Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mirror's Edge [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nothing
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Demon perusteella vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta se taitaa antaa jo hieman viitteitä siitä minkälaista äkkikuolemien liukutehtailua on luvassa. Täytyy katsoa sitten alelaarista.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Meni läpi pari tuntia sitten, kommenttini pelistä:

Demon perusteella peli vaikutti hyvältä ja niin se olikin. Yksinpeli kestää noin 6 tuntia ja vaikeusaste minulla oli easy. Se ei silti ollut mitenkään ylihelppo vaan mielestäni vaikeusaste oli juuri sopiva. Vääristä liikkeistä tai ajoituksista viholliset kyllä kuittaavat nopeasti. Lähitaistelu on silti haastavaa ja aseita ei oteta vihollisilta helposti. Harmi vain kun tekoäly alkaa huitomaan aseella hirveää tahtia kun satut menemään liian lähelle yrittäen ottaa heiltä asetta. Aseella ampumisesta en tiedä mitään koska pelasin pelin läpi ampumatta ketään (saavutus ;). Pelin kentät olivat yllättävän monipuolisia. Visuaalinen tyyli on omaan mieleeni ja äänimaailma on hyvä, mutta musiikkia kuulla ehkä turhan harvoin. Välillä sisätiloissa vihollisia on läjäpäin ja heille ei juurikaan voi mitään tehdä jos aseita ei käytä.

Enempää en jaksa alkaa selittämään vaan listaan laiskasti plussat ja miinukset:

+ OMAPERÄINEN!
+ Visuaalinen tyyli
+ Erinomainen kuvakulma
+ Hahmolla tehtävät liikkeet ovat oikeasti hienoja
+ Vihollisilta on todella siisti ottaa aseet pois

- Tuntuu että mikään ei ole auki pelin alussa (time trial, speed run)
- Viholliset melettävät liian ahkerasti
- Tarina menee ohi, kiinnosti tai ei ja mikä pahinta, et menetä siinä mitään
- Joissakin kentissä ei ole punaisia merkkejä juuri ollenkaan ohjeina jolloin ei monesti tiedä minne pitää mennä.
- Äkkikuolemat ärsyttävät
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Tänään selasin r-kiskalla pelit-lehteä, olivat antaneet jopa 91 tälle.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Jos kiinnostaa aikojen parantelu speedruneissa ja time trialeissa, osallistu toki Pelaajalaudalla käytävään leikkimieliseen kisaan. Lisää tarvittaisiin kirittäjiä. Kisassa edetään aina muutama chapteri kerrallaan ja jokaisesta chapterista otetaan time trialeja kanssa. Ehkä tällainen saa aikaan pientä lisäporkkaanaa aikojen parantamiseen ja sitten tietysti niiden kaikkien achievementtien saamiseen. Vielä ollaan ensimmäisissä kentissä, joten hyvin ehtii mukaan.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Hyvä peli, mutta liian lyhyt. Normaalilla ilman ampumista meni se pari päivää, mutta Hardilla menin ampuen päivässä. Kuiteskin todella hauska pelata. Speedrunit sun muut tuo varmaan lisäarvoa, mutta pitänee itse peli myydä CoD5 takia. Silti mainio peli suosittelen varauksella tuon lyhyyden takia.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

viimeinen kenttä nyt menossa, eli pientä kommenttia voi laittaa.

Itsellä alkuperäinen ajatus oli "rauhallista tutkailua vähän ympäristöön ja reittien katsominen siinä ja sitten vauhdilla" ikävä kyllä oma kuvitelma ei pitänyt pitkälti ollenkaan, jotenkin tuntui siltä että ihan sama mistä menet alku ja loppu paikat ovat samat ja about samat asiat kumminkin joudut tekemään. :mad: (menetkö lankkua pitkin ja hyppy)/(tiilikasan yli ja hyppy) vaihtoehto ei minusta paljoa vapauden tuntua vielä luo.

Loppufiiliksenä voisi sanoa että kyllä tuon pelaa, mutta ei todellakaan aivan sitä miksi ajattelin alkuajatusten ja demon perusteella... räiskintää ilman räiskintää :(
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Ostin pelin perjantaina ja peli meni läpi normaali tasolla ilman ampumista lauantai iltana. Harmittavan lyhyt, sillä peli on idealtaan hyvä ja toteutuskin toimii. Muutaman Time Trialin ja Speedrun yrityksenkin ehdin viikonloppuna ottaa ja tulee varmasti pelattua vielä lisää. Tarinan lyhyys harmittaa, mutta kyllä pelissä riittää pelattavaa läpipelaamisen jälkeenkin. Peli on komea ja erilaisen näköinen. Faithin juostessa katoilla vauhdin kasvaessa ensimmäisen persoonan kuvakulma tuo loistavasti fiilistä ja sitä kuuluisaa siellä olemisen tuntua.

Taistelu oli mielestäni vähän turhaa ja sitä oli turhan paljon. Itse en halunnut käyttää aseita läpipeluun aikana osittain Achievementin ja osittain fiiliksen takia, joten niiden käyttöön en ota kantaa. Myös jatkuvat äkkikuolemat ärsyttivät.

Plussat ja miinukset
+Idea
+Erilainen ja onnistunut graafinen ilme
+Tekninen toteutus
+Ensimmäisen persoonan kuvakulma
+Time Trialit ja Speedrunit
+Liikkeiden ketjuttaminen ja vauhti aka Momentum

-Tarinan lyhyys
-Äkkikuolemat
-Taistelu

Kokonaisuus jää omissa kirjoissa kuitenkin plussan puolelle ja pelin pariin tulee varmasti palattua useaan otteeseen.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Saattas olla ihan hyvä jos värimaailma ei olisi niin 'ttumainen ja tarina olisi puolet pidempi nyt mitä olen pelannut/kuullut/lukenut/nähnyt.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Kyllä näytti DLC paljon mielenkiintoisammalta kuin itse peli... mutta eipä siinä voi tehdä emopelin saavutuksia joten aika turhaa... meh.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

En tiennyt tästä pelistä etukäteen mitään, demo tuli sattumalta vastaan ja voi pojat, kylläpä oli positiivinen yllätys!

Immersio, kontrollit, visuaalinen ilme ja yksi vaikuttavimmista theme-biiseistä hetkeen - kyllä, tämä lähtee ostoon :) Vähän tietty harmi, että arvosteluiden perusteella eivät ole ihan uskaltaneet viedä ideaa aivan loppuun asti, mutta kyllä tähän euroja tulee laitettua jo ihan sen takia, että on lähdetty yrittämään jotain omaperäisempää.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Eilen tuli pelattu vihdoin läpi tämä, ampumatta ketään tietenkin :)

Harmittaa, että olivat tähän tunkeneet noita kohtia, joissa tulee paljon vihollisia kerralla ja niiden kanssa on käytännössä pakko tapella. Piiloon ei voi mennä, vihollinen tietää aina missä olet. Näitä kohtia joutui toistamaan välillä ihan työkseen, eikä pelaamisessa ollut mitään nautioa. Mielestäni pelin luonteeseen olisi sopinut paljon paremmin, jos olisi voinut hiiviskellä ja yllättää viholliset vaikka hyppäämällä korkeuksista niskaan.

Plussalle kuitenkin jää reilusti jo edellisessä viestissä mainittujen syiden johdosta. Kannattaa poimia mukaan, jos sattuu sopiva tarjous kohdalle.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Läpi tuli pelattua viime viikolla.

Jäi erittäin positiivisestä demosta huolimatta mieleen erittäin negatiivisenä kokemuksena.

Peli ei jotenkin sisältänyt mitään sykähdyttäviä juoksukohtia niinkun kuvittelin. Parhaimmillaan tuli vaikeissa kohdissa tuhrattua aikaa hyppimällä samasta kohtaa 10 kertaa ohi ja välillä ei päässyt kohdissa eteenpäin, kun kontrollit ja kuvakulma niin sekavaa.

Tarina oli ihan huttua ja kaikki tapahtui liian nopeasti. Ihan jees konsepti, propsit EA:lle uusien asioiden kokeilemisestä.

Plussaa
+ Uusi konsepti
+ Juokseminen ja hyppiminen

Miinusta
- Epätarkat kontrollit ja epätarkkaa hyppimistä
- Liikaa ammuskelua ja luotien väistelyä
- Äkkikuolemat
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Plussaa
+ Uusi konsepti
+ Juokseminen ja hyppiminen

Miinusta
- Epätarkat kontrollit ja epätarkkaa hyppimistä
- Liikaa ammuskelua ja luotien väistelyä
- Äkkikuolemat

Kaikesta muusta olen samaa mieltä, mutta ohjaus ei ole missään nimessä epätarkka. Päinvastoin, ajoittain peli on turhankin skarppina. Etenkin Time Trialeissa huomaa, ettei yhtään virhettä saa anteeksi. Mirror's Edge on yksi vuoden julmimmista peleistä, mutta juuri loppuun asti hiotun pelattavuutensa ansiosta sitä jaksaa jauhaa.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Joo, samaa mieltä täälläkin. Jos hypyt johti kuolemaan, niin kyllä ainakin minun tapauksessa lähes aina moka johtui pelaajasta, eikä kontrolleista :)
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Joo, samaa mieltä täälläkin. Jos hypyt johti kuolemaan, niin kyllä ainakin minun tapauksessa lähes aina moka johtui pelaajasta, eikä kontrolleista :)

Jep, tai omien temppujen yrittämisestä saatikka fiiliksen mukaan juokusta/ hypystä/liusta kuolemaan, voi kun tuli juostua sokkona välillä ettiessä niitä bägejä.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Miinusta
- Epätarkat kontrollit ja epätarkkaa hyppimistä

Niin, no tavallaan kontrollit oli tarkat, mutta nimenomaan ehkä sitten liian tarkat, koska pienimmästäkin virheestä saattoi samassa kohtaa hypätä 15 kertaa ohitse. Eli mun mielestä ois saanu olla vähän enemmän anteeksiantavampaa.

Mutta makuasiahan se on, sano koira kun persettänsä nuoli.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

nyt katkesi kamelin selkä. en jaksa edes läpi pelata. kutos chapteriin jäi. en jaksa tota luotisateen väistelyä koko aikaa
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

nyt katkesi kamelin selkä. en jaksa edes läpi pelata. kutos chapteriin jäi. en jaksa tota luotisateen väistelyä koko aikaa

Eka vai toinen pelikerta? Eihän siinä olis ollu ku 3 chapterii viel. Ja yks on melkein pelkkää snipujen väistelyy hei, relaa.
 
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

hillitsin hermoni ja vetäisin läpi. nyt jos ehkä niin easyllä alottais ton ampumattomuus linjan
 
Ylös Bottom