Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mirror's Edge [PS3]

Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Hidastusaika latautuu joka käyttökerran jälkeen ja sen latautumisen näkee kun ruutu välähtää lyhyesti sinisenä, siis ei ruutu pimene vaan Faithin näkökentässä välähtää.
Tai jos käyttää "tähtäyspistettä", muuttuu ruudun keskellä oleva piste valkoisesta siniseksi. Ja hidastusaika tosiaan latautuu sitä nopeammin, mitä paremmin flow'n pystyy säilyttämään.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Noh, itse kuitenkin pelasin pelin läpi vain tarinapuolella, aika nopeasti sitten kyllästyin sen jälkeen noihin time-trialeihin ja speed runeihin. Ehkä, jos olisinkin tehnyt toisin päin olisi ehkä mielipidekin erilainen, ehkä. Onko joku kokeillut peliä näin päin? Kokemuksia?

Peliähän ei edes voi näin päin vetää, syynä on se, että time trialit avautuvat aina läpi vedettyjen chapterien mukaan ja speed runit saa muistaakseni vasta pelin läpi mentyäsi.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Kentät on silti ihan erilaisia, koska vihuja ei ole time trialeissa lainkaan.

Näin. Plus joissain haasteissa ei voi noudattaa sitä alkuperäistä reittiä, jota pitkin juonitehtävän aikana kuljetaan (jos tavoittelee parasta mahdollista aikaa). Täytyy etsiä jokin uusi ja nopeampi reitti, jotta ajan saa alitettua kolmen tähden arvoisesti.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

No mut ne on silti samoja kenttiä. Ite en vaan näe miten tohon peliin sopii tommosten speed runien tekeminen, kun ainakin itsellä oli aina helvetin tylsää ko vihollisia ei ollu näköpiirissä. Tai siis ainakin itselle koko pelin suola oli miettiä helvetin nopeasti mihin pitää mennä samalla kun panokset viuhuu ohi.

Noissa time trial jutuissa voit vaan valmiiksi harjotella sen reitin eka kerran ihan rauhassa ja sitten tehdä sen kunnolla. Jotenki vaan tuntuu sotivan tuota pelin koko "flow" ideaa vastaan ja parkouria yleensäkin, kun eikös se nyt lähinnä perustuu improvisaatioon eikä valmiiksi suunniteltuihin reitteihin?

Tietysti, mikäs siinä jos se muita viihdyttää, ei se multa oo pois. Vaikuttaa vaan vähän halvalta lisäykseltä tehdä pelille lisää peliaikaa.
"Hei, peli ois nyt valmis, viikon päästä julkasu." "Mutta tänhän vetää läpi neljässä tunnissa, ei me voida kiskoa tästä täyttä hintaa" " Lisätään kello sinne ylälaitaan ja sanotaan, että se on *time trial* pelimuoto ja se on olennainen osa peliä" " Jeah, lisää sampanjaa?"
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

No mut ne on silti samoja kenttiä.
Mitä väliä, vaikka kenttä on sama, jos reitit ovat useissa niissä täysin erit? Käydään paikoissa, joissa ei tarinan aikana tarvitse käydä jne.

Noissa time trial jutuissa voit vaan valmiiksi harjotella sen reitin eka kerran ihan rauhassa ja sitten tehdä sen kunnolla.
Paitsi ettei se oo ihan noin helppoa.

Jotenki vaan tuntuu sotivan tuota pelin koko "flow" ideaa vastaan ja parkouria yleensäkin,
No siinähän se flowwi on juuri parhaimmillaan, kun juoksee helvetin nopeasti jotain hienoja reittejä, jotka on ITSE keksinyt. Ja kun jonkun haastavan kohdan suorittaa kunnialla läpi, niin fiilis on mitä mainioin. Ja vaikkei parkourissa sinänsä otetakaan aikaa, niin PELIIN se sopii paremmin kuin hyvin. Miten kukaan jaksaa missään autopelissäkään sitten pyrkiä sekunnin miljoonasosien paranteluun? Mirror's Edge on sinänsä samanlainen, mutta auton sijaan ohjataan juoksevaa ihmistä.

kun eikös se nyt lähinnä perustuu improvisaatioon eikä valmiiksi suunniteltuihin reitteihin?
Kaikki eivät välttämättä keksi samoja reittejä ja saattavat tehdä eri kohdat eri tavalla. Mirror's Edgen kontrolleissa on kuitenkin sen verran joustoa, että taitavat pelaajat saavat pelkällä suorallakin nopeasti eroa amatööreihin.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Noissa time trial jutuissa voit vaan valmiiksi harjotella sen reitin eka kerran ihan rauhassa ja sitten tehdä sen kunnolla. Jotenki vaan tuntuu sotivan tuota pelin koko "flow" ideaa vastaan ja parkouria yleensäkin, kun eikös se nyt lähinnä perustuu improvisaatioon eikä valmiiksi suunniteltuihin reitteihin?

Ei se nyt ihan noinkaan simppeliä ole. Vaikka time trialeissa onkin reitit merkitty checkpointeilla ja ne kaikki tulee käydä tietyssä järjestyksessä läpi, niin se onkin jokaisen oman pelaajan pähkäiltävissä, mitä reittiä kunkin checkpointin luokse haluaa käyttää. Niitä vaihtoehtoja on enemmän kuin se yksi, ne pitää vain ensiksi löytää. Se flow katoa siitä minnekään. :)
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Flow ja taidon merkitys eivät todellakaan katoa noissa time trialeissa. Nehän päinvastoin vain korostuvat speed runissa ja time trialissa. Enkä todellakaan sanoisi halvaksi lisäykseksi noita.. itse asiassa itse en olisi edes peliä hankkinut, ellei time trialia ja speed runia löytyisi ja uskoisin todella monen ostaneen pelin nimenomaan "autopeliksi", tarinatilan jäädessä sellaiseksi nopeaksi välipalaksi. Itse en tosin ole vielä edes paljoa ehtinyt niitä pelaamaan, mutta varmasti tulee hakattua reilusti molempia modeja.

Eikä aivan varmasti ole improvisoituja monet parkour setitykset. Hengenvaarallisia temppuja ovat suunniteltuinakin noi upeimmat suoritukset, improna niitä ei tekisi kukaan. Tai sitten parkour-tyypit on aika helvetin kovia kavereita.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

hehkuttakaa joku tätä vielä hiukan että saan sen viimeisen inspiksen ostaa tämä peli:rolleyes:
eilen kun täältä luin että time trialissa ei ole vihuja lainkaan niin alkoi kiinnostaa aika hemmetisti.

luulin ennen että time trialissa vedetään vaan story moden kentät mahdollisimman nopeasti vihujen kanssa.
demokin tullut pelattua varmaan 20 kertaa läpi ja on se vaan uskomattoman hyvä fiilis kun onnistuu vetämään koko demon läpi ilman että yksikään hyppy menee pilalle vaan jatkuva vauhti päällä kokoajan.

onko siinä speedrun moodissa sitten ihan omat kentät vielä ja kuinka monta niitä on?
tuli myös tänään koitettua demoa peräkkäin sekä boxilla että plesellä ja kyllä tämä plesen ohjaimella tuntuu vaan niin paljon paremmalta että pakko ostaa sille vaikka boxin gamerscore houkuttaakin.
sinänsä outoa koska yleensä first person pelit on parempia pelata boxilla.

saako tätä mistään halvemmalla kuin the hutista?
siellä jäisi hinta hiukan alle 22 euron posteineen.

edit: ilmeisesti time trial ja speedrun ovat ihan sama asia.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

hehkuttakaa joku tätä vielä hiukan että saan sen viimeisen inspiksen ostaa tämä peli:rolleyes:

saako tätä mistään halvemmalla kuin the hutista?
siellä jäisi hinta hiukan alle 22 euron posteineen.

No eihän tuo ole enää edes rahasumma, joten tilaukseen! Oikeasti harmittaa, kun tämä on varmaan ollut myynnillisesti aika pettymys, saa nähdä tuleeko enää jatkoa...

Hehkutetaan varmuuden vuoksi sen verran, että tämä oli omasta mielestäni ehdottomasti viime vuoden top5 pelien listalla. Olet varmasti lukenutkin jo puutteita, joten ei niistä sen enempää mutta itse kanssa ihastuin tähän visuaaliseen designiin ja siihen, kun saa oikein sen flowin rullaamaan. Se on vain niin helvetin siistiä.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

juu onhan tuo halpa kuin leipä, mutta jos jostain saisi vaikka 19 eurolla niin tietenkin ostaisin sieltä:rolleyes:
kaipa tuo täytyy tilaukseen laittaa vielä tämän illan / yön aikana.
ompahan hyvää vaihtelua falloutin mättämisen jälkeen kun on siistiä ja värikästä maisemaa kaiken sen paskasen viemäri ja metrotunnelien jälkeen.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Speed runeissa juostaan tarinatilan chapterit läpi aikaa vastaan, eli niissä on vihut. Time Trialit on lyhyempiä settejä ilman vihollisia.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Tulipahan noita time trialeitakin nyt kunnolla sitten testattua, melkein jokainen "kenttä" läpi 2:lla tai yhdellä tähdellä, eli siis noin kolmella yrityksellä. En jaksanut jäädä leipomaan sitä kolmea tähteä sieltä, vaikka joissain se nyt n. sekunnin päähän jäikin. En kyllä vieläkään ymmärrä miten kukaan jaksaa näitä oikeesti vetää tosissaan. Pahiten tossa oikeesti haittaa se, että lähes kaikissa kentissä on oikeestaan vaan se yks optimaalinen reitti jos haluaa saada ne kolme tähteä. Ja suurimmaksi osaksi sitä reittiä ei oo tosiaankaan vaikea löytää. Tämä ainakin nopeilla testauksilla jäi vaikutelmaksi.

Yritin löytää jotain hienoa siitä time trialista, mutta kai se vaan pitää todeta, että se sopii ehkä joillekin, mutta ei varmasti kaikille. Ei edes kaikille joille peli muuten tuntui helvetin hyvältä.

Ja ai ei oo time trial halpa lisä? Siis aatelkaapa nyt kuinka kauan niillä on kestäny koodata toi koko juttu, varmaan joku viikko. Laittaa vaan noita punasia palloja ympäri valmiiksi tehtyjä kenttiä ja laittaa jotku sopivat aikarajat siihen.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

No eihän tuo ole enää edes rahasumma, joten tilaukseen! Oikeasti harmittaa, kun tämä on varmaan ollut myynnillisesti aika pettymys, saa nähdä tuleeko enää jatkoa...

Hehkutetaan varmuuden vuoksi sen verran, että tämä oli omasta mielestäni ehdottomasti viime vuoden top5 pelien listalla. Olet varmasti lukenutkin jo puutteita, joten ei niistä sen enempää mutta itse kanssa ihastuin tähän visuaaliseen designiin ja siihen, kun saa oikein sen flowin rullaamaan. Se on vain niin helvetin siistiä.
No EA on suunnitellut pelistä trilogiaa, siksi peli onkin niin lyhyt. Tyypillistä rahastusta EA:lta...
Toivottavasti seuraavassa osassa on ainakin moninpeli. Moninpeli on tälläisessä pelissä kyllä must, joku hippa ja lipunryöstö ym... OMNOMNOMN.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Ja ai ei oo time trial halpa lisä? Siis aatelkaapa nyt kuinka kauan niillä on kestäny koodata toi koko juttu, varmaan joku viikko. Laittaa vaan noita punasia palloja ympäri valmiiksi tehtyjä kenttiä ja laittaa jotku sopivat aikarajat siihen.

Välillä sun jäätöä ei kyllä pysty käsittämään. :D Ei ne ole mikään halpa lisä, kun ne on varmaan puolelle pelin pelaajista koko pelin pääasia. Ja kehittäjät on alusta asti esitelly peliä mediallekin melko paljon time trial-pelinä (mm. yhdessä podcastissa toimittaja kerto ekasta kerrasta, kun sille oli esitelty peliä ja kuinka oli mielenkiintosta seurata miten kehittäjät tiputti sekunteja pois ajoistaan).

Sama kuin sanoisi, että aika-ajot on halpa lisä Gran Turismoon, kun ne radathan on jo valmiiksi tehty. Ei tarvi lisätä edes punasia pisteitä, lisää vaan aikalaskurin yläkulmaan. Philo, nyt jotain tasoa edes. :p
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Taidan pelata tämän ihan suosiolla easy-tasolla. Ylivaikeat pelit ovat ärsyttäviä. Tässä pelissä missä "flow" on se pääasia, en viitsi pilata tunnelmaa liian pahoilla vastuksilla. Jos tuntuu aivan järkyttävän helpolta niin voi pistää pykälän vaikeammalle. Mutta epäilisin parhaimman tunnelman saavan easy-tasolla..
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Taidan pelata tämän ihan suosiolla easy-tasolla. Ylivaikeat pelit ovat ärsyttäviä. Tässä pelissä missä "flow" on se pääasia, en viitsi pilata tunnelmaa liian pahoilla vastuksilla. Jos tuntuu aivan järkyttävän helpolta niin voi pistää pykälän vaikeammalle. Mutta epäilisin parhaimman tunnelman saavan easy-tasolla..

Oikein, et menetä pelistä mitään. Vihollisten nirhaaminen on ylimääräistä pakkopullaa. Ehdottomasti pelin ydin on nopeassa etenemisessä. Mukavia pelihetkiä ja muista että älä jää turhaan arpomaan vaan vaiston perässä sata lasissa ;)
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

mitä uutta siihen päivitettiin n. kuukausi sitten ja mtä se playstation storesta ladattava laajennus laajentaa???????
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Tätä on nyt pelailtu muutama chapteri. Pelissä on jotain käsittämättömän hienoa. Kokonaisuutena peli ei kyllä ole kummoinen, mutta se fiilis, kun onnistuu etenemään pitkän matkan nopeasti ja välillä tainnuttaa vauhdissa vihulainen :p

Mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan tätä tulevaisuudessa viedään. Toivottavasti monipuolisempia pintoja ja sopiskohan jotkut lisävempaimet Faithille esim. imukuppikengät/hanskat tai joku vaijerisysteemi/lassoamisväline.
 
Vastaus: Mirror's Edge [PS3]

Toivottavasti monipuolisempia pintoja ja sopiskohan jotkut lisävempaimet Faithille esim. imukuppikengät/hanskat tai joku vaijerisysteemi/lassoamisväline.

Hmm, mikäli kiipeäminen on yhtä hidasta ja tahmaista kuin putkia pitkin niin ei ehkä mielellään imukuppeja. Ja niissä on se ongelma että joko niillä pääsisi kiipeämään joka paikkaan ilman kummempia vaikeuksia tai sitten kiipeämistä jotenkin tökerösti rajoitettaisiin. Sen sijaan jotkut köydet voisivat olla toimiva lisä onnistuneesti toteutettuna. Niillä flengaaminen Tarzan (vai Jane tässä tapauksessa?) tyyliin voisi olla tarpeeksi vauhdikasta ja makeeta.

Lisäksi liikevalikoimaan voisi tulla syöksyminen ahtaaseen rakoon/koloon. Eli että ei olisi vaihtoehtoina vain yli tai ali meneminen vaan myös pää edellä tiikeriloikalla. Tällä tietysti hyppiminen ilmastointiputkiinkin olisi makeampaa.

Vihollisia voisi käyttää ennemminkin ponnistusalustoina. Eli täysillä päin ja olkapäältä ponnistus ylemmälle tasolle ja sinne häviäminen ennen kuin raukka poliisi tajuaa edes mitä tapahtui. Muutenkin poliisit voisivat ennemminkin koittaa ottaa juoksijan kiinni eikä ampua heti. Eli ampuisivat vain jos on itse aseistettu. Viholliset siis aktiivisempaan liikkeeseen ja reilusti vaan kampittamaan juoksijaa eikä seisoskelua paikoillaan ja lippaan tyhjentämistä aseistamattomaan tyttöseen :( Tähänhän voisi innovoida myös jotain näppäriä ansoja ja hidasteita mitä poliisit virittäisi jos vähänkin antaa niille aikaa, jotain verkkoja tai liimaa?

Tehtävät, tai ainakin osa tehtävistä, voisivat hyvinkin olla enemmän ajoituksesta ja tietystä reitistä kiinni, eli esimerkiksi tehtävänantona olisi päästä jonkun tietyn turvallisuusrajan yli ja annettaisiin valmiiksi suunniteltu reitti ja ajoitukset joilla se onnistuisi. Eli tyyliin kun vartija kävelee tässä kohtaa, juostaan piilopaikasta, hypätään suuren raon yli, pyörähdetään alas, hypätään tiikeriloikalla piikkilanka-aitaan jääneestä aukosta ja tässä vaiheessa vartija huomaakin ja on vähän ihmeissään mitä tapahtuu. Sitten vain täysillä juosten kohti ja ponnistus vartijan päältä ja kiinni katon ränniin ja häviäminen katolle ennen kuin kukaan ehtii kissaa sanoa. Mission complete ja upea replay päälle niin voi että olisi hyvä fiilis :)

Jos minä pystyn keksimään tuollaisen tehtävän takaraivosta suorana tajunnanvirtana, on täysi luottamus että alan ammattilaiset voisivat ideoita todella paljon makeempia tehtäviä.

No innostuin sitten ideoimaan vähän enemmän kuin oli tarkoitus, mutta tuossa joitakin ajatuksia miten Mirror's Edgeä voisi kehittää kohti omaa makuani. Tietysti ei kaikki varmaan tykkää noista ideoista, mutta itse pitäisin... Mielellään toki lukisi muidenkin ajatuksia pelistä vähän syvemmälti kuin "tykkään" / "en tykkää" ;)
 
Ylös Bottom