Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä mieltä EA SPORTSIN lätkäsarjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Truck
"Pelaajastasi tulee pelaaja jolla on kaunoluistimet jalassa, jolloin häntä ei voi saada kiinni koska taklauksen tullessa hän voi tehdä kaksois schalkkovin viidellä kierteellä ja pistää kiekon vastustajan perseen kautta vasemmasta tolpasta kimmonneena yläputkeen ja sieltä vielä oikean tolppan kautta maaliin-korttia".

Tämä on kyllä ehdoton klassikko! :D

Viimeksi muokannut moderaattori:
Joopajoo... Aloitin muutama viikko sitten kauden NHL98:ssa. Vaikka olen kyseisen pelin omistanut Saturnilla jo vuosia, en ole jaksanut pelata sitä juurikaan. Pelasin kautta pro-tasolla, kunnes jouduin toteamaan, että tietokone kusettaa tässäkin!

Jos minä voitan laukaukset 41-17 ja häviän tietokoneelle 1-5, niin kiitti riitti. Samanlaisia otteluita on joutunut katselemaan läpi kauden.

Tässäkin pelissä voi tehdä vaikka 10 perättäistä EA Sports-reboundia, jos niin haluaa. Ja niinhän pelissä yleensä maali tehdään ja ottelu voitetaan - reboundeilla!

EA Sports-tietsikka tekee EA Sports-ottelusta toiseen yliluonnollisia EA Sports-torjuntoja ja peittää pikselimössöillään koko maalin kuin ylensyönyt teräsmies. Pelaaja saa avata leipäluukkunsa ammolleen vähintään kymmenen kertaa ottelun aikana, kun täysin itsestään selvistä paikoista kiekko ei mene maaliin.

Kiekkofysiikat ovat suoraan sanottuna silkkaa skeidaa. Aina kun kiekko puretaan jompaan kumpaan päätyyn, alkaa hurja kissa vs. hiiri -leikki. EA Sports-kiekko menee yliluonnollista vauhtia, ja koko kentällinen saa taistella saadakseen kiinni kiekon.

Ja sitten kun tietokone pääsee pelaamaan EA Sports-ylivoimaa, on sen pakko tehdä tyypillinen EA Sports-maali. Kiekko menee silloin mistä tahansa EA Sports-tilanteesta ja EA Sports-kulmasta sisään, vaikka olisit aikaisemmin pommittanut vastustajaa useita kertoja täsmälleen samanlaisista tilanteista. Esimerkiksi viime ottelussa Edmonton teki 4 maalia ylivoimalla laukomalla siniviivalta.

Niinpä simuloin koko kauden loppuun, kun en enää jaksanut pelata yhtäkään EA Sports-ottelua. Arvatkaa, minkä joukkueen peli simuloi Stanley Cup -mestariksi? Tietenkin Colorado Avalanche.

Vannon, etten enää sormellanikaan koske EA Sportsin tuleviin lätkäpeleihin, jos ne jatkavat arcade/fuulaus-linjalla. Ugh.

Täytyy kyllä sanoa nyt NHL 2K3a pelanneena, että kyllä on vähään aiemmin tyydytty. EA:n kiekkosarja on niin totaalisen PASKA, ettei mitään rajaa. Enää ei pysty edes sylkäisemään sen suuntaan.
Toivotaan, että NHL 2K3:n ylivertaisuuden vuoksi EA herää ja ottaa pään pois sieltä, mihin aurinko ei paista, ja alkaa ihan tosissaan keksimään peliin uudistuksia ja parantamaan ylisurkeaa tekoälyä. Jos ei, niin NHL 2K4 pesee 2003:n sekä pelillisesti että myyntiluvuissa.
Nyt ne keksivät lisätä 2004:een sm-liigan. Saa nähdä onko tuo taas yhtä hyvin tehty kuin sm-liiga2001, eli rookie-pelaajien koko 160cm ja kaikki leftejä? Ei paljon kotimainen sarja pelasta, jos peli on taas sama kuin viime vuonna = kakka. Oikeastaan toivon, että joku EA:n edustaja lukisi tämän ketjun viestit. Aika hälyttävää tekstiä, vai kuinka?

Jossakin haastateltiin EA Sportsin Skandinavian edustajaa (suomalainen jamppa) ja ainakin hänen horinoidensa mukaan SM-liiga tehdään kunnolla ja oikeilla tiedoilla. Mene ja tiedä sitten mitä tämäkin oikeasti tarkoittaa, minua ei juurikaan kiinnosta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tinkezione
Jossakin haastateltiin EA Sportsin Skandinavian edustajaa (suomalainen jamppa) ja ainakin hänen horinoidensa mukaan SM-liiga tehdään kunnolla ja oikeilla tiedoilla. Mene ja tiedä sitten mitä tämäkin oikeasti tarkoittaa, minua ei juurikaan kiinnosta.

Ketä nyt enää mikään EA:n suuntaan liittyvä (lukuunottamatta konkurssia) kiinnostaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tinkezione
Edustajat tuskin sanovat että teemme suomalaiset pelaajat vain änäri pelaajien päällä vaihtaen vain nimet ja muokaten hieman pituuksia ja kätisyyksiä.

Nyt NHL2k3:sta pelanneena tiedän, että paluuta EA:n pelisarjaan ei ole. Muistan hyvin ensimmäisen pelini NHL2002:ssa, helpolla vaikeustasolla. Viiden minuutin erät, Montreal VS. Colorado. Voitin pelin 24-0, joista Saku Koivu teki 16. Siitä hetkestä kun pelin sain loppuun, tiesin että EA:n flipperikiekot eivät ole minua varten, kaipaan otteluja joissa on kulmavääntöä, ylivoimavääntöä, sekä taitoon perustuva pelattavuus.

Tietysti vaikeustasoa korottamalla pelit olivat ajoittain ihan hauskojakin, pakko myöntää että kun sain ensimmäisen NHL-pelini, NHL'98:n, pidin siitä. Tosin silloin kun pelasin sitä suurimmalla innolla niin olin vain 10-vuotias, joten nykyään tuo tuskin nappaisi edes 2002:n vertaa. Niin, ja tunnustanpa vielä, että olen omistanut NHL'98, NHL2000, NHL2001, ja NHL2002:n, plus pitänyt 99-versiota lainassa. Oikeastaan voisi sanoa että netti avasi silmäni, ilman netin NHL-vihaajia tuskin vieläkään tajuaisin kuinka huonoja EA:n NHL:t ovat. Avasitte silmäni, kiitos.

;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Tätä EA aihetta voidaan jatkaa EA-haukkumaosiossa (sinne on jo monet avautuneet), mutta kerrottakoon nyt esimerkki:
-Tietokoneen pelaaja tulee laitaa pitkin, kun taklaat, ukkeli pyörähtää paikallaan tai puhtaasti luistelee läpi taklauksen, lämää siniviivalla ja hops, maali. Näitä on joskus tullut viisi peräkkäin kun johdat 5-0 vikan erän lopulla.
-Jatkoajalla on turha yrittää pyristellä, tietokone tekee maalin saatuaan raivokkaan tsempin päälle. Ja mieluiten et pääse edes koskemaan kiekkoon.
Ja kyse on nimenomaan PC-versioista, samat kikat toimineet jo vuodesta 2000 lähtien. Tekee kyllä samaa PS2-versiossakin.
Myös varmat maalikikat ovat suolesta.
Saa EA tehdä ihmeitä, jotta enää heidän kiekkopeleihin jatkossa koskisin. Nyt en enää jaksa kitistä heidän peliensä huonoutta. Kiitos ja kumarrus.

No siirsin tämän tänne jotta pysyy topicit siisteinä.

Vastaus väitteeseen A: Tietokoneen pelaajat eivät ole minua vastaan pystyneet sen enempää kuolemattomuus hetkiin kun itsekkään pystyn superpelaajilla samoihin temmpuihin heidän päässään. En myöskään muista koska kone on onnistunut tekemään siniviivalta maalia viimeksi? Veikkaan ettei koskaan? Yleensä vetävät ohi tai veska torjuu. Ja nämä tilanteet ovat tulleet sen takia kun ukko ei ole saanut hyökkääjää kiinni mutta on juuri lähettyvillä että vastustajalla on hyvä syy laukoa se pikapikaa.

Vastaus väitteeseen B: En muista että peli olisi yhtä tai kahta kertaa lukuun ottamatta voittanut minua jatko-ajalla eikä sillon ollut huijaamisesta itkemistä niille, pojat yksinkertaisesti pelasivat terävät hyökkäykset.

Vastaus kohtaan C: Toki pelissä on todennäköisin maalikikka (suoraansyötöstä), mutta ne pystytään eliminoimaan oikeanlaisella taktiikalla aika järkyttävän kovalla prosenteilla. 2003:sta mielestäni puuttuu pomminvarma kikka vaikka suoraansyötöstä maaleja tuleekin paljon, mutta minkäs teet kun tilanteita rakennetaan paljon.

Myönnettäköön että olen pelannut NHL sarjaa vasta 96:sesta aktiivisesti joten täältä löytyy varmasti kovempiakin kiekkokonkkareita ja että en ole oikeaa lätkää pelannut 4-5 vuoteen enää ja tämän vuoden versiossa on vasta 10. kausi menossa ja että olen pelannut viime vuodet vain kaverini kanssa, kun ei oikein nappaa joukkuepelin pelaaminen yksin, mutta ei tämä peli ole silti yksinpelinäkään niin kovin kummoisen erilaiselta tuntunut. Olen jo pitempään tahtonut ottaa osaan tähän haukkumisketjuun vähän counter mielessä, mutta koska se vaatisi sen verran kirjoitusta niin en ole vieläkään jaksanut panostaa niin paljoa =)

(Kyseistä väittelyä vähemmän seuranneille, tässä nyt siis keskustellaan nimenomaan koneen huijaamisesta, ei kaikesta mikä EA:n pelissä kusee, siitä tulisi jo liian pitkä lista =)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus

(Kyseistä väittelyä vähemmän seuranneille, tässä nyt siis keskustellaan nimenomaan koneen huijaamisesta, ei kaikesta mikä EA:n pelissä kusee, siitä tulisi jo liian pitkä lista =)

No, mutta kun ainoa asia, joka EA:n lätkäpeleissä EI kuse on treidaaminen, niin eikö voisi vain sanoa, että kaikki EA:n lätkäpeleissä kusee?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
No siirsin tämän tänne jotta pysyy topicit siisteinä.

Vastaus väitteeseen A: Tietokoneen pelaajat eivät ole minua vastaan pystyneet sen enempää kuolemattomuus hetkiin kun itsekkään pystyn superpelaajilla samoihin temmpuihin heidän päässään. En myöskään muista koska kone on onnistunut tekemään siniviivalta maalia viimeksi? Veikkaan ettei koskaan? Yleensä vetävät ohi tai veska torjuu.

Voisin veikata että olet historian ensimmäinen EA:n lätkiä (noinkin kauan) pelannut joka ei ole koneen kusettamiseen törmännyt. Itselläni on kyllä niiiiiiiiiiiiin monta kertaa menneet hermot kun, kone vippaa rystyllä siniviivalta kiekon maaliin. Molarin kauhoessa ilmaa. Ei tässä voi oikein muuta sanoa kuin että onnekas olet ollut :) Liekö tähän väliin sopivin sanonta: "Poikkeus vahvistaa säännön."?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jari_1
Voisin veikata että olet historian ensimmäinen EA:n lätkiä (noinkin kauan) pelannut joka ei ole koneen kusettamiseen törmännyt.

Siis viimeisimmässä versiossa, aikaisemmissa toki oli mutta viimeisin versio on niin paljon parantunut että on ihan uskomatonta.

Mutta siis tosissaan ihmetyttää miten te ihmiset puolustatte? Onko teillä jotain heinäkeppejä siellä lyömässä? Ja miten teillä on niin huono tsäkä että ne onnistuvat sieltä kaukaa lyömään maaleja, meitä vastaan kone aina vetää ohi tai veska torjuu... ainoa mistä kone saa kovalla prosentilla maaleja on maalin keskeltä katsottuna vasemmalta puolelta ensimmäiset 35 astetta, mutta toisaalta, silloinkin veskat vaan räveltävät torjuntansa, ei kiekko mene mitenkään läpi tai muuta.

Toi mitä joku uhosi että 5 maalia omiin pelin lopulla on jo aika saavutus (pahassa), sillä on tainnut 10. kauden aikana mennä kaksi kertaa 5 tai enemmän maaleja ja molemmilla kerroilla minä olin maalissa (pelattiin yks kausi niin että pelasin koko kauden maalissa ja silti voitettiin cuppi). Myönnettäköön, että voittaa aaaaaaivan liian kovalla prosentilla, mutta pystyypä kone kerrankin sinnittelemään kauan mukana, joskus jopa yllättämään ja mikä tärkeintä, reilulla pelillä.

Eiköhän tähänkin ole tulossa valitettavasti muutos. EA on ostamassa kuuleman mukaan Visual Concepts osastoa TAI koko Segaa jolla menee huonosti. Voin vain kuvitella mitä siitä seuraa EA hulabaloo kiekko jatkuu pienillä muutoksilla ja 2K sarja lopettaa ilmestymisen.

Ylös Bottom