Vastaus: Mitä konsoli pelejä olet vetänyt läpi?
Jännä kysymys, mutta toisaalta kertoo varmaan siitä, minkä pelifirmojen keräämä pelidatakin on jo paljastanut: yhä harvemmat pelaavat pelinsä läpi. Kertoneeko lyhytjännitteisyydestä vai ylitarjonnasta. Luultavimmin tässä näkyy pelaajasukupolviero, minäkin kun tunnen monia ihmisiä jotka aloittavat kymmenen peliä ja niistä ehkä muutaman jaksavat tahkota läpi.
Minä käytännössä pelaan läpi joka ikisen pelin, jonka aloitan. Olen pelannut noin kolmekymmentä vuotta ja sinä aikana on tullut läpäistyä sellainen määrä pelejä, ettei niitä viitsi alkaa sen kummemmin listailemaan. Mutta esimerkin vuoksi pelkästään vuonna 2013 läpi menivät:
The Cave
Lego City Undercover
Toki Tori 2
Little Inferno
Far Cry
Ex Human Revolution
Pikmin 3
Splinter Cell: Blacklist
Rayman Legends
The Wonderful 101
Lego Lord of the Rings
Lego Marvel Super Heroes
The Legend of Zelda: Wind Waker HD
Skylanders: Swap Force
Super Mario 3D World
Tomb Raider
Pääsääntöisesti tuossa, joku yksittäinen saattoi unohtua. Joitakin sellaisia toki on, joita en ole lopettanut mutta sitten pelin on täytynyt olla jo aika huono tai turhauttava, että olen jättänyt sen kesken. Esimerkiksi Phoenix Wright: Dual Destinies on alkanut ihan loppusuoralla pitkästyttää, se kun ei ole ensimmäisen trilogian veroinen. Luigi's Mansionissa kyllästyin aikahaasteeseen, jossa on pienet huoneet täynnä vihollisia ja kuoleminen on jatkuvaa.