Viagramestari_
New Member
Tulipa tuossa viikonloppuna selailtua Microsoftilla työskentelevän Gaming/Marketing Specialist Jarno Killi Kallungin blogia ja alkoi muutama asia hieman vaivaamaan. Markkinointi on
tietysti hyvä asia, mutta että kyseinen kaveri yrittää ihan pokkana esittää puolueetonta peliasiantuntijaa? Henkilö on tullut tutuksi myös monen eri haastattelun kautta, jossa esitellään vain ja ainoastaan Microsoftin tuotteita?
Jarno Kallunki on myös Livegamers-sivuston (Xbox-pelaajien yhteisö) ylläpitäjä, jonka suurin mainostaja onkin yllättäen Microsoft. Eikö asiassa ole kenties eturistiriitaa? Microsoftin oma työntekijä pyörittää pelisivustoa, johon kauhotaan työnantajan markkinointibudjetista säkkikaupalla rahaa? Sivustolla on mainostettu näkyvästi ainakin Jarno Kallungin omaa blogia ja Microsoftin Halo 3-peliä. Voiko tällainen pelisivusto olla journalistisesti uskottava?
Pelijournalismiin liitetään usein ilmainen alkoholin tarjoilu. Tämä ei ole poikkeavaa, mutta entäpä jos paikalla on alaikäisiä pelaajia ja näitä demotilaisuuksia järjestetään toistuvasti samoille henkilöille? Livegamersin ylläpitäjinä toimivat Henry Nyberg ja Jarno Kallunki ovatkin perustaneet oman videopelikaanin: OBS=Online Boozing Society. Kyseiset henkilöt esiintyvät klaanin kotisivuilla olevissa kuvissa juovuksissa ja sivujen tekstiosuuksissa kerrotaan viimeaikaisista kännisekoiluista ja pelaamisesta Xbox Livessä. Voikin ihmetellä, onko tämä sopivaa käyttäytymistä vaativaan asiantuntijatehtävään valitulta henkilöltä?
tietysti hyvä asia, mutta että kyseinen kaveri yrittää ihan pokkana esittää puolueetonta peliasiantuntijaa? Henkilö on tullut tutuksi myös monen eri haastattelun kautta, jossa esitellään vain ja ainoastaan Microsoftin tuotteita?
Jarno Kallunki on myös Livegamers-sivuston (Xbox-pelaajien yhteisö) ylläpitäjä, jonka suurin mainostaja onkin yllättäen Microsoft. Eikö asiassa ole kenties eturistiriitaa? Microsoftin oma työntekijä pyörittää pelisivustoa, johon kauhotaan työnantajan markkinointibudjetista säkkikaupalla rahaa? Sivustolla on mainostettu näkyvästi ainakin Jarno Kallungin omaa blogia ja Microsoftin Halo 3-peliä. Voiko tällainen pelisivusto olla journalistisesti uskottava?
Pelijournalismiin liitetään usein ilmainen alkoholin tarjoilu. Tämä ei ole poikkeavaa, mutta entäpä jos paikalla on alaikäisiä pelaajia ja näitä demotilaisuuksia järjestetään toistuvasti samoille henkilöille? Livegamersin ylläpitäjinä toimivat Henry Nyberg ja Jarno Kallunki ovatkin perustaneet oman videopelikaanin: OBS=Online Boozing Society. Kyseiset henkilöt esiintyvät klaanin kotisivuilla olevissa kuvissa juovuksissa ja sivujen tekstiosuuksissa kerrotaan viimeaikaisista kännisekoiluista ja pelaamisesta Xbox Livessä. Voikin ihmetellä, onko tämä sopivaa käyttäytymistä vaativaan asiantuntijatehtävään valitulta henkilöltä?