Vastaus: Mistä DS pelit edullisesti?
En psyty sanomaan kumpaakaan paremmaksi-huonommaksi, sillä molemmilla peleillä on vahvuutensa.
Minusta Yoshin Score Attack osoitti jopa nerokkuuden merkkejä. Harmi vain, että muista osa-alueista en innostunut lainkaan. Niinpä hupi jäi kovin lyhykäiseksi. Score Attackissa olisi saanut olla enemmän pelattavaa. Pisteiden perusteella laajentuva kenttä oli mainio idea, mutta toteutus jäi vähän vajaaksi.
En millään silti pysty mieltämään peliä huonoksi; jätti hyvän maun suuhun. Ja jos innostuu muista moodeista, pelikelloon kilissee tunteja ihan mukavasti.
Niin joo, peli on sitten ihan kaikilta osa-alueiltaan pelkkää pisteidenkeruuta.
Kirby taas oli kohtalaisen mitäänsanomaton(bland, niinkuin engelsmanni sanois) ja lähes sieluttoman tyhjä. Se kesti kuitenkin pelaamista paljon pidempään, kuin Yoshi.
Mitäänsanomattomuuden tunne seuraasi siitä, että peli on varsin helppo eikä käytä mekaniikkojaan millään tapaa vinkeästi hyväkseen: ns. luova pelaaminen ei ole mahdollista. Keskinkertaista 2d-loikkaa miellyttävällä ja tavallaan jännittävälläkin ohjauksella.
Ylläoleva saattaa kuulostaa ikävältä. Siitä huolimatta jaksoin pelata peliä ehkä 15-30 tuntia(ellen nyt ihan väärin muista), mikä on mun kohdalla pelille huomattavan merkittävä saavutus.
Lienee myös hyvä tietää, että molemmat pelit olen myynyt.
Jos täytyy valita jompi kumpi, _mä_ ottaisin Kirbyn. Yoshi on sitten kuriositeetti hc-harrastajille: ihastusta herättävää, nerokasta lupaavuutta tunnin-parin edestä.
Mut tosiaan, valinta perustuu käytännössä koko kirbyyn ekstroineen ja Yoshin Score Attackiin.
Mitä taas itse deeässään tulee, niin mulle toi on ollut aivan erinomainen ostos. Siinä on samat vibat, kuin Sega Saturnissa. Mistään muista konsoleistani en ole vastaavia saanut(GC, Xbox, ps2, gba). Vekotin huokuu oldskool-hooseetunnelmaa. <3 <3
MUTTA!
Suomi- ja Eurojulkaisut ylipäätään olivat ainakin alkuun masentavia. Japsi-importtaus siis välttämätöntä IMHO!
Nyttemmin tilanne on kyllä jo parantunut, muttei välttämättä tarpeeksi. En ole ihan varma.
Mario & Luigi Superstar Saga on kyllä loistava, siihen kannattaa tutustua. Paper Mario 2:sta en tykännyt yhtään, mutta S.Sagaa pidän loistavana. Kiintoisa nähdä, kuinka jäbät ajan virrassa iskevät.