Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mistä ilmainen musiikinteko-ohjelma?

Tuoppi

New Member
Niin tietäiskö kukaan ilmaista musan teko ohjelmaa? Tarkotan sellasta että siihen vois itse laulaa ja tehdä itse musiikin.... :D
Jos tiedätte niin antaakaas sivuja.. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ilmainen musiikin teko ohjelma?!

http://www.buzzmachines.com/
http://www.buzzmanual.com/

Ja tämä siis ei todellakaan ole mikään läpihuutojuttu. Tuollaisen ohjelman hallitsemiseen menee aikaa ja vaivaa sen verran, että aika monelta varmasti kärsivällisyys loppuu kesken. Tuolta jälkimmäisen linkin takaa löytyvästä oppaasta saa hyvät alkuohjeistukset, mutta se ei pitemmän päälle riitä, vaan omaa tutkimista tarvitaan myös.

Itse olen myös koittanut Buzzia opetella, mutta toistaiseksi aika pienellä menestyksellä. Pohjimmiltaan se on laadukas ja sillä saa varmasti paljon aikaan. Eikä sitten kannata antaa karun ulkoasun hämätä.

Eli jos joku tietää hiukan parempia tutoriaaleja Buzziin, niin niitä otetaan mieluusti vastaan.

Laulamisesi nyt voit nauhoittaa vaikka Windowsin ääninauhurilla, jos mikki löytyy (eräillä sekään ei toimi, murr...).

EDIT: Tietenkin noita tutoriaaleja voisi etsiä noilta sivuilta...

Ja sivuita löytyy sitten vielä lisää efektejä ja nappuloita ja kaikkea mahdollista, vaikka onhan sitä tavaraa jo installerissakin aika rankasti.
 
Vastaus: Ilmainen musiikin teko ohjelma?!

Jep Buzz on paras ilmainen softa, samanlaisia ominaisuuksia ei pysty tarjoamaan suurin osa maksullisistakaan ohjelmista.. Mitään kummempaa opasta en tuohon tiedä, mutta kokeilemalla sen ainakin itse opin aikanaan että rohkeasti vaan yrittämään.. Jonkinnäköistä luovaa hulluutta tuo lähinnä vaatii, taidot tulee sitten ajan mittaan ;)

edit: pitää nyt vielä lisätä, että jos 15 olet valmis sijoittamaan, niin hyvinvarustetuista lehtipisteistä saat Computer Music- nimisen lehden, jonka joka numeron mukana tulee lehden oma versio Muzys-sekvensseristä sekä roima pino VST-soittimia ja efektejä, eli käytännössä kaikki musiikin tekoon tarvittava. Mukana on myös hyviä tutorialeja ja kaikennäköistä hyödyllistä sälää, suosittelen.
 
Vastaus: Ilmainen musiikin teko ohjelma?!

Minäkin suosittelen Buzzia. Siirryin aikanaan Impulse Trackerista Buzziin. IT:n jälkeen Buzzin pattern editor tosin on hirvittävän kömpelö, mutta kyllä siihenkin tottuu. Minä opin Buzzin nopeasti IT-taustani takia, mutta aloittelijalta menee varmasti aikaa opetteluun. Kärsivällisyyttä vain.
 
Vastaus: Mistä ilmainen musiikinteko-ohjelma?

Minkäslaisia soittimia tossa butsissa on? (minkätasoisia) eli kuulostaako Piano Pianolta, vai kissanpierulta?
 
Vastaus: Mistä ilmainen musiikinteko-ohjelma?

No siinä on koneita paljon. Ja jokaisessa koneessa on X määrä erilaisia vääntimiä, joilla ääneen voi vaikuttaa. Ja jos ei valmiit miellytä, voi niitä hakea lisää.

Eli siis ei siellä ole mitään yksittäistä pianoa. Siellä on käytännössä rajaton määrä erilaisia masiinoita, joista pitäisi sitten löytää se oikea. Tuossa se ongelma monasti piileekin.

Eli jos saa sieltä pianokoneen esiin, kuulostaa se pianolta tai kissanpierulta - miten sen itse säätää.
 
Vastaus: Mistä ilmainen musiikinteko-ohjelma?

Selvennetään nyt siis vielä, että Buzz käyttää plugin-"laitteita", jotka voivat olla joko soittimia tai efektejä. Noita plugineja saa tuolta nettisivuilta pilvin pimein ilmaiseksi, koska niitä voi kuka tahansa ohjelmointitaitoinen tehdä. Laatu riippuu sitten pluginin tekijästä, mutta koska kaikki on ilmaista eikä vie levytilaa nimeksikään, se ei ole oikeastaan mikään ongelma.

Buzz-laitteita tekee myös moni kovan luokan musiikkisoftatalo, joten erittäin korkeatasoisia soittimia on myös tarjolla. Lisäksi buzzissa voi pluginin avulla käyttää yleisiä VST-plugineita, joita on myös netissä tarjolla ilmaiseksikin.
 
Vastaus: Mistä ilmainen musiikinteko-ohjelma?

Onkos mitään sellaista jola voisi tehdä kunnon mp3 musaa. Että vois ottaa valmiita sampleja ja myös omalta koneelta.
 
Ylös Bottom