Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Straawberry sanoi:
Eli play-asia komponenttipiude toimii hyvin, suosittelen sitä kaikille, mutta älkää ostako niitä Thomsonin telkkuja :D

Mut sehän saattaakin olla käyttäjästä kiinni ;). Omalla thomsonilla toimii ainakin nintendon oma komponenttikaapeli täydellisesti ilman mitään häsläämisiä.

Ja ettei jää offtopiciksi, niin oman kaapelin löysin parisen viikkoa sitten Halikon prismasta. Oli sopivasti viimeinen kappale eikä ole tullut lisää.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Snydenthur sanoi:
Mut sehän saattaakin olla käyttäjästä kiinni ;). Omalla thomsonilla toimii ainakin nintendon oma komponenttikaapeli täydellisesti ilman mitään häsläämisiä.

Ja ettei jää offtopiciksi, niin oman kaapelin löysin parisen viikkoa sitten Halikon prismasta. Oli sopivasti viimeinen kappale eikä ole tullut lisää.

Tuo oma on jo 1,5v vuotta vanha malli, vähän jänniä ominaisuuksia siitä paljastuu välillä, mutta toimii hyvin nyt.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Tässä pelimiesvinkki kaikille alkuperäistä komponenttikaapelia halajaville: CD-Wowista löytyy kyseistä letkua. Alkuperäinen hinta kaapelille on 19,99 puntaa, mutta alennuslinkillä hintaa saa tiputettua 2 £ ja itse tiputin hintaa 5 £ alennuskoodilla. Maksettavaa ei jäänyt kuin 13 puntaa.

Tällä linkillä pelit ovat 2 puntaa halvempia. Komponenttikaapeli löytyy pelien accessories-osiosta. Kiinnostuneet voivat kysellä minulta vielä privalla punnan alennuskoodia.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Kanis sanoi:
Tässä pelimiesvinkki kaikille alkuperäistä komponenttikaapelia halajaville: CD-Wowista löytyy kyseistä letkua. Alkuperäinen hinta kaapelille on 19,99 puntaa, mutta alennuslinkillä hintaa saa tiputettua 2 £ ja itse tiputin hintaa 5 £ alennuskoodilla. Maksettavaa ei jäänyt kuin 13 puntaa.

Tällä linkillä pelit ovat 2 puntaa halvempia. Komponenttikaapeli löytyy pelien accessories-osiosta. Kiinnostuneet voivat kysellä minulta vielä privalla punnan alennuskoodia.
noo eipä tuo ainakaan kamalan "halvaksi" tule

20puntaa=melkein 30e plus postikulut (paljonko?)?
noo tuolla alennuksella 13£ siis about 19e

vrt orggispiuha tässä ryöstöporvarimaassa siis 45e

kyllä tuo kannattaa ehkä tilata ennekuin noita tarvike 10e letkuja :)
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Täytyy tähän väliin mainita että itsellä Play Asian tarvikepiuha on pelittänyt erinomaisesti ja ilman mitään häiriöitä. Televisiona toimii Sony KDL-S2000. 20e pulitin huutonetin kautta mutta hyvin halvaksi tuli sekin kun vertaa orkkispiuhaan.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Volle sanoi:
Täytyy tähän väliin mainita että itsellä Play Asian tarvikepiuha on pelittänyt erinomaisesti ja ilman mitään häiriöitä. Televisiona toimii Sony KDL-S2000. 20e pulitin huutonetin kautta mutta hyvin halvaksi tuli sekin kun vertaa orkkispiuhaan.
perkele kun vielä joku saisi aikaiseksi vertailukuvia orggispiuhan ja noiden tarvikeletkujen väliltä.. tilaisin tuommosen tarvikekaapelin kun oltaisiin parin tutun kanssa tilaamassa roinaa tuolta playasiasta ;)

voisin vaikka myydä sitten tuon orggispiuhan jollekin tarvitsevalle :)

[edit] eihän se siellä kyllä paljoa maksa, että taidan silti tilata sen nyt mukaan tuohon lähetykseen
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Ihan vaan mielenkiinnosta, onko täällä ketään muuta jolla on komponentti+z3 tai pt700 (tai z4 pt900, tai oikeastaan mikään tykki)? Huvittais tietää, onko kellään muulla kuin mulla ja kuka se olikaan se joku muu, tuota yläreunan tearingia kun screeni on lähes valkoista täynnä.

Hmm jaksaiskos huomiseks ottaa mukaan piuhan ja testata kaverin wiillä ja z3:lla... tietäis ainaki onko kyse wiistä vai piuhasta (vai kuun asennosta häiriöiden suhteen).
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

eejapar sanoi:
perkele kun vielä joku saisi aikaiseksi vertailukuvia orggispiuhan ja noiden tarvikeletkujen väliltä.. tilaisin tuommosen tarvikekaapelin kun oltaisiin parin tutun kanssa tilaamassa roinaa tuolta playasiasta ;)

voisin vaikka myydä sitten tuon orggispiuhan jollekin tarvitsevalle :)

[edit] eihän se siellä kyllä paljoa maksa, että taidan silti tilata sen nyt mukaan tuohon lähetykseen


Voikko laittaa vertailtavaa kuvaa nuiden kahden välillä? Ja paljollako lähtisi orggikaapeli? Itseltäni kyllä jo löytyy PlayAsian kaapeli, mutta jos eroa löytyy, joka on epätodennäköistä voisi sen originalin hommata>_> Laita privaa hinnasta.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

eejapar sanoi:
perkele kun vielä joku saisi aikaiseksi vertailukuvia orggispiuhan ja noiden tarvikeletkujen väliltä.. tilaisin tuommosen tarvikekaapelin kun oltaisiin parin tutun kanssa tilaamassa roinaa tuolta playasiasta ;)


Itse en huomannut mitään eroo kuvanlaadussa noilla piuhoilla tässä 27" Videosevenissäni, mutta tuolla tarvikepiuhalla on kuulemma ollut ongelmia joidenkin komponenttijakajien kanssa. Mulla kuitenkin toimi molemmat piuhat hyvin tämän jakajan läpi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

kaba sanoi:
Mulla kuitenkin toimi molemmat piuhat hyvin tämän jakajan läpi.
hei tähän samaan syssyyn vielä hieman OT kyssäri, mutta löytyyköhän tuolta playasiasta myös hinta/laatu kohdallaan oleva hdmi jakaja (miel. väh. 3 tuloa) :)

ps. niin noista kaapelien mahdollisista eroista vielä. erothan tulee näkyviin yleensä vasta isommissa (hd) töllöttimissä tai tykin kuvassa, eikä noissa postimerkkitelkuissa ;)
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Äh, piti ottaa VPD:stä Mad Catzin komponenttipiuha kun kerta Nintendon omaa ei näy eikä kuulu... No, MC:n pitäisi ainakin asiansa ajaa. Pitää sitten joskus tulevaisuudessa hommata Nintendon piuha tilalle.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

SamTheMan sanoi:
Äh, piti ottaa VPD:stä Mad Catzin komponenttipiuha kun kerta Nintendon omaa ei näy eikä kuulu... No, MC:n pitäisi ainakin asiansa ajaa. Pitää sitten joskus tulevaisuudessa hommata Nintendon piuha tilalle.
Esim. Puolenkuun Peleissä ja gamelifessä myydään Nintendon omaa. Itse tilasin viime viikon lopulla PP:stä ja tuli tiistaina.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

No niin, tulihan sitä Nintendon omaa komponenttikaapelia myyntiin tänne Rovaniemellekin (Viihdekeskukseen siis, en tiedä markettien tilanteesta). Hintaa kertyi 43. Harmi vaan, että tänään tuli postissa myös Mad Catzin kaapeli VPD:stä... Tämän kun olisin tiennyt pari päivää aikaisemmin :o

Nojoo, MC:n piuha menee toiseen huoneeseen käyttöön, joten hyödyttömäksi sekään ei jää. Ai niin ja minulla ei pikaisen kokeilun perusteella ollut mitään ongelmia komponentin kuvan kanssa (signaali on viety Haman jakajan läpi Sonyn 40" LCD:lle). Kuva oli jopa liian terävä mun silmille :D
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Nyt löytyy Helsingin Citykäytävän uudesta Anttilan Top Tenistä. Komponenttikaapeleita oli hyllyssä tänä aamuna kolme kappaletta.

Ja konsoleitakin löytyy samasta paikasta.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

ewert sanoi:
Ihan vaan mielenkiinnosta, onko täällä ketään muuta jolla on komponentti+z3 tai pt700 (tai z4 pt900, tai oikeastaan mikään tykki)? Huvittais tietää, onko kellään muulla kuin mulla ja kuka se olikaan se joku muu, tuota yläreunan tearingia kun screeni on lähes valkoista täynnä.

Hmm jaksaiskos huomiseks ottaa mukaan piuhan ja testata kaverin wiillä ja z3:lla... tietäis ainaki onko kyse wiistä vai piuhasta (vai kuun asennosta häiriöiden suhteen).

Onko sulla tällänen jakaja tai vastaava Wiissä kiinni? Nimittäin ainakin ton kanssa tuntuu KAIKILLA olevan ongelmia Wiin valkosen kanssa (myös mulla).

Ite ostin just uuden vahvistimen jonka läpi aion ajaa komponenttisignaalit tästä eteenpäin. Ilmottelen tänään jos ehin jo testaamaan Wiin kanssa että katosko ongelmat :)
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Radikus sanoi:
Onko sulla tällänen jakaja tai vastaava Wiissä kiinni? Nimittäin ainakin ton kanssa tuntuu KAIKILLA olevan ongelmia Wiin valkosen kanssa (myös mulla).

Pitää liittyä joukkoon ja todeta, että mulla myös. Tosin olen mielessäni pistänyt ongelman halvan tarvikenarun syyksi (virallinen komponenttijohto on edelleen matkalla jossain Postin syövereissä). Ilmeneekö siis ongelmia Wiin valkoisten näyttöjen kanssa myös Nintendon virallisella komponenttikaapelilla?

Muilla laitteilla en ole havainnut mitään samansuuntaistakaan ongelmaa tuota komponenttijakajaa käyttäessäni, joten kummalta tuntuvat nämä Nintendon kaapeliongelmat niin komponentti- kuin RGB-SCARTinkin kanssa.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Xbugs, Mulla on aito Nintendon piuha, mutta erillinen jatkopiuha (joka tosin on laadukkaimmasta päästä).

Mun Xbox 360, PS2 ja kolmas DVD-soitin toimii ihan 100" ton jakoboksin kanssa, mutta Wii ei sitten millään.

Pahimmillaan ongelma on tosiaan Wii Shop Channelillä, mihin en pääse kirveelläkään.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Radikus sanoi:
Mun Xbox 360, PS2 ja kolmas DVD-soitin toimii ihan 100" ton jakoboksin kanssa, mutta Wii ei sitten millään.

OK, kiitos tiedosta. Pelonsekaisin tuntein odotan Nintendon virallisen komponenttikaapelin saapumista ja totuuden paljastumista.

Tuo käyttämäsi jatkopiuha ja toisaalta oman tarvikejohtoni ohuus ja suojaamattomuus jättävät kuitenkin vielä jäljelle sellaisen toivonkipinän, että videosignaali heikentyisi matkalla liikaa, mikä aiheuttaisi ongelmat meidän kummankin tapauksissa. (Jatkopiuhan yhteyteen olisi ehkä mahdollista liittää jonkinlainen signaalinvahvistin, mutta enpä tiedä miten tuollaisia on komponenttiliitännöille sovitettavissa.)

Sääli kyllä jos synkkä skenaario osoittautuu todeksi ja ongelmat ovat väistämättömiä tuon Joytechin komponenttijakajan kanssa. Muiden AV-lähteiden kanssa se on mullakin toiminut moitteettomasti. (Tässä tapauksessa pitänee sitten harkita näyttöön liitettävää mekaanista komponenttijakajaa, johon sitten liittäisi suoraan Wiin ja tämän Joytechin komponenttijakajan...)
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Radikus sanoi:
Onko sulla tällänen jakaja tai vastaava Wiissä kiinni? Nimittäin ainakin ton kanssa tuntuu KAIKILLA olevan ongelmia Wiin valkosen kanssa (myös mulla).

Ite ostin just uuden vahvistimen jonka läpi aion ajaa komponenttisignaalit tästä eteenpäin. Ilmottelen tänään jos ehin jo testaamaan Wiin kanssa että katosko ongelmat :)

Ei ole, on ihan laadukas "jakaja" eli viritinvahvarin läpi signaali. Denon olikos 1706 tai jotain numeroltaan, muistaakseni ihan hintaryhmänsä testivoittajia ettei mikään paska laite.

Mutta tosiaan, mulla se vääristymä tulee MYÖS suoralla yhteydellä tykkiin, joten kyse on ihan vain huonosta signaalinlaadusta (tai suojauksesta). Pitäs jostain saada nintendon aito komponenttipiuha testikaveriksi, niin näkis onko syy wiin ulostulossa vaiko piuhassa tuon virhelähteen kohdalla.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Toimii ihan 100% kun Wii on kytketty vahvarin läpi.

Nyt lentää seinään toi komponenttijakaja.

Wii Shop Channeliä just selaan ja kuva on 100% täydellinen.

P.S. 100% samat piuhat käytössä, mutta jakajan tilalla kotiteatterivahvistin johon menee XO, PS2 ja Wii (komponentilla). Laitoin myös signaalin tulemaan komponenttina ulos vaikka sen sais väännettyä HDMI:llekkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom