Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä kaikkia videotiedostoja xbox pyörittää ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Thrasher
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mitä kaikkia videotiedostoja xbox pyörittää ?

Video

* Windows Media Video (WMV) 7, WMV 8, and WMV 9
o Maximum resolution of 1920x1080 (1080p)
o Windows Media Audio Standard or Windows Media Audio Pro audio
o WMV content may be Windows Media DRM-protected
* MPEG-1 with MPEG-1 layer I or II audio
* MPEG-2
o Maximum resolution of 1920x1080 (1080i)
o AC-3 or MPEG-1 layer I or II audio
* WMV Image 1 (Photo Story 1 & 2), and WMV Image 2 (Photo Story 3)

Lähde: http://www.xbox.com/en-US/pcsetup/xboxmediafaq.htm

Modaamallahan saa avi filut näkymään? Mutta vakiona ei näy kuin nuo, jotka tuossa ylempänä on.

Edit: Thrasher, jos et halua ruveta säätämään niin voit konvertoida ne avit vaikkapa mpg:ksi.

http://www.videora.com/en-us/Converter/Xbox360/index.html

Viimeksi muokannut moderaattori:

apicO sanoi:
Video
* Windows Media Video (WMV) 7, WMV 8, and WMV 9

Tuon lisäksi Media Playerin kautta voi katsoa
* H.264
* MPEG-4 Part 2

Lähde: http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/digitalmedia/videoplaybackfaq.htm

Haasteena tuon säätämisessä on se, että PC:n Media Playerin pitää tunnistaa .mp4-tiedostot ensin. Itselläni MediaPlayer kelpuuttaa .mp4-tiedostot, mutta ei osaa näyttää niitä itse; Xbox360 löytää ne kuitenkin ja osaa näyttää niitä. Toimii mainiosti iTunes-kirjaston mp4-tiedostojen kanssa suoraan. (Video-Podcastit).

(Varokaa codekkien säätöä, itse sain media playerin toistamaan mp4-tiedostoja, mutta silloin meni jostain syystä tuo xbox360-toisto rikki - tiedostoja ei enää näkynyt xbox360:lle. Restorella takaisin ja jätin säädöt :-) )

Tosi ass, että .avi filut vaatii säätöä. Ne on kuitenkin ne mitä useimmiten katsoisi ;)

Owl70 sanoi:
(Varokaa codekkien säätöä, itse sain media playerin toistamaan mp4-tiedostoja, mutta silloin meni jostain syystä tuo xbox360-toisto rikki - tiedostoja ei enää näkynyt xbox360:lle. Restorella takaisin ja jätin säädöt :-) )

Useimmiten syynä kahden kodekin päällekkäisyys, ts. kaksi kodekkia kytkeytyy päälle yhtä aikaa, jolloin kumpikaan ei toimi. Näppärämpi kaveri korjaa tuon alle minuutissa itse joko poistamalla toisen kodekin käsin kovolta tai kytkemällä toisen kodekin inactiveksi (esim. kodekin omasta säätövalikosta) tai antamalla priorityn toiselle kodekeista (esim. ilmaisen Zoom Player-ohjelman käyttöliittymän kautta).

Kodekkiongelmien syyt ratkeavat helpoiten asentamalla ja ajamalla ilmainen kodekintunnistussofta G-spot. Löytyy Googlella.

Tästä syystä varsinkin aloittelijoille voi hyvin suositella jotain valmiita codeccipaketteja. Itse parhaaseen tulokseen "suoraan pakasta" päässyt K-Lite Codec packilla.

nothing sanoi:
Tästä syystä varsinkin aloittelijoille voi hyvin suositella jotain valmiita codeccipaketteja. Itse parhaaseen tulokseen "suoraan pakasta" päässyt K-Lite Codec packilla.

Osassa päkeistä tulee käsittämättömät määrät spywarea ja troijalaisia, joten täysin varauksetta niitä ei voi suositella. Monessa päkissä on myös suoraan päällekkäisiä kodekkeja, joista osa pitäisi osata arpapelillä jättää setupissa asentamatta. Itselläni on ainoastaan paskoja kokemuksiä päkeistä, enkä suosittelisi niitä yhtään kenellekään.

Suvereenisti paras codec-ratkaisu on ffdshow, jonka voi ladata esim. fin.afterdawn.com sivuston kautta (hakutoiminnolla löytyy, kannattaa asentaa uusin vakaa versio - versionimessä on aina julkaisupäivämäärä ja vuosi). Siitä vain sitten naputtaa kaikki (tarvittavat) kodekit päälle, mikäli koneessa ei aiempia kodekkeja ole. FFDshowssa on nykyisin myös subtitles-tuki, equalizer äänelle sekä resoluution upscale/downscale-toiminnot.

Yksittäisten kodekkien käsiasennus onnistuu helposti http://www.inmatrix.com/zplayer -sivuston kautta. Siellä on myös yleislaatuiset selitykset tarvittavista codeceista ja niiden käytöstä.

Zoom Playerin uuden version asennuksen yhteydessä ohjelma tarkistaa automaagisesti koneen kodekit ja tekee listan puuttuvista kodekeista linkitettynä lataustietoihin.

Ylös Bottom