Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MISSÄ OVAT "erikoiset" PELIT?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikkois
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mikkois

New Member
oon kytänny millon microsoftin koneellekkin tulisi hieman omaperäisempiä pelejä kuten esim ps kakkosen ICO sillon joskus.
Mutta ei näy valoa tunnelin päässä. Johtuisko asia siitä että suurin osa boxin peleistä tehdään japanin ulkopuolella? Ainoastaan jet set radio future ja oddworld on tuottanu pientä tyydytystä. Onko kellään parempaa tietoa asiasta? Ei aina jaksaisi hakata niitä samoja räiskintöjä ym.

Hieman oudompaa peliä on tulossa, ainakin sellainen ihmetys, kuin O-To-Gi, tai joku sinneppäin. Onhan niitä muitakin.

Onhan näitä tulossa, joita voinee pitää "omaperäisinä". Ensimmäisinä tulee lähinnä mieleen Blinx ja ToeJam & Earl 3.

juu eli omaperäisen pelin määritelmä: Pelissä on joku täysin uusi idea tai toteutus poikkeaa kaavasta dramaattisesti. Eli ei tusinaräiskinnät, autopelit, urheilupelit. PS kakkosen ico on se mitä mä haen. Pelihän oli periaatteessa platformer mutta se oli niin omaperäinen ja hieno että se iski. Tämänlaisia pelejä sais tulla enemmän ja tusinakamaa vähemmän vaikkakin tusinakama myy hyvin.

Juuh, no eiköhän Blinx ainakin kuulu määritelmääsi. Eli tasohyppelyhän sekin peli on, mutta siinä ajan "muokkaaminen" on tärkeä osa pelaamista.

Sivuhuomio: Erikoisillakin peleillä on tapana päätyä tusinakamaksi. Vähän kuten Tomb Raiderilla aikanaan. Uusia ideoita ei ole helppoa ajaa sisään, ja siksi monet käyttävät turvallisempaa "sitä samaa mutta paremmin" -linjaa.

Sellanen kokkipeli on tulossa kans, missä sun pitää laittaa ruokaa ravintolassa ja pitää asiakkaat tyytyväisinä..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Silkki
Sellanen kokkipeli on tulossa kans, missä sun pitää laittaa ruokaa ravintolassa ja pitää asiakkaat tyytyväisinä..
Tulee mieleen Japani ja Dreamcast:D Ja tilaus Pacdamille.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mikkois
oon kytänny millon microsoftin koneellekkin tulisi hieman omaperäisempiä pelejä kuten esim ps kakkosen ICO sillon joskus.
Mutta ei näy valoa tunnelin päässä. Johtuisko asia siitä että suurin osa boxin peleistä tehdään japanin ulkopuolella? Ainoastaan jet set radio future ja oddworld on tuottanu pientä tyydytystä. Onko kellään parempaa tietoa asiasta? Ei aina jaksaisi hakata niitä samoja räiskintöjä ym.

Kannattaa varmaan ostaa kakkos koneeksi GC (189EUR tarjouksessa PC-Superstore). Eikos esim. Pikim tai SMB ole suhteellisen omaperaisia?

Re: Re: MISSÄ OVAT "erikoiset" PELIT?

Eikos esim. Pikim tai SMB ole suhteellisen omaperaisia? [/B]

Se on Pikmin, eikä GClla ole mielestäni yhtään peliä SMB lyhenteellä. Mutta onhan GClla "erikoisia" pelejä, ainakin siinä mitä minä tajuan sanalla erikoinen pelien yhteydessä.

Re: Re: Re: MISSÄ OVAT "erikoiset" PELIT?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Haulikko
Se on Pikmin, eikä GClla ole mielestäni yhtään peliä SMB lyhenteellä. Mutta onhan GClla "erikoisia" pelejä, ainakin siinä mitä minä tajuan sanalla erikoinen pelien yhteydessä.

Ei yhtään peliä SMB lyhenteellä? Entäs Super Monkey Ball. No, en tiedä onko GC:llä nyt vielä mitään maata mullistavaa, vaikka ihan erinomaisia pelit ovatkin.

Re: Re: Re: Re: MISSÄ OVAT "erikoiset" PELIT?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ei yhtään peliä SMB lyhenteellä? Entäs Super Monkey Ball.
Joo, mun moka. Pähkäilin hetken enkä saanu mitään päähäni.

Re: Re: Re: Re: Re: MISSÄ OVAT "erikoiset" PELIT?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Haulikko
Joo, mun moka. Pähkäilin hetken enkä saanu mitään päähäni.

Jep. Sehän olisi voinut olla vaikka Super Mario Brothers.
Ei näitä kaikkia voi aina muistaa. Minulla on erittäin huono nimimuisti, mutta pelienNIMET muista aina. (Tai ainakin yleensä)

Toi Super Monkey Ball lyhenne SMB on kyllä todella petollinen. Sillä jos asiaan perehtymättä lukisin tekstin "SMB on kyllä yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä", ymmärtäisin sen ensimmäisenä seuraavasti: "Super Mario Bros on kyllä yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä". Petollista.

Ylös Bottom