1 ADSL sen vakauden ja pienen latenssin vuoksi. Nuo kaksi tekijää sulkee pois kaapelin ja 4G:n meidän talouden osalta, ja optisesta kun pyysin tarjousta, niin pidin 38k€ vähän turhan tyyriinä hintana.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

Täällä on 350M liittymä ollut vuoden päivät 20€/kk:lla eikä paluuta kyllä ole hitaampaan näin PC pelaajan näkökulmasta. Steamit, Originit sun muut antavat aina täyttä kaistaa joten GTA V tapaisten järkäleiden (yli 60 gigaa) lataaminen ei tuota tuskaa.

Konsoleilla taas tälläinen nopeus on täysin turha. Jo pelkästään kovalevyn kirjoitusnopeus on yksi pullonkaula laitteissa.
 
Ylös Bottom