Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mistä tunnistaa DC-pelin kieliversion?

Pacdam

New Member
Tässäpä pientä vinkkiä kaikille niille, jotka ovat ostamassa pelejä ulkomailta ja ihmettelevät, mitä kieliä ko. peli tukee. Tämä koskee Dreamcastin PAL-pelejä ja ei varmasti ole täydellinen opas, mutta antaa ainakin suuntaa.

Dreamcast-pelien etukannen paperissa, takakannessa, manuaalissa ja GD:ssä on tuotekoodi, jonka loppuosa (erotettu väliviivalla) kertoo tuetut kielet. Empirisen kirjahyllytutkimuksen perusteella ainakin seuraavat kombinaatiot ovat mahdollisia.

05 - ENG
18 - GER
50 - ENG, GER, FRA
50 - ENG, FRA, GER, ESP (SIIS 2 ERI 50:STÄ)
51 - FRA, GER, NLD
53 - ENG, GER, FRA (=50)
56 - ENG, ESP, ITA
58 - ENG, ITA, ESP
61 - ENG, FRA, ESP, ITA
61 - ENG, ESP, ITA (SIIS 2 ERI 61:STÄ)
64 - ENG, FRA, GER
71 - ENG, GER
74 - ENG, NLD, GER
76 - ENG, ESP, NLD
89 - ENG, FRA, GER, SWE, FIN
91 - ENG, NLD
97 - ENG, ESP, ITA, POR, NLD
99 - ENG, FRA, GER, ITA, ESP

Jos jollakulla löytyy hyllystä muita, täydentäkää listaa.

Huom! Samassa kotelossa voi olla eri koodit KAIKISSA eri osissa (etu-, takakansi, manuaali, GD).

-=Pacdam=-
 
Hieno lista! Tonppa voisi tämän kyllä laittaa tuonne saitille niin olisi vähän pysyvämmässä tallessa. Täytyypä käydä läpi omat pelit kun pääsee himaan.
 
mahtavaa - en voi siivotakkaan, kun siellä on n. 50 ostoilmoitusta erilaisista Dreamcastin PAL, USA ja JAPsi peleistä. JOs tuhoan ne, en tiedä kuka halusi mitäkin. Olen sentään tilannut eri puolilta maailmaa DCFINin käyttäjille n. 50-60 peliä. Ei viitsisi heittää kaikkea hukkaan ...

-=Pacdam=-

PS. nyt on vähän taas tilaa, siivosin jokusen vanhentuneen viestin pois, virveliaiheisia oli kertynyt jo muutama ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Excellent.

Olisi kiva, jos joku ylläpitävistä henkilöistä voisi siirtää tämän threadin annin artikkeliksi tuonne muiden laatuartikkelien joukkoon. Näistä koodeista on varmasti iloa ja hyötyä jatkossakin monelle. Minä ainakin olen viime viikkoina välttynyt monelta saksankieliseltä peliltä osaamalla kysyä oikean kysymyksen :)

-=Pacdam=-
 
01 - ENG
50 - ENG, FRA, GER, ESP, ITA
50 - ENG, GER, FRA, ITA, NLD, ESP
74 - ENG, GER, ITA, NLD
84 - ENG, ESP, GER, ITA, FRA
88 - ENG, ESP

Tollaset löyty mun hyllystä
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeppepupu
Worms Armageddon kansissa
78- NOR, DEN, FIN, SVE
levyssä on tietenkin 50
Jeppe

Miksiköhän kannessa on toi 78? Onko siinä suomenkieliset ohjeet? Ja miten niin levyssä on tietenkin 50?

Lista on nyt tuolla yhteensopivuuslistan lopussa. Sinne jatkossa lisäilen mikäli infoja vielä tulee. Käyn omat pelit läpi jossain vaiheessa.
 
Joo, siis kansissa on selkeää suomenkieltä, ja ohjeet on suomeksi. Itse pelissä ei sit ole sanaakaan suomea, joten siitä merkintä 50.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeppepupu
Joo, siis kansissa on selkeää suomenkieltä, ja ohjeet on suomeksi. Itse pelissä ei sit ole sanaakaan suomea, joten siitä merkintä 50.

Hmm... Mitenköhän V-Rally 2 pitäisi merkitä kun kannessa ja levyssä lukee (muistaakseni) 50, mutta mukana on suomenkielisetkin ohjeet.... :)
 
Mikä koodi siinä manuaalissa on? GD:ssä lukee kai sitten 50, mutta entäs kannet ja/tai manuaali?

-=Pacdam=-
 
Ylös Bottom