Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä nettipelaaminen merkitsee sinulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jiggy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jiggy

New Member
Hhm...
Mitä sinä odotat nettipelaamiselta vai odotatko mitään, sekä mitä se sinulle maksaa. Onko sillä väliä?:confused:

Nettipelaaminen kuuluu PC:lle eikä konsolille. Toivottavasti Sony ja MS tajuavat etteivät panosta kaikkeansa siihen, sillä se on liian riskialtis yritys. Nintendo päätti kämmiä hyvän strategiansan ja lähteä mukaan nettipelibisnekseen ja olen siitä hyvin surullinen. Ei näin.

Pelaaminen, kuten myös nettipelaaminen kuuluu konsoleille (eikä PC:lle). Oikeiden ihmisten kanssa pelaaminen on paljon hauskempaa kuin tekoälyttömien konehahmojen kanssa.

minulle nettipelaaminen tarkoittaa unettomia öitä =)

lähiaikoina parhaat pelikokemukset on tullut nettipeleistä, on kyseessä ollut counter-strike, diablo2 tai Warcraft3... mielestäni on vain positiivista koittaa levittää verkon ilot myös konsoleille, toivon vain että nettikoodit saadaan hiottua mahdollisimman loppuun, ja että ISDN ja modeemi asiakkaatkin pääsevät peleistä nauttimaan.

Itselleni nettipelaaminen ei henkilökohtaisesti tällä hetkellä merkitse yhtään mitään. Phantasy Star Onlinea tuli kyllä Dreamcastilla tahkottua. :cool:

- Esa

Itse odotan ainakin paljon että pääsen pelaamaan PS2:lla nettiin. Sonyhan on ilmoittanut ettei PS2:n nettipeleihin tule mitään lisämaksuja ainakaan Sonyn puolelta, mutta esim. FFXI tulee olemaan kuukausimaksu Squaren puolelta. Mutta en ole ainakaan kuullut että muissa PS2:n nettipeleissä tulisi olemaan kuukausimaksua ja toivottavasti ei tulekaan. Ja kun löytyy ADSL, niin pelaaminen olisi periaatteessa ilmaista. Noh toivotaan parasta.. Itse tykkään pelata pelejä yleensäkin enemmän konsoleilla, kuin tietokoneella ja tykkään enemmän konsolipeleistä kuin PC-peleistä, vaikka nyt tietokoneelle ja konsoleille tuleekin paljon samoja pelejä. Mutta näin ollen tykkään pelata mieluummin konsoli kuin tietokonepelejä myös netissä, ainakin näin uskon.

Tällä hetkellä ei nettipelaaminen merkkaa mulle yhtään mitään.
mutta jos joksus tulevaisuudessa se on vaivatonta ja ei maksa paljoa p@$½@@kaan niin sitten voi kyllä harrastaa nettipelaamistakin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jiggy
Hhm...
Mitä sinä odotat nettipelaamiselta vai odotatko mitään, sekä mitä se sinulle maksaa. Onko sillä väliä?:confused:
mulle netti pelaaminen on kaikki kaikessa, mutta jos se maksaa niin aina on ilmaisiakin tarjoilla.

Re: Re: mitä nettipelaaminen merkitsee sinulle?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
mulle netti pelaaminen on kaikki kaikessa, mutta jos se maksaa niin aina on ilmaisiakin tarjoilla.
Juu. Jos puhutaan pc-peleistä. Eikä ne ole koskaan ilmaisia. Liittymä maksaa.
Microsoftin olisi varmasti helppo tehdä diili vaikkapa Soneran, Elisan, Songin tai vaikkapa Jippiin (ei kai sentään) kanssa.
Kyseessä siis joko 256 tai 512 nopeudella olevat kiinteät liittymät. Myydään levyjä jotka asentavat kaikki asetukset automaattisesti. Nettiselain tulee boonuksena. Ei todellakaan vaikeata. Kaikki on vain sopimusasioita. Esim. 50 een maksulla kuukaudessa voit selailla nettiä ja pelata pelejä toisten kanssa niin paljon kuin huvittaa. Tähän siis pystyy Xbox verkkokorttinsa ansiosta jo nyt. Toivottavasti hinta olisi kuitenkin halvempi (perustuu tämänhetkiseen hinnoitteluun). :)

Nettipelaaminen kuluu myös allekirjoittaneen mielestä PC-puolelle. Heti kun ensimmäiset tiedot konsolien nettipelaamisesta tuli en lainkaan ymmärtänyt että miksi ihmeessä? PC:llä tulee joskus pelattua koulussa, mutta ei ole välttämätöntä. Hauskempaa on ollut pelata kolmen kaverin kanssa samassa huoneessa GoldenEyeta tai Perfect Darkia kuin PC:llä jotain AQ2:ta, Half-Lifea tai vastaavaa netitse...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Itse odotan ainakin paljon että pääsen pelaamaan PS2:lla nettiin. Sonyhan on ilmoittanut ettei PS2:n nettipeleihin tule mitään lisämaksuja ainakaan Sonyn puolelta, mutta esim. FFXI tulee olemaan kuukausimaksu Squaren puolelta. Mutta en ole ainakaan kuullut että muissa PS2:n nettipeleissä tulisi olemaan kuukausimaksua ja toivottavasti ei tulekaan.

Check Dis!
http://ps2.ign.com/articles/358/358040p1.html

Confirmed to support up to 5000 simultaneous players per world (with hundreds of worlds per server) and an unknown monthly fee definitely in the works, one of Sony's largest releases over the next couple of years is beginning to take shape.

Itse kyllä odotan nettipelaamista paljon, vaikkakin olen hiukan skeptinen sen toimivuudesta vielä tämän generaation aikana. Kuitenkin uskon nettipelaamisen olevan se 'next big thing', joka tulee olemaan todella suosittua konsoleilla jo helpon käytettävyyden takia. Keiun sanomaa kommenttia, jonka mukaan nettipelien tulisi pysyä PC:llä, en kyllä ymmärrä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Itse kyllä odotan nettipelaamista paljon, vaikkakin olen hiukan skeptinen sen toimivuudesta vielä tämän generaation aikana. Kuitenkin uskon nettipelaamisen olevan se 'next big thing', joka tulee olemaan todella suosittua konsoleilla jo helpon käytettävyyden takia. Keiun sanomaa kommenttia, jonka mukaan nettipelien tulisi pysyä PC:llä, en kyllä ymmärrä.
Kyllä odotan itsekin. Ja kaikesta lässytyksestä huolimatta tiedän että käytännössä totettaminen on helppoa. Vain halu ja uskallus puuttuu. Miksi nettipelaamisen pitäisi pysyä PC:llä. Siihen ei varmasti ole mitään pätevää selitystä. Konsolit ovat pelaamista varten tehty. Skeptinen voi olla, mutta kyllähän pelit ovat parhaimmillaan kimpassa pelatessa. Se on sitten sama pelataanko lähiverkossa vai vähän isommassa verkossa. Siitähän on kyse. :) Kai? Käsittääkseni?

Netti on kyllä todella hyvä lisä konsoleille. Lisäksi taas on yksi syy vähemmän ostaa PC. :p Uskon että netissä pelaaminen on jopa toimivampaa konsoleilla kuin PC:llä lähinnä helpon käytettävyyden ansiosta. Lisäksi myös mielekkäämpää koska uskon että konsoleilla huijauksia käyttävät vain harvat. PC:llä jokaisessa pelissä jota olen pelannut on ollut helkkaristi huijauksia käyttäviä pelaajia. Sellaiset kusipäät vievät ilon koko touhusta. Lisäksi konsoleilla ennen nettiä ainoa tapa pelata kunnon moninpelejä on ollut raahata pari telkkua ja kaverin konsoli samaan huoneeseen tai pelata neljään osaan jaetulla ruudulla pienestä postimerkki ikkunasta. Toki meininki on sosiaalisempaa kuin pelata netissä, mutta netissä on se hyvä puoli että voi pelata aina kun haluaa ja pelaajia voi helposti olla jopa 16kpl. Perinteistä kavereiden kanssa pelaamista on lisäksi joskus vaikea järjestää, koska aina on joku jolle ei sovi. Itse olen tyytynyt pelaamaan kahdestaan kaverini kanssa. Toki useamman pelaajan iltojakin on tullut järjestettyä, mutta todella harvakseltaan. Kyllä minä ainakin odotan kieli pitkällä konsoleille nettiä. Sitten pääsen pätkimään Slaisserin ja muut Xbox heebot. :p Tosin näyttää siltä että konsoleilla pääsee vasta PS3:sen aikoihin kunnolla nettiin. :(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Sitten pääsen pätkimään Slaisserin ja muut Xbox heebot. :p Tosin näyttää siltä että konsoleilla pääsee vasta PS3:sen aikoihin kunnolla nettiin. :(
Tosin tuo ajatteluhan ei perustu mihinkään tosiasioihin. Siis odotuksesi PS3 kautta tulevaan parempaan tulevaisuuteen.
Netti-liittymät ovat kaikille sama asia. Eikös PS2:llekin tarjota lisähintaan verkkokorttia? :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

Tosin tuo ajatteluhan ei perustu mihinkään tosiasioihin. Siis odotuksesi PS3 kautta tulevaan parempaan tulevaisuuteen.
Netti-liittymät ovat kaikille sama asia. Eikös PS2:llekin tarjota lisähintaan verkkokorttia? :)

Ymmärsit väärin. En tarkoittanut että PS3:nen toisi mukanaan jotenkin paremman netti pelaamisen, vaan että homma näyttää pääsevän kunnolla vauhtiin kaikilla konsoleilla vasta kun PS3:sen julkaisu on jo ovella. Eli minusta näyttää siltä että tässä konsoli sukupolvessa ei vielä päästä netin suhteen kunnolla vauhtiin. Mutta toiveikkain mielin tässä liikkeellä kuitenkin ollaan. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies

Ymmärsit väärin. En tarkoittanut että PS3:nen toisi mukanaan jotenkin paremman netti pelaamisen, vaan että homma näyttää pääsevän kunnolla vauhtiin kaikilla konsoleilla vasta kun PS3:sen julkaisu on jo ovella. Eli minusta näyttää siltä että tässä konsoli sukupolvessa ei vielä päästä netin suhteen kunnolla vauhtiin. Mutta toiveikkain mielin tässä liikkeellä kuitenkin ollaan. :)
Ok!
Niin ollaan toiveikkain mielin. Mutta ei tässä oikeasti mitään uutta sukupolvea edes tarvita, vaan koneilla pääsee nettiin jo nyt jos halua vaan riittää.
Ymmärrän toki jos tarkoitit kiinteiden liittymien määrää ja hinnoittelua.
Maksaa paljon mutta kysehän on oikeasti vain hinnoittelusta ja tahdosta. Jos Ms:n lapaset tajuavat mistään mitään, niin nyt on se hetki aloittaa verkkopelaaminen konsoleilla. Valitettavasti pahaa pelkään minäkin. Esteitä moiselle pelaamiselle ja sen leviämiselle ei siis oikeasti ole.
Ja vielä tarkennukseksi: mitään teknistä ongelmaa ei ole olemassakaan mitä ei tässä tapauksessa voisi hoitaa neuvottelu teitse. Ei muutakuin hop, hop. :)
Vielä kun konsolit keskenäänkin voisivat pelata...;) (noh ei kai nyt sentään liioitella...)

Ylös Bottom