Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mirror's Edge [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nothing
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Niin, itsehän en menisi ihan peliä arvostelemaan kahden ensimmäisen chapterin perusteella, enkä varsinkaan demon perusteella. Demohan oli yhtä suurta nautintoa ja pelin alkukin lupaavaa, mutta sitten kun pääse kohtiin jossa 20 poliisia ampuu hahmoa ja jotenkin pitäisi löytää keino edetä. Pahimmillan tämä tarkoittaa sitä, että samaa osaa tule junnattua 50- kertaa :D Sitten onnistut juuri ja juuri ja munaat jonkun hypyn ja eikun uudestaan :p Ensimmäinen boxipeli jonka aikana ihan kirjaimellisesti ohjain lentänyt käsistä suuressa potutuksessa.

Ei tämä huono peli ole, mutta naurettavan rasittava. (Usein kun pääse jonkin kohdan läpi tuntee enemmänkin helpotuksen tunteen , sen sijaan, että iloitsisi asiasta) :cool:
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Jaa siis se helpottaisi peliä liikaa, jos hetken ennen reunaa voisi painaa hyppynapin pohjaan, jolloin hahmo osaisi hypätä oikealla ajoituksella? Näin vältyttäisiin turhalta äkkikuolemarumbalta (jota tämä peli tuntuu tarjoilevan reippaasti). Tuon tietty voisi tehdä optionaaliseksi...

Paljon hauskempaa kun pitää osata painaa nappia oikeaan aikaan. Ehkä jopa toistakin, että jalat nousevat pienen esteen yli. Jaa kappas. Näyttäs vielä olevan korkea pudotus, joudun painamaan vielä kolmatta nappia, ettei Faith ota hittiä alastulon aikana.

En tiedä sitten minkä verran niitä äkkikuolemia tulee koko pelissä. Demossa ei kertaakaan tullut kuolemia väärin ajoitetun hypyn takia, tms. Mitä nyt on juttuja lukenut, jotkut kokivat jo demossa ongelmia ajoituksen yms. kanssa. Ehkä samat heput sitten inisevät koko pelin äkkikuolemarumbasta?
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Niin kuin Gametrailersin arvostelu sanoi, vasta toinen pelikerta on se paras.

Harmi että Gow2 ja CoD5 ovat ekana ostoslistassa. Jää siis pelin osto ensivuodeksi...
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Eli tämä peli on tehty tosipelaajille(tm), jotka veivaavat GH3:n expertillä kultaisilla tähdillä, Ikaruga on toinen jeesuksen tuleminen ja joiden mielestä parhaat pelit on tehty 80-luvulla? Jää hyllyyn. :D
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Eli tämä peli on tehty tosipelaajille(tm), jotka veivaavat GH3:n expertillä kultaisilla tähdillä, Ikaruga on toinen jeesuksen tuleminen ja joiden mielestä parhaat pelit on tehty 80-luvulla? Jää hyllyyn. :D

Yksikään ei noista sovi mulle. :D Mutta Mirror's Edge kyllä kolahti.

Btw. Jos joku oli menossa ostamaan peliä Prismasta, kuvaston hinta oli painovirhe. :(
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Btw. Jos joku oli menossa ostamaan peliä Prismasta, kuvaston hinta oli painovirhe. :(

Pystyykö tuossa kohtaa vetoamaan painovirheeseen kun tuotetta on mainostettu hinnalla jota kuluttajalla ei ole syytä epäillä virheeksi? Mielestäni tuo tarjous on silloin pätevä ja voin siihen tarttua. Näin niin kuin oikeuksien puolesta, jos muistan oikein.

50e voisi pelin ostaakin, kiinnostaa ja demossa ei tullut äkkikuolemia, muita kuin omia kämmäyksiä (väärä nappi jne). Putkihypyt ekalla ym. ei se hyppääminen mitään tähtitiedettä ollut kuitenkaan.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Tää on oikeasti aika huvittava koko ketju. Tää on taas yks todiste miksi konsolit tulivat markkinoille.
Porukka vaahtoaa et pitäs AC tyyliin tässäkin automatisoida hypyt ja temput et itte vaa pitää jotaa nappii pohjas.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Super Mariokin olisi ollut paljon parempi peli, kun ei olisi itse tarvinnut ajoittaa hyppyjä.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Tää on oikeasti aika huvittava koko ketju. Tää on taas yks todiste miksi konsolit tulivat markkinoille.
Porukka vaahtoaa et pitäs AC tyyliin tässäkin automatisoida hypyt ja temput et itte vaa pitää jotaa nappii pohjas.

Sinänsä hassu juttu... Mitä noita parkour pätkiä on katsellut, niin ne kaverit eivät yleensä putoile sieltä katolta ja tapa itseään useita kertoja jotain hyppyjä yrittäessään. Peliä on mainostettu kuitenkin nopeasti virtaavanana vauhdikkaana kokemuksena. Mielestäni tätä rikkoo aika tehokkaasti jatkuvat äkkikuolemat.

Mutta joo imeisesti ei saa pelin keskusteluissa enää keskustella itse pelistä? Varsinkaan jos sitä ei ole ostanut ja siitä tykännyt? Se on eri asia tietty jos käy huutelemassa paskaa peliä ilman mitään sen enempää sisältöä, mutta kai sitä nyt saa asiallisen mielipiteensä kertoa?
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Sinänsä hassu juttu... Mitä noita parkour pätkiä on katsellut, niin ne kaverit eivät yleensä putoile sieltä katolta ja tapa itseään useita kertoja jotain hyppyjä yrittäessään. Peliä on mainostettu kuitenkin nopeasti virtaavanana vauhdikkaana kokemuksena. Mielestäni tätä rikkoo aika tehokkaasti jatkuvat äkkikuolemat.

Käypä katsomassa youtubessa vaikka time trial runeja tästä pelistä. Sen jälkeen käy katsomassa parkourin vasta aloittaneen liikehdintää. Ei ne alottelijat ehkä kuole, mutta ei kyllä liiku niin mielettömän sulavastikaan.

Tottakai niitä äkkikuolemia tulee, kun ei vielä osaa kunnolla. Harjoittelun jälkeen pelaaminen kuitenkin nimenomaan on sitä nopeasti virtaavaa menoa, kuten nuo time trial pätkät hyvin näyttävät. Ja noin äärettömästi tyydyttävämpää kuin AC:n automaattipelleily.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Käypä katsomassa youtubessa vaikka time trial runeja tästä pelistä. Sen jälkeen käy katsomassa parkourin vasta aloittaneen liikehdintää. Ei ne alottelijat ehkä kuole, mutta ei kyllä liiku niin mielettömän sulavastikaan.

Tottakai niitä äkkikuolemia tulee, kun ei vielä osaa kunnolla. Harjoittelun jälkeen pelaaminen kuitenkin nimenomaan on sitä nopeasti virtaavaa menoa, kuten nuo time trial pätkät hyvin näyttävät. Ja noin äärettömästi tyydyttävämpää kuin AC:n automaattipelleily.

Ei kaikille. Mutta tässä onkin PÄÄASIA hyppely putkimaastossa ja karkuun juoksu joka on aika perseestä omalla kohdallani. Tämän threadin keskustelut kyllä naulas viimesen naulan arkkuun tämän ostamises. Ei kyl kiinnosta putkessa juoksu pakoon ja tippumis animaation katselu.

EDIT: OK Locust pelasti naulasi VIIMEISEN arkkuun kiitos, pelastit lompakon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Nyt on 5 chapteriin asti hypitty ja kuoltu siinä samalla noin 50 kertaa, mut mielipidettä en siltikään muuta. Tästä tulee jotenkin vanhat kuusnepa pelit mielee. Niissä oli samanlaista masokisti meininkiä ja silti ne koukutti. :)
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Sinänsä hassu juttu... Mitä noita parkour pätkiä on katsellut, niin ne kaverit eivät yleensä putoile sieltä katolta ja tapa itseään useita kertoja jotain hyppyjä yrittäessään. Peliä on mainostettu kuitenkin nopeasti virtaavanana vauhdikkaana kokemuksena. Mielestäni tätä rikkoo aika tehokkaasti jatkuvat äkkikuolemat.

Mutta joo imeisesti ei saa pelin keskusteluissa enää keskustella itse pelistä? Varsinkaan jos sitä ei ole ostanut ja siitä tykännyt? Se on eri asia tietty jos käy huutelemassa paskaa peliä ilman mitään sen enempää sisältöä, mutta kai sitä nyt saa asiallisen mielipiteensä kertoa?

En kyllä sulle tuota ekaa postaustani osoittanutkaan. Lähinnä tuolle inf tjsp hepulle.
En mä ainakaan mee ostaa sellast pelii josta en ole 80% varma et pidän. Sen verran pitää tausta työtä tehä et tietää ettei sikaa säkissä tuo kotiinsa.
Tottakai mielipiteensä saa sanoa ja pitääkin olen minäkin sanonut monesta sellasesta pelistä joista en pidä, mutta olen kans perustellut myöskin.
Ei minunkaan sana mikään jumalan sana ole. Mielipide sekin vain on. Ei pidä ottaa herneitä nenään niin helposti. En mäkää tääl hikee sentää vedä vaikka kirjoituksissani liioittelen aina. :D







edit:

Nyt on pelattu läpi. Tosiaan tämä on todella lyhyt peli vaikka ilman aseita pelasin. Noin 6-8 tunnissa menee läpi normi pelaajalta. Taitavalta kikkailijalta varmasti allekin.
Painotan vielä et jos tämän nyt joku muukin ees hankkii minun lisäksi niin pelatkaa aluksi ilman aseita. Näin se on tarkoitettu pelattavksi. Voin kuvitella kuinka helppoa ja tyylitöntä olisi räiskiä tämä läpi. Nyt on joutunut hieman kehittelemään taktiikoita kun yrittää 4 ukkoo saada hengiltä. Onneksi aika isoja alueita niin saa yleensä houkuteltua yksitellen tappeluun nuo. Seuraavaksi Hardilla ja kaikilla aseilla käytävä pelaamaan.
Kyllä tää ainakin minuun iski niin kovaa et menee putkeen vielä läpi toiseen kertaan. Sitten on vielä speed run ja time trialit jälellä kokonaan niin ohan tässä kuitenkin yhteenlaskettuna enemmänkin pelaamista kuin vaikkapa nyt Dead space. Jonka kerran pelaat ja se on siinä.

Faith on ainakin mun ohjauksessa hyppinyt varsin kiitettävästi. Wallrunnit ja hypyt onnistuu kyllä melkein aina. Tilanteita joissa myönnän kuolevani useasti on ne missä vasta tutkitaan reittiä. Eli mihin pääsee hyppäämään ja mihin ei. Itse suoritus harvemmin kusee. Tunnin verran kun on hieronut noita eri taktiikoita niin kyllä siinä ajassa jo luulisi suurimman osan oppivan ponnistus kohdat/kulmat. Ja ei. Olen itsekin aivan surkea GH/RB peleissä. Mediumilla pääsen ne läpi, mut hardilla en, joten ei tämä mitenkään erityistä masokistista veivaamista/ luonnonlahjakkuus sormipeli taitoa vaadi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Sinänsä hassu juttu... Mitä noita parkour pätkiä on katsellut, niin ne kaverit eivät yleensä putoile sieltä katolta ja tapa itseään useita kertoja jotain hyppyjä yrittäessään. Peliä on mainostettu kuitenkin nopeasti virtaavanana vauhdikkaana kokemuksena. Mielestäni tätä rikkoo aika tehokkaasti jatkuvat äkkikuolemat.
Niissä videoissa varmaan leikataan epäonnistuneet hypyt pois? Yksi kaveri tota harrastaa ja on videoinutkin meininkiä (eeto91 nickillä löytyy Tubesta). Kerran kyselin, että miten monta kertaa noita vaikeimpia hyppyjä joutuu hieromaan. Kuulemma aika pirusti.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Itsekin tahkoin juuri tämän läpi. Aikaa meni noin 7h (ilman runner's visionia ja aseita). Itse tykkäsin aivan julmetusti pelistä, eipä kovin paljoa löytynyt valittamista. Ehkä olisi juonta voinut vähän pitemmälle jatkaa ja tappelu tuntui välillä vähän kankealta, mutta silti mielestäni parhaiten tehty lähitaistelu FPS peleissä. Oi niitä poliisien ilmeitä, kun tarraat aseesta kiinni, pään takaa otteen ja tempaset polvella päin näköä! Aseista en tiedä, kun en ole ampunut laukaustakaan vielä :D Päähenkilöhän on viestinviejä, eikä aseiden käsittely varmaan semmoselta onnistu kauheen hyvin. Tappelu ei todellakaan ole pelin pointti, itse sain ainakin paremmat kiksit koittamalla vetää tiukan kohdan läpi väistelemällä luoteja ja poliiseja kuin tarraamalla aseen käteen ja ampumalla :) Parkouraaminen toimi yleisestikin hyvin, mitä nyt törmäsin yhteen putkeen, joka ei toiminut muuten kuin edestäpäin (eli ei voinut juosta wallrunia ja tarrata putkeen). Näiden pikku marinoiden lisäksi mulla ei kyllä ole mitään valitettavaa pelistä.

Äkkikuolemat eivät ainakaan itseäni häirinneet, motivoivat vain yrittämään paremmin. Ja onhan peli äkkikuolemineenkin vauhdikkaampi kuin moni muu peli. Itseasiassa nämä kohdat, joissa tulee äkkikuolemia/kuolemia/uudelleenyrityksiä eniten, ovat myös mieleenpainuvimpia ja niistä saa loistavan fiiliksen kun läpäisee. Itseäni ei pakeneminen / putkimaisuus haitannut yhtään, sillä noissa raceissa saa sitten rauhassa parkouraa.

Ei mikään täydellinen peli, mutta loistava kylläkin! Näin raikkaalta tuntuvaa pelikokemusta ei ole hetkeen ollut :) Jatko-osaa odotellessa!
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Hardilla alkaa olla jo vähän enemmän haastetta, mut ei paljoa siltikään enää kun tietää muistista minne pitää mennä melkein aina. :rolleyes:
Hardilla on ilmeisesti muutettu noita checkpointeja pitemmälle välille kuin easylla. Eli vitutus moninkertaistuu jos ei meinaa hypyt onnistua. :D Vielä pitempi matka rampata takaisin.
Samaten huomasin et yhessä tehtävässä mis pitää ilmastointi kanavan puhaltimen moottori kytkeä pois päältä (kuinkahan monessa pelissä tämäkin temppu on ollut:D ) ja ryömiä läpi. Niin se perhana käynnistyy aika helvetin monta sekuntia aikaisemmin kuin easyllä. Yhen kerran mokoma viipaloitti meikäläisen kun en arvannutkaan moista.
Ja tietysti viholliset tappaa muutamalla osumalla jos osuu peräkkäin.
Flip off liike on hieno. Eli sama joka Max Payne pelist löytyy. Pistooli kouras hyppy ja sitten kääntö nappia ja sit voi räiskiä pistoolil taaksepäin ja pelaaja jää maahan selälleen makaamaan siitä voi sitten jatkaa ampumista jos siltä tuntuu. Kätevä kun juoksee karkuun jotakin. Liike tuntuu helvetin hienolta FP kuvakulmasta.

ps. Haulikossa on munaa kerrankin. Ukot ketkä sattuu osuu hauli syöksyn eteen lentää komeasti taaksepäin. Ja ääni on todella kova jyrähdys kuten aidossakin.



Edit.

Nyt meni Hardillakin läpi. Muutama kohta tuotti hampaiden kiristelyä, mut ei puolta tuntia pitempään tahkottu mitään kohtaa. Tulipas hyvä olo kun loppu creditsit alko scrollaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Kohta on peli läpi, viimeisessä chapterissa ollaan. Muutamia huomiota on tullut mieleen:

- jos aiotaan pölliä Joss Whedonilta, voitaisiin palkata oikeasti hyviä kirjoittajia tai jopa Whedon itse tekemään käsis. Tarinavetoiseksi peliksi on juoni todella surkea, varsinkin kun pahiksen arvaa tokassa kentässä jo!

- Miksi, oi miksi, pitää änkeä parkour peliin ahtaita tiloja ja putkijuoksua ja pakotettua tappelemista? Olisi niin hienoa nähdä pitkästä aikaa peli jossa ei ole pakko tapella. Mutta ei, tännekin on ängetty sitä iänikuista nappianhakkaamista. Huoh, kyllästyttävää.

Mutta peli joka ottaa vatsanpohjasta ja on täynnä pieniä onnistumisen iloja ja fiilistä kun oppii viimein tekemään kunnolla temppuja ei voi olla ihan täysi susi. Mutta kyllä sitä vähän harmittaa että meni parikymppiä tästä vaihtopelin kanssa maksamaan.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

- Miksi, oi miksi, pitää änkeä parkour peliin ahtaita tiloja ja putkijuoksua ja pakotettua tappelemista? Olisi niin hienoa nähdä pitkästä aikaa peli jossa ei ole pakko tapella. Mutta ei, tännekin on ängetty sitä iänikuista nappianhakkaamista. Huoh, kyllästyttävää.

Minua tarina ei kiinnostanut ikinä tässä pelissä vaan itse peli mekaniikka. Jotenkin tollanen Anime henkinen sarjakuva tyyli on ollut nro 1 inhokkejani aina.

Samaa mieltä et maastot olisi voinut olla huomattavasti vapaampia, mut taidan kuulua niihin harvoihin jotka pitivät mättämisestä. Olisi saanut olla huomattavasti enemmän 1 vs 1 turpasauna sesssioita.
Ja mitä tulee nappien hakkaamiseen niin eihän tää perustu mitenkään siihen vaan taitoon ja tekniikkaan. Ninja gaidenit on nappien hakkaamis pelejä ei tämä.
Kuten esim. se kohta jossa mätetää Celesteä turpaan niin se on mahdollista ihan pelkällä väistöillä ja kikkailuilla voittaa hardilla. Ei mitään tekemistä summittaisella nappien hakkaamisella.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Viikonloppuna meni läpi, yllättävän hyvä. Lopputekstin aikana pyöri Still Alive-biisi sai meikäläisen iho kananlihalla :o Aivan käsittämättömän upea biisi!

Sekä hyviä että huonoja puolia pelistä löytyy ja niitä on listattu aikasemmin joten en mene siihen sanomaan mitään. Pelin fiilis muistutti ps2:n shadow of colossus, joka oli aivan fantastinen peli, mut läpipeluun jälkeen ei kertakaikkiaan voinu pelata uudelleen. Kertakäyttökokemusta, johon Mirror's Edge kuuluu.

* Kuuntelee Lisa Miskovsky - Still Alive* :)
 
Ylös Bottom