Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mistä tilata Snes pelejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Triforce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Triforce

New Member
No niin kertokaapas jotain nettikauppoja mistä tilata USA tai PAL SNES peliä???

Ebaystä saisi kaikki jenkki pelit mitä haluaisi, mutta ebay on ihan liian sekava minulle.

Ostaisin käytettynä tai uutena siis.

Lähinnä kinnostaa Chrono Triggerit ja Final Fantsyt!
Tai voihan teiltäkin ostaa jos joku vaan suostuisi luopumaan.

Jos eBay on liian vaikea, niin ei tässä uskalla paljoa muitakaan paikkoja sitten suositella. www.huuto.net on hyvä ja paikallinen lähde PAL (Ja myös USA/SFC joskus) peleille.

huuto.nettiin olen kohta esim. laittamassa FFII ja FFIII (USA) pelit.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Triforce
Ebaystä saisi kaikki jenkki pelit mitä haluaisi, mutta ebay on ihan liian sekava minulle.

Kuinkas niin? Haetaan tuoteita, huudetaan tai ostetaan suoraan "Buy it now":lla. Mikäs siinä on niin kummallista? Markkinat ovat laajat ja esim. toivomiasi tuotteita saatavilla
seuraavasti (vain ne, jotka toimitetaan Suomeen ja
joissa maksu tapahtuu Paypalilla ovat mukana listalla):

Chrono Trigger

Final Fantasyt

Siitä vaan huutamaan

-=Pacdam=-

mutta ebay on ihan liian sekava minulle.
Triforce taitaa tässä tarkoittaa, että hän on alaikäinen vielä ja vanhemmat ei suostu lainaamaan visojaan.

Re: Re: Mistä tilata Snes pelejä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Triforce taitaa tässä tarkoittaa, että hän on alaikäinen vielä ja vanhemmat ei suostu lainaamaan visojaan.

Niin tai sitten hän tarkoittaa, että Ebay on liian sekava, (niin kuin hän kirjoitti) koska hän ei ole koskaan käyttänyt sitä...

Äläkä Nem ole aina niin ilkeä minua kohtaan... häpeäsit.... :(

EDIT:

Miten tuo paypal oikein toimii?
Koska pelkään, että maksan tuotteen jollekkin Californian heinähatulle, jonka jälkeen todennäköisesti tuote ei rantaudukkaan minulle asti.

Huuto.nettiä olen käyttänyt jo todella kauan!

Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Mistä tilata Snes pelejä?

Miten tuo paypal oikein toimii?
Koska pelkään, että maksan tuotteen jollekkin Californian heinähatulle, jonka jälkeen todennäköisesti tuote ei rantaudukkaan minulle asti.
Kyllä suurin osa myyjistä on asiallisia. Varsinkin kun muistaa katsoa niitä palautteita. PayPalilla maksaessa on vielä muutenkin aika hyvin suojattu. 30 päivän sisällä voi perua/valittaa PayPalille, että on tullut kusetetuksi. Tehokkain suoja on kuitenkin reklamoimtimahdollisuus Luottokuntaan. Sen takaraja on useita kuukausia ja hommaan riittää, että selostaa tilanteen. Mitään vastapuolen kuulemista ei tarvita. Jos (ja kun) reklamaatio menee läpi, saa täyden hyvityksen seuraavaan VISA-laskuun. Jos reklamaatio ei mene läpi, voi vielä tehdä valituksen eBayhin ja hakea sieltä korvausta. Aikaraja niiden kanssa riippuu eBayn maasta. Korvattavaksi kelpaavat vain yli $25 ostot.

Miksiköhän tiedän eri vaihtoehdot näin paljon..... :rolleyes:

Re: Re: Re: Re: Mistä tilata Snes pelejä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Miksiköhän tiedän eri vaihtoehdot näin paljon..... :rolleyes:

Niinpä, miksiköhän.

Mutta, kiitos tiedoista!
Kaippa sitä pitää laittaa sitten Visa vinkumaan.
Onneksi tuossa PayPalissa on tuo kuukauden varaus aika, muuten en varmaan alkaisi Visalla maksamaan.

Re: Re: Re: Re: Re: Mistä tilata Snes pelejä?

Kaippa sitä pitää laittaa sitten Visa vinkumaan.
Onneksi tuossa PayPalissa on tuo kuukauden varaus aika, muuten en varmaan alkaisi Visalla maksamaan.

Olen ostanut ebaystä n. 125 tuotetta, varmaankin n. 110 kertaa siirtänyt rahat Paypalilla. Sanoisin, että jos katsoo a) keneltä ostaa (=paljon positiivista palautetta) ja b) katsoo, kenelle maksaa (=Paypalissa samanlainen "pistesysteemi" myyjille), ei pitäisi tulla ongelmia. Ainakaan minulla ei ole tullut. Siirtämäni rahamäärä on ollut kaikkiaan luokkaa ... let me see ... tuhansia dollareita.

Huuto.Netissä minua on kusetettu, eBayssä ei.

-=Pacdam=-

Kysyttävää:

Pitääkö Ebayhin ja Paypaliin ensin rekistöröityä?
Ja kun olet rekisteröitynyt Ebayhin ja huudat jonkun tuotteen itsellesi niin pitääkö sinun mennä Paypalin sivuille ja sitä kautta maksaa ostamasi tuote myyjän tilille!

Mitä ostotapoja itse käytätte vai oletteko sopineet srikseen myyjän kanssa miten homma hoidetaan. kiitos

EDIT: Onko amerikan ja muiden kielten EBAYllä mitään eroja?

eBayhin pitää rekisteröityä samalla tavalla kuten huuto.nettiinkin. Samoin PayPaliin. PayPalilla maksaessa maksu suoritetaan tietenkin PayPalin kautta (www.paypal.com) ;-)

Itselläni ei ole luottokorttia, ja aina ei jaksa kaveria vongata maksamaan, joten yleensä maksu hoituu käteisellä. Rahat kuoreen, foliot ja pahvit päälle ja kirjattu/express mailina menemään, ei ole vielä ongelmia ilmennyt.

Ja sama homma minulla, huutonetissä on kusetettu, eBaysta ei pahaa sanottavaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaptah
Itselläni ei ole luottokorttia, ja aina ei jaksa kaveria vongata maksamaan, joten yleensä maksu hoituu käteisellä. Rahat kuoreen, foliot ja pahvit päälle ja kirjattu/express mailina menemään, ei ole vielä ongelmia ilmennyt.

Minä taas isken dollareita kuoreen ilman foliota tai pahvia. Noin 50 kauppaa tehty ebayssa eikä kertaakaan rahat kadonneet :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaptah

Itse laitan kuoreen foliossa ja tavallisena kirjeenä. Kaikki menneet perille, *kopkop*.
Kirjattu maksaa aivan liikaa ja herättää turhaa huomiota, eikä sen käyttäminen ymmärtääkseni auta rahojen takaisin saamiseksi. Saapa kai vain tietää missä välissä kirje on "kadonnut".

Ja sama homma minulla, huutonetissä on kusetettu, eBaysta ei pahaa sanottavaa.

Minulla on toisinpäin eli Huuto.Netissä ei ole ollut kummempia ongelmia (joskus hitaita maksajia), mutta kerran eBaylla tyyppi otti liikaa postikuluista ja lähetti maapostina sovitun lentopostin sijaan.
Sai siis postituksensa halvemmalla, jolloin postitus kesti tyyliin kaksi kuukautta (saapui sentään, mikä oli positiivista).
Tosin kyseessä oli Buy-It-Now-kohde, ja kiireisenä en tutustunut tarpeeksi myyjän palautesaldoon (aiheellista negatiivista reilusti :rolleyes: ), mikä olisikin ensiarvoisen tärkeää. Vaikkei takuuvarmaa ikinä olekaan, tärkein keino välttää harmaita hiuksia.

--
http://www.synchronic.cjb.net

Kauppoja eBayssa on tullut tehtyä reilu 50. Kerran jäi tavara kokonaan tulematta (3DO Star Control 2). Myyjässä ei ollut mitään epäilyttävää, joskin palautetta (pelkkää positiivista) oli kymmeniä, ei sentään satoja. Lisäksi sähköposteihini tuli nopeat ja asialliset vastaukset. Maksamisen jälkeen pelejä ei alkanut kuulua ja sähköposteihin ei tullut enää vastauksia. Puolentoista kuukauden jälkeen tuli meili, jossa oli selittelyä avioerosta, itsetuhoisuudesta ja hirveästi pahoittelua. Pelistä ei enää ollut puhetta, mutta rahat lupasi palauttaa. Niitäkään ei sitten tullut, eikä myöskään uusia sähköposteja. Tuon jälkeen reklamoin maksun Luottokunnasta.

Kerran sain saksalaista myyjää kovistella lähettämään tuotteet. "Loukkaantui" mokoma, mutta lähetti kuitenkin tavarat, jotka sitten eivät ihan vastanneet kunnon puolesta tuotekuvausta. Toinen tällainen pienempi ongelmatapaus oli Nomadini myyjä, joka pisti tavaran maapostiin, eikä vastannut postittamisen jälkeen mihinkään kyselyihin. Tulihan sekin sitten vihdoinkin.

Itse laitan kuoreen foliossa ja tavallisena kirjeenä. Kaikki menneet perille, *kopkop*.
Kirjattu maksaa aivan liikaa ja herättää turhaa huomiota, eikä sen käyttäminen ymmärtääkseni auta rahojen takaisin saamiseksi. Saapa kai vain tietää missä välissä kirje on "kadonnut".
Kyllähän tuo kirjattu kirje auttaa aikalailla, kun myyjä ei tosiaan voi väittää, ettei rahoja ole saanut. Erityisesti, jos hakee eBaylta korvausta kusetuksesta, on tuolla varmaan suuri merkitys.

Itse en ole montaa kertaa kirjattua kirjettä lähettänyt, vaan lähettänyt rahaa ihan tavallisessa kirjekuoressa, mutta yllätyin ensimmäisellä kerralla kuinka edullista se oli. Saksaan kirjattu kirje maksaa viisi euroa. Kun se sisältää postimaksunkin, ei se mielestäni todellakaan ole kallista.

Olen maksanut käteisellä vain Saksaan. Jenkeille käy lähes kaikille PayPal. Briteillekin yhä useammille ja sinnekin joutuisi rahoja vaihtamaan. Saksaan, jossa PayPal-kauppiaat ovat vielä harvinaisia, on käteisen lähettäminen erityisen näppärää, kun valuutta on sama ja posti kulkee todella nopeasti.

No niin.
Nyt on rekisteröidytty Ebayhin ja Paypaliin.
Onkin muuten paljon yksinkertaisempaa kuin luulin.

Maksu pelkällä sähköpostiosoitteella ja sitten peli postiin sekä lisäksi vielä tuo kuukauden valitus aika..

Ylös Bottom